Ojetý Mercedes-Benz ML/GLE (W 166, 2011-2018): Chtějte mladší GLE
6
/
32
Prohlédnout znovu
Ojetý Mercedes-Benz ML/GLE (W 166, 2011-2018): Chtějte mladší GLE
Mercedes-Benz ML
|
Svět motorů
Charakteristický tvar zadního sloupku C zůstal, ale generace W 166 přinesla uhlazenější design a velký pokrok v aerodynamice. Základní naftový čtyřválec měl v jejím zájmu dokonce při spojení s běžným mechanickým podvozkem lehce sníženou světlou výšku. Zde model ML, tedy ještě před modernizací.
|
Svět motorů
Interiér zaujme hlavně šířkou a výtečnými předními sedadly. Na snímku starší model ML s klasicky zakomponovaným menším displejem. S harddiskovou navigací Comand se šlo přes mobilní data připojit i k internetu, infotainment už ale působí zastarale. Už tady šlo mít 360° kamerový systém.
|
Svět motorů
Palubka modernějšího modelu GLE s vystrčeným displejem působí méně uklizeně, ale nahrazuje to kvalitnějšími materiály i infotainmentem. Novinkový touchpad se pojil až s velkou navigací Comand. Za širší konektivitu se smartphony a podporu Android Auto či Apple CarPlay se připlácelo (kód výbavy 14U).
|
Svět motorů
Oba diesely tu už od počátku potřebovaly AdBlue. Zásobník na 20 l zpočátku vydržel celý servisní interval, po aktualizacích „dieselgate“ spotřeba AdBlue citelně vzrostla. Palivová nádrž byla v základu 70 l, za praktičtějších 92 l se připlácelo (kód výbavy 915).
|
Svět motorů
Přístup k akumulátoru uloženému pod sedadlem spolujezdce nepředstavuje zrovna nejpraktičtější řešení. Druhá, maličká záložní baterie je podle specifi kace umístěna buď přímo vedle něj, nebo případně pod pravou boční stěnou v zavazadelníku.
|
Svět motorů
Zadní sedadla nejsou posuvná, ale opěradlo jde polohovat i sklopit zcela do roviny.
|
Svět motorů
Prostornost naprosto bez připomínek, figurant výšky 183 cm by se vešel s berlemi i kloboukem.
|
Svět motorů
Základní halogenové světlomety svítí překvapivě slabě, bohužel první ročníky je mívají pravidelně.
|
Svět motorů
Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).
|
Svět motorů
Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).
|
Svět motorů
Příplatkový paket On&Off road opravdu dostál svému názvu. S uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukčním převodem (maximálně 60 km/h), zesílenými kryty podvozku a speciálním terénním algoritmem pro elektronické pomocníky se už dalo vydat i hluboko do přírody. Na trvalé použití v těchto podmínkách si ale raději pořiďte starý Nissan Patrol.
|
Svět motorů
Zmodernizovaný model, již nazvaný GLE, dostal dokonce sourozeneckou variantu kupé (bílý vůz vlevo). Ta se prezentovala jako samostatný model GLE Coupé „C 292“ a startovala až na šestiválcích. Obecně vysoká obliba optických paketů AMG platila i pro předchozí ML.
|
Svět motorů
O drahý plug-in hybrid GLE 500e, vycházející z šestiválcové čtyřstovky, byl zájem naprosto minimální. Plně elektricky ujede jen pár kilometrů a na dálnici běžně bere 12 l.
|
Svět motorů
Robustní, pečlivě vyztužená karoserie je zárukou nadprůměrné pasivní bezpečnosti, obvyklou paletu airbagů standardně doplňoval i kolenní pro řidiče
|
Svět motorů
Zadní svítilny s LED už nezlobí, odcházely hlavně u předchozí generace W 164
|
Svět motorů
Přetěsnění olejového chladiče u dieselů V6 je drahé – dolů musí půlka motoru i turbo
|
Svět motorů
Mercedes-Benz ML
|
Svět motorů
Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.
|
Svět motorů
Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.
|
Svět motorů
Zavazadelník o objemu 690 litrů konkuruje největším kombi na trhu. Dojezdové rezervní kolo je vzácné, většina kusů má lepicí sadu, nebo rovnou tvrdé dojezdové runfl aty MOE.
|
Svět motorů
Nejčastější elektrická bolest modelu: odcházející ultrazvukové radary systému sledování mrtvého úhlu. Jsou náchylné k zatečení vody a uhnívají jim koncovky.
|
Svět motorů
Zadní kamera už měla úplně osleplou čočku, leštění nepomohlo. Bude potřeba výměna – nový díl vyjde na 13 040 Kč.
|
Svět motorů
Výměna oloupaných tlačítek by vyšla v originálu na pět tisíc za jednu stranu. Alliexpres možná nabídne řešení za pět stovek.
|
Svět motorů
Kožené bočnice sedadel je potřeba pravidelně krémovat, jinak se rozpraskají a začnou olupovat. Toto poškození ale vzniklo spíš ostrými zipy na kalhotách.
|
Svět motorů
Jízdu v terénu si někdo v minulosti asi párkrát zkusil, odnesl to krycí plast na podvozku
|
Svět motorů
Z mezinápravové rozvodovky po letech často prosakuje olej, tento kus je vzácně suchý. Stejně tak motor i převodovka.
|
Svět motorů
U airmatiku zpravidla odcházejí dříve zadní „měchy“, naštěstí levněji vyměnitelné. Pokud auto různě nakřivo postává, a přitom nehrčí kompresorem, bývá problém spíš ve snímači výšky karoserie nebo jeho tyčkách. Ukazuje na něj šipka.
|
Svět motorů
Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.
|
Svět motorů
Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.
|
Svět motorů
Mercedes-Benz ML
|
Svět motorů
Mercedes-Benz ML
|
Svět motorů
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Cadillac couvá, spalovací motory v roce 2030 prodávat nepřestane
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip