Ergonomie je znamenitá, hlavně vše důležité stále obsloužíte klasickými tlačítky. Na snímku vyšší výbava Style s paketem Premium, obsahujícím mimo jiné plné světlomety LED, navigaci, elektrickou parkovací brzdu a kombinované čalounění látka/kůže. Vrcholný paket Ultimate přinášel navíc celokožená sedadla s odvětráváním (také je najdete v akčním modelu Symbol Elite) a adaptivní tempomat (u převodovky DCT s funkcí Stop&Go).|
Zdroj: Svět motorů
Hojně prodávané výhodné akční modely Czech Edition mívaly základní audiosystém s monochromatickým displejem, jen doplněný o bluetooth a vstup USB. S vyšší barevnou verzí se už pojila zadní parkovací kamera.|
Zdroj: Svět motorů
S přímým vstřikováním benzinu GDI tu problémy nebývají, ale dnes všemi plošně užívaný systém pohonu vysokotlakého čerpadla zdvihátkem od vačkové hřídele je sám o sobě malou časovanou bombou – v okamžiku selhání drobounkého těsnění hrozí nepozorované pronikání benzinu do oleje. Občasná kontrola hladiny oleje měrkou určitě neuškodí.|
Zdroj: Svět motorů
Šestistupňový manuál tu dostanete už v základu a vývojáři si umějí se zpřevodováním vyhrát, třeba u dieselů existují stejně jako u předchůdce až tři varianty stálého převodu – nejdynamičtější, nejlehčí je netypicky určen pro nejvýkonnější verzi|
Zdroj: Svět motorů
Rozvor zůstal jako dřív, ale nižší kabina s níže kotvenými sedadly hůře hospodaří s prostorem – moc nepomáhá ani trik s větším záklonem zadních opěradel. Středové výdechy ventilace vzadu se pojily s pakety Premium a Ultimate, tedy ne všechny vozy s automatickou klimatizací je mají.|
Zdroj: Svět motorů
S podvozkem nejsou starosti žádné, u víceprvkové zadní nápravy se jen sem tam povolil tenhle šroub kotvící tyčku zadního stabilizátoru. Elektronické tlumiče tu má pouze divoch i30 N.|
Zdroj: Svět motorů
Na tříválec tu narazíte častěji než v octavii. V otáčkách jede, ale úsporu od něj nečekejte – výrazně silnější čtyřválec 1.4 T-GDI jezdí často za míň.|
Zdroj: Svět motorů
Spolehlivost má „litr“ ovšem vzornou a díky množství volného místa by výměnu řemene pomocných agregátů zvládl i jednoruký poloslepý.|
Zdroj: Svět motorů
Obě „kratší“ karoserie vypadají ve sportovním paketu N-line (od 2018) nesmírně atraktivně – téměř k nerozeznání od fenomenálně jezdících i30 N. Vpravo mladší fastback.|
Zdroj: Svět motorů
Hyundai i30|
Zdroj: Svět motorů
Hyundai i30|
Zdroj: Svět motorů
Při testu kompresních tlaků tříválcový hyundai exceloval – po 80 000 km téměř žádné opotřebení a minimální rozdíly mezi jednotlivými válci. Ten bude jezdit dlouho.|
Zdroj: Svět motorů
I vůz bez servisní knihy někdy překvapí opečovávaným stavem, zánovní vzduchový fi ltr tu byl jen jedním z příkladů|
Zdroj: Svět motorů
Kusů s vrcholnými plnými světlomety LED je málo. A zcela po pravdě – zase tak dramatický rozdíl proti těmto projektorovým halogenům nepřinášejí. Neosvětlený klín levého rohu je ale dost velký.|
Zdroj: Svět motorů