Starší typ interiéru (do 2014) s menším zabudovaným displejem nezapře svá léta, lépe je maskuje v tmavých barvách. Ovládání parkovací brzdy pedálem vlevo je už opravdu historická relikvie, kupodivu přežila i po faceliftu.|
Zdroj: Svět motorů
Ani po faceliftu tu není centrální displej dotykový, i když už vypadá jako velký tablet. V menu comandu se pohybujete stále pomocí otočného controlleru.|
Zdroj: Svět motorů
Délka pět metrů, ale přece jen kupé – turban musí z hlavy. Figurant s výškou 183 cm si za sebe sedne už bez rezervy, samostatná sedadla nejdou nastavovat, ale pohodlná jsou i tak.|
Zdroj: Svět motorů
Kombi Shooting Brake přišlo v roce 2012. Vzadu nad hlavou nabídne o 4 cm víc a má luxusní objem zavazadelníku (v základu 590 l), ale proti kupé o trochu horší komfort odpružení. V naftě a se čtyřkolkou 4Matic jde přesto o nejlépe prodejnou verzi.|
Zdroj: Svět motorů
Přetěsnění olejového chladiče u naftových V6 by samo o sobě bylo korunovou záležitostí, pro přístup však musíte rozebrat půl motoru – dolů musí i turbo|
Zdroj: Svět motorů
Adaptivní tempomat mají mercedesy pěkně vyladěný a jeho intuitivní starosvětské ovládání samostatnou páčkou je asi jedinou výjimkou z ergonomických podivností, kterou bychom chtěli do budoucna zachovat|
Zdroj: Svět motorů
Vydřené válce osmiválců servisy odhalí endoskopem a tlakovou zkouškou (přesnější než měření komprese). Test zabere dost času (a čtvery ruce), osmitisícová investice do něj vám ale může ušetřit statisíce. Zde poškozený blok M157 z AMG, u „pětistovek“ s M278 je výskyt častější.|
Zdroj: Svět motorů
A ještě jednou V8. Modely z prvních let výroby měly i rozvodové řetězy náchylnější k vytahání. Zkontrolovat, jaký typ ojetina má, si můžete nalévacím otvorem pro olej: vlevo starší typ s prostředními články složenými z dvojice plechů, vpravo modifi kovaný pevnější řetěz.|
Zdroj: Svět motorů
Diesely Euro 6 (BlueTec či jednoduše „d“) už potřebují AdBlue. Podobně jako u řady W 212 se tu trochu improvizovalo, takže močovina se dolévá ze zavazadelníku. Díky nádržce na 25 l, která objemem obsáhne interval od servisu do servisu, to však majitele nijak neobtěžuje. Zato si připlatí, když se na systému něco pokazí.|
Zdroj: Svět motorů
Vrcholné verze AMG mají volič automatu na středovém tunelu i specifickou verzi převodovky. Vychází z konvenční 7G-Tronic, ale namísto hydrodynamického měniče používá vícelamelovou mokrou vstupní spojku. Její opravný set stojí jen 20 000 Kč, tedy třetinu toho co nový měnič na 9G-Tronic.|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz CLS|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz CLS|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz CLS|
Zdroj: Svět motorů
Přesun ovládání jasu přístrojů hluboko do menu palubního počítače jsme nesčetněkrát prokleli, zlatý reostat|
Zdroj: Svět motorů
V černém autě dvojnásob táhnoucím slunce jsme odvětrávání kožených sedadel ani nevypínali. Pochvalu zaslouží i tradičně velmi výkonná klimatizace.|
Zdroj: Svět motorů
Elektronicky řízené tlumiče jsou naštěstí vzadu odděleny od měchu, takže když netěsní jako zde, je oprava levnější než v případě předních|
Zdroj: Svět motorů
Motorový prostor plný letitých nánosů prachu a nečistot nás zmátl, nedávno přetěsněný motor s vyměněným olejem a fi ltry je v lepší kondici, než od pohledu sliboval|
Zdroj: Svět motorů
Starší verze světlometů LED nesvítí zásadně lépe než výchozí bixenony, automatika přepínání dálkových ale funguje citlivě. Pozdější „matrixy“ LED Multibeam s vystíněním protijedoucích aut jsou jiná káva, ale až v dražších faceliftových modelech.|
Zdroj: Svět motorů