Stará verze palubní desky ještě s původním systémem Sync2, který se vyskytoval do roku 2016|
Zdroj: Svět motorů
Původní systém Sync 2 do roku 2016, ač prý vyvinutý Microsoftem, měl pomalou odezvu, neuměl česky a neznal zrcadlení telefonu.|
Zdroj: Svět motorů
Navější Sync 3 to vše vyřešil.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 EcoBoost|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 Hybrid|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 TDCI|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 EcoBlue|
Zdroj: Svět motorů
Manuální převodovky mají velmi přesné řazení a nejsou na ně stížnosti.|
Zdroj: Svět motorů
Automatické dvouspojkové PowerShift s velkým voličem naopak patří k těm zlobivějším.|
Zdroj: Svět motorů
Podle malého kruhového ovladače pak poznáte poslední osmistupňové automaty motorů EcoBlue, které jsou velice dobré.|
Zdroj: Svět motorů
Zavazadelník liftbacku má objem 541 l. Kombi překvapivě jen 500. Co se týče zavazadel, není mondeo žádným rekordmanem třídy.|
Zdroj: Svět motorů
Hybrid se v letech 2015 až 2019 nabízel jen jako sedan.|
Zdroj: Svět motorů
Trakční baterka zmenšila zavazadelník z 540 na jen 381 l.|
Zdroj: Svět motorů
S modernizací počátkem roku 2019 přišla možnost mít hybrid i jako praktické kombi|
Zdroj: Svět motorů
Ford Mondeo|
Zdroj: Svět motorů
Příď asi nejhezčí varianty: ST-Line po faceliftu. U ní byl standardem i snížený sportovní podvozek.|
Zdroj: Svět motorů
Pokud nevíte, zda je pod kapotou starší, či novější diesel, koukněte se pod víčko nádrže|
Zdroj: Svět motorů
AdBlue má ze všech motorizací totiž právě jen nový 2.0 EcoBlue.|
Zdroj: Svět motorů
Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.|
Zdroj: Svět motorů
Volitelný pohon všech kol zde měl obchodní označení AWD. Je založen na velmi spolehlivé mezinápravové lamelové spojce vlastní výroby Ford.|
Zdroj: Svět motorů
Ta zcela nejčastější závada je stejná jako u mnoha jiných dnešních aut: koroze zadních brzdových kotoučů, které musíte vyměnit daleko dříve, než je regulérně ojedete|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek je velmi kvalitní konstrukce s hliníkovými rameny. Na přední nápravě občas po letech odejdou zadní hydraulické silentbloky.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní náprava je konstrukčně velice dobrá. Pokud něco klepe, jsou to nanejvýš horní uložení tlumičů.|
Zdroj: Svět motorů
Říká se, že sedany existovaly pro evropský trh jen jako hybrid. Ale není to pravda, tuto klasickou karosářskou verzi měly ještě vrcholné výbavové verze Vignale.|
Zdroj: Svět motorů
Ford Mondeo|
Zdroj: Svět motorů
Opotřebení na volantu už trochu vidět bylo.|
Zdroj: Svět motorů
Přední sedačky vypadají obyčejně, ale jsou velmi pohodlné. Estetické opotřebení bylo zatím v normě.|
Zdroj: Svět motorů
Rozvor náprav je dlouhých 2850 mm, proto i prostornost zcela dostatečná. Předchůdce byl ale o kus vzdušnější.|
Zdroj: Svět motorů
Poprvé u ojetiny jsme se zde setkali s důležitou novinkou posledního mondea – airbagy v zadních bezpečnostních pásech|
Zdroj: Svět motorů
Všechny funkce teplotního komfortu se ovládají tlačítky – včetně sedaček a elektricky vyhřívaného čelního skla. Pouze volant přes displej.|
Zdroj: Svět motorů
Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z fi rmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.|
Zdroj: Svět motorů
Aby nebylo nutné demontovat kryty, používají odborníci z firmy Carnolt při prohlídkách vozidel kameru. Zde odhalují únik oleje kolem poloosy.|
Zdroj: Svět motorů
Zvláštností motoru 1.5 Duratorq, sdíleného s PSA, je konstrukce sání (na zadní straně), kdy do hlavy vede jen jedna trubka|
Zdroj: Svět motorů
Filtr pevných částic fungoval zatím bezvadně|
Zdroj: Svět motorů
Na pomocném rámu zadní nápravy je vidět, že je připraven i na poloosy verzí AWD. A také že není zrovna dobře protikorozně chráněn.|
Zdroj: Svět motorů