Ojetý Ford Puma II: S polepšeným tříválcem umí jezdit za 5 litrů

1/31
Zavřít
  • Křiklavě modrá metalíza Desert Island Blue je na pumách k vidění často. Tohle denní svícení připomínající roztržené písmeno O ohlašuje levnější verzi světlometů LED. Pokud by připomínalo složitější G, pak by zde byly vrcholné LED i s diodovým dálkovým světlem.
    Křiklavě modrá metalíza Desert Island Blue je na pumách k vidění často. Tohle denní svícení připomínající roztržené písmeno O ohlašuje levnější verzi světlometů LED. Pokud by připomínalo složitější G, pak by zde byly vrcholné LED i s diodovým dálkovým světlem.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Puma
    Ford Puma| Zdroj: Svět motorů
  • Puma má proti fiestě prodloužený i rozšířený podvozek, a tedy i prostornější kabinu. Rodinné auto v českém slova smyslu to asi nebude, čtveřici dospělých ale nouzově odveze. Figurant má výšku 183 cm.
    Puma má proti fiestě prodloužený i rozšířený podvozek, a tedy i prostornější kabinu. Rodinné auto v českém slova smyslu to asi nebude, čtveřici dospělých ale nouzově odveze. Figurant má výšku 183 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska s „vystrčeným“ tabletem systému Sync 3 je téměř k nerozeznání od fi esty. Není to žádná hypermoderna, zato vše najdete na správném místě. Klasickou ruční brzdu mají všechny pumy.
    Palubní deska s „vystrčeným“ tabletem systému Sync 3 je téměř k nerozeznání od fi esty. Není to žádná hypermoderna, zato vše najdete na správném místě. Klasickou ruční brzdu mají všechny pumy.| Zdroj: Svět motorů
  • Automatická klimatizace je jen jednozónová a u nižších výbav byla příplatková, ale díky za klasické otočné ovladače a tlačítka. Vyhřívání volantu, čelního skla i předních sedadel tu vždy najdete pospolu, obsahuje je sada Winter.
    Automatická klimatizace je jen jednozónová a u nižších výbav byla příplatková, ale díky za klasické otočné ovladače a tlačítka. Vyhřívání volantu, čelního skla i předních sedadel tu vždy najdete pospolu, obsahuje je sada Winter.| Zdroj: Svět motorů
  • Konfigurovatelný digitální přístrojový štít naleznete u variant Titanium někdy, od úrovně ST-Line výš vždy. Ještě se snad nikomu nepokazil, kvůli zbytečným efektním uvítacím animacím však nabíhá i přepíná se dost pomalu.
    Konfigurovatelný digitální přístrojový štít naleznete u variant Titanium někdy, od úrovně ST-Line výš vždy. Ještě se snad nikomu nepokazil, kvůli zbytečným efektním uvítacím animacím však nabíhá i přepíná se dost pomalu.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.5 EcoBoost ST/147 kW
    Motor 1.5 EcoBoost ST/147 kW| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.5 EcoBlue
    Motor 1.5 EcoBlue| Zdroj: Svět motorů
  • Kdo by to byl tušil, že tříválcová patnáctistovka jednou pobije na semaforech první dvanáctiválcové BMW… Divoká Puma ST s vrcholnou motorizací 1.5 EcoBoost/147 kW „dává stovku“ za 6,7 s! Její podvozek s odlišnou elastokinematikou, asymetrickými pružinami a dvouplášťovými Hitachi funguje při ostré jízdě geniálně, až se nechce věřit, čeho je schopný kompakt s torzní příčkou vzadu.
    Kdo by to byl tušil, že tříválcová patnáctistovka jednou pobije na semaforech první dvanáctiválcové BMW… Divoká Puma ST s vrcholnou motorizací 1.5 EcoBoost/147 kW „dává stovku“ za 6,7 s! Její podvozek s odlišnou elastokinematikou, asymetrickými pružinami a dvouplášťovými Hitachi funguje při ostré jízdě geniálně, až se nechce věřit, čeho je schopný kompakt s torzní příčkou vzadu.| Zdroj: Svět motorů
  • V udávaném objemu kufru 409 až 459 l (podle verze) je započítán i objem megaboxu pod odlážkou. Falešná podlaha se dá v případě potřeby šikmo zasunout za zadní opěradla.
    V udávaném objemu kufru 409 až 459 l (podle verze) je započítán i objem megaboxu pod odlážkou. Falešná podlaha se dá v případě potřeby šikmo zasunout za zadní opěradla.| Zdroj: Svět motorů
  • Chválíme možnost vypnutí středového displeje při nočních jízdách bez nutnosti zdlouhavého lovení v menu, jak je to běžné u některé konkurence
    Chválíme možnost vypnutí středového displeje při nočních jízdách bez nutnosti zdlouhavého lovení v menu, jak je to běžné u některé konkurence| Zdroj: Svět motorů
  • Indukční nabíječka smartphonů byla zpočátku i v základní výbavě, kvůli čipové krizi se však její dostupnost později omezila jen na vyšší specifi kace. Nejvýraznější výbavové škrty se odehrály při přechodu na modelový rok 2021.
    Indukční nabíječka smartphonů byla zpočátku i v základní výbavě, kvůli čipové krizi se však její dostupnost později omezila jen na vyšší specifi kace. Nejvýraznější výbavové škrty se odehrály při přechodu na modelový rok 2021.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Puma
    Ford Puma| Zdroj: Svět motorů
  • Infotainment Sync3 tu už obsahuje funkcionalitu FordPass Connect, má tedy vestavěný modem 4G pro vzdálený přístup k vozu pomocí mobilní aplikace FordPass. Předplatné na 10 let bývalo většinou v ceně vozu. Předplatné pro on-line dopravní data (Live Traffi c) pro navigaci musíte dokoupit samostatně.
    Infotainment Sync3 tu už obsahuje funkcionalitu FordPass Connect, má tedy vestavěný modem 4G pro vzdálený přístup k vozu pomocí mobilní aplikace FordPass. Předplatné na 10 let bývalo většinou v ceně vozu. Předplatné pro on-line dopravní data (Live Traffi c) pro navigaci musíte dokoupit samostatně.| Zdroj: Svět motorů
  • Přepínač přednastavených jízdních režimů (u „civilních“ verzí jde o Normal, Sport, Eco, Kluzký povrch a Nezpevněná cesta) zároveň mění i odstín digitálního přístrojového štítu. Středový displej se však s ním neumí barevně spárovat, a protože vyznává jen přežité modré odstíny, vznikají někdy podivně schizofrenní kombinace.
    Přepínač přednastavených jízdních režimů (u „civilních“ verzí jde o Normal, Sport, Eco, Kluzký povrch a Nezpevněná cesta) zároveň mění i odstín digitálního přístrojového štítu. Středový displej se však s ním neumí barevně spárovat, a protože vyznává jen přežité modré odstíny, vznikají někdy podivně schizofrenní kombinace.| Zdroj: Svět motorů
  • Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.
    Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.| Zdroj: Svět motorů
  • Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.
    Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.| Zdroj: Svět motorů
  • Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.
    Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.| Zdroj: Svět motorů
  • Zmodernizovaný přímovstřikový tříválec 1.0 EcoBoost je tu už vždy vybaven filtrem pevných částic a řetězovým pohonem vačkových hřídelí. Zatím je spolehlivý, otazník visí jen nad životností řemene pohánějícího olejového čerpadlo.
    Zmodernizovaný přímovstřikový tříválec 1.0 EcoBoost je tu už vždy vybaven filtrem pevných částic a řetězovým pohonem vačkových hřídelí. Zatím je spolehlivý, otazník visí jen nad životností řemene pohánějícího olejového čerpadlo.| Zdroj: Svět motorů
  • Zmodernizovaný přímovstřikový tříválec 1.0 EcoBoost je tu už vždy vybaven filtrem pevných částic a řetězovým pohonem vačkových hřídelí. Zatím je spolehlivý, otazník visí jen nad životností řemene pohánějícího olejového čerpadlo.
    Zmodernizovaný přímovstřikový tříválec 1.0 EcoBoost je tu už vždy vybaven filtrem pevných částic a řetězovým pohonem vačkových hřídelí. Zatím je spolehlivý, otazník visí jen nad životností řemene pohánějícího olejového čerpadlo.| Zdroj: Svět motorů
  • Výborný a spolehlivý sedmistupňový dvouspojkový automat od Magny (ex Getrag) si k litrovému tříválci určitě dopřejte. Zastarale působící mechanická kulisa voliče je ale dost nepřesná, a navíc nevysvítí zařazený jízdní režim, takže si ho musíte kontrolovat na displeji před sebou.
    Výborný a spolehlivý sedmistupňový dvouspojkový automat od Magny (ex Getrag) si k litrovému tříválci určitě dopřejte. Zastarale působící mechanická kulisa voliče je ale dost nepřesná, a navíc nevysvítí zařazený jízdní režim, takže si ho musíte kontrolovat na displeji před sebou.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Puma
    Ford Puma| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Puma
    Ford Puma| Zdroj: Svět motorů
  • Úroveň nabití 48V baterie se na palubním přístroji nezobrazuje, jde zjistit pouze diagnostikou. Stav zdraví (SoH) ale nezobrazí ani ona, protože baterie nikdy nevyužívá celého rozsahu své kapacity. Je ale sledována řada parametrů, takže nemocnou 48V baterii MHEV systému by vám auto určitě nezatajilo.
    Úroveň nabití 48V baterie se na palubním přístroji nezobrazuje, jde zjistit pouze diagnostikou. Stav zdraví (SoH) ale nezobrazí ani ona, protože baterie nikdy nevyužívá celého rozsahu své kapacity. Je ale sledována řada parametrů, takže nemocnou 48V baterii MHEV systému by vám auto určitě nezatajilo.| Zdroj: Svět motorů
  • Ve zlínském značkovém servisu Auto Viki si dosavadní mechanickou spolehlivost pumy pochvalují. Přijímací technik Pavel Zapletal ukazuje asi nejkritičtější místo: chatrnější zavěšení krycího plata, náchylné k ulomení při přeplněném kufru.
    Ve zlínském značkovém servisu Auto Viki si dosavadní mechanickou spolehlivost pumy pochvalují. Přijímací technik Pavel Zapletal ukazuje asi nejkritičtější místo: chatrnější zavěšení krycího plata, náchylné k ulomení při přeplněném kufru.| Zdroj: Svět motorů
  • Suché agregáty u mladého auta nepřekvapují. Drobná koroze plechové nápravnice je nevýznamná ve srovnání s tím, co nacházíme u stejně starých kompaktů z VW Group…
    Suché agregáty u mladého auta nepřekvapují. Drobná koroze plechové nápravnice je nevýznamná ve srovnání s tím, co nacházíme u stejně starých kompaktů z VW Group…| Zdroj: Svět motorů
  • Od ročníku 2021 už měly motorizace 92 kW bubnové zadní brzdy. U vozu pro příměstský provoz jde o vhodnější řešení.
    Od ročníku 2021 už měly motorizace 92 kW bubnové zadní brzdy. U vozu pro příměstský provoz jde o vhodnější řešení.| Zdroj: Svět motorů
  • Chválíme geniálně jednoduché vypínání hlídání jízdy v pruhu tlačítkem na páčce směrovek. Záležitost vteřiny, a to i poslepu.
    Chválíme geniálně jednoduché vypínání hlídání jízdy v pruhu tlačítkem na páčce směrovek. Záležitost vteřiny, a to i poslepu.| Zdroj: Svět motorů
  • Kombinace diodového bílého tlumeného světla a žárovkového žlutého vypadá na autě podivně, ale za deště ji oceníte
    Kombinace diodového bílého tlumeného světla a žárovkového žlutého vypadá na autě podivně, ale za deště ji oceníte| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Puma
    Ford Puma| Zdroj: Svět motorů
  • Ford Puma
    Ford Puma| Zdroj: Svět motorů
Křiklavě modrá metalíza Desert Island Blue je na pumách k vidění často. Tohle denní svícení připomínající roztržené písmeno O ohlašuje levnější verzi světlometů LED. Pokud by připomínalo složitější G, pak by zde byly vrcholné LED i s diodovým dálkovým světlem.
Ford Puma
Puma má proti fiestě prodloužený i rozšířený podvozek, a tedy i prostornější kabinu. Rodinné auto v českém slova smyslu to asi nebude, čtveřici dospělých ale nouzově odveze. Figurant má výšku 183 cm.
Palubní deska s „vystrčeným“ tabletem systému Sync 3 je téměř k nerozeznání od fi esty. Není to žádná hypermoderna, zato vše najdete na správném místě. Klasickou ruční brzdu mají všechny pumy.
Automatická klimatizace je jen jednozónová a u nižších výbav byla příplatková, ale díky za klasické otočné ovladače a tlačítka. Vyhřívání volantu, čelního skla i předních sedadel tu vždy najdete pospolu, obsahuje je sada Winter.
Konfigurovatelný digitální přístrojový štít naleznete u variant Titanium někdy, od úrovně ST-Line výš vždy. Ještě se snad nikomu nepokazil, kvůli zbytečným efektním uvítacím animacím však nabíhá i přepíná se dost pomalu.
