Ojetý Ford Fiesta (7. generace, typ CE1): Nejdražší fiesta všech dob

21/27
Zavřít
  • Vrcholné provedení Vignale (výhradně s motorem 1.0 EcoBoost) figurovalo v nabídce do loňského faceliftu. Mělo bohatou výbavu, specifické čalounění i ozdobné prvky a exkluzivní přístup k tomuto nádhernému laku odstínu Milano Grigio, který na jiných fiestách neuvidíte.
    Vrcholné provedení Vignale (výhradně s motorem 1.0 EcoBoost) figurovalo v nabídce do loňského faceliftu. Mělo bohatou výbavu, specifické čalounění i ozdobné prvky a exkluzivní přístup k tomuto nádhernému laku odstínu Milano Grigio, který na jiných fiestách neuvidíte.| Zdroj: Svět motorů
  • Malý průřez modelovou řadou a odlišnostmi přídí jednotlivých provedení. V pořadí zleva doprava: Fiesta Active, ST-Line, Vignale a Titanium.
    Malý průřez modelovou řadou a odlišnostmi přídí jednotlivých provedení. V pořadí zleva doprava: Fiesta Active, ST-Line, Vignale a Titanium.| Zdroj: Svět motorů
  • Turbodmychadlo na přední straně motoru ohlašuje starší typ 1.0 EcoBoost s rozvodovým řemenem v olejové lázni.
    Turbodmychadlo na přední straně motoru ohlašuje starší typ 1.0 EcoBoost s rozvodovým řemenem v olejové lázni.| Zdroj: Svět motorů
  • Ten se v horkém agresivním prostředí po čase začne drolit a všechen z něj vypadaný materiál postupně ucpává sací koš olejového čerpadla. Přednostně to postihuje vozy kombinující intervaly long-life a častý městský provoz.
    Ten se v horkém agresivním prostředí po čase začne drolit a všechen z něj vypadaný materiál postupně ucpává sací koš olejového čerpadla. Přednostně to postihuje vozy kombinující intervaly long-life a častý městský provoz.| Zdroj: Svět motorů
  • Ten se v horkém agresivním prostředí po čase začne drolit a všechen z něj vypadaný materiál postupně ucpává sací koš olejového čerpadla. Přednostně to postihuje vozy kombinující intervaly long-life a častý městský provoz.
    Ten se v horkém agresivním prostředí po čase začne drolit a všechen z něj vypadaný materiál postupně ucpává sací koš olejového čerpadla. Přednostně to postihuje vozy kombinující intervaly long-life a častý městský provoz.| Zdroj: Svět motorů
  • Takhle už vypadá novější typ tříválce 1.0 EcoBoost s rozvodovým řetězem. Na čelní straně má plastové sací potrubí, turbodmychadlo je naopak schované vzadu za motorem. Tento motor se už volitelně nabízel i v hybridní verzi (mHEV) a v předfaceliftových fiestách umí cíleně vypnout jeden válec. Děje se tak řízeným odtlakováním jeho hydraulických zdvihátek – tedy podobným principem, jaký kdysi používal Chrysler 300C 5.7 Hemi.
    Takhle už vypadá novější typ tříválce 1.0 EcoBoost s rozvodovým řetězem. Na čelní straně má plastové sací potrubí, turbodmychadlo je naopak schované vzadu za motorem. Tento motor se už volitelně nabízel i v hybridní verzi (mHEV) a v předfaceliftových fiestách umí cíleně vypnout jeden válec. Děje se tak řízeným odtlakováním jeho hydraulických zdvihátek – tedy podobným principem, jaký kdysi používal Chrysler 300C 5.7 Hemi.| Zdroj: Svět motorů
  • I když je kabina prostornější než u předchůdce, v rámci třídy je to pořád horší průměr. Děti se dozadu poskládají v pohodě, pro větší nároky se už logicky kupují jiná auta.
    I když je kabina prostornější než u předchůdce, v rámci třídy je to pořád horší průměr. Děti se dozadu poskládají v pohodě, pro větší nároky se už logicky kupují jiná auta.| Zdroj: Svět motorů
  • Nabídku méně praktické, ale hezčí třídveřové karoserie už konkurenti vzdali, Ford ji ale dokázal uchránit před finančními škrty, a navíc ji uměl spojit s téměř kompletní škálou motorizací i výbav – luxusní Vignale nevyjímaje.
    Nabídku méně praktické, ale hezčí třídveřové karoserie už konkurenti vzdali, Ford ji ale dokázal uchránit před finančními škrty, a navíc ji uměl spojit s téměř kompletní škálou motorizací i výbav – luxusní Vignale nevyjímaje.| Zdroj: Svět motorů
  • Skautsky oplastovaná Fiesta Active s vyšší světlou výškou (15 cm proti běžným 13 cm) a vždy pětidveřovou karoserií se prezentuje jako crossover. U nás se prodávala výhradně s motorem 1.0 EcoBoost (staršího i novějšího typu, podle data výroby), na Západě však existovala i kombinace s naftovým čtyřválcem 1.5 TDCI, levnějším na provoz i servis.
    Skautsky oplastovaná Fiesta Active s vyšší světlou výškou (15 cm proti běžným 13 cm) a vždy pětidveřovou karoserií se prezentuje jako crossover. U nás se prodávala výhradně s motorem 1.0 EcoBoost (staršího i novějšího typu, podle data výroby), na Západě však existovala i kombinace s naftovým čtyřválcem 1.5 TDCI, levnějším na provoz i servis.| Zdroj: Svět motorů
  • Čerstvě nastupující faceliftové provedení už má odlišnou příď a příplatkově slibuje i světlomety Matrix LED. Ostrá Fiesta ST (na snímku) s tříválcem 1.5 Ecoboost/147 kW nově přináší 320 Nm namísto dřívějších 290 Nm, ale vypínání válce při nízké zátěži si ponechává.
    Čerstvě nastupující faceliftové provedení už má odlišnou příď a příplatkově slibuje i světlomety Matrix LED. Ostrá Fiesta ST (na snímku) s tříválcem 1.5 Ecoboost/147 kW nově přináší 320 Nm namísto dřívějších 290 Nm, ale vypínání válce při nízké zátěži si ponechává.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní dvouparabolové halogenové světlomety s žárovkovým denním svícením byly v Německu standardem pro verze Trend a Cool&Connect. Na potkávací světlo jsou paradoxně zdatnější než verze s projektorem.
    Základní dvouparabolové halogenové světlomety s žárovkovým denním svícením byly v Německu standardem pro verze Trend a Cool&Connect. Na potkávací světlo jsou paradoxně zdatnější než verze s projektorem.| Zdroj: Svět motorů
  • U nás byly i pro základní výbavu Trend standardem halogeny s projektorem. U lepších výbav (Active Plus, Titanium, Vignale) byly vždy spojeny s denním svícením LED, u modelů Active a ST Line příplatkově.
    U nás byly i pro základní výbavu Trend standardem halogeny s projektorem. U lepších výbav (Active Plus, Titanium, Vignale) byly vždy spojeny s denním svícením LED, u modelů Active a ST Line příplatkově.| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2018 přibyla možnost příplatkových plných světlometů LED. Jsou sice statického typu, ale noční jízdy opravdu povýší na jinou úroveň.
    V roce 2018 přibyla možnost příplatkových plných světlometů LED. Jsou sice statického typu, ale noční jízdy opravdu povýší na jinou úroveň.| Zdroj: Svět motorů
  • Fordovské bezzátkové hrdlo Easy Fuel hezky usnadňuje tankování, jenže tady nikdy nejsou uzamykatelná dvířka – a to je dohromady špatná kombinace
    Fordovské bezzátkové hrdlo Easy Fuel hezky usnadňuje tankování, jenže tady nikdy nejsou uzamykatelná dvířka – a to je dohromady špatná kombinace| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Fiesta
    Ford Fiesta| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatková panoramatická střecha v podání fiesty je skutečně poctivá – s elektricky odsuvným předním dílem. Bohužel se od něj často odděluje těsnění. Běžná pevná střecha nezklame nikdy.
    Příplatková panoramatická střecha v podání fiesty je skutečně poctivá – s elektricky odsuvným předním dílem. Bohužel se od něj často odděluje těsnění. Běžná pevná střecha nezklame nikdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Multimediální systém Sync3 si zaktualizujete i z webových stránek českého Fordu, vzácnější verzi Sync2.5 jen u dealera. Android Auto či Apple CarPlay podporují obě, musíte však mít kvalitní datový kabel a smartphone ze seznamu konkrétně podporovaných typů systémem Sync, který také najdete na ford.cz
    Multimediální systém Sync3 si zaktualizujete i z webových stránek českého Fordu, vzácnější verzi Sync2.5 jen u dealera. Android Auto či Apple CarPlay podporují obě, musíte však mít kvalitní datový kabel a smartphone ze seznamu konkrétně podporovaných typů systémem Sync, který také najdete na ford.cz| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Fiesta
    Ford Fiesta| Zdroj: Svět motorů
  • Dominantním prvkem interiéru je obrazovka multimediálního systému, většinou ve větší, 8“ variantě (vzácně narazíte i na Pouze u základní verze Trend místo ní může být designově podobné rádio s tlačítky, které šlo osadit odnímatelným držákem mobilního telefonu MyFord Dock.
    Dominantním prvkem interiéru je obrazovka multimediálního systému, většinou ve větší, 8“ variantě (vzácně narazíte i na Pouze u základní verze Trend místo ní může být designově podobné rádio s tlačítky, které šlo osadit odnímatelným držákem mobilního telefonu MyFord Dock.| Zdroj: Svět motorů
  • Německá specifikace Cool&Connect je zvenčí téměř k nerozeznání od základní verze Trend. Zdejší 16“ kola jsou také nejmenší, jaká tahle generace fiesty nabízí.
    Německá specifikace Cool&Connect je zvenčí téměř k nerozeznání od základní verze Trend. Zdejší 16“ kola jsou také nejmenší, jaká tahle generace fiesty nabízí.| Zdroj: Svět motorů
  • Starší tříválcový ecoboost sice není nejšťastnější motorizací, ale ze zkušeností servisu Auto Viki jde pečlivou prevencí u oleje a rozvodů motoru zásadně prodloužit život
    Starší tříválcový ecoboost sice není nejšťastnější motorizací, ale ze zkušeností servisu Auto Viki jde pečlivou prevencí u oleje a rozvodů motoru zásadně prodloužit život| Zdroj: Svět motorů
  • Ačkoliv má automatická verze těžší převody než varianta s manuálem (automat 2500 min-1 při 130 km/h, manuál 2800 min-1), díky menší efektivitě pohonu je v průměru o litr žravější
    Ačkoliv má automatická verze těžší převody než varianta s manuálem (automat 2500 min-1 při 130 km/h, manuál 2800 min-1), díky menší efektivitě pohonu je v průměru o litr žravější| Zdroj: Svět motorů
  • Fordův automat 6F15 s hydro dynamickým měničem neřadí ani hladce, ani důvtipně. Pozdější kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní Getrag bude nesrovnatelně lepší.
    Fordův automat 6F15 s hydro dynamickým měničem neřadí ani hladce, ani důvtipně. Pozdější kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní Getrag bude nesrovnatelně lepší.| Zdroj: Svět motorů
  • Varianty do 74 kW mají bubnové zadní brzdy. Elektrickou parkovací brzdu tu nenajdete nikdy, což je do budoucna servisní výhoda.
    Varianty do 74 kW mají bubnové zadní brzdy. Elektrickou parkovací brzdu tu nenajdete nikdy, což je do budoucna servisní výhoda.| Zdroj: Svět motorů
  • Na poměry „levných“ vozů má fiesta neobvykle kvalitní výfuk, dokonce s koncovkou ze skutečného nerezu. Její sterilní čistota prozrazuje, že náš kus už má částicový filtr – i staré řemenové ecoboosty ho už v závěru kariéry dostávaly.
    Na poměry „levných“ vozů má fiesta neobvykle kvalitní výfuk, dokonce s koncovkou ze skutečného nerezu. Její sterilní čistota prozrazuje, že náš kus už má částicový filtr – i staré řemenové ecoboosty ho už v závěru kariéry dostávaly.| Zdroj: Svět motorů
  • Z motoru už trochu prosakuje olej, což je u těchto starších verzí ecoboostu běžné i v takto nízkých kilometrech. Protikorozní ochrana celé fiesty je velmi slušná, odolnost podvozku výborná. Čepy se v budoucnu musí měnit s celými rameny, v originálu za 4000 Kč.
    Z motoru už trochu prosakuje olej, což je u těchto starších verzí ecoboostu běžné i v takto nízkých kilometrech. Protikorozní ochrana celé fiesty je velmi slušná, odolnost podvozku výborná. Čepy se v budoucnu musí měnit s celými rameny, v originálu za 4000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Dnešní volanty jsou už kapku přetlačítkované a občas se z nich ztrácí logika. Kdo proboha vymyslel, aby dálkové ovládání rádia ve výsledku zaměstnalo obě ruce? Hlasitost vlevo, přepínání stanic vpravo?
    Dnešní volanty jsou už kapku přetlačítkované a občas se z nich ztrácí logika. Kdo proboha vymyslel, aby dálkové ovládání rádia ve výsledku zaměstnalo obě ruce? Hlasitost vlevo, přepínání stanic vpravo?| Zdroj: Svět motorů
Vrcholné provedení Vignale (výhradně s motorem 1.0 EcoBoost) figurovalo v nabídce do loňského faceliftu. Mělo bohatou výbavu, specifické čalounění i ozdobné prvky a exkluzivní přístup k tomuto nádhernému laku odstínu Milano Grigio, který na jiných fiestách neuvidíte.
Malý průřez modelovou řadou a odlišnostmi přídí jednotlivých provedení. V pořadí zleva doprava: Fiesta Active, ST-Line, Vignale a Titanium.
Turbodmychadlo na přední straně motoru ohlašuje starší typ 1.0 EcoBoost s rozvodovým řemenem v olejové lázni.
Ten se v horkém agresivním prostředí po čase začne drolit a všechen z něj vypadaný materiál postupně ucpává sací koš olejového čerpadla. Přednostně to postihuje vozy kombinující intervaly long-life a častý městský provoz.
Ten se v horkém agresivním prostředí po čase začne drolit a všechen z něj vypadaný materiál postupně ucpává sací koš olejového čerpadla. Přednostně to postihuje vozy kombinující intervaly long-life a častý městský provoz.
Takhle už vypadá novější typ tříválce 1.0 EcoBoost s rozvodovým řetězem. Na čelní straně má plastové sací potrubí, turbodmychadlo je naopak schované vzadu za motorem. Tento motor se už volitelně nabízel i v hybridní verzi (mHEV) a v předfaceliftových fiestách umí cíleně vypnout jeden válec. Děje se tak řízeným odtlakováním jeho hydraulických zdvihátek – tedy podobným principem, jaký kdysi používal Chrysler 300C 5.7 Hemi.
I když je kabina prostornější než u předchůdce, v rámci třídy je to pořád horší průměr. Děti se dozadu poskládají v pohodě, pro větší nároky se už logicky kupují jiná auta.
Nabídku méně praktické, ale hezčí třídveřové karoserie už konkurenti vzdali, Ford ji ale dokázal uchránit před finančními škrty, a navíc ji uměl spojit s téměř kompletní škálou motorizací i výbav – luxusní Vignale nevyjímaje.
Skautsky oplastovaná Fiesta Active s vyšší světlou výškou (15 cm proti běžným 13 cm) a vždy pětidveřovou karoserií se prezentuje jako crossover. U nás se prodávala výhradně s motorem 1.0 EcoBoost (staršího i novějšího typu, podle data výroby), na Západě však existovala i kombinace s naftovým čtyřválcem 1.5 TDCI, levnějším na provoz i servis.
