Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz třídy A (W168)|
Zdroj: Svět motorů
Interiér zmodernizované verze, u které už z fotografie cítíme použití kvalitnějších materiálů. Nový byl také volant.|
Zdroj: Svět motorů
Dlouhá verze L přišla po modernizaci v roce 2001, zde na obrázku jde o vůz vlevo. Je delší o 170 mm, ze kterých profi tují pouze zadní pasažéři.|
Zdroj: Svět motorů
V plánu byl původně i elektromobil, jelikož sendvičová konstrukce podvozku umožňovala zástavbu jak elektromotoru, tak objemné baterie v podlaze. Baterie typu ZEBRA s kapacitou 104 Ah při 289 V a složením NaNiCl stačila na dojezd zhruba 200 km, z výroby ale nakonec sešlo.|
Zdroj: Svět motorů
Veleslavný losí test, jenž stál automobilku lekce krizového managementu a hodně peněz. Magazín Teknikens Värld převrátil třídu A jen tři dny po jejím uvedení na trh a změnil tím svět. Mercedes-Benz třídy A se díky němu stal prvním vozem sériově vybaveným elektronickou stabilizací.|
Zdroj: Svět motorů
Na průřezu je vidět snaha inženýrů o co nejmenší balení vozu, kabina je částečně nad motorem|
Zdroj: Svět motorů
Přesně takto vypadá agregát třídy A vytažený z vozu. Pracovní část motoru je natočená v úhlu 59° dopředu a nachází se zhruba pod nohama předních pasažérů. Převodovka je umístěna po levé straně od motoru, startér se nachází nad jejím pouzdrem.|
Zdroj: Svět motorů
Experimentovalo se i s pohonem na vodíkové palivové články. Prototyp před modernizací nesl tradiční název NECAR, pozdější verze na obrázku se jmenovala F-Cell a automobilka jich postavila několik desítek.|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz třídy A (W168)|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz třídy A (W168)|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz Vaneo|
Zdroj: Svět motorů
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska třídy A zpočátku schytala mnoho kritiky. Ve srovnání se soudobou konkurencí není o nic horší, zákazníci možná jen čekali lepší materiály.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Převodovka řadí jako zamlada, jediným problémem je ale neoriginální hlavice řadicí páky, která někdy zůstane v ruce|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Po modernizaci v roce 2001 interiér přišel o řádek tlačítek ve tvaru vlnovky. Těžko říct, zda to můžeme považovat za problém.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sedačky jsou trochu malé a po letech mají tendenci nepříjemně vrzat. Za příplatek bylo k dispozici i vyjímatelné sedadlo spolujezdce, a áčko tak mohlo vozit opravdu dlouhé předměty.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zadní lavice je dělená a segmenty posuvné, což bylo v době uvedení nevídané.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Široké pneumatiky s rozměry 195/50 R15 vytvářejí opravdu sebevědomý postoj i tak krátkému a vysokému vozu, jakým první áčko bezesporu je|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Základních 380 litrů objemu kufru je na 3,6 metru délky obdivuhodných i dnes|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Testovaná motorizace A160 deklaruje 75 kW výkonu a 150 Nm, které dle elánu určitě ještě má. Překvapila nás obrovská, 4,2l nádrž na kapalinu do ostřikovačů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kousek neměl štěstí na pravidelnou údržbu nebo pořádné opