Ojetý Ford S-Max II: První dobrý, druhý lepší

39/79
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: auto.cz
  • Ford S-Max
    Ford S-Max| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2019 přišla vzhledová modernizace. Daleko důležitější změny se odehrály rok před tím v nabídce dieselů a převodovek.
    V roce 2019 přišla vzhledová modernizace. Daleko důležitější změny se odehrály rok před tím v nabídce dieselů a převodovek.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford S-Max
    Ford S-Max| Zdroj: Svět motorů
  • Největší pihou na kráse interiéru byl do roku 2016 multimediální systém Sync2, s nímž bylo těžké se domluvit – zejména pokud neumíte nějaký světový jazyk.
    Největší pihou na kráse interiéru byl do roku 2016 multimediální systém Sync2, s nímž bylo těžké se domluvit – zejména pokud neumíte nějaký světový jazyk.| Zdroj: Svět motorů
  • Novější Sync3 už zvládá češtinu, ale třeba i oblíbené zrcadlení telefonu.
    Novější Sync3 už zvládá češtinu, ale třeba i oblíbené zrcadlení telefonu.| Zdroj: Svět motorů
  • Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami.
    Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami.| Zdroj: Svět motorů
  • Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami.
    Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvě sedačky ve třetí řadě, a tedy celkově sedm míst, nabízejí jen dražší verze Titanium, ST-line či Vignale. Levnější Trend jsou ke smůle chudších českých rodin vždy pětimístné.
    Dvě sedačky ve třetí řadě, a tedy celkově sedm míst, nabízejí jen dražší verze Titanium, ST-line či Vignale. Levnější Trend jsou ke smůle chudších českých rodin vždy pětimístné.| Zdroj: Svět motorů
  • Největší sázkou na jistotu jsou manuální převodovky.
    Největší sázkou na jistotu jsou manuální převodovky.| Zdroj: Svět motorů
  • Velká páka u dieselů značí starší dvouspojkové automaty DSG, jejichž spolehlivost závisí na nešizené údržbě.
    Velká páka u dieselů značí starší dvouspojkové automaty DSG, jejichž spolehlivost závisí na nešizené údržbě.| Zdroj: Svět motorů
  • Otočný ovladač pak ukazuje na americký osmistupňový automat, s nímž zatím nikdo neměl problém.
    Otočný ovladač pak ukazuje na americký osmistupňový automat, s nímž zatím nikdo neměl problém.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto vypadá spolehlivý diesel 2.0 TDCi bez krytu. Jeho mechanika je věčná a nemá ještě komplikaci jménem Vstřikování močoviny AdBlue.
    Takto vypadá spolehlivý diesel 2.0 TDCi bez krytu. Jeho mechanika je věčná a nemá ještě komplikaci jménem Vstřikování močoviny AdBlue.| Zdroj: Svět motorů
  • Nový motor 2.0 EcoBlue od 2018 má vodní mezichladiče, AdBlue a tak o litr nižší spotřebu. Zatím však docela zlobí.
    Nový motor 2.0 EcoBlue od 2018 má vodní mezichladiče, AdBlue a tak o litr nižší spotřebu. Zatím však docela zlobí.| Zdroj: Svět motorů
  • Sourozencem Fordu S-Max je také o kus vyšší Galaxy. K té se ještě v budoucnosti vrátíme, byť většina napsaného platí i pro ni.
    Sourozencem Fordu S-Max je také o kus vyšší Galaxy. K té se ještě v budoucnosti vrátíme, byť většina napsaného platí i pro ni.| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale
    V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale| Zdroj: Svět motorů
  • V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale s obšívaným koženým čalouněním
    V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale s obšívaným koženým čalouněním| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud je vedle palivového hrdla ještě AdBlue, pracuje pod kapotou již nový a méně spolehlivý motor 2.0 EcoBlue
    Pokud je vedle palivového hrdla ještě AdBlue, pracuje pod kapotou již nový a méně spolehlivý motor 2.0 EcoBlue| Zdroj: Svět motorů
  • Případné chyby motorů 2.0 TDCi se většinou vychytaly v záruce. Pokud se nějaká vyskytuje dodnes, pak je to občasný pád do nouzového režimu kvůli vadnému ovládacímu solenoidu řídícímu průtok oleje. Nový stojí 3750 Kč.
    Případné chyby motorů 2.0 TDCi se většinou vychytaly v záruce. Pokud se nějaká vyskytuje dodnes, pak je to občasný pád do nouzového režimu kvůli vadnému ovládacímu solenoidu řídícímu průtok oleje. Nový stojí 3750 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Zásadní novinkou modelu je pohon všech kol nabízený pro vybrané diesely. Základem je vícelamelová spojka v jednom tělese s diferenciálem.
    Zásadní novinkou modelu je pohon všech kol nabízený pro vybrané diesely. Základem je vícelamelová spojka v jednom tělese s diferenciálem.| Zdroj: Svět motorů
  • Ford S-Max
    Ford S-Max| Zdroj: Svět motorů
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Vůz nás uvítal hláškou, že chce vyměnit baterku v klíčku. Jinak ale ani v paměti závad žádné chyby nebyly.
    Vůz nás uvítal hláškou, že chce vyměnit baterku v klíčku. Jinak ale ani v paměti závad žádné chyby nebyly.| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Jelikož šlo o vůz z listopadu 2016, měl už systém Sync3, který umí česky a zrcadlí telefony. Tehdy šlo o bezpříkladně moderní řešení.
    Jelikož šlo o vůz z listopadu 2016, měl už systém Sync3, který umí česky a zrcadlí telefony. Tehdy šlo o bezpříkladně moderní řešení.| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Sedačky i čalounění jsou překvapivě kvalitní. Zde po 168 500 km bylo jen minimální opotřebení.
    Sedačky i čalounění jsou překvapivě kvalitní. Zde po 168 500 km bylo jen minimální opotřebení.| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Opět po letech je možné opotřebení hodnotit podle pedálů. Ford totiž vrátil světu měkké pryžové nášlapy, na kterých je časté používání vidět.
    Opět po letech je možné opotřebení hodnotit podle pedálů. Ford totiž vrátil světu měkké pryžové nášlapy, na kterých je časté používání vidět.| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Druhá generace (nalevo) se vzhledově ani proporcemi zásadně neliší od oblíbeného předchůdce. Technicky jde však o zcela jiné auto.
    Druhá generace (nalevo) se vzhledově ani proporcemi zásadně neliší od oblíbeného předchůdce. Technicky jde však o zcela jiné auto.| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Podle žlutého denního svícení poznáte, že i za projektorem hlavních světel se skrývá jen žárovka. Špatně svítí a výměna prasklé je na rozborku celé přídě. Snadné vyndání celého světla u předchozího modelu je bohužel minulost.
    Podle žlutého denního svícení poznáte, že i za projektorem hlavních světel se skrývá jen žárovka. Špatně svítí a výměna prasklé je na rozborku celé přídě. Snadné vyndání celého světla u předchozího modelu je bohužel minulost.| Zdroj: Svět motorů/Filip Schubert
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Vzadu jsou mohutná hliníková ramena. Náprava je totiž vzorně dimenzovaná i na pohon 4x4.
    Vzadu jsou mohutná hliníková ramena. Náprava je totiž vzorně dimenzovaná i na pohon 4x4.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lukáš Burian s magnetem ukazuje, že přední ramena jsou hliníková. V originále jdou koupit jen celá za 5000 Kč kus, druhovýroba vám prodá i samostatný zadní silentblok.
    Lukáš Burian s magnetem ukazuje, že přední ramena jsou hliníková. V originále jdou koupit jen celá za 5000 Kč kus, druhovýroba vám prodá i samostatný zadní silentblok.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Pokud motor nepřehřejete, nezná plastová vana motoru úniky oleje. Pozor však na automechaniky, kteří si při výměně rozvodů zvyknou motor „posadit na bedýnku“. Těm vana praskne, nová stojí 2197 Kč. Správně se používá přípravek, který motor zachytí u převodovky (věšení na hrazdu za hrnce tlumiče je dávná minulost).
    Pokud motor nepřehřejete, nezná plastová vana motoru úniky oleje. Pozor však na automechaniky, kteří si při výměně rozvodů zvyknou motor „posadit na bedýnku“. Těm vana praskne, nová stojí 2197 Kč. Správně se používá přípravek, který motor zachytí u převodovky (věšení na hrazdu za hrnce tlumiče je dávná minulost).| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
    Ford S-Max Trend 2.0 TDCi| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení.
    Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení.
    Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Že se uvnitř rozpadnou a hermeticky nádobku uzavřou, takže pak tlak chlazení vyrazí něco jiného, je systémová závada těchto fordů.
    Že se uvnitř rozpadnou a hermeticky nádobku uzavřou, takže pak tlak chlazení vyrazí něco jiného, je systémová závada těchto fordů.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ilustrační foto
Ford S-Max
V roce 2019 přišla vzhledová modernizace. Daleko důležitější změny se odehrály rok před tím v nabídce dieselů a převodovek.
