Ojetý Ford Ka druhé generace: Pětistovka v jiných šatech

11/31
Přehled fotografií
Zavřít
  • I v tomto případě jde o základní výbavu, nenechte se zmást černými litými 15“ koly z katalogu příslušenství
    I v tomto případě jde o základní výbavu, nenechte se zmást černými litými 15“ koly z katalogu příslušenství| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Ka
    Ford Ka| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér z lacinějších materiálů se snažil být aspoň praktický. Klasické přehledné přístroje, před nohama spolujezdce chytře vykrojená palubní deska, přidávající místo pro kolena. Vazbu na příbuzný Fiat 500 připomene pouze vertikálně nastavitelným volantem a podivínským seřizováním výšky sedadla, při němž se mění pouze záklon sedáku. Na snímku nejobvyklejší, základní provedení.
    Interiér z lacinějších materiálů se snažil být aspoň praktický. Klasické přehledné přístroje, před nohama spolujezdce chytře vykrojená palubní deska, přidávající místo pro kolena. Vazbu na příbuzný Fiat 500 připomene pouze vertikálně nastavitelným volantem a podivínským seřizováním výšky sedadla, při němž se mění pouze záklon sedáku. Na snímku nejobvyklejší, základní provedení.| Zdroj: Svět motorů
  • Výrazně bohatší výbava Titanium si už uměla vyhrát s barevností interiéru a šlo u ní připlatit za automatickou klimatizaci. Takto vybavených kusů je ale jako šafránu.
    Výrazně bohatší výbava Titanium si už uměla vyhrát s barevností interiéru a šlo u ní připlatit za automatickou klimatizaci. Takto vybavených kusů je ale jako šafránu.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.2 Duratec
    Motor 1.2 Duratec| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.3 Duratorq TDCi
    Motor 1.3 Duratorq TDCi| Zdroj: Svět motorů
  • Prostor vzadu je mírně delší a vyšší než u fiatky, ale pořád ryze dětský. Figurant se 183 cm obkročmo objímá přední opěradlo a raději nemyslí na to, jak by se dostával z havarovaného vraku. Naštěstí tohle je už podstatně pevnější auto než za dob první generace.
    Prostor vzadu je mírně delší a vyšší než u fiatky, ale pořád ryze dětský. Figurant se 183 cm obkročmo objímá přední opěradlo a raději nemyslí na to, jak by se dostával z havarovaného vraku. Naštěstí tohle je už podstatně pevnější auto než za dob první generace.| Zdroj: Svět motorů
  • Nic jiného než pětistupňový manuál tady nenajdete, zájemci o dvoupedálové ovládání musí hledat jinde. Fiaťácký pětikvalt řady C514 je bytelný, nesynchronizované zpátečce ale musíte dát trochu času na hladké zapadnutí.
    Nic jiného než pětistupňový manuál tady nenajdete, zájemci o dvoupedálové ovládání musí hledat jinde. Fiaťácký pětikvalt řady C514 je bytelný, nesynchronizované zpátečce ale musíte dát trochu času na hladké zapadnutí.| Zdroj: Svět motorů
  • Kufr má základní objem 224 l, což je mezi trpaslíky lepší průměr. Často pod ním najdete i dojezdovou rezervu, dodávanou za symbolickou tisícikorunu. Zato dělené zadní opěradlo bývá velkou vzácností, s jistotou ho mívají jen bohaté výbavy Titanium.
    Kufr má základní objem 224 l, což je mezi trpaslíky lepší průměr. Často pod ním najdete i dojezdovou rezervu, dodávanou za symbolickou tisícikorunu. Zato dělené zadní opěradlo bývá velkou vzácností, s jistotou ho mívají jen bohaté výbavy Titanium.| Zdroj: Svět motorů
  • Nahodilá hlášení o otevřeném kufru, nefunkční zadní stěrač nebo třetí brzdové světlo mívají příčinu v přelomených kabelech v průchodce. Ford si vymínil, že chce všechny kabely černé, abyste ty domácí opravy neměli zase tak jednoduché. Servisy mají k dispozici opravný svazek, dal by se sehnat i na internetu.
