Ojetý Hyundai i30 (3. generace): Nošovické potřetí

1/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Hyundai i30
    Hyundai i30| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i30
    Hyundai i30| Zdroj: Svět motorů
  • Ergonomie je znamenitá, hlavně vše důležité stále obsloužíte klasickými tlačítky. Na snímku vyšší výbava Style s paketem Premium, obsahujícím mimo jiné plné světlomety LED, navigaci, elektrickou parkovací brzdu a kombinované čalounění látka/kůže. Vrcholný paket Ultimate přinášel navíc celokožená sedadla s odvětráváním (také je najdete v akčním modelu Symbol Elite) a adaptivní tempomat (u převodovky DCT s funkcí Stop&Go).
    Ergonomie je znamenitá, hlavně vše důležité stále obsloužíte klasickými tlačítky. Na snímku vyšší výbava Style s paketem Premium, obsahujícím mimo jiné plné světlomety LED, navigaci, elektrickou parkovací brzdu a kombinované čalounění látka/kůže. Vrcholný paket Ultimate přinášel navíc celokožená sedadla s odvětráváním (také je najdete v akčním modelu Symbol Elite) a adaptivní tempomat (u převodovky DCT s funkcí Stop&Go).| Zdroj: Svět motorů
  • Hojně prodávané výhodné akční modely Czech Edition mívaly základní audiosystém s monochromatickým displejem, jen doplněný o bluetooth a vstup USB. S vyšší barevnou verzí se už pojila zadní parkovací kamera.
    Hojně prodávané výhodné akční modely Czech Edition mívaly základní audiosystém s monochromatickým displejem, jen doplněný o bluetooth a vstup USB. S vyšší barevnou verzí se už pojila zadní parkovací kamera.| Zdroj: Svět motorů
  • S přímým vstřikováním benzinu GDI tu problémy nebývají, ale dnes všemi plošně užívaný systém pohonu vysokotlakého čerpadla zdvihátkem od vačkové hřídele je sám o sobě malou časovanou bombou – v okamžiku selhání drobounkého těsnění hrozí nepozorované pronikání benzinu do oleje. Občasná kontrola hladiny oleje měrkou určitě neuškodí.
    S přímým vstřikováním benzinu GDI tu problémy nebývají, ale dnes všemi plošně užívaný systém pohonu vysokotlakého čerpadla zdvihátkem od vačkové hřídele je sám o sobě malou časovanou bombou – v okamžiku selhání drobounkého těsnění hrozí nepozorované pronikání benzinu do oleje. Občasná kontrola hladiny oleje měrkou určitě neuškodí.| Zdroj: Svět motorů
  • Šestistupňový manuál tu dostanete už v základu a vývojáři si umějí se zpřevodováním vyhrát, třeba u dieselů existují stejně jako u předchůdce až tři varianty stálého převodu – nejdynamičtější, nejlehčí je netypicky určen pro nejvýkonnější verzi
    Šestistupňový manuál tu dostanete už v základu a vývojáři si umějí se zpřevodováním vyhrát, třeba u dieselů existují stejně jako u předchůdce až tři varianty stálého převodu – nejdynamičtější, nejlehčí je netypicky určen pro nejvýkonnější verzi| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvor zůstal jako dřív, ale nižší kabina s níže kotvenými sedadly hůře hospodaří s prostorem – moc nepomáhá ani trik s větším záklonem zadních opěradel. Středové výdechy ventilace vzadu se pojily s pakety Premium a Ultimate, tedy ne všechny vozy s automatickou klimatizací je mají.
    Rozvor zůstal jako dřív, ale nižší kabina s níže kotvenými sedadly hůře hospodaří s prostorem – moc nepomáhá ani trik s větším záklonem zadních opěradel. Středové výdechy ventilace vzadu se pojily s pakety Premium a Ultimate, tedy ne všechny vozy s automatickou klimatizací je mají.| Zdroj: Svět motorů
  • S podvozkem nejsou starosti žádné, u víceprvkové zadní nápravy se jen sem tam povolil tenhle šroub kotvící tyčku zadního stabilizátoru. Elektronické tlumiče tu má pouze divoch i30 N.
    S podvozkem nejsou starosti žádné, u víceprvkové zadní nápravy se jen sem tam povolil tenhle šroub kotvící tyčku zadního stabilizátoru. Elektronické tlumiče tu má pouze divoch i30 N.| Zdroj: Svět motorů
  • Na tříválec tu narazíte častěji než v octavii. V otáčkách jede, ale úsporu od něj nečekejte – výrazně silnější čtyřválec 1.4 T-GDI jezdí často za míň.
    Na tříválec tu narazíte častěji než v octavii. V otáčkách jede, ale úsporu od něj nečekejte – výrazně silnější čtyřválec 1.4 T-GDI jezdí často za míň.| Zdroj: Svět motorů
  • Spolehlivost má „litr“ ovšem vzornou a díky množství volného místa by výměnu řemene pomocných agregátů zvládl i jednoruký poloslepý.
