Ojetý Ford Mondeo IV v testu Martina Vaculíka: Čtyřka, nebo pětka, je to prostě dobré auto

1/38
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: auto.cz
  • Ford Mondeo
    Ford Mondeo| Zdroj: Svět motorů
  • Stará verze palubní desky ještě s původním systémem Sync2, který se vyskytoval do roku 2016
    Stará verze palubní desky ještě s původním systémem Sync2, který se vyskytoval do roku 2016| Zdroj: Svět motorů
  • Původní systém Sync 2 do roku 2016, ač prý vyvinutý Microsoftem, měl pomalou odezvu, neuměl česky a neznal zrcadlení telefonu.
    Původní systém Sync 2 do roku 2016, ač prý vyvinutý Microsoftem, měl pomalou odezvu, neuměl česky a neznal zrcadlení telefonu.| Zdroj: Svět motorů
  • Navější Sync 3 to vše vyřešil.
    Navější Sync 3 to vše vyřešil.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 EcoBoost
    Motor 2.0 EcoBoost| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 Hybrid
    Motor 2.0 Hybrid| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 TDCI
    Motor 2.0 TDCI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 EcoBlue
    Motor 2.0 EcoBlue| Zdroj: Svět motorů
  • Manuální převodovky mají velmi přesné řazení a nejsou na ně stížnosti.
    Manuální převodovky mají velmi přesné řazení a nejsou na ně stížnosti.| Zdroj: Svět motorů
  • Automatické dvouspojkové PowerShift s velkým voličem naopak patří k těm zlobivějším.
    Automatické dvouspojkové PowerShift s velkým voličem naopak patří k těm zlobivějším.| Zdroj: Svět motorů
  • Podle malého kruhového ovladače pak poznáte poslední osmistupňové automaty motorů EcoBlue, které jsou velice dobré.
    Podle malého kruhového ovladače pak poznáte poslední osmistupňové automaty motorů EcoBlue, které jsou velice dobré.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník liftbacku má objem 541 l. Kombi překvapivě jen 500. Co se týče zavazadel, není mondeo žádným rekordmanem třídy.
    Zavazadelník liftbacku má objem 541 l. Kombi překvapivě jen 500. Co se týče zavazadel, není mondeo žádným rekordmanem třídy.| Zdroj: Svět motorů
  • Hybrid se v letech 2015 až 2019 nabízel jen jako sedan.
    Hybrid se v letech 2015 až 2019 nabízel jen jako sedan.| Zdroj: Svět motorů
  • Trakční baterka zmenšila zavazadelník z 540 na jen 381 l.
    Trakční baterka zmenšila zavazadelník z 540 na jen 381 l.| Zdroj: Svět motorů
  • S modernizací počátkem roku 2019 přišla možnost mít hybrid i jako praktické kombi
    S modernizací počátkem roku 2019 přišla možnost mít hybrid i jako praktické kombi| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Mondeo
    Ford Mondeo| Zdroj: Svět motorů
  • Příď asi nejhezčí varianty: ST-Line po faceliftu. U ní byl standardem i snížený sportovní podvozek.
    Příď asi nejhezčí varianty: ST-Line po faceliftu. U ní byl standardem i snížený sportovní podvozek.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud nevíte, zda je pod kapotou starší, či novější diesel, koukněte se pod víčko nádrže
    Pokud nevíte, zda je pod kapotou starší, či novější diesel, koukněte se pod víčko nádrže| Zdroj: Svět motorů
  • AdBlue má ze všech motorizací totiž právě jen nový 2.0 EcoBlue.
    AdBlue má ze všech motorizací totiž právě jen nový 2.0 EcoBlue.| Zdroj: Svět motorů
  • Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.
    Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.| Zdroj: Svět motorů
  • Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.
    Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.| Zdroj: Svět motorů
  • Ta zcela nejčastější závada je stejná jako u mnoha jiných dnešních aut: koroze zadních brzdových kotoučů, které musíte vyměnit daleko dříve, než je regulérně ojedete
    Ta zcela nejčastější závada je stejná jako u mnoha jiných dnešních aut: koroze zadních brzdových kotoučů, které musíte vyměnit daleko dříve, než je regulérně ojedete| Zdroj: Svět motorů
  • Podvozek je velmi kvalitní konstrukce s hliníkovými rameny. Na přední nápravě občas po letech odejdou zadní hydraulické silentbloky.
    Podvozek je velmi kvalitní konstrukce s hliníkovými rameny. Na přední nápravě občas po letech odejdou zadní hydraulické silentbloky.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní náprava je konstrukčně velice dobrá. Pokud něco klepe, jsou to nanejvýš horní uložení tlumičů.
    Zadní náprava je konstrukčně velice dobrá. Pokud něco klepe, jsou to nanejvýš horní uložení tlumičů.| Zdroj: Svět motorů
  • Říká se, že sedany existovaly pro evropský trh jen jako hybrid. Ale není to pravda, tuto klasickou karosářskou verzi měly ještě vrcholné výbavové verze Vignale.
    Říká se, že sedany existovaly pro evropský trh jen jako hybrid. Ale není to pravda, tuto klasickou karosářskou verzi měly ještě vrcholné výbavové verze Vignale.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Mondeo
    Ford Mondeo| Zdroj: Svět motorů
  • Opotřebení na volantu už trochu vidět bylo.
    Opotřebení na volantu už trochu vidět bylo.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední sedačky vypadají obyčejně, ale jsou velmi pohodlné. Estetické opotřebení bylo zatím v normě.
