Ojetý Ford Fiesta (7. generace, typ CE1): Nejdražší fiesta všech dob
25
/
27
Prohlédnout znovu
Ojetý Ford Fiesta (7. generace, typ CE1): Nejdražší fiesta všech dob
Vrcholné provedení Vignale (výhradně s motorem 1.0 EcoBoost) figurovalo v nabídce do loňského faceliftu. Mělo bohatou výbavu, specifické čalounění i ozdobné prvky a exkluzivní přístup k tomuto nádhernému laku odstínu Milano Grigio, který na jiných fiestách neuvidíte.
|
Svět motorů
Malý průřez modelovou řadou a odlišnostmi přídí jednotlivých provedení. V pořadí zleva doprava: Fiesta Active, ST-Line, Vignale a Titanium.
|
Svět motorů
Turbodmychadlo na přední straně motoru ohlašuje starší typ 1.0 EcoBoost s rozvodovým řemenem v olejové lázni.
|
Svět motorů
Ten se v horkém agresivním prostředí po čase začne drolit a všechen z něj vypadaný materiál postupně ucpává sací koš olejového čerpadla. Přednostně to postihuje vozy kombinující intervaly long-life a častý městský provoz.
|
Svět motorů
Ten se v horkém agresivním prostředí po čase začne drolit a všechen z něj vypadaný materiál postupně ucpává sací koš olejového čerpadla. Přednostně to postihuje vozy kombinující intervaly long-life a častý městský provoz.
|
Svět motorů
Takhle už vypadá novější typ tříválce 1.0 EcoBoost s rozvodovým řetězem. Na čelní straně má plastové sací potrubí, turbodmychadlo je naopak schované vzadu za motorem. Tento motor se už volitelně nabízel i v hybridní verzi (mHEV) a v předfaceliftových fiestách umí cíleně vypnout jeden válec. Děje se tak řízeným odtlakováním jeho hydraulických zdvihátek – tedy podobným principem, jaký kdysi používal Chrysler 300C 5.7 Hemi.
|
Svět motorů
I když je kabina prostornější než u předchůdce, v rámci třídy je to pořád horší průměr. Děti se dozadu poskládají v pohodě, pro větší nároky se už logicky kupují jiná auta.
|
Svět motorů
Nabídku méně praktické, ale hezčí třídveřové karoserie už konkurenti vzdali, Ford ji ale dokázal uchránit před finančními škrty, a navíc ji uměl spojit s téměř kompletní škálou motorizací i výbav – luxusní Vignale nevyjímaje.
|
Svět motorů
Skautsky oplastovaná Fiesta Active s vyšší světlou výškou (15 cm proti běžným 13 cm) a vždy pětidveřovou karoserií se prezentuje jako crossover. U nás se prodávala výhradně s motorem 1.0 EcoBoost (staršího i novějšího typu, podle data výroby), na Západě však existovala i kombinace s naftovým čtyřválcem 1.5 TDCI, levnějším na provoz i servis.
|
Svět motorů
Čerstvě nastupující faceliftové provedení už má odlišnou příď a příplatkově slibuje i světlomety Matrix LED. Ostrá Fiesta ST (na snímku) s tříválcem 1.5 Ecoboost/147 kW nově přináší 320 Nm namísto dřívějších 290 Nm, ale vypínání válce při nízké zátěži si ponechává.
|
Svět motorů
Základní dvouparabolové halogenové světlomety s žárovkovým denním svícením byly v Německu standardem pro verze Trend a Cool&Connect. Na potkávací světlo jsou paradoxně zdatnější než verze s projektorem.
|
Svět motorů
U nás byly i pro základní výbavu Trend standardem halogeny s projektorem. U lepších výbav (Active Plus, Titanium, Vignale) byly vždy spojeny s denním svícením LED, u modelů Active a ST Line příplatkově.
