Ojetý Mercedes-Benz CLS (C 218/X 218): Každá šlechta stárne

10/24
Přehled fotografií
Zavřít
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
  • Starší typ interiéru (do 2014) s menším zabudovaným displejem nezapře svá léta, lépe je maskuje v tmavých barvách. Ovládání parkovací brzdy pedálem vlevo je už opravdu historická relikvie, kupodivu přežila i po faceliftu.
    Starší typ interiéru (do 2014) s menším zabudovaným displejem nezapře svá léta, lépe je maskuje v tmavých barvách. Ovládání parkovací brzdy pedálem vlevo je už opravdu historická relikvie, kupodivu přežila i po faceliftu.| Zdroj: Svět motorů
  • Ani po faceliftu tu není centrální displej dotykový, i když už vypadá jako velký tablet. V menu comandu se pohybujete stále pomocí otočného controlleru.
    Ani po faceliftu tu není centrální displej dotykový, i když už vypadá jako velký tablet. V menu comandu se pohybujete stále pomocí otočného controlleru.| Zdroj: Svět motorů
  • Délka pět metrů, ale přece jen kupé – turban musí z hlavy. Figurant s výškou 183 cm si za sebe sedne už bez rezervy, samostatná sedadla nejdou nastavovat, ale pohodlná jsou i tak.
    Délka pět metrů, ale přece jen kupé – turban musí z hlavy. Figurant s výškou 183 cm si za sebe sedne už bez rezervy, samostatná sedadla nejdou nastavovat, ale pohodlná jsou i tak.| Zdroj: Svět motorů
  • Kombi Shooting Brake přišlo v roce 2012. Vzadu nad hlavou nabídne o 4 cm víc a má luxusní objem zavazadelníku (v základu 590 l), ale proti kupé o trochu horší komfort odpružení. V naftě a se čtyřkolkou 4Matic jde přesto o nejlépe prodejnou verzi.
    Kombi Shooting Brake přišlo v roce 2012. Vzadu nad hlavou nabídne o 4 cm víc a má luxusní objem zavazadelníku (v základu 590 l), ale proti kupé o trochu horší komfort odpružení. V naftě a se čtyřkolkou 4Matic jde přesto o nejlépe prodejnou verzi.| Zdroj: Svět motorů
  • Přetěsnění olejového chladiče u naftových V6 by samo o sobě bylo korunovou záležitostí, pro přístup však musíte rozebrat půl motoru – dolů musí i turbo
    Přetěsnění olejového chladiče u naftových V6 by samo o sobě bylo korunovou záležitostí, pro přístup však musíte rozebrat půl motoru – dolů musí i turbo| Zdroj: Svět motorů
  • Adaptivní tempomat mají mercedesy pěkně vyladěný a jeho intuitivní starosvětské ovládání samostatnou páčkou je asi jedinou výjimkou z ergonomických podivností, kterou bychom chtěli do budoucna zachovat
    Adaptivní tempomat mají mercedesy pěkně vyladěný a jeho intuitivní starosvětské ovládání samostatnou páčkou je asi jedinou výjimkou z ergonomických podivností, kterou bychom chtěli do budoucna zachovat| Zdroj: Svět motorů
  • Vydřené válce osmiválců servisy odhalí endoskopem a tlakovou zkouškou (přesnější než měření komprese). Test zabere dost času (a čtvery ruce), osmitisícová investice do něj vám ale může ušetřit statisíce. Zde poškozený blok M157 z AMG, u „pětistovek“ s M278 je výskyt častější.
    Vydřené válce osmiválců servisy odhalí endoskopem a tlakovou zkouškou (přesnější než měření komprese). Test zabere dost času (a čtvery ruce), osmitisícová investice do něj vám ale může ušetřit statisíce. Zde poškozený blok M157 z AMG, u „pětistovek“ s M278 je výskyt častější.| Zdroj: Svět motorů
  • A ještě jednou V8. Modely z prvních let výroby měly i rozvodové řetězy náchylnější k vytahání. Zkontrolovat, jaký typ ojetina má, si můžete nalévacím otvorem pro olej: vlevo starší typ s prostředními články složenými z dvojice plechů, vpravo modifi kovaný pevnější řetěz.
    A ještě jednou V8. Modely z prvních let výroby měly i rozvodové řetězy náchylnější k vytahání. Zkontrolovat, jaký typ ojetina má, si můžete nalévacím otvorem pro olej: vlevo starší typ s prostředními články složenými z dvojice plechů, vpravo modifi kovaný pevnější řetěz.| Zdroj: Svět motorů
  • Diesely Euro 6 (BlueTec či jednoduše „d“) už potřebují AdBlue. Podobně jako u řady W 212 se tu trochu improvizovalo, takže močovina se dolévá ze zavazadelníku. Díky nádržce na 25 l, která objemem obsáhne interval od servisu do servisu, to však majitele nijak neobtěžuje. Zato si připlatí, když se na systému něco pokazí.
    Diesely Euro 6 (BlueTec či jednoduše „d“) už potřebují AdBlue. Podobně jako u řady W 212 se tu trochu improvizovalo, takže močovina se dolévá ze zavazadelníku. Díky nádržce na 25 l, která objemem obsáhne interval od servisu do servisu, to však majitele nijak neobtěžuje. Zato si připlatí, když se na systému něco pokazí.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrcholné verze AMG mají volič automatu na středovém tunelu i specifickou verzi převodovky. Vychází z konvenční 7G-Tronic, ale namísto hydrodynamického měniče používá vícelamelovou mokrou vstupní spojku. Její opravný set stojí jen 20 000 Kč, tedy třetinu toho co nový měnič na 9G-Tronic.
    Vrcholné verze AMG mají volič automatu na středovém tunelu i specifickou verzi převodovky. Vychází z konvenční 7G-Tronic, ale namísto hydrodynamického měniče používá vícelamelovou mokrou vstupní spojku. Její opravný set stojí jen 20 000 Kč, tedy třetinu toho co nový měnič na 9G-Tronic.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
  • Přesun ovládání jasu přístrojů hluboko do menu palubního počítače jsme nesčetněkrát prokleli, zlatý reostat
    Přesun ovládání jasu přístrojů hluboko do menu palubního počítače jsme nesčetněkrát prokleli, zlatý reostat| Zdroj: Svět motorů
  • V černém autě dvojnásob táhnoucím slunce jsme odvětrávání kožených sedadel ani nevypínali. Pochvalu zaslouží i tradičně velmi výkonná klimatizace.
    V černém autě dvojnásob táhnoucím slunce jsme odvětrávání kožených sedadel ani nevypínali. Pochvalu zaslouží i tradičně velmi výkonná klimatizace.| Zdroj: Svět motorů
  • Elektronicky řízené tlumiče jsou naštěstí vzadu odděleny od měchu, takže když netěsní jako zde, je oprava levnější než v případě předních
    Elektronicky řízené tlumiče jsou naštěstí vzadu odděleny od měchu, takže když netěsní jako zde, je oprava levnější než v případě předních| Zdroj: Svět motorů
  • Motorový prostor plný letitých nánosů prachu a nečistot nás zmátl, nedávno přetěsněný motor s vyměněným olejem a fi ltry je v lepší kondici, než od pohledu sliboval
    Motorový prostor plný letitých nánosů prachu a nečistot nás zmátl, nedávno přetěsněný motor s vyměněným olejem a fi ltry je v lepší kondici, než od pohledu sliboval| Zdroj: Svět motorů
  • Starší verze světlometů LED nesvítí zásadně lépe než výchozí bixenony, automatika přepínání dálkových ale funguje citlivě. Pozdější „matrixy“ LED Multibeam s vystíněním protijedoucích aut jsou jiná káva, ale až v dražších faceliftových modelech.
