Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Ford Puma II: S polepšeným tříválcem umí jezdit za 5 litrů

Marek Oborník
Diskuze (0)

Crossover Ford Puma technicky vychází z modelu Fiesta. Vyjde na víc peněz, ale také nabízí víc stylu, výbavy i praktičnosti. Z bazarového pohledu má výhodu v tom, že v něm už od počátku najdete zmodernizovanou variantu litrového tříválce s lépe vyřešenými rozvody.

Ford nám tímhle autem trošku zamotal hlavu. Oprášeným jména Puma odkazuje na stísněné nízké kupátko z konce devadesátek, ačkoliv nám vlastně předkládá nástupce modelu EcoSport. Což byl stroj trochu o trochu terénnější a o mnoho ošklivější než dnešní puma, nicméně patřící do téže třídy malých SUV segmentu B.

Pumu s předchozím ecosportem (přesněji s jeho evropskou verzí) spojuje i identické rodné město – rumunská Craiova. Nebojte, genius loci někdejšího rodiště nechvalně proslulého oltcitu se do fordů nijak nepropisuje, kvalitativně nezaostávají za jinými modely montovanými v Německu či Španělsku.

Kromě zapamatovatelného vzhledu je puma zajímavá také výbavou či vtipně vyřešeným zavazadelníkem s takzvaným megaboxem, což je hluboká schránka pod podlážkou opatřená výpustí jako umyvadlo. Dobře vymyšlené bylo také pružné krycí plato kufru, připevněné k pátým dveřím pomocí plastových příchytek. Kdo před sezonou přezouvání naskládá pneumatiky do kufru a zabouchne víko, obvykle je ulomí. Ford je naštěstí dodává jako samostatný díl, takže oprava zdaleka nejčastějšího problému pumy vyjde řádově na stokoruny.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (0)

Doporučujeme