Ojetý Fiat Punto 188: Hledejte nejoholenější verze!
48
/
63
Prohlédnout znovu
Ojetý Fiat Punto 188: Hledejte nejoholenější verze!
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů
V nabídce originálního příslušenství byla spousta modelů rádií: s přehrávačem kazet, CD, bluetooth handsfree i vestavěnou navigací. Po těchto zařízeních už dnes ale nepátrejte, mnohdy se je nepodaří oživit správným kódem a slouží jen pro ozdobu.
|
Svět motorů
Motor 1.3 Multijet jezdí za hubičku, problémy se mu vyhýbají a ve srovnání s maličkou pandou je navíc v kabině dokonale utlumený
|
Svět motorů
Výkonem i pružností patří motor 1.4 16V v dané kategorii k nejlepším. Není divu, že se časem stal základem i pro podstatně větší a těžší modely. Do loňska ještě poháněl kompaktní tipo.
|
Svět motorů
Přeplňovaná vznětová devatenáctistovka sice na volnoběh vibruje, ale v otáčkách se zklidní. Škoda že se v puntu nikdy nedočkala šestistupňové převodovky.
|
Svět motorů
Se zážehovou osmnáctistovkou letí lehké punto jako zběsilé, na silnici se dokáže vysmívat i silným kupé a limuzínám. Navíc zpod jeho krásných originálních litých disků vykukují kotoučové zadní brzdy. Levný olej však motor neoblafne.
|
Svět motorů
Interiér modelu Sporting s působivým volantem, sportovními sedadly a stříbrně nalakovaným středovým panelem vypadá dodnes přitažlivě. Většiny přeživších vozů se však takto luxusní kabina netýká.
|
Svět motorů
Kuriozitou bylo soutěžní Punto Abarth Rally, které Fiat prodával i soukromníkům. Cena 130 000 eur odpovídala třinácti základním modelům. V roce 2005 speciál vystřídala Panda.
|
Svět motorů
Nápaditá třídveřová karoserie se nabízela i ve výkonných verzích HGT a Abarth, dynamický vzhled však nechyběl ani modelu Sporting
|
Svět motorů
Porovnání všech tří generací punta ukazuje, že prostřední nehrála tolik na estetiku jako na využitelnost prostoru. Odpovídá tomu zavazadelník i místo nad hlavami posádky.
|
Svět motorů
S velkou pompou ohlašovaná srbská Zastava 10 představovala před patnácti lety jen montáž punta z italských dílů. Za dva roky projekt defifi nitivně skončil.
|
Svět motorů
Jednoduchý a skvěle čitelný přístrojový štít obsahuje i v základních verzích otáčkoměr, palubní počítač však standardem nebyl
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Palubní deska působí uklizeným a čistým dojmem, pozici za volantem si osvojíte na první usednutí. Prohlubeň před spolujezdcem dokáže dokonce pojmout menší cestovní zavazadlo.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Přední sedačky mají úsporné rozměry a na dlouhé cesty známe ideálnější vytvarování, do města se však skvěle hodí
|
Svět motorů/Jiří Káš
Vzhledem k rozvoru 2460 mm, dokonale využitelnému vnitřnímu prostoru a skromné velikosti sedaček nepřekvapí dostatek místa vzadu
|
Svět motorů/Jiří Káš
Výplně všech bočních dveří jsou bohatě potažené látkou, což už dávno není nikde samozřejmostí. Madla k zavírání však působí až příliš jednoduše.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Koroze kotevních bodů kolejnic předních sedadel je jen povrchová, zde pomůže štětec a plechovka s barvou
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Druhá generace Fiatu Punto s označením 188 přinesla nové logo s modrým podkladem. Nahrazeno bylo už po sedmi letech červeným. Na snímku poslední provedení modelu s modifi kovanou maskou.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Zavazadlový prostor pětidveřové verze se chlubí vzorným přístupem a hlubokým dnem, pod něž se vejde i náhradní kolo
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
S legendárně spolehlivým motorem 1.2 8V z rodiny FIRE se Italové dodnes nedokážou rozloučit. Není divu, že ho stále drží ve výrobě, momentálně pouze ve verzi spalující LPG.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Uzamykatelné víčko hrdla palivové nádrže jako originální příslušenství stálo 628 korun. U malých fi atů se za ně vždy připlácelo.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Diletantsky opravovaných důlků najdeme na jinak hezkém autě více. Karoserie by si pár lokálních oprav zasloužila.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Zrcátka trčící z plechu nejsou hezká, ale usnadňují opravy. Navíc je levé záměnné s pravým, stejně jako u pozdějšího loganu
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Fiat Punto
|
Svět motorů/Jiří Káš
Velké reflektory modelů od jara 2003 už sice ztratily sexy výraz, ale o to lépe fungují!
|
Svět motorů/Jiří Káš
Zespodu nenalakovaná kapota neznamená opravovaný díl, takhle se šetřilo. Holý spodek totiž většinou maskoval kryt.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Spodní uchycení pružin často trpí povrchovou korozí, ani v tomto případě však ještě není úplně prohráno
|
Svět motorů/Jiří Káš
S takhle zničenými prahy se u punta nesetkáte, viníkem je diletantství předchozího majitele, který pod ně pokládal hever
|
Svět motorů/Jiří Káš
Přední náprava je bezproblémová, vadí jí však bezohledné přejíždění kanálů. Dokud nedojde k poškození servořízení, jsou škody levné.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Snad jedinou problematickou součást punta představuje elektromechanický posilovač řízení. Funguje spolehlivě, jenže když jednoho dne odejde, fi nální účet za opravu se může vyšplhat až na třicet tisíc korun.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Značková diagnostika potvrdila u třináctileté ojetiny skvělou kondici tlumičů pérování
|
Svět motorů/Jiří Káš
Proč mají skoro všechny Fiaty Punto dodnes zachované originální poklice? Protože jsou pojištěné šrouby a nikomu se je krást nechtělo. A proč zde nelícují blatníky s prahy? Protože předchozí majitel neuměl zacházet s heverem.
|
Svět motorů/Jiří Káš
Nová Dacia Duster živě: Podívejte se, jak vypadá v reálném světě
Nové Cupry Formentor a Leon se blíží. Odhalí nové hybridy i design
Nové plug-in hybridní Audi Q7 a Q8 dojedou dál. Už mají českou cenu
Nejzbytečnější výbava v autech: Tomuhle se vyhněte!
Zde se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory! Elektřině navzdory
Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. Vypadá fakt dobře