Ojetý Ford Ka: Auto, které facelift nepotřebovalo!

22/44
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ford Ka 1.3 Duratec
    Ford Ka 1.3 Duratec| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ford Ka
    Ford Ka| Zdroj: Ford
  • Tvary palubní desky káčka se nesly ve stejném duchu jako karoserie, laciné materiály se zde ale zamaskovaly jen těžce
    Tvary palubní desky káčka se nesly ve stejném duchu jako karoserie, laciné materiály se zde ale zamaskovaly jen těžce| Zdroj: Ford
  • V roce 2002 vystřídal letitý agregát s rozvody OHV modernější motor OHC s osmi ventily. Dával 44, nebo 51 kW.
    V roce 2002 vystřídal letitý agregát s rozvody OHV modernější motor OHC s osmi ventily. Dával 44, nebo 51 kW.| Zdroj: Ford
  • Prototyp Ka ukázal základní proporční rysy vozu ještě dva roky před uvedením sériového modelu, v roce 1994. Ostřejší kontury designu New Edge dostal vůz až poté.
    Prototyp Ka ukázal základní proporční rysy vozu ještě dva roky před uvedením sériového modelu, v roce 1994. Ostřejší kontury designu New Edge dostal vůz až poté.| Zdroj: Ford
  • Na mnoha místech se dočtete, že ka sdílela platformu se soudobou fiestou. Inspirovala se spíše u fi esty předchozí, stejně však byla jiná.
    Na mnoha místech se dočtete, že ka sdílela platformu se soudobou fiestou. Inspirovala se spíše u fi esty předchozí, stejně však byla jiná.| Zdroj: Ford
  • Dynamická verze Ka dostala důvtipné označení SportKa, 70 kW se 135 newtonmetry z šestnáctistovky a velmi krátkou převodovku
    Dynamická verze Ka dostala důvtipné označení SportKa, 70 kW se 135 newtonmetry z šestnáctistovky a velmi krátkou převodovku| Zdroj: Ford
  • Nechyběla ani tehdy moderní, polootevřená verze Sun Collection
    Nechyběla ani tehdy moderní, polootevřená verze Sun Collection| Zdroj: Ford
  • Originální verze bez střechy se jménem StreetKa přišla až v roce 2003 a vznikala výhradně v italské karosárně Ghia. Za tři roky produkce se vyrobilo bezmála 38 000 kusů.
    Originální verze bez střechy se jménem StreetKa přišla až v roce 2003 a vznikala výhradně v italské karosárně Ghia. Za tři roky produkce se vyrobilo bezmála 38 000 kusů.| Zdroj: Ford
  • Ford StreetKa
    Ford StreetKa| Zdroj: Ford
  • Ford StreetKa
    Ford StreetKa| Zdroj: Ford
  • Ford Saetta
    Ford Saetta| Zdroj: Ford
  • Ford Saetta
    Ford Saetta| Zdroj: Ford
  • Nejrychlejší ka je bez posilovače či klimatizace
    Nejrychlejší ka je bez posilovače či klimatizace| Zdroj: Ford
  • Ford Ka Turing
    Ford Ka Turing| Zdroj: Ford
  • Ford Ka Turing
    Ford Ka Turing| Zdroj: Ford
  • Ford Ka Turing
    Ford Ka Turing| Zdroj: Ford
  • Ford Ka (Jižní Amerika)
    Ford Ka (Jižní Amerika)| Zdroj: Ford
  • Ford Ka (Jižní Amerika)
    Ford Ka (Jižní Amerika)| Zdroj: Ford
  • Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion
    Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion| Zdroj: Ford
  • Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion
    Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion| Zdroj: Ford
  • Přístrojový panel je veskrze jednoduchý, otáčkoměr byl pro standardní ka jen za příplatek
    Přístrojový panel je veskrze jednoduchý, otáčkoměr byl pro standardní ka jen za příplatek| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ford Ka 1.3 Duratec
    Ford Ka 1.3 Duratec| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Interiér testovaného auta byl v naprosto dobrém stavu, stejně ale dal jasně najevo důraz automobilky na šetření
    Interiér testovaného auta byl v naprosto dobrém stavu, stejně ale dal jasně najevo důraz automobilky na šetření| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Testovaný kus měl i klimatizaci, navíc plně funkční
    Testovaný kus měl i klimatizaci, navíc plně funkční| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mechanismus převodovky je přesný, ale jeho páka příliš dlouhá. Výsledkem jsou pak smíšené pocity
    Mechanismus převodovky je přesný, ale jeho páka příliš dlouhá. Výsledkem jsou pak smíšené pocity| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vpředu je místa dost. Dokonce ani poloha za volantem není tragická, absenci nastavení sloupku řízení navzdory.
    Vpředu je místa dost. Dokonce ani poloha za volantem není tragická, absenci nastavení sloupku řízení navzdory.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zadní lavice moc místa nenabídne, cestující ale mají k dispozici alespoň výklopné zadní okno. Praktické jsou držáky na bezpečnostní pásy.
    Zadní lavice moc místa nenabídne, cestující ale mají k dispozici alespoň výklopné zadní okno. Praktické jsou držáky na bezpečnostní pásy.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Analogové hodiny jsou ve standardu. Mají striktně dobový design a vypadají, jako by je nakreslil architekt Patrik Kotas.
    Analogové hodiny jsou ve standardu. Mají striktně dobový design a vypadají, jako by je nakreslil architekt Patrik Kotas.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Otočný kryt schránky před spolujezdcem je rozbitý, jako u většiny dalších káček
    Otočný kryt schránky před spolujezdcem je rozbitý, jako u většiny dalších káček| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Elektrické stahování předních oken bylo v testovaném voze nebývale rychlé
    Elektrické stahování předních oken bylo v testovaném voze nebývale rychlé| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Táhla a tlačítka otevření zadních dveří jako by do starších třídveřových vozů ani automobilky nemusely dávat. Stejně po chvíli přestanou fungovat, jako to naše.
    Táhla a tlačítka otevření zadních dveří jako by do starších třídveřových vozů ani automobilky nemusely dávat. Stejně po chvíli přestanou fungovat, jako to naše.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zpětná zrcátka jsou na dnešní poměry malá. Elektrické ovládání s výhřevem přišlo do výbavy až těsně po datu výroby testovaného vozu.
    Zpětná zrcátka jsou na dnešní poměry malá. Elektrické ovládání s výhřevem přišlo do výbavy až těsně po datu výroby testovaného vozu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Odkládacích prostor zde mnoho není, ale když už, jsou vesměs divné: například tato extrémně hluboká kapsa v pravém zadním boku vozu
    Odkládacích prostor zde mnoho není, ale když už, jsou vesměs divné: například tato extrémně hluboká kapsa v pravém zadním boku vozu| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ford Ka 1.3 Duratec
    Ford Ka 1.3 Duratec| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Silueta vajíčka si získala srdce nejednoho majitele. Takovému autu člověk odpustí i nefunkční zadní stěrač s ostřikovačem.
    Silueta vajíčka si získala srdce nejednoho majitele. Takovému autu člověk odpustí i nefunkční zadní stěrač s ostřikovačem.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Kufr ka má v základním uspořádání 186 litrů, alespoň že zadní lavice je dělená v poměru 50:50
    Kufr ka má v základním uspořádání 186 litrů, alespoň že zadní lavice je dělená v poměru 50:50| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pod kapotou se nacházela novější jednotka Duratec v silnější verzi s 51 kW. Autu s hmotností 962 kg propůjčuje adekvátní dynamiku.
    Pod kapotou se nacházela novější jednotka Duratec v silnější verzi s 51 kW. Autu s hmotností 962 kg propůjčuje adekvátní dynamiku.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ford Ka 1.3 Duratec
    Ford Ka 1.3 Duratec| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Jedna z nejznámějších achillovek ka – koroze v okolí víčka nádrže. Dle zápachu benzinu v interiéru si již troufl a i na náš kus.
    Jedna z nejznámějších achillovek ka – koroze v okolí víčka nádrže. Dle zápachu benzinu v interiéru si již troufl a i na náš kus.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.
    Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.
    Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.
    Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.
    Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ford Ka 1.3 Duratec
Ford Ka
Tvary palubní desky káčka se nesly ve stejném duchu jako karoserie, laciné materiály se zde ale zamaskovaly jen těžce
V roce 2002 vystřídal letitý agregát s rozvody OHV modernější motor OHC s osmi ventily. Dával 44, nebo 51 kW.
Prototyp Ka ukázal základní proporční rysy vozu ještě dva roky před uvedením sériového modelu, v roce 1994. Ostřejší kontury designu New Edge dostal vůz až poté.
Na mnoha místech se dočtete, že ka sdílela platformu se soudobou fiestou. Inspirovala se spíše u fi esty předchozí, stejně však byla jiná.
Dynamická verze Ka dostala důvtipné označení SportKa, 70 kW se 135 newtonmetry z šestnáctistovky a velmi krátkou převodovku
Nechyběla ani tehdy moderní, polootevřená verze Sun Collection
Originální verze bez střechy se jménem StreetKa přišla až v roce 2003 a vznikala výhradně v italské karosárně Ghia. Za tři roky produkce se vyrobilo bezmála 38 000 kusů.
Ford StreetKa
Ford StreetKa
Ford Saetta
Ford Saetta
Nejrychlejší ka je bez posilovače či klimatizace
Ford Ka Turing
Ford Ka Turing
Ford Ka Turing
Ford Ka (Jižní Amerika)
Ford Ka (Jižní Amerika)
Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion
Ford Ka s elektrickým pohonem s baterií typu Li-ion
Přístrojový panel je veskrze jednoduchý, otáčkoměr byl pro standardní ka jen za příplatek
Ford Ka 1.3 Duratec
Interiér testovaného auta byl v naprosto dobrém stavu, stejně ale dal jasně najevo důraz automobilky na šetření
Testovaný kus měl i klimatizaci, navíc plně funkční
Mechanismus převodovky je přesný, ale jeho páka příliš dlouhá. Výsledkem jsou pak smíšené pocity
Vpředu je místa dost. Dokonce ani poloha za volantem není tragická, absenci nastavení sloupku řízení navzdory.
Zadní lavice moc místa nenabídne, cestující ale mají k dispozici alespoň výklopné zadní okno. Praktické jsou držáky na bezpečnostní pásy.
Analogové hodiny jsou ve standardu. Mají striktně dobový design a vypadají, jako by je nakreslil architekt Patrik Kotas.
Otočný kryt schránky před spolujezdcem je rozbitý, jako u většiny dalších káček
Elektrické stahování předních oken bylo v testovaném voze nebývale rychlé
Táhla a tlačítka otevření zadních dveří jako by do starších třídveřových vozů ani automobilky nemusely dávat. Stejně po chvíli přestanou fungovat, jako to naše.
Zpětná zrcátka jsou na dnešní poměry malá. Elektrické ovládání s výhřevem přišlo do výbavy až těsně po datu výroby testovaného vozu.
Odkládacích prostor zde mnoho není, ale když už, jsou vesměs divné: například tato extrémně hluboká kapsa v pravém zadním boku vozu
Ford Ka 1.3 Duratec
Silueta vajíčka si získala srdce nejednoho majitele. Takovému autu člověk odpustí i nefunkční zadní stěrač s ostřikovačem.
Kufr ka má v základním uspořádání 186 litrů, alespoň že zadní lavice je dělená v poměru 50:50
Pod kapotou se nacházela novější jednotka Duratec v silnější verzi s 51 kW. Autu s hmotností 962 kg propůjčuje adekvátní dynamiku.
Ford Ka 1.3 Duratec
Jedna z nejznámějších achillovek ka – koroze v okolí víčka nádrže. Dle zápachu benzinu v interiéru si již troufl a i na náš kus.
Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.
Opotřebované loga automobilky jsou povinnou jízdou. Neexistuje kus, kterému emblémy vydržely.
Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.
Časté jsou výměny žárovek v předních světlometech. V ka paradoxně tento úkon nepatří k nejjednodušším.