    Spolehlivost má „litr“ ovšem vzornou a díky množství volného místa by výměnu řemene pomocných agregátů zvládl i jednoruký poloslepý.| Zdroj: Svět motorů
  • Obě „kratší“ karoserie vypadají ve sportovním paketu N-line (od 2018) nesmírně atraktivně – téměř k nerozeznání od fenomenálně jezdících i30 N. Vpravo mladší fastback.
    Obě „kratší“ karoserie vypadají ve sportovním paketu N-line (od 2018) nesmírně atraktivně – téměř k nerozeznání od fenomenálně jezdících i30 N. Vpravo mladší fastback.| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i30
    Hyundai i30| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i30
    Hyundai i30| Zdroj: Svět motorů
  • Při testu kompresních tlaků tříválcový hyundai exceloval – po 80 000 km téměř žádné opotřebení a minimální rozdíly mezi jednotlivými válci. Ten bude jezdit dlouho.
    Při testu kompresních tlaků tříválcový hyundai exceloval – po 80 000 km téměř žádné opotřebení a minimální rozdíly mezi jednotlivými válci. Ten bude jezdit dlouho.| Zdroj: Svět motorů
  • I vůz bez servisní knihy někdy překvapí opečovávaným stavem, zánovní vzduchový fi ltr tu byl jen jedním z příkladů
    I vůz bez servisní knihy někdy překvapí opečovávaným stavem, zánovní vzduchový fi ltr tu byl jen jedním z příkladů| Zdroj: Svět motorů
  • Kusů s vrcholnými plnými světlomety LED je málo. A zcela po pravdě – zase tak dramatický rozdíl proti těmto projektorovým halogenům nepřinášejí. Neosvětlený klín levého rohu je ale dost velký.
    Kusů s vrcholnými plnými světlomety LED je málo. A zcela po pravdě – zase tak dramatický rozdíl proti těmto projektorovým halogenům nepřinášejí. Neosvětlený klín levého rohu je ale dost velký.| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i30
    Hyundai i30| Zdroj: Svět motorů
  • Hyundai i30
    Hyundai i30| Zdroj: Svět motorů
Hyundai i30
Hyundai i30
Ergonomie je znamenitá, hlavně vše důležité stále obsloužíte klasickými tlačítky. Na snímku vyšší výbava Style s paketem Premium, obsahujícím mimo jiné plné světlomety LED, navigaci, elektrickou parkovací brzdu a kombinované čalounění látka/kůže. Vrcholný paket Ultimate přinášel navíc celokožená sedadla s odvětráváním (také je najdete v akčním modelu Symbol Elite) a adaptivní tempomat (u převodovky DCT s funkcí Stop&Go).
Hojně prodávané výhodné akční modely Czech Edition mívaly základní audiosystém s monochromatickým displejem, jen doplněný o bluetooth a vstup USB. S vyšší barevnou verzí se už pojila zadní parkovací kamera.
S přímým vstřikováním benzinu GDI tu problémy nebývají, ale dnes všemi plošně užívaný systém pohonu vysokotlakého čerpadla zdvihátkem od vačkové hřídele je sám o sobě malou časovanou bombou – v okamžiku selhání drobounkého těsnění hrozí nepozorované pronikání benzinu do oleje. Občasná kontrola hladiny oleje měrkou určitě neuškodí.
Šestistupňový manuál tu dostanete už v základu a vývojáři si umějí se zpřevodováním vyhrát, třeba u dieselů existují stejně jako u předchůdce až tři varianty stálého převodu – nejdynamičtější, nejlehčí je netypicky určen pro nejvýkonnější verzi
Rozvor zůstal jako dřív, ale nižší kabina s níže kotvenými sedadly hůře hospodaří s prostorem – moc nepomáhá ani trik s větším záklonem zadních opěradel. Středové výdechy ventilace vzadu se pojily s pakety Premium a Ultimate, tedy ne všechny vozy s automatickou klimatizací je mají.
S podvozkem nejsou starosti žádné, u víceprvkové zadní nápravy se jen sem tam povolil tenhle šroub kotvící tyčku zadního stabilizátoru. Elektronické tlumiče tu má pouze divoch i30 N.
Na tříválec tu narazíte častěji než v octavii. V otáčkách jede, ale úsporu od něj nečekejte – výrazně silnější čtyřválec 1.4 T-GDI jezdí často za míň.
Spolehlivost má „litr“ ovšem vzornou a díky množství volného místa by výměnu řemene pomocných agregátů zvládl i jednoruký poloslepý.
Obě „kratší“ karoserie vypadají ve sportovním paketu N-line (od 2018) nesmírně atraktivně – téměř k nerozeznání od fenomenálně jezdících i30 N. Vpravo mladší fastback.
Hyundai i30
Hyundai i30
Při testu kompresních tlaků tříválcový hyundai exceloval – po 80 000 km téměř žádné opotřebení a minimální rozdíly mezi jednotlivými válci. Ten bude jezdit dlouho.
I vůz bez servisní knihy někdy překvapí opečovávaným stavem, zánovní vzduchový fi ltr tu byl jen jedním z příkladů
Kusů s vrcholnými plnými světlomety LED je málo. A zcela po pravdě – zase tak dramatický rozdíl proti těmto projektorovým halogenům nepřinášejí. Neosvětlený klín levého rohu je ale dost velký.
Hyundai i30
Hyundai i30