|
Svět motorů
V roce 2018 přibyla možnost příplatkových plných světlometů LED. Jsou sice statického typu, ale noční jízdy opravdu povýší na jinou úroveň.
|
Svět motorů
Fordovské bezzátkové hrdlo Easy Fuel hezky usnadňuje tankování, jenže tady nikdy nejsou uzamykatelná dvířka – a to je dohromady špatná kombinace
|
Svět motorů
Ford Fiesta
|
Svět motorů
Příplatková panoramatická střecha v podání fiesty je skutečně poctivá – s elektricky odsuvným předním dílem. Bohužel se od něj často odděluje těsnění. Běžná pevná střecha nezklame nikdy.
|
Svět motorů
Multimediální systém Sync3 si zaktualizujete i z webových stránek českého Fordu, vzácnější verzi Sync2.5 jen u dealera. Android Auto či Apple CarPlay podporují obě, musíte však mít kvalitní datový kabel a smartphone ze seznamu konkrétně podporovaných typů systémem Sync, který také najdete na ford.cz
|
Svět motorů
Ford Fiesta
|
Svět motorů
Dominantním prvkem interiéru je obrazovka multimediálního systému, většinou ve větší, 8“ variantě (vzácně narazíte i na Pouze u základní verze Trend místo ní může být designově podobné rádio s tlačítky, které šlo osadit odnímatelným držákem mobilního telefonu MyFord Dock.
|
Svět motorů
Německá specifikace Cool&Connect je zvenčí téměř k nerozeznání od základní verze Trend. Zdejší 16“ kola jsou také nejmenší, jaká tahle generace fiesty nabízí.
|
Svět motorů
Starší tříválcový ecoboost sice není nejšťastnější motorizací, ale ze zkušeností servisu Auto Viki jde pečlivou prevencí u oleje a rozvodů motoru zásadně prodloužit život
|
Svět motorů
Ačkoliv má automatická verze těžší převody než varianta s manuálem (automat 2500 min-1 při 130 km/h, manuál 2800 min-1), díky menší efektivitě pohonu je v průměru o litr žravější
|
Svět motorů
Fordův automat 6F15 s hydro dynamickým měničem neřadí ani hladce, ani důvtipně. Pozdější kombinace se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní Getrag bude nesrovnatelně lepší.
|
Svět motorů
Varianty do 74 kW mají bubnové zadní brzdy. Elektrickou parkovací brzdu tu nenajdete nikdy, což je do budoucna servisní výhoda.
|
Svět motorů
Na poměry „levných“ vozů má fiesta neobvykle kvalitní výfuk, dokonce s koncovkou ze skutečného nerezu. Její sterilní čistota prozrazuje, že náš kus už má částicový filtr – i staré řemenové ecoboosty ho už v závěru kariéry dostávaly.
|
Svět motorů
Z motoru už trochu prosakuje olej, což je u těchto starších verzí ecoboostu běžné i v takto nízkých kilometrech. Protikorozní ochrana celé fiesty je velmi slušná, odolnost podvozku výborná. Čepy se v budoucnu musí měnit s celými rameny, v originálu za 4000 Kč.
|
Svět motorů
Dnešní volanty jsou už kapku přetlačítkované a občas se z nich ztrácí logika. Kdo proboha vymyslel, aby dálkové ovládání rádia ve výsledku zaměstnalo obě ruce? Hlasitost vlevo, přepínání stanic vpravo?
|
Svět motorů
Zkoušeli jsme alkoholtestery: Jistota stojí tisíce, představa pár korun
Tipy na výlet: Škoda Muzeum láká na nové výstavy. K vidění budou skutečné legendy
Volva dostanou funkci, kterou již dlouho nabízejí třeba Waze či Google mapy
Kdy se mění čas v roce 2024? Dejte si pozor na zvýšené riziko nehody
Před startem Safari rallye: Udrží Toyota africkou neporazitelnost?
Světové Auto roku 2024 je Kia EV9. Cenu za design získala Toyota Prius