    Nahodilá hlášení o otevřeném kufru, nefunkční zadní stěrač nebo třetí brzdové světlo mívají příčinu v přelomených kabelech v průchodce. Ford si vymínil, že chce všechny kabely černé, abyste ty domácí opravy neměli zase tak jednoduché. Servisy mají k dispozici opravný svazek, dal by se sehnat i na internetu.| Zdroj: Svět motorů
  • Možnosti individualizace tu byly skromnější než třeba u Fiatu 500 nebo Opelu Adam. Za zmínku stojí jen kompletní optipakety v dvoubarevných kombinacích (například bíločervené Ka Grand Prix, nebo černozelené Ka Digital), zákazníci se však většinou spokojili jen s decentnějším polepem karoserie – ten jde pořídit i dodatečně. Umělecké tatoo na střechu vyjde na 8000, rychlé pruhy včetně střešního spoileru na 11 000 Kč.
    Možnosti individualizace tu byly skromnější než třeba u Fiatu 500 nebo Opelu Adam. Za zmínku stojí jen kompletní optipakety v dvoubarevných kombinacích (například bíločervené Ka Grand Prix, nebo černozelené Ka Digital), zákazníci se však většinou spokojili jen s decentnějším polepem karoserie – ten jde pořídit i dodatečně. Umělecké tatoo na střechu vyjde na 8000, rychlé pruhy včetně střešního spoileru na 11 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Mezi nejčastější bolesti modelu patří rychlá koroze výfuku, daná jeho nekvalitního materiálem a častými kratičkými trasami. Snažte se vyhýbat kusům ze silně prosolených podhorských regionů, ty už mívají ve špatném stavu i brzdové trubky.
    Mezi nejčastější bolesti modelu patří rychlá koroze výfuku, daná jeho nekvalitního materiálem a častými kratičkými trasami. Snažte se vyhýbat kusům ze silně prosolených podhorských regionů, ty už mívají ve špatném stavu i brzdové trubky.| Zdroj: Svět motorů
  • Zestárlý, hraničně rozpraskaný rozvodový řemen dvanáctistovky nebývá nijak vzácným obrázkem, protože řada majitelů spoléhá na starou pověst o „bezkolizním“ motoru, u nějž ventily a písty na sebe nedosáhnou. Pokud nechcete rozšířit řady překvapených a bědujících, držte se doporučeného intervalu pro výměnu řemene.
    Zestárlý, hraničně rozpraskaný rozvodový řemen dvanáctistovky nebývá nijak vzácným obrázkem, protože řada majitelů spoléhá na starou pověst o „bezkolizním“ motoru, u nějž ventily a písty na sebe nedosáhnou. Pokud nechcete rozšířit řady překvapených a bědujících, držte se doporučeného intervalu pro výměnu řemene.| Zdroj: Svět motorů
  • Průhled podvozkem s barevně zvýrazněnými komponenty, kterými se Ford Ka lišil od Fiatu 500 z prvních ročníků. Lépe vyladěné přední odpružení a vyztuženou zadní torzní příčku ale záhy dostal i fi at. Ford zůstává na určitých typech nerovností klidnější, ale opravdu jen v mantinelech nejnižší třídy.
    Průhled podvozkem s barevně zvýrazněnými komponenty, kterými se Ford Ka lišil od Fiatu 500 z prvních ročníků. Lépe vyladěné přední odpružení a vyztuženou zadní torzní příčku ale záhy dostal i fi at. Ford zůstává na určitých typech nerovností klidnější, ale opravdu jen v mantinelech nejnižší třídy.| Zdroj: Svět motorů
  • Průhled podvozkem s barevně zvýrazněnými komponenty, kterými se Ford Ka lišil od Fiatu 500 z prvních ročníků. Lépe vyladěné přední odpružení a vyztuženou zadní torzní příčku ale záhy dostal i fi at. Ford zůstává na určitých typech nerovností klidnější, ale opravdu jen v mantinelech nejnižší třídy.
    Průhled podvozkem s barevně zvýrazněnými komponenty, kterými se Ford Ka lišil od Fiatu 500 z prvních ročníků. Lépe vyladěné přední odpružení a vyztuženou zadní torzní příčku ale záhy dostal i fi at. Ford zůstává na určitých typech nerovností klidnější, ale opravdu jen v mantinelech nejnižší třídy.| Zdroj: Svět motorů
  • Potkávací světlo svítí široce až do krajnice, intenzita osvitu je ale jen průměrná. Třeba Renault Twingo II s identickými žárovkami svítil lépe.
    Potkávací světlo svítí široce až do krajnice, intenzita osvitu je ale jen průměrná. Třeba Renault Twingo II s identickými žárovkami svítil lépe.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny verze svítí halogenovými žárovkami H4. Budete u nich muset zůstat, protože legální přestavbovou sadu na LED pro tento vůz neseženete.
    Všechny verze svítí halogenovými žárovkami H4. Budete u nich muset zůstat, protože legální přestavbovou sadu na LED pro tento vůz neseženete.| Zdroj: Svět motorů
  • Okna na kličku, zrcátka přes tykadla. Základní „nevýbava“ je docela roztomilá a při všelijaké kvalitě zdejší elektroinstalace asi i rozumná. Bohužel v ní chybělo centrální zamykání, které tu hodně zjednodušuje život.
    Okna na kličku, zrcátka přes tykadla. Základní „nevýbava“ je docela roztomilá a při všelijaké kvalitě zdejší elektroinstalace asi i rozumná. Bohužel v ní chybělo centrální zamykání, které tu hodně zjednodušuje život.| Zdroj: Svět motorů
  • Zapalovací svíčky je tu dobré měnit už po 30 000 km. Více opálené elektrody svíček zkracují životnost sdruženého zapalovacího modulu, který obsluhuje všechny čtyři válce. Není drahý. Ale může vás nechat stát třeba v přecpané křižovatce na Klárově.
    Zapalovací svíčky je tu dobré měnit už po 30 000 km. Více opálené elektrody svíček zkracují životnost sdruženého zapalovacího modulu, který obsluhuje všechny čtyři válce. Není drahý. Ale může vás nechat stát třeba v přecpané křižovatce na Klárově.| Zdroj: Svět motorů
  • Benzinová dvanáctistovka od Fiatu je tu už ve verzi s přesuvníkem časování ventilů, který je součástí horního rozvodového kola (označeno šipkou). Systém VVT u motoru s jedinou společnou vačkovou hřídelí pro sání i výfuk umí pouze snížit emise a čerpací ztráty, výkon nijak nevylepší.
    Benzinová dvanáctistovka od Fiatu je tu už ve verzi s přesuvníkem časování ventilů, který je součástí horního rozvodového kola (označeno šipkou). Systém VVT u motoru s jedinou společnou vačkovou hřídelí pro sání i výfuk umí pouze snížit emise a čerpací ztráty, výkon nijak nevylepší.| Zdroj: Svět motorů
  • Pevné panoramatické střešní okno šlo pořídit jen k nejvyšší výbavě. Ale nevrže, nesnižuje strop a vždy se s ním pojily boční okenní airbagy, za něž se jinak plošně připlácelo.
