Křiklavě modrá metalíza Desert Island Blue je na pumách k vidění často. Tohle denní svícení připomínající roztržené písmeno O ohlašuje levnější verzi světlometů LED. Pokud by připomínalo složitější G, pak by zde byly vrcholné LED i s diodovým dálkovým světlem.|
Zdroj: Svět motorů
Ford Puma|
Zdroj: Svět motorů
Puma má proti fiestě prodloužený i rozšířený podvozek, a tedy i prostornější kabinu. Rodinné auto v českém slova smyslu to asi nebude, čtveřici dospělých ale nouzově odveze. Figurant má výšku 183 cm.|
Zdroj: Svět motorů
Palubní deska s „vystrčeným“ tabletem systému Sync 3 je téměř k nerozeznání od fi esty. Není to žádná hypermoderna, zato vše najdete na správném místě. Klasickou ruční brzdu mají všechny pumy.|
Zdroj: Svět motorů
Automatická klimatizace je jen jednozónová a u nižších výbav byla příplatková, ale díky za klasické otočné ovladače a tlačítka. Vyhřívání volantu, čelního skla i předních sedadel tu vždy najdete pospolu, obsahuje je sada Winter.|
Zdroj: Svět motorů
Konfigurovatelný digitální přístrojový štít naleznete u variant Titanium někdy, od úrovně ST-Line výš vždy. Ještě se snad nikomu nepokazil, kvůli zbytečným efektním uvítacím animacím však nabíhá i přepíná se dost pomalu.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.5 EcoBoost ST/147 kW|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.5 EcoBlue|
Zdroj: Svět motorů
Kdo by to byl tušil, že tříválcová patnáctistovka jednou pobije na semaforech první dvanáctiválcové BMW… Divoká Puma ST s vrcholnou motorizací 1.5 EcoBoost/147 kW „dává stovku“ za 6,7 s! Její podvozek s odlišnou elastokinematikou, asymetrickými pružinami a dvouplášťovými Hitachi funguje při ostré jízdě geniálně, až se nechce věřit, čeho je schopný kompakt s torzní příčkou vzadu.|
Zdroj: Svět motorů
V udávaném objemu kufru 409 až 459 l (podle verze) je započítán i objem megaboxu pod odlážkou. Falešná podlaha se dá v případě potřeby šikmo zasunout za zadní opěradla.|
Zdroj: Svět motorů
Chválíme možnost vypnutí středového displeje při nočních jízdách bez nutnosti zdlouhavého lovení v menu, jak je to běžné u některé konkurence|
Zdroj: Svět motorů
Indukční nabíječka smartphonů byla zpočátku i v základní výbavě, kvůli čipové krizi se však její dostupnost později omezila jen na vyšší specifi kace. Nejvýraznější výbavové škrty se odehrály při přechodu na modelový rok 2021.|
Zdroj: Svět motorů
Ford Puma|
Zdroj: Svět motorů
Infotainment Sync3 tu už obsahuje funkcionalitu FordPass Connect, má tedy vestavěný modem 4G pro vzdálený přístup k vozu pomocí mobilní aplikace FordPass. Předplatné na 10 let bývalo většinou v ceně vozu. Předplatné pro on-line dopravní data (Live Traffi c) pro navigaci musíte dokoupit samostatně.|
Zdroj: Svět motorů
Přepínač přednastavených jízdních režimů (u „civilních“ verzí jde o Normal, Sport, Eco, Kluzký povrch a Nezpevněná cesta) zároveň mění i odstín digitálního přístrojového štítu. Středový displej se však s ním neumí barevně spárovat, a protože vyznává jen přežité modré odstíny, vznikají někdy podivně schizofrenní kombinace.|
Zdroj: Svět motorů
Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.|
Zdroj: Svět motorů
Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.|
Zdroj: Svět motorů
Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.|
Zdroj: Svět motorů
Zmodernizovaný přímovstřikový tříválec 1.0 EcoBoost je tu už vždy vybaven filtrem pevných částic a řetězovým pohonem vačkových hřídelí. Zatím je spolehlivý, otazník visí jen nad životností řemene pohánějícího olejového čerpadlo.|
Zdroj: Svět motorů
Zmodernizovaný přímovstřikový tříválec 1.0 EcoBoost je tu už vždy vybaven filtrem pevných částic a řetězovým pohonem vačkových hřídelí. Zatím je spolehlivý, otazník visí jen nad životností řemene pohánějícího olejového čerpadlo.|
Zdroj: Svět motorů
Výborný a spolehlivý sedmistupňový dvouspojkový automat od Magny (ex Getrag) si k litrovému tříválci určitě dopřejte. Zastarale působící mechanická kulisa voliče je ale dost nepřesná, a navíc nevysvítí zařazený jízdní režim, takže si ho musíte kontrolovat na displeji před sebou.|
Zdroj: Svět motorů
Ford Puma|
Zdroj: Svět motorů
Ford Puma|
Zdroj: Svět motorů
Úroveň nabití 48V baterie se na palubním přístroji nezobrazuje, jde zjistit pouze diagnostikou. Stav zdraví (SoH) ale nezobrazí ani ona, protože baterie nikdy nevyužívá celého rozsahu své kapacity. Je ale sledována řada parametrů, takže nemocnou 48V baterii MHEV systému by vám auto určitě nezatajilo.|
Zdroj: Svět motorů
Ve zlínském značkovém servisu Auto Viki si dosavadní mechanickou spolehlivost pumy pochvalují. Přijímací technik Pavel Zapletal ukazuje asi nejkritičtější místo: chatrnější zavěšení krycího plata, náchylné k ulomení při přeplněném kufru.|
Zdroj: Svět motorů
Suché agregáty u mladého auta nepřekvapují. Drobná koroze plechové nápravnice je nevýznamná ve srovnání s tím, co nacházíme u stejně starých kompaktů z VW Group…|
Zdroj: Svět motorů
Od ročníku 2021 už měly motorizace 92 kW bubnové zadní brzdy. U vozu pro příměstský provoz jde o vhodnější řešení.|
Zdroj: Svět motorů
Chválíme geniálně jednoduché vypínání hlídání jízdy v pruhu tlačítkem na páčce směrovek. Záležitost vteřiny, a to i poslepu.|
Zdroj: Svět motorů
Kombinace diodového bílého tlumeného světla a žárovkového žlutého vypadá na autě podivně, ale za deště ji oceníte|
Zdroj: Svět motorů