Ojetý Mercedes-Benz ML/GLE (W 166, 2011-2018): Chtějte mladší GLE

8/32
Zavřít
  • Mercedes-Benz ML
    Mercedes-Benz ML| Zdroj: Svět motorů
  • Charakteristický tvar zadního sloupku C zůstal, ale generace W 166 přinesla uhlazenější design a velký pokrok v aerodynamice. Základní naftový čtyřválec měl v jejím zájmu dokonce při spojení s běžným mechanickým podvozkem lehce sníženou světlou výšku. Zde model ML, tedy ještě před modernizací.
    Charakteristický tvar zadního sloupku C zůstal, ale generace W 166 přinesla uhlazenější design a velký pokrok v aerodynamice. Základní naftový čtyřválec měl v jejím zájmu dokonce při spojení s běžným mechanickým podvozkem lehce sníženou světlou výšku. Zde model ML, tedy ještě před modernizací.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér zaujme hlavně šířkou a výtečnými předními sedadly. Na snímku starší model ML s klasicky zakomponovaným menším displejem. S harddiskovou navigací Comand se šlo přes mobilní data připojit i k internetu, infotainment už ale působí zastarale. Už tady šlo mít 360° kamerový systém.
    Interiér zaujme hlavně šířkou a výtečnými předními sedadly. Na snímku starší model ML s klasicky zakomponovaným menším displejem. S harddiskovou navigací Comand se šlo přes mobilní data připojit i k internetu, infotainment už ale působí zastarale. Už tady šlo mít 360° kamerový systém.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubka modernějšího modelu GLE s vystrčeným displejem působí méně uklizeně, ale nahrazuje to kvalitnějšími materiály i infotainmentem. Novinkový touchpad se pojil až s velkou navigací Comand. Za širší konektivitu se smartphony a podporu Android Auto či Apple CarPlay se připlácelo (kód výbavy 14U).
    Palubka modernějšího modelu GLE s vystrčeným displejem působí méně uklizeně, ale nahrazuje to kvalitnějšími materiály i infotainmentem. Novinkový touchpad se pojil až s velkou navigací Comand. Za širší konektivitu se smartphony a podporu Android Auto či Apple CarPlay se připlácelo (kód výbavy 14U).| Zdroj: Svět motorů
  • Oba diesely tu už od počátku potřebovaly AdBlue. Zásobník na 20 l zpočátku vydržel celý servisní interval, po aktualizacích „dieselgate“ spotřeba AdBlue citelně vzrostla. Palivová nádrž byla v základu 70 l, za praktičtějších 92 l se připlácelo (kód výbavy 915).
    Oba diesely tu už od počátku potřebovaly AdBlue. Zásobník na 20 l zpočátku vydržel celý servisní interval, po aktualizacích „dieselgate“ spotřeba AdBlue citelně vzrostla. Palivová nádrž byla v základu 70 l, za praktičtějších 92 l se připlácelo (kód výbavy 915).| Zdroj: Svět motorů
  • Přístup k akumulátoru uloženému pod sedadlem spolujezdce nepředstavuje zrovna nejpraktičtější řešení. Druhá, maličká záložní baterie je podle specifi kace umístěna buď přímo vedle něj, nebo případně pod pravou boční stěnou v zavazadelníku.
    Přístup k akumulátoru uloženému pod sedadlem spolujezdce nepředstavuje zrovna nejpraktičtější řešení. Druhá, maličká záložní baterie je podle specifi kace umístěna buď přímo vedle něj, nebo případně pod pravou boční stěnou v zavazadelníku.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní sedadla nejsou posuvná, ale opěradlo jde polohovat i sklopit zcela do roviny.
    Zadní sedadla nejsou posuvná, ale opěradlo jde polohovat i sklopit zcela do roviny.| Zdroj: Svět motorů
  • Prostornost naprosto bez připomínek, figurant výšky 183 cm by se vešel s berlemi i kloboukem.
    Prostornost naprosto bez připomínek, figurant výšky 183 cm by se vešel s berlemi i kloboukem.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní halogenové světlomety svítí překvapivě slabě, bohužel první ročníky je mívají pravidelně.
    Základní halogenové světlomety svítí překvapivě slabě, bohužel první ročníky je mívají pravidelně.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).
    Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).
    Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkový paket On&Off road opravdu dostál svému názvu. S uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukčním převodem (maximálně 60 km/h), zesílenými kryty podvozku a speciálním terénním algoritmem pro elektronické pomocníky se už dalo vydat i hluboko do přírody. Na trvalé použití v těchto podmínkách si ale raději pořiďte starý Nissan Patrol.
    Příplatkový paket On&Off road opravdu dostál svému názvu. S uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukčním převodem (maximálně 60 km/h), zesílenými kryty podvozku a speciálním terénním algoritmem pro elektronické pomocníky se už dalo vydat i hluboko do přírody. Na trvalé použití v těchto podmínkách si ale raději pořiďte starý Nissan Patrol.| Zdroj: Svět motorů
  • Zmodernizovaný model, již nazvaný GLE, dostal dokonce sourozeneckou variantu kupé (bílý vůz vlevo). Ta se prezentovala jako samostatný model GLE Coupé „C 292“ a startovala až na šestiválcích. Obecně vysoká obliba optických paketů AMG platila i pro předchozí ML.
    Zmodernizovaný model, již nazvaný GLE, dostal dokonce sourozeneckou variantu kupé (bílý vůz vlevo). Ta se prezentovala jako samostatný model GLE Coupé „C 292“ a startovala až na šestiválcích. Obecně vysoká obliba optických paketů AMG platila i pro předchozí ML.| Zdroj: Svět motorů
  • O drahý plug-in hybrid GLE 500e, vycházející z šestiválcové čtyřstovky, byl zájem naprosto minimální. Plně elektricky ujede jen pár kilometrů a na dálnici běžně bere 12 l.
    O drahý plug-in hybrid GLE 500e, vycházející z šestiválcové čtyřstovky, byl zájem naprosto minimální. Plně elektricky ujede jen pár kilometrů a na dálnici běžně bere 12 l.| Zdroj: Svět motorů
  • Robustní, pečlivě vyztužená karoserie je zárukou nadprůměrné pasivní bezpečnosti, obvyklou paletu airbagů standardně doplňoval i kolenní pro řidiče
    Robustní, pečlivě vyztužená karoserie je zárukou nadprůměrné pasivní bezpečnosti, obvyklou paletu airbagů standardně doplňoval i kolenní pro řidiče| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní svítilny s LED už nezlobí, odcházely hlavně u předchozí generace W 164
    Zadní svítilny s LED už nezlobí, odcházely hlavně u předchozí generace W 164| Zdroj: Svět motorů
  • Přetěsnění olejového chladiče u dieselů V6 je drahé – dolů musí půlka motoru i turbo
    Přetěsnění olejového chladiče u dieselů V6 je drahé – dolů musí půlka motoru i turbo| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz ML
    Mercedes-Benz ML| Zdroj: Svět motorů
  • Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.
    Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.| Zdroj: Svět motorů
  • Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.
    Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník o objemu 690 litrů konkuruje největším kombi na trhu. Dojezdové rezervní kolo je vzácné, většina kusů má lepicí sadu, nebo rovnou tvrdé dojezdové runfl aty MOE.
    Zavazadelník o objemu 690 litrů konkuruje největším kombi na trhu. Dojezdové rezervní kolo je vzácné, většina kusů má lepicí sadu, nebo rovnou tvrdé dojezdové runfl aty MOE.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejčastější elektrická bolest modelu: odcházející ultrazvukové radary systému sledování mrtvého úhlu. Jsou náchylné k zatečení vody a uhnívají jim koncovky.
    Nejčastější elektrická bolest modelu: odcházející ultrazvukové radary systému sledování mrtvého úhlu. Jsou náchylné k zatečení vody a uhnívají jim koncovky.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní kamera už měla úplně osleplou čočku, leštění nepomohlo. Bude potřeba výměna – nový díl vyjde na 13 040 Kč.
    Zadní kamera už měla úplně osleplou čočku, leštění nepomohlo. Bude potřeba výměna – nový díl vyjde na 13 040 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Výměna oloupaných tlačítek by vyšla v originálu na pět tisíc za jednu stranu. Alliexpres možná nabídne řešení za pět stovek.
    Výměna oloupaných tlačítek by vyšla v originálu na pět tisíc za jednu stranu. Alliexpres možná nabídne řešení za pět stovek.| Zdroj: Svět motorů
  • Kožené bočnice sedadel je potřeba pravidelně krémovat, jinak se rozpraskají a začnou olupovat. Toto poškození ale vzniklo spíš ostrými zipy na kalhotách.
    Kožené bočnice sedadel je potřeba pravidelně krémovat, jinak se rozpraskají a začnou olupovat. Toto poškození ale vzniklo spíš ostrými zipy na kalhotách.| Zdroj: Svět motorů
  • Jízdu v terénu si někdo v minulosti asi párkrát zkusil, odnesl to krycí plast na podvozku
    Jízdu v terénu si někdo v minulosti asi párkrát zkusil, odnesl to krycí plast na podvozku| Zdroj: Svět motorů
  • Z mezinápravové rozvodovky po letech často prosakuje olej, tento kus je vzácně suchý. Stejně tak motor i převodovka.
    Z mezinápravové rozvodovky po letech často prosakuje olej, tento kus je vzácně suchý. Stejně tak motor i převodovka.| Zdroj: Svět motorů
  • U airmatiku zpravidla odcházejí dříve zadní „měchy“, naštěstí levněji vyměnitelné. Pokud auto různě nakřivo postává, a přitom nehrčí kompresorem, bývá problém spíš ve snímači výšky karoserie nebo jeho tyčkách. Ukazuje na něj šipka.
    U airmatiku zpravidla odcházejí dříve zadní „měchy“, naštěstí levněji vyměnitelné. Pokud auto různě nakřivo postává, a přitom nehrčí kompresorem, bývá problém spíš ve snímači výšky karoserie nebo jeho tyčkách. Ukazuje na něj šipka.| Zdroj: Svět motorů
  • Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.
    Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.
    Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz ML
    Mercedes-Benz ML| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz ML
    Mercedes-Benz ML| Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz ML
Charakteristický tvar zadního sloupku C zůstal, ale generace W 166 přinesla uhlazenější design a velký pokrok v aerodynamice. Základní naftový čtyřválec měl v jejím zájmu dokonce při spojení s běžným mechanickým podvozkem lehce sníženou světlou výšku. Zde model ML, tedy ještě před modernizací.
Interiér zaujme hlavně šířkou a výtečnými předními sedadly. Na snímku starší model ML s klasicky zakomponovaným menším displejem. S harddiskovou navigací Comand se šlo přes mobilní data připojit i k internetu, infotainment už ale působí zastarale. Už tady šlo mít 360° kamerový systém.
Palubka modernějšího modelu GLE s vystrčeným displejem působí méně uklizeně, ale nahrazuje to kvalitnějšími materiály i infotainmentem. Novinkový touchpad se pojil až s velkou navigací Comand. Za širší konektivitu se smartphony a podporu Android Auto či Apple CarPlay se připlácelo (kód výbavy 14U).
Oba diesely tu už od počátku potřebovaly AdBlue. Zásobník na 20 l zpočátku vydržel celý servisní interval, po aktualizacích „dieselgate“ spotřeba AdBlue citelně vzrostla. Palivová nádrž byla v základu 70 l, za praktičtějších 92 l se připlácelo (kód výbavy 915).
Přístup k akumulátoru uloženému pod sedadlem spolujezdce nepředstavuje zrovna nejpraktičtější řešení. Druhá, maličká záložní baterie je podle specifi kace umístěna buď přímo vedle něj, nebo případně pod pravou boční stěnou v zavazadelníku.
Zadní sedadla nejsou posuvná, ale opěradlo jde polohovat i sklopit zcela do roviny.
Prostornost naprosto bez připomínek, figurant výšky 183 cm by se vešel s berlemi i kloboukem.
Základní halogenové světlomety svítí překvapivě slabě, bohužel první ročníky je mívají pravidelně.
Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).
Příplatkové Intelligent Light System jsou naopak fantastické, ať už jde o původně řešení s bixenony (u ML), nebo pozdějšími plnými LED (u GLE).
Příplatkový paket On&Off road opravdu dostál svému názvu. S uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukčním převodem (maximálně 60 km/h), zesílenými kryty podvozku a speciálním terénním algoritmem pro elektronické pomocníky se už dalo vydat i hluboko do přírody. Na trvalé použití v těchto podmínkách si ale raději pořiďte starý Nissan Patrol.
Zmodernizovaný model, již nazvaný GLE, dostal dokonce sourozeneckou variantu kupé (bílý vůz vlevo). Ta se prezentovala jako samostatný model GLE Coupé „C 292“ a startovala až na šestiválcích. Obecně vysoká obliba optických paketů AMG platila i pro předchozí ML.
O drahý plug-in hybrid GLE 500e, vycházející z šestiválcové čtyřstovky, byl zájem naprosto minimální. Plně elektricky ujede jen pár kilometrů a na dálnici běžně bere 12 l.
Robustní, pečlivě vyztužená karoserie je zárukou nadprůměrné pasivní bezpečnosti, obvyklou paletu airbagů standardně doplňoval i kolenní pro řidiče
Zadní svítilny s LED už nezlobí, odcházely hlavně u předchozí generace W 164
Přetěsnění olejového chladiče u dieselů V6 je drahé – dolů musí půlka motoru i turbo
Mercedes-Benz ML
Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.
Názornější představu o kinematice a robustnosti náprav získáte spíš z této grafiky, zobrazující verzi s odpružením Airmatic. Kompletní spodní rameno přední nápravy by vyšlo na 17 000 Kč, ale jeho čepy i silentbloky jsou velice odolné, hravě vydrží přes 200 000 km. Příplatkové aktivní dělené hydraulické stabilizátory (žlutá šipka) naopak raději nechtějte, jeho výměna vychází na 80 000 Kč na nápravu.
Zavazadelník o objemu 690 litrů konkuruje největším kombi na trhu. Dojezdové rezervní kolo je vzácné, většina kusů má lepicí sadu, nebo rovnou tvrdé dojezdové runfl aty MOE.
Nejčastější elektrická bolest modelu: odcházející ultrazvukové radary systému sledování mrtvého úhlu. Jsou náchylné k zatečení vody a uhnívají jim koncovky.
Zadní kamera už měla úplně osleplou čočku, leštění nepomohlo. Bude potřeba výměna – nový díl vyjde na 13 040 Kč.
Výměna oloupaných tlačítek by vyšla v originálu na pět tisíc za jednu stranu. Alliexpres možná nabídne řešení za pět stovek.
Kožené bočnice sedadel je potřeba pravidelně krémovat, jinak se rozpraskají a začnou olupovat. Toto poškození ale vzniklo spíš ostrými zipy na kalhotách.
Jízdu v terénu si někdo v minulosti asi párkrát zkusil, odnesl to krycí plast na podvozku
Z mezinápravové rozvodovky po letech často prosakuje olej, tento kus je vzácně suchý. Stejně tak motor i převodovka.
U airmatiku zpravidla odcházejí dříve zadní „měchy“, naštěstí levněji vyměnitelné. Pokud auto různě nakřivo postává, a přitom nehrčí kompresorem, bývá problém spíš ve snímači výšky karoserie nebo jeho tyčkách. Ukazuje na něj šipka.
Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.
Silný šestiválec bere podle stylu jízdy 7,5 až 9 l. Na izolaci kapoty se vyvztekala kuna, plašič je nainstalovaný. Mercedes chytře řeší přívod chladícího vzduchu pod horní kryt motoru.
Mercedes-Benz ML
Mercedes-Benz ML