    Pevné panoramatické střešní okno šlo pořídit jen k nejvyšší výbavě. Ale nevrže, nesnižuje strop a vždy se s ním pojily boční okenní airbagy, za něž se jinak plošně připlácelo.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Ka
    Ford Ka| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Ka
    Ford Ka| Zdroj: Svět motorů
  • Samotná budka karoserie má dobrou protikorozní ochranu, o takové se předchůdci ani nesnilo
    Samotná budka karoserie má dobrou protikorozní ochranu, o takové se předchůdci ani nesnilo| Zdroj: Svět motorů
  • Ale se vším pověšeným pod karoserií už je to horší, a to včetně motorového prostoru. Plechová olejová vana je už také napadlá korozí, byť zatím jen povrchovou. Rok dva ještě vydrží, pak bude potřeba výměna.
    Ale se vším pověšeným pod karoserií už je to horší, a to včetně motorového prostoru. Plechová olejová vana je už také napadlá korozí, byť zatím jen povrchovou. Rok dva ještě vydrží, pak bude potřeba výměna.| Zdroj: Svět motorů
  • Pěkně přehledný a klasicky vybavený přístrojový štít s otáčkoměrem i teploměrem vody je ve třídě miniaut velkou vzácností. Benzinová dvanáctistovka příjemně mechanicky bručí, ale odvahy moc nemá, zvlášť s touto „delší“ převodovkou. Pětka je spíš jen udržovací převod, k maximálce se motor dotočí už na čtyřku. Jezdili jsme v průměru za 6 l/100 km.
    Pěkně přehledný a klasicky vybavený přístrojový štít s otáčkoměrem i teploměrem vody je ve třídě miniaut velkou vzácností. Benzinová dvanáctistovka příjemně mechanicky bručí, ale odvahy moc nemá, zvlášť s touto „delší“ převodovkou. Pětka je spíš jen udržovací převod, k maximálce se motor dotočí už na čtyřku. Jezdili jsme v průměru za 6 l/100 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Za manuální klimatizaci si prozřetelně připlatila naprostá většina zákazníků. Slabou stránkou vozu jsou starožitná rádia. Hrají zoufale a neumějí nic, co by dnes dávalo ještě nějaký smysl. Pokud má vůz vzácné ovládání audia na volantu, pak má alespoň vstup USB a handsfree.
    Za manuální klimatizaci si prozřetelně připlatila naprostá většina zákazníků. Slabou stránkou vozu jsou starožitná rádia. Hrají zoufale a neumějí nic, co by dnes dávalo ještě nějaký smysl. Pokud má vůz vzácné ovládání audia na volantu, pak má alespoň vstup USB a handsfree.| Zdroj: Svět motorů
  • Přestože ani verze s centrálním zamykáním neměly ve všech případech tlačítko na víku kufru, šly alespoň dálkově odjistit tlačítkem na klíči bez nutnosti vytahovat jej ze zapalování – když chtěl někdo ze spolujezdců do kufru něco přihodit. U variant bez centrálu budete obětí nekonečného vytahování a zasouvání klíče.
    Přestože ani verze s centrálním zamykáním neměly ve všech případech tlačítko na víku kufru, šly alespoň dálkově odjistit tlačítkem na klíči bez nutnosti vytahovat jej ze zapalování – když chtěl někdo ze spolujezdců do kufru něco přihodit. U variant bez centrálu budete obětí nekonečného vytahování a zasouvání klíče.| Zdroj: Svět motorů
  • Baterii už někdo vyměnil, ale tahle klasická není určená pro vozy se systémem stop-start. Ty by měly dostávat zesílenou, typu EFB. Nanejvýš předčasně odejde, její přítomnost ale aktuálně autu neubližuje.
    Baterii už někdo vyměnil, ale tahle klasická není určená pro vozy se systémem stop-start. Ty by měly dostávat zesílenou, typu EFB. Nanejvýš předčasně odejde, její přítomnost ale aktuálně autu neubližuje.| Zdroj: Svět motorů
  • S klepajícími tyčkami stabilizátoru se tu budete setkávat často. Někdy jsou projevy tak hlasité, že připomínají bouchání kladivem do podlahy. Tyčky měňte vždy v páru, je to při jedné práci výhodnější.