Čerstvě nastupující faceliftové provedení už má odlišnou příď a příplatkově slibuje i světlomety Matrix LED. Ostrá Fiesta ST (na snímku) s tříválcem 1.5 Ecoboost/147 kW nově přináší 320 Nm namísto dřívějších 290 Nm, ale vypínání válce při nízké zátěži si ponechává.
Základní dvouparabolové halogenové světlomety s žárovkovým denním svícením byly v Německu standardem pro verze Trend a Cool&Connect. Na potkávací světlo jsou paradoxně zdatnější než verze s projektorem.
U nás byly i pro základní výbavu Trend standardem halogeny s projektorem. U lepších výbav (Active Plus, Titanium, Vignale) byly vždy spojeny s denním svícením LED, u modelů Active a ST Line příplatkově.
V roce 2018 přibyla možnost příplatkových plných světlometů LED. Jsou sice statického typu, ale noční jízdy opravdu povýší na jinou úroveň.
Fordovské bezzátkové hrdlo Easy Fuel hezky usnadňuje tankování, jenže tady nikdy nejsou uzamykatelná dvířka – a to je dohromady špatná kombinace
Ford Fiesta
Příplatková panoramatická střecha v podání fiesty je skutečně poctivá – s elektricky odsuvným předním dílem. Bohužel se od něj často odděluje těsnění. Běžná pevná střecha nezklame nikdy.
Multimediální systém Sync3 si zaktualizujete i z webových stránek českého Fordu, vzácnější verzi Sync2.5 jen u dealera. Android Auto či Apple CarPlay podporují obě, musíte však mít kvalitní datový kabel a smartphone ze seznamu konkrétně podporovaných typů systémem Sync, který také najdete na ford.cz
Ford Fiesta
Dominantním prvkem interiéru je obrazovka multimediálního systému, většinou ve větší, 8“ variantě (vzácně narazíte i na Pouze u základní verze Trend místo ní může být designově podobné rádio s tlačítky, které šlo osadit odnímatelným držákem mobilního telefonu MyFord Dock.
Německá specifikace Cool&Connect je zvenčí téměř k nerozeznání od základní verze Trend. Zdejší 16“ kola jsou také nejmenší, jaká tahle generace fiesty nabízí.
Starší tříválcový ecoboost sice není nejšťastnější motorizací, ale ze zkušeností servisu Auto Viki jde pečlivou prevencí u oleje a rozvodů motoru zásadně prodloužit život
Ačkoliv má automatická verze těžší převody než varianta s manuálem (automat 2500 min-1 při 130 km/h, manuál 2800 min-1), díky menší efektivitě pohonu je v průměru o litr žravější
Fordův automat 6F15 s hydro dynamickým měničem neřadí ani hladce, ani důvtipně. Pozdější kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní Getrag bude nesrovnatelně lepší.
Varianty do 74 kW mají bubnové zadní brzdy. Elektrickou parkovací brzdu tu nenajdete nikdy, což je do budoucna servisní výhoda.
Na poměry „levných“ vozů má fiesta neobvykle kvalitní výfuk, dokonce s koncovkou ze skutečného nerezu. Její sterilní čistota prozrazuje, že náš kus už má částicový filtr – i staré řemenové ecoboosty ho už v závěru kariéry dostávaly.
Z motoru už trochu prosakuje olej, což je u těchto starších verzí ecoboostu běžné i v takto nízkých kilometrech. Protikorozní ochrana celé fiesty je velmi slušná, odolnost podvozku výborná. Čepy se v budoucnu musí měnit s celými rameny, v originálu za 4000 Kč.
Dnešní volanty jsou už kapku přetlačítkované a občas se z nich ztrácí logika. Kdo proboha vymyslel, aby dálkové ovládání rádia ve výsledku zaměstnalo obě ruce? Hlasitost vlevo, přepínání stanic vpravo?