Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Mercedes-Benz ML/GLE (W 166, 2011-2018): Chtějte mladší GLE

Marek Oborník
Diskuze (0)

Třetí generace Mercedesu ML (W 166) přesedlala na diesely s AdBlue a odvážně ukázala, že velké lodi může stačit i čtyřválec. Pořádně ale dospěla až po modernizaci v roce 2015, kdy změnila označení na GLE. Tyto vozy už mají pohodlnější podvozek, lepší infotainment i převodovku.

Mercedes ML alias GLE je druhým největším SUV své značky. Technicky je dost blízký tomu úplně největšímu – obřímu GL (GLS), taktéž vyráběnému v americké Alabamě. Což samo o sobě naznačuje, že i kratší pětimístné ML/GLE je pořádný kus železa. Však také v průměru váží 2,3 tuny, má karoserii tuhou jako suk a ve většině verzí utáhne až 3,5tunový vlek. V případě originálního elektricky výklopného tažného zařízení (kód výbavy 550) s ním rovnou bude počítat i stabilizační systém a posílené chlazení základního dieselu – proto pozor na kusy s tažným zařízením domontovaným až dodatečně.

První majitelé tahle auta málokdy znásilňovali těžkou prací, to spíš až ti následující. Proto jsou v bazarech obzvlášť ceněné kusy s volitelným paketem On&Offroad (jen k motorizacím do 245 kW), protože 100% uzávěrka mezinápravového diferenciálu i redukční převod se v případě třítunových vleků opravdu hodí. Těm, co plánují jezdit víc nalehko, doporučíme raději kus bez „terénpaketu“. Budete mít lepší cenu a větší jistotu silniční minulosti.

Když je řeč o penězích, generace W 166 je na svůj věk ještě docela drahé auto. I jedenáctileté kusy jen neochotně slézají pod půl milionu, mladší GLE (od 2015) pak pořídíte pod 700.000 Kč jen v případě, že má najeto přes 200.000 km.

Video se připravuje ...

Čtyřválec bez výhody

Auto této váhy a zaměření dává logicky význam jen s úsporným dieselem. Byly tu dva – „malý“ 2,1litrový čtyřválec se 150 kW (250 Bluetec alias 250d) a jen nepatrně dražší a výrazně oblíbenější šestiválcový třílitr se 190 kW (350 Bluetec alias 350d). Oba už vždy s AdBlue, tedy již od počátku splňující Euro 6. Šestiválec je mechanicky robustnější, ale dětskými nemocemi spojené s nevychytanou periferií kolem AdBlue trpěly oba motory téměř stejně. Kromě senzorů NOx (16.000 Kč/kus) zpočátku často odcházelo i vyhřívání nádržky (jde měnit samostatně, s prací 35.000 Kč), měnit se musela i kabeláž ke vstřikovači AdBlue. Samozřejmě Mercedes horlivě opravoval, inovoval, svolával, takže riziko časem kleslo na rozumnou míru a konkrétně u pozdějších modelů GLE je již objektivně velmi nízké – nanejvýš si řeknou o zmíněný senzor NOx.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (0)

Doporučujeme