    S klepajícími tyčkami stabilizátoru se tu budete setkávat často. Někdy jsou projevy tak hlasité, že připomínají bouchání kladivem do podlahy. Tyčky měňte vždy v páru, je to při jedné práci výhodnější.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Ka
    Ford Ka| Zdroj: Svět motorů
I v tomto případě jde o základní výbavu, nenechte se zmást černými litými 15“ koly z katalogu příslušenství
Ford Ka
Interiér z lacinějších materiálů se snažil být aspoň praktický. Klasické přehledné přístroje, před nohama spolujezdce chytře vykrojená palubní deska, přidávající místo pro kolena. Vazbu na příbuzný Fiat 500 připomene pouze vertikálně nastavitelným volantem a podivínským seřizováním výšky sedadla, při němž se mění pouze záklon sedáku. Na snímku nejobvyklejší, základní provedení.
Výrazně bohatší výbava Titanium si už uměla vyhrát s barevností interiéru a šlo u ní připlatit za automatickou klimatizaci. Takto vybavených kusů je ale jako šafránu.
Motor 1.2 Duratec
Motor 1.3 Duratorq TDCi
Prostor vzadu je mírně delší a vyšší než u fiatky, ale pořád ryze dětský. Figurant se 183 cm obkročmo objímá přední opěradlo a raději nemyslí na to, jak by se dostával z havarovaného vraku. Naštěstí tohle je už podstatně pevnější auto než za dob první generace.
Nic jiného než pětistupňový manuál tady nenajdete, zájemci o dvoupedálové ovládání musí hledat jinde. Fiaťácký pětikvalt řady C514 je bytelný, nesynchronizované zpátečce ale musíte dát trochu času na hladké zapadnutí.
Kufr má základní objem 224 l, což je mezi trpaslíky lepší průměr. Často pod ním najdete i dojezdovou rezervu, dodávanou za symbolickou tisícikorunu. Zato dělené zadní opěradlo bývá velkou vzácností, s jistotou ho mívají jen bohaté výbavy Titanium.
Nahodilá hlášení o otevřeném kufru, nefunkční zadní stěrač nebo třetí brzdové světlo mívají příčinu v přelomených kabelech v průchodce. Ford si vymínil, že chce všechny kabely černé, abyste ty domácí opravy neměli zase tak jednoduché. Servisy mají k dispozici opravný svazek, dal by se sehnat i na internetu.
Možnosti individualizace tu byly skromnější než třeba u Fiatu 500 nebo Opelu Adam. Za zmínku stojí jen kompletní optipakety v dvoubarevných kombinacích (například bíločervené Ka Grand Prix, nebo černozelené Ka Digital), zákazníci se však většinou spokojili jen s decentnějším polepem karoserie – ten jde pořídit i dodatečně. Umělecké tatoo na střechu vyjde na 8000, rychlé pruhy včetně střešního spoileru na 11 000 Kč.
Mezi nejčastější bolesti modelu patří rychlá koroze výfuku, daná jeho nekvalitního materiálem a častými kratičkými trasami. Snažte se vyhýbat kusům ze silně prosolených podhorských regionů, ty už mívají ve špatném stavu i brzdové trubky.
Zestárlý, hraničně rozpraskaný rozvodový řemen dvanáctistovky nebývá nijak vzácným obrázkem, protože řada majitelů spoléhá na starou pověst o „bezkolizním“ motoru, u nějž ventily a písty na sebe nedosáhnou. Pokud nechcete rozšířit řady překvapených a bědujících, držte se doporučeného intervalu pro výměnu řemene.
Průhled podvozkem s barevně zvýrazněnými komponenty, kterými se Ford Ka lišil od Fiatu 500 z prvních ročníků. Lépe vyladěné přední odpružení a vyztuženou zadní torzní příčku ale záhy dostal i fi at. Ford zůstává na určitých typech nerovností klidnější, ale opravdu jen v mantinelech nejnižší třídy.
