Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Ford Mondeo IV v testu Martina Vaculíka: Čtyřka, nebo pětka, je to prostě dobré auto

Martin Vaculík
Diskuze (2)

Zda je poslední generace Fordu Mondeo čtvrtá, nebo pátá, o tom se s jeho příznivci hádat nebudeme. Důležité je, že z Evropy se vytratil a zbývají nám už jen ojetiny. Ceny v poslední době pěkně klesly, a tak nastává nejlepší čas chytit si pěkný kus.

Mondeo se v Evropě prodávalo naposledy v roce 2022, ale to už jen jako hybrid s dvoulitrovým benzinovým motorem. Diesel 2.0 EcoBlue (88, 110 či 140 kW) byl v nabídce naposledy v roce 2021. Silné benzinové motory 2.0 EcoBoost (149 či 176 kW) zmizely už v roce 2018, kdy odmítly absolvovat nové emisní homologace. Slabší patnáctistovka (121 kW) sice měřeními v cyklu WLTP prošla, ale vytratila se pak hned v září 2019.

My říkáme čtyři

Zda modelu vycházejícímu z amerického Fordu Fusion říkat čtvrtá, či pátá generace, záleží na tom, zda modernizaci té zcela první z roku 1996 říkáte druhá generace. Jelikož my to vnímáme fakt jen jako facelift, je pro nás poslední mondeo, kódově typ BA7, prostě čtyřka.

Už někdy od roku 2010 se vědělo, že další mondeo nebude z evropského vývoje, ale že se uplatní strategie One Ford. Tedy že i nároky amerického trhu (a to i na spotřebu paliva) vzrostly tak, že tamní konstrukce po dílčích změnách obstojí v Evropě. Čtvrté mondeo tak vzešlo z amerického fusionu, představeného v roce 2012. Na evropský trh mělo přijít s ročním zpožděním, nakonec však z toho byly tři roky.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (2)

Doporučujeme

13. 4. 2023 08:44
Motory Ford 1.5 TDCi
Rád bych přidal malé, ale důležité doplnění k motorům Ford 1.5 TDCi 2015-2018. Jedná se o motory řady DV5 / DLD 415 konstrukčně vycházející z motorů PSA. Motory Ford mají však řadu změn a existují v několika variantách v závislosti na vozidlech kde jsou použity, například různé olejové vany a s tím související velikost olejové náplně, dále např. minimálně 2 typy turbodmychadel v závislosti na výkonu. Podstatné ale je, že motory Ford mají jinou hlavu válců, vždy jde o motory s rozvodem SOHC ( narozdíl od 1.5 Blue HDI PSA, DOHC ) a jednou vačkovou hřídelí ovládající všech 8 ventilů. Motor tudíž nemá žadný rozvodový řetěz, který by propojoval vačkové hřídele a který by mohl prasknout jak je uvedeno v článku. Rozvody jsou zde řešeny klasicky a jednoduše, pouze ozubeným řemenem.
11. 4. 2023 19:20
:-)
Jak označení vnímáte vy jeasi celkem nepodstatné a zcela chybné - celosvětově je to model mk5.