    Přední sedačky vypadají obyčejně, ale jsou velmi pohodlné. Estetické opotřebení bylo zatím v normě.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvor náprav je dlouhých 2850 mm, proto i prostornost zcela dostatečná. Předchůdce byl ale o kus vzdušnější.
    Rozvor náprav je dlouhých 2850 mm, proto i prostornost zcela dostatečná. Předchůdce byl ale o kus vzdušnější.| Zdroj: Svět motorů
  • Poprvé u ojetiny jsme se zde setkali s důležitou novinkou posledního mondea – airbagy v zadních bezpečnostních pásech
    Poprvé u ojetiny jsme se zde setkali s důležitou novinkou posledního mondea – airbagy v zadních bezpečnostních pásech| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny funkce teplotního komfortu se ovládají tlačítky – včetně sedaček a elektricky vyhřívaného čelního skla. Pouze volant přes displej.
    Všechny funkce teplotního komfortu se ovládají tlačítky – včetně sedaček a elektricky vyhřívaného čelního skla. Pouze volant přes displej.| Zdroj: Svět motorů
  • Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z fi rmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.
    Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z fi rmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.| Zdroj: Svět motorů
  • Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z firmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.
    Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z firmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.| Zdroj: Svět motorů
  • Zvláštností motoru 1.5 Duratorq, sdíleného s PSA, je konstrukce sání (na zadní straně), kdy do hlavy vede jen jedna trubka
    Zvláštností motoru 1.5 Duratorq, sdíleného s PSA, je konstrukce sání (na zadní straně), kdy do hlavy vede jen jedna trubka| Zdroj: Svět motorů
  • Filtr pevných částic fungoval zatím bezvadně
    Filtr pevných částic fungoval zatím bezvadně| Zdroj: Svět motorů
  • Na pomocném rámu zadní nápravy je vidět, že je připraven i na poloosy verzí AWD. A také že není zrovna dobře protikorozně chráněn.
    Na pomocném rámu zadní nápravy je vidět, že je připraven i na poloosy verzí AWD. A také že není zrovna dobře protikorozně chráněn.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Mondeo
    Ford Mondeo| Zdroj: Svět motorů
Ilustrační foto
Ford Mondeo
Stará verze palubní desky ještě s původním systémem Sync2, který se vyskytoval do roku 2016
Původní systém Sync 2 do roku 2016, ač prý vyvinutý Microsoftem, měl pomalou odezvu, neuměl česky a neznal zrcadlení telefonu.
Navější Sync 3 to vše vyřešil.
Motor 2.0 EcoBoost
Motor 2.0 Hybrid
Motor 2.0 TDCI
Motor 2.0 EcoBlue
Manuální převodovky mají velmi přesné řazení a nejsou na ně stížnosti.
Automatické dvouspojkové PowerShift s velkým voličem naopak patří k těm zlobivějším.
Podle malého kruhového ovladače pak poznáte poslední osmistupňové automaty motorů EcoBlue, které jsou velice dobré.
Zavazadelník liftbacku má objem 541 l. Kombi překvapivě jen 500. Co se týče zavazadel, není mondeo žádným rekordmanem třídy.
Hybrid se v letech 2015 až 2019 nabízel jen jako sedan.
Trakční baterka zmenšila zavazadelník z 540 na jen 381 l.
S modernizací počátkem roku 2019 přišla možnost mít hybrid i jako praktické kombi
Ford Mondeo
Příď asi nejhezčí varianty: ST-Line po faceliftu. U ní byl standardem i snížený sportovní podvozek.
Pokud nevíte, zda je pod kapotou starší, či novější diesel, koukněte se pod víčko nádrže
AdBlue má ze všech motorizací totiž právě jen nový 2.0 EcoBlue.
Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.
Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.
Ta zcela nejčastější závada je stejná jako u mnoha jiných dnešních aut: koroze zadních brzdových kotoučů, které musíte vyměnit daleko dříve, než je regulérně ojedete
Podvozek je velmi kvalitní konstrukce s hliníkovými rameny. Na přední nápravě občas po letech odejdou zadní hydraulické silentbloky.
Zadní náprava je konstrukčně velice dobrá. Pokud něco klepe, jsou to nanejvýš horní uložení tlumičů.
Říká se, že sedany existovaly pro evropský trh jen jako hybrid. Ale není to pravda, tuto klasickou karosářskou verzi měly ještě vrcholné výbavové verze Vignale.
Ford Mondeo
Opotřebení na volantu už trochu vidět bylo.
Přední sedačky vypadají obyčejně, ale jsou velmi pohodlné. Estetické opotřebení bylo zatím v normě.
Rozvor náprav je dlouhých 2850 mm, proto i prostornost zcela dostatečná. Předchůdce byl ale o kus vzdušnější.
Poprvé u ojetiny jsme se zde setkali s důležitou novinkou posledního mondea – airbagy v zadních bezpečnostních pásech
Všechny funkce teplotního komfortu se ovládají tlačítky – včetně sedaček a elektricky vyhřívaného čelního skla. Pouze volant přes displej.
Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z fi rmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.
Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z firmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.
Zvláštností motoru 1.5 Duratorq, sdíleného s PSA, je konstrukce sání (na zadní straně), kdy do hlavy vede jen jedna trubka
Filtr pevných částic fungoval zatím bezvadně
Na pomocném rámu zadní nápravy je vidět, že je připraven i na poloosy verzí AWD. A také že není zrovna dobře protikorozně chráněn.
Ford Mondeo