Průhled podvozkem s barevně zvýrazněnými komponenty, kterými se Ford Ka lišil od Fiatu 500 z prvních ročníků. Lépe vyladěné přední odpružení a vyztuženou zadní torzní příčku ale záhy dostal i fi at. Ford zůstává na určitých typech nerovností klidnější, ale opravdu jen v mantinelech nejnižší třídy.
Potkávací světlo svítí široce až do krajnice, intenzita osvitu je ale jen průměrná. Třeba Renault Twingo II s identickými žárovkami svítil lépe.
Všechny verze svítí halogenovými žárovkami H4. Budete u nich muset zůstat, protože legální přestavbovou sadu na LED pro tento vůz neseženete.
Okna na kličku, zrcátka přes tykadla. Základní „nevýbava“ je docela roztomilá a při všelijaké kvalitě zdejší elektroinstalace asi i rozumná. Bohužel v ní chybělo centrální zamykání, které tu hodně zjednodušuje život.
Zapalovací svíčky je tu dobré měnit už po 30 000 km. Více opálené elektrody svíček zkracují životnost sdruženého zapalovacího modulu, který obsluhuje všechny čtyři válce. Není drahý. Ale může vás nechat stát třeba v přecpané křižovatce na Klárově.
Benzinová dvanáctistovka od Fiatu je tu už ve verzi s přesuvníkem časování ventilů, který je součástí horního rozvodového kola (označeno šipkou). Systém VVT u motoru s jedinou společnou vačkovou hřídelí pro sání i výfuk umí pouze snížit emise a čerpací ztráty, výkon nijak nevylepší.
Pevné panoramatické střešní okno šlo pořídit jen k nejvyšší výbavě. Ale nevrže, nesnižuje strop a vždy se s ním pojily boční okenní airbagy, za něž se jinak plošně připlácelo.
Ford Ka
Ford Ka
Samotná budka karoserie má dobrou protikorozní ochranu, o takové se předchůdci ani nesnilo
Ale se vším pověšeným pod karoserií už je to horší, a to včetně motorového prostoru. Plechová olejová vana je už také napadlá korozí, byť zatím jen povrchovou. Rok dva ještě vydrží, pak bude potřeba výměna.
Pěkně přehledný a klasicky vybavený přístrojový štít s otáčkoměrem i teploměrem vody je ve třídě miniaut velkou vzácností. Benzinová dvanáctistovka příjemně mechanicky bručí, ale odvahy moc nemá, zvlášť s touto „delší“ převodovkou. Pětka je spíš jen udržovací převod, k maximálce se motor dotočí už na čtyřku. Jezdili jsme v průměru za 6 l/100 km.
Za manuální klimatizaci si prozřetelně připlatila naprostá většina zákazníků. Slabou stránkou vozu jsou starožitná rádia. Hrají zoufale a neumějí nic, co by dnes dávalo ještě nějaký smysl. Pokud má vůz vzácné ovládání audia na volantu, pak má alespoň vstup USB a handsfree.
Přestože ani verze s centrálním zamykáním neměly ve všech případech tlačítko na víku kufru, šly alespoň dálkově odjistit tlačítkem na klíči bez nutnosti vytahovat jej ze zapalování – když chtěl někdo ze spolujezdců do kufru něco přihodit. U variant bez centrálu budete obětí nekonečného vytahování a zasouvání klíče.
Baterii už někdo vyměnil, ale tahle klasická není určená pro vozy se systémem stop-start. Ty by měly dostávat zesílenou, typu EFB. Nanejvýš předčasně odejde, její přítomnost ale aktuálně autu neubližuje.
S klepajícími tyčkami stabilizátoru se tu budete setkávat často. Někdy jsou projevy tak hlasité, že připomínají bouchání kladivem do podlahy. Tyčky měňte vždy v páru, je to při jedné práci výhodnější.
Ford Ka