Charakteristický tvar zadního sloupku C zůstal, ale generace W 166 přinesla uhlazenější design a velký pokrok v aerodynamice. Základní naftový čtyřválec měl v jejím zájmu dokonce při spojení s běžným mechanickým podvozkem lehce sníženou světlou výšku. Zde model ML, tedy ještě před modernizací.|
Zdroj: Svět motorů
Interiér zaujme hlavně šířkou a výtečnými předními sedadly. Na snímku starší model ML s klasicky zakomponovaným menším displejem. S harddiskovou navigací Comand se šlo přes mobilní data připojit i k internetu, infotainment už ale působí zastarale. Už tady šlo mít 360° kamerový systém.|
Zdroj: Svět motorů
Palubka modernějšího modelu GLE s vystrčeným displejem působí méně uklizeně, ale nahrazuje to kvalitnějšími materiály i infotainmentem. Novinkový touchpad se pojil až s velkou navigací Comand. Za širší konektivitu se smartphony a podporu Android Auto či Apple CarPlay se připlácelo (kód výbavy 14U).|
Zdroj: Svět motorů
Oba diesely tu už od počátku potřebovaly AdBlue. Zásobník na 20 l zpočátku vydržel celý servisní interval, po aktualizacích „dieselgate“ spotřeba AdBlue citelně vzrostla. Palivová nádrž byla v základu 70 l, za praktičtějších 92 l se připlácelo (kód výbavy 915).|
Zdroj: Svět motorů
Přístup k akumulátoru uloženému pod sedadlem spolujezdce nepředstavuje zrovna nejpraktičtější řešení. Druhá, maličká záložní baterie je podle specifi kace umístěna buď přímo vedle něj, nebo případně pod pravou boční stěnou v zavazadelníku.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní sedadla nejsou posuvná, ale opěradlo jde polohovat i sklopit zcela do roviny.|
Zdroj: Svět motorů
Prostornost naprosto bez připomínek, figurant výšky 183 cm by se vešel s berlemi i kloboukem.|
Zdroj: Svět motorů
Základní halogenové světlomety svítí překvapivě slabě, bohužel první ročníky je mívají pravidelně.|
Zdroj: Svět motorů
Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).|
Zdroj: Svět motorů
Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).|
Zdroj: Svět motorů
Příplatkový paket On&Off road opravdu dostál svému názvu. S uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukčním převodem (maximálně 60 km/h), zesílenými kryty podvozku a speciálním terénním algoritmem pro elektronické pomocníky se už dalo vydat i hluboko do přírody. Na trvalé použití v těchto podmínkách si ale raději pořiďte starý Nissan Patrol.|
Zdroj: Svět motorů
Zmodernizovaný model, již nazvaný GLE, dostal dokonce sourozeneckou variantu kupé (bílý vůz vlevo). Ta se prezentovala jako samostatný model GLE Coupé „C 292“ a startovala až na šestiválcích. Obecně vysoká obliba optických paketů AMG platila i pro předchozí ML.|
Zdroj: Svět motorů
O drahý plug-in hybrid GLE 500e, vycházející z šestiválcové čtyřstovky, byl zájem naprosto minimální. Plně elektricky ujede jen pár kilometrů a na dálnici běžně bere 12 l.|
Zdroj: Svět motorů
Robustní, pečlivě vyztužená karoserie je zárukou nadprůměrné pasivní bezpečnosti, obvyklou paletu airbagů standardně doplňoval i kolenní pro řidiče|
Zdroj: Svět motorů
Zadní svítilny s LED už nezlobí, odcházely hlavně u předchozí generace W 164|
Zdroj: Svět motorů
Přetěsnění olejového chladiče u dieselů V6 je drahé – dolů musí půlka motoru i turbo|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz ML|
Zdroj: Svět motorů
Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.|
Zdroj: Svět motorů
Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.|
Zdroj: Svět motorů
Zavazadelník o objemu 690 litrů konkuruje největším kombi na trhu. Dojezdové rezervní kolo je vzácné, většina kusů má lepicí sadu, nebo rovnou tvrdé dojezdové runfl aty MOE.|
Zdroj: Svět motorů
Nejčastější elektrická bolest modelu: odcházející ultrazvukové radary systému sledování mrtvého úhlu. Jsou náchylné k zatečení vody a uhnívají jim koncovky.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní kamera už měla úplně osleplou čočku, leštění nepomohlo. Bude potřeba výměna – nový díl vyjde na 13 040 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Výměna oloupaných tlačítek by vyšla v originálu na pět tisíc za jednu stranu. Alliexpres možná nabídne řešení za pět stovek.|
Zdroj: Svět motorů
Kožené bočnice sedadel je potřeba pravidelně krémovat, jinak se rozpraskají a začnou olupovat. Toto poškození ale vzniklo spíš ostrými zipy na kalhotách.|
Zdroj: Svět motorů
Jízdu v terénu si někdo v minulosti asi párkrát zkusil, odnesl to krycí plast na podvozku|
Zdroj: Svět motorů
Z mezinápravové rozvodovky po letech často prosakuje olej, tento kus je vzácně suchý. Stejně tak motor i převodovka.|
Zdroj: Svět motorů
U airmatiku zpravidla odcházejí dříve zadní „měchy“, naštěstí levněji vyměnitelné. Pokud auto různě nakřivo postává, a přitom nehrčí kompresorem, bývá problém spíš ve snímači výšky karoserie nebo jeho tyčkách. Ukazuje na něj šipka.|
Zdroj: Svět motorů
Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.|
Zdroj: Svět motorů
Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.|
Zdroj: Svět motorů