Ford S-Max
Největší pihou na kráse interiéru byl do roku 2016 multimediální systém Sync2, s nímž bylo těžké se domluvit – zejména pokud neumíte nějaký světový jazyk.
Novější Sync3 už zvládá češtinu, ale třeba i oblíbené zrcadlení telefonu.
Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami.
Díky systému Easy Fold se sedačky snadno a rychle po stisku tlačítka zaklopí do roviny. Postavit zpět je ale už musíte sami.
Dvě sedačky ve třetí řadě, a tedy celkově sedm míst, nabízejí jen dražší verze Titanium, ST-line či Vignale. Levnější Trend jsou ke smůle chudších českých rodin vždy pětimístné.
Největší sázkou na jistotu jsou manuální převodovky.
Velká páka u dieselů značí starší dvouspojkové automaty DSG, jejichž spolehlivost závisí na nešizené údržbě.
Otočný ovladač pak ukazuje na americký osmistupňový automat, s nímž zatím nikdo neměl problém.
Takto vypadá spolehlivý diesel 2.0 TDCi bez krytu. Jeho mechanika je věčná a nemá ještě komplikaci jménem Vstřikování močoviny AdBlue.
Nový motor 2.0 EcoBlue od 2018 má vodní mezichladiče, AdBlue a tak o litr nižší spotřebu. Zatím však docela zlobí.
Sourozencem Fordu S-Max je také o kus vyšší Galaxy. K té se ještě v budoucnosti vrátíme, byť většina napsaného platí i pro ni.
V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale
V roce 2017 rozšířila nabídku výbavových verzí exkluzivní Vignale s obšívaným koženým čalouněním
Pokud je vedle palivového hrdla ještě AdBlue, pracuje pod kapotou již nový a méně spolehlivý motor 2.0 EcoBlue
Případné chyby motorů 2.0 TDCi se většinou vychytaly v záruce. Pokud se nějaká vyskytuje dodnes, pak je to občasný pád do nouzového režimu kvůli vadnému ovládacímu solenoidu řídícímu průtok oleje. Nový stojí 3750 Kč.
Zásadní novinkou modelu je pohon všech kol nabízený pro vybrané diesely. Základem je vícelamelová spojka v jednom tělese s diferenciálem.
Ford S-Max
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Vůz nás uvítal hláškou, že chce vyměnit baterku v klíčku. Jinak ale ani v paměti závad žádné chyby nebyly.
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Jelikož šlo o vůz z listopadu 2016, měl už systém Sync3, který umí česky a zrcadlí telefony. Tehdy šlo o bezpříkladně moderní řešení.
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Sedačky i čalounění jsou překvapivě kvalitní. Zde po 168 500 km bylo jen minimální opotřebení.
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Opět po letech je možné opotřebení hodnotit podle pedálů. Ford totiž vrátil světu měkké pryžové nášlapy, na kterých je časté používání vidět.
Druhá generace (nalevo) se vzhledově ani proporcemi zásadně neliší od oblíbeného předchůdce. Technicky jde však o zcela jiné auto.
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Podle žlutého denního svícení poznáte, že i za projektorem hlavních světel se skrývá jen žárovka. Špatně svítí a výměna prasklé je na rozborku celé přídě. Snadné vyndání celého světla u předchozího modelu je bohužel minulost.
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Vzadu jsou mohutná hliníková ramena. Náprava je totiž vzorně dimenzovaná i na pohon 4x4.
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Lukáš Burian s magnetem ukazuje, že přední ramena jsou hliníková. V originále jdou koupit jen celá za 5000 Kč kus, druhovýroba vám prodá i samostatný zadní silentblok.
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Pokud motor nepřehřejete, nezná plastová vana motoru úniky oleje. Pozor však na automechaniky, kteří si při výměně rozvodů zvyknou motor „posadit na bedýnku“. Těm vana praskne, nová stojí 2197 Kč. Správně se používá přípravek, který motor zachytí u převodovky (věšení na hrazdu za hrnce tlumiče je dávná minulost).
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Ford S-Max Trend 2.0 TDCi
Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení.
Lukáš Burian doluje trosku, co zbyla z víčka expanzní nádobky chlazení.
Že se uvnitř rozpadnou a hermeticky nádobku uzavřou, takže pak tlak chlazení vyrazí něco jiného, je systémová závada těchto fordů.