Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Mercedes-Benz ML/GLE (W 166, 2011-2018): Chtějte mladší GLE

Svět motorů Svět motorů 23. 5. 2022 • 09:27
32
Zobrazit náhledy (32)
Přístup k akumulátoru uloženému pod sedadlem spolujezdce nepředstavuje zrovna nejpraktičtější řešení. Druhá, maličká záložní baterie je podle specifi kace umístěna buď přímo vedle něj, nebo případně pod pravou boční stěnou v zavazadelníku. Zadní sedadla nejsou posuvná, ale opěradlo jde polohovat i sklopit zcela do roviny. Prostornost naprosto bez připomínek, figurant výšky 183 cm by se vešel s berlemi i kloboukem. Základní halogenové světlomety svítí překvapivě slabě, bohužel první ročníky je mívají pravidelně. Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE). Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE). Příplatkový paket On&Off road opravdu dostál svému názvu. S uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukčním převodem (maximálně 60 km/h), zesílenými kryty podvozku a speciálním terénním algoritmem pro elektronické pomocníky se už dalo vydat i hluboko do přírody. Na trvalé použití v těchto podmínkách si ale raději pořiďte starý Nissan Patrol. Zmodernizovaný model, již nazvaný GLE, dostal dokonce sourozeneckou variantu kupé (bílý vůz vlevo). Ta se prezentovala jako samostatný model GLE Coupé „C 292“ a startovala až na šestiválcích. Obecně vysoká obliba optických paketů AMG platila i pro předchozí ML. O drahý plug-in hybrid GLE 500e, vycházející z šestiválcové čtyřstovky, byl zájem naprosto minimální. Plně elektricky ujede jen pár kilometrů a na dálnici běžně bere 12 l. Robustní, pečlivě vyztužená karoserie je zárukou nadprůměrné pasivní bezpečnosti, obvyklou paletu airbagů standardně doplňoval i kolenní pro řidiče Zadní svítilny s LED už nezlobí, odcházely hlavně u předchozí generace W 164 Přetěsnění olejového chladiče u dieselů V6 je drahé – dolů musí půlka motoru i turbo Mercedes-Benz ML Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu. Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu. Zavazadelník o objemu 690 litrů konkuruje největším kombi na trhu. Dojezdové rezervní kolo je vzácné, většina kusů má lepicí sadu, nebo rovnou tvrdé dojezdové runfl aty MOE. Nejčastější elektrická bolest modelu: odcházející ultrazvukové radary systému sledování mrtvého úhlu. Jsou náchylné k zatečení vody a uhnívají jim koncovky. Zadní kamera už měla úplně osleplou čočku, leštění nepomohlo. Bude potřeba výměna – nový díl vyjde na 13 040 Kč. Výměna oloupaných tlačítek by vyšla v originálu na pět tisíc za jednu stranu. Alliexpres možná nabídne řešení za pět stovek. Kožené bočnice sedadel je potřeba pravidelně krémovat, jinak se rozpraskají a začnou olupovat. Toto poškození ale vzniklo spíš ostrými zipy na kalhotách. Jízdu v terénu si někdo v minulosti asi párkrát zkusil, odnesl to krycí plast na podvozku Z mezinápravové rozvodovky po letech často prosakuje olej, tento kus je vzácně suchý. Stejně tak motor i převodovka. U airmatiku zpravidla odcházejí dříve zadní „měchy“, naštěstí levněji vyměnitelné. Pokud auto různě nakřivo postává, a přitom nehrčí kompresorem, bývá problém spíš ve snímači výšky karoserie nebo jeho tyčkách. Ukazuje na něj šipka. Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru. Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru. Mercedes-Benz ML Mercedes-Benz ML

Třetí generace Mercedesu ML (W 166) přesedlala na diesely s AdBlue a odvážně ukázala, že velké lodi může stačit i čtyřválec. Pořádně ale dospěla až po modernizaci v roce 2015, kdy změnila označení na GLE. Tyto vozy už mají pohodlnější podvozek, lepší infotainment i převodovku.

Mercedes ML alias GLE je druhým největším SUV své značky. Technicky je dost blízký tomu úplně největšímu – obřímu GL (GLS), taktéž vyráběnému v americké Alabamě. Což samo o sobě naznačuje, že i kratší pětimístné ML/GLE je pořádný kus železa. Však také v průměru váží 2,3 tuny, má karoserii tuhou jako suk a ve většině verzí utáhne až 3,5tunový vlek. V případě originálního elektricky výklopného tažného zařízení (kód výbavy 550) s ním rovnou bude počítat i stabilizační systém a posílené chlazení základního dieselu – proto pozor na kusy s tažným zařízením domontovaným až dodatečně.

První majitelé tahle auta málokdy znásilňovali těžkou prací, to spíš až ti následující. Proto jsou v bazarech obzvlášť ceněné kusy s volitelným paketem On&Offroad (jen k motorizacím do 245 kW), protože 100% uzávěrka mezinápravového diferenciálu i redukční převod se v případě třítunových vleků opravdu hodí. Těm, co plánují jezdit víc nalehko, doporučíme raději kus bez „terénpaketu“. Budete mít lepší cenu a větší jistotu silniční minulosti.

Když je řeč o penězích, generace W 166 je na svůj věk ještě docela drahé auto. I jedenáctileté kusy jen neochotně slézají pod půl milionu, mladší GLE (od 2015) pak pořídíte pod 700.000 Kč jen v případě, že má najeto přes 200.000 km.

Video se připravuje ...

Čtyřválec bez výhody

Auto této váhy a zaměření dává logicky význam jen s úsporným dieselem. Byly tu dva – „malý“ 2,1litrový čtyřválec se 150 kW (250 Bluetec alias 250d) a jen nepatrně dražší a výrazně oblíbenější šestiválcový třílitr se 190 kW (350 Bluetec alias 350d). Oba už vždy s AdBlue, tedy již od počátku splňující Euro 6. Šestiválec je mechanicky robustnější, ale dětskými nemocemi spojené s nevychytanou periferií kolem AdBlue trpěly oba motory téměř stejně. Kromě senzorů NOx (16.000 Kč/kus) zpočátku často odcházelo i vyhřívání nádržky (jde měnit samostatně, s prací 35.000 Kč), měnit se musela i kabeláž ke vstřikovači AdBlue. Samozřejmě Mercedes horlivě opravoval, inovoval, svolával, takže riziko časem kleslo na rozumnou míru a konkrétně u pozdějších modelů GLE je již objektivně velmi nízké – nanejvýš si řeknou o zmíněný senzor NOx.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Články odjinud