    Starší verze světlometů LED nesvítí zásadně lépe než výchozí bixenony, automatika přepínání dálkových ale funguje citlivě. Pozdější „matrixy“ LED Multibeam s vystíněním protijedoucích aut jsou jiná káva, ale až v dražších faceliftových modelech.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz CLS
    Mercedes-Benz CLS| Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz CLS
Starší typ interiéru (do 2014) s menším zabudovaným displejem nezapře svá léta, lépe je maskuje v tmavých barvách. Ovládání parkovací brzdy pedálem vlevo je už opravdu historická relikvie, kupodivu přežila i po faceliftu.
Ani po faceliftu tu není centrální displej dotykový, i když už vypadá jako velký tablet. V menu comandu se pohybujete stále pomocí otočného controlleru.
Délka pět metrů, ale přece jen kupé – turban musí z hlavy. Figurant s výškou 183 cm si za sebe sedne už bez rezervy, samostatná sedadla nejdou nastavovat, ale pohodlná jsou i tak.
Kombi Shooting Brake přišlo v roce 2012. Vzadu nad hlavou nabídne o 4 cm víc a má luxusní objem zavazadelníku (v základu 590 l), ale proti kupé o trochu horší komfort odpružení. V naftě a se čtyřkolkou 4Matic jde přesto o nejlépe prodejnou verzi.
Přetěsnění olejového chladiče u naftových V6 by samo o sobě bylo korunovou záležitostí, pro přístup však musíte rozebrat půl motoru – dolů musí i turbo
Adaptivní tempomat mají mercedesy pěkně vyladěný a jeho intuitivní starosvětské ovládání samostatnou páčkou je asi jedinou výjimkou z ergonomických podivností, kterou bychom chtěli do budoucna zachovat
Vydřené válce osmiválců servisy odhalí endoskopem a tlakovou zkouškou (přesnější než měření komprese). Test zabere dost času (a čtvery ruce), osmitisícová investice do něj vám ale může ušetřit statisíce. Zde poškozený blok M157 z AMG, u „pětistovek“ s M278 je výskyt častější.
A ještě jednou V8. Modely z prvních let výroby měly i rozvodové řetězy náchylnější k vytahání. Zkontrolovat, jaký typ ojetina má, si můžete nalévacím otvorem pro olej: vlevo starší typ s prostředními články složenými z dvojice plechů, vpravo modifi kovaný pevnější řetěz.
Diesely Euro 6 (BlueTec či jednoduše „d“) už potřebují AdBlue. Podobně jako u řady W 212 se tu trochu improvizovalo, takže močovina se dolévá ze zavazadelníku. Díky nádržce na 25 l, která objemem obsáhne interval od servisu do servisu, to však majitele nijak neobtěžuje. Zato si připlatí, když se na systému něco pokazí.
Vrcholné verze AMG mají volič automatu na středovém tunelu i specifickou verzi převodovky. Vychází z konvenční 7G-Tronic, ale namísto hydrodynamického měniče používá vícelamelovou mokrou vstupní spojku. Její opravný set stojí jen 20 000 Kč, tedy třetinu toho co nový měnič na 9G-Tronic.
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Přesun ovládání jasu přístrojů hluboko do menu palubního počítače jsme nesčetněkrát prokleli, zlatý reostat
V černém autě dvojnásob táhnoucím slunce jsme odvětrávání kožených sedadel ani nevypínali. Pochvalu zaslouží i tradičně velmi výkonná klimatizace.
Elektronicky řízené tlumiče jsou naštěstí vzadu odděleny od měchu, takže když netěsní jako zde, je oprava levnější než v případě předních
Motorový prostor plný letitých nánosů prachu a nečistot nás zmátl, nedávno přetěsněný motor s vyměněným olejem a fi ltry je v lepší kondici, než od pohledu sliboval
Starší verze světlometů LED nesvítí zásadně lépe než výchozí bixenony, automatika přepínání dálkových ale funguje citlivě. Pozdější „matrixy“ LED Multibeam s vystíněním protijedoucích aut jsou jiná káva, ale až v dražších faceliftových modelech.
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS
Mercedes-Benz CLS