Motor 1.5 EcoBoost ST/147 kW
Motor 1.5 EcoBlue
Kdo by to byl tušil, že tříválcová patnáctistovka jednou pobije na semaforech první dvanáctiválcové BMW… Divoká Puma ST s vrcholnou motorizací 1.5 EcoBoost/147 kW „dává stovku“ za 6,7 s! Její podvozek s odlišnou elastokinematikou, asymetrickými pružinami a dvouplášťovými Hitachi funguje při ostré jízdě geniálně, až se nechce věřit, čeho je schopný kompakt s torzní příčkou vzadu.
V udávaném objemu kufru 409 až 459 l (podle verze) je započítán i objem megaboxu pod odlážkou. Falešná podlaha se dá v případě potřeby šikmo zasunout za zadní opěradla.
Chválíme možnost vypnutí středového displeje při nočních jízdách bez nutnosti zdlouhavého lovení v menu, jak je to běžné u některé konkurence
Indukční nabíječka smartphonů byla zpočátku i v základní výbavě, kvůli čipové krizi se však její dostupnost později omezila jen na vyšší specifi kace. Nejvýraznější výbavové škrty se odehrály při přechodu na modelový rok 2021.
Ford Puma
Infotainment Sync3 tu už obsahuje funkcionalitu FordPass Connect, má tedy vestavěný modem 4G pro vzdálený přístup k vozu pomocí mobilní aplikace FordPass. Předplatné na 10 let bývalo většinou v ceně vozu. Předplatné pro on-line dopravní data (Live Traffi c) pro navigaci musíte dokoupit samostatně.
Přepínač přednastavených jízdních režimů (u „civilních“ verzí jde o Normal, Sport, Eco, Kluzký povrch a Nezpevněná cesta) zároveň mění i odstín digitálního přístrojového štítu. Středový displej se však s ním neumí barevně spárovat, a protože vyznává jen přežité modré odstíny, vznikají někdy podivně schizofrenní kombinace.
Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.
Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.
Megabox pod podlážkou má objem 65 až 81 l (v závislosti na motorizaci a ročníku) a je opatřen výpustí jako umyvadlo. Fantazii pro jeho využití se meze nekladou.
Zmodernizovaný přímovstřikový tříválec 1.0 EcoBoost je tu už vždy vybaven filtrem pevných částic a řetězovým pohonem vačkových hřídelí. Zatím je spolehlivý, otazník visí jen nad životností řemene pohánějícího olejového čerpadlo.
Zmodernizovaný přímovstřikový tříválec 1.0 EcoBoost je tu už vždy vybaven filtrem pevných částic a řetězovým pohonem vačkových hřídelí. Zatím je spolehlivý, otazník visí jen nad životností řemene pohánějícího olejového čerpadlo.
Výborný a spolehlivý sedmistupňový dvouspojkový automat od Magny (ex Getrag) si k litrovému tříválci určitě dopřejte. Zastarale působící mechanická kulisa voliče je ale dost nepřesná, a navíc nevysvítí zařazený jízdní režim, takže si ho musíte kontrolovat na displeji před sebou.
Ford Puma
Ford Puma
Úroveň nabití 48V baterie se na palubním přístroji nezobrazuje, jde zjistit pouze diagnostikou. Stav zdraví (SoH) ale nezobrazí ani ona, protože baterie nikdy nevyužívá celého rozsahu své kapacity. Je ale sledována řada parametrů, takže nemocnou 48V baterii MHEV systému by vám auto určitě nezatajilo.
Ve zlínském značkovém servisu Auto Viki si dosavadní mechanickou spolehlivost pumy pochvalují. Přijímací technik Pavel Zapletal ukazuje asi nejkritičtější místo: chatrnější zavěšení krycího plata, náchylné k ulomení při přeplněném kufru.
Suché agregáty u mladého auta nepřekvapují. Drobná koroze plechové nápravnice je nevýznamná ve srovnání s tím, co nacházíme u stejně starých kompaktů z VW Group…
Od ročníku 2021 už měly motorizace 92 kW bubnové zadní brzdy. U vozu pro příměstský provoz jde o vhodnější řešení.
Chválíme geniálně jednoduché vypínání hlídání jízdy v pruhu tlačítkem na páčce směrovek. Záležitost vteřiny, a to i poslepu.
Kombinace diodového bílého tlumeného světla a žárovkového žlutého vypadá na autě podivně, ale za deště ji oceníte
Ford Puma
Ford Puma