Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Ford Ka druhé generace: Pětistovka v jiných šatech

Marek Oborník
Diskuze (1)

Druhá generace Fordu Ka z let 2008 až 2016 je už v jádru víc fiatem než fordem. Na rozdíl od předchůdce není jízdně tak zajímavá, zato karoserie lépe vzdoruje korozi. Roli auta pro začátečníka nebo cesty do práce zvládne, úplně bez starostí to ale nebude.

Legendární první generaci Fordu Ka jsme v bazarové rubrice měli opakovaně. Roztomilý „pásovec“ s agilním podvozkem moc nevytěžil z výhod své jednoduché mechaniky a levných náhradních dílů. Jeho karoserie z negalvanizovaných plechů se rychle proměnila v perník a vymetla téměř celou populaci prvních káček ze silnic na vrakoviště.

Naopak tuhle druhou generaci ka, už postavenou na technice Fiatu 500 a vyráběnou spolu s ním na jedné lince v polských Tychách, neuvidíte rezavou skoro nikdy. Tedy zvenčí. Na věcech pověšených pod karoserií se ale korozi daří. Takže kusy, které roky postávaly v ulici nad kanálem, už také neprocházejí přes stanice technické kontroly úplně snadno.

Bolesti známé z fiátků

I u lépe zaopatřených kusů si musíte odložit pár peněz na výměnu brzy korodujícího výfuku, jehož zadní díl málokdy přežije čtyři roky. V náhradě, která vydrží většinou stejně krátce jako originál, se dá sehnat do 2000 Kč. Občas je potřeba preventivně vyměnit i korodující olejovou vanu motoru (hlavně u benzinové jednotky 1.2), jejíž výměna spolu s novým olejem vychází přibližně na 5000 Kč.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (1)

Doporučujeme

22. 10. 2023 21:51
Čože nad kanálom...
Najväčší mor je parkovať na tráve. Drží vlhkosť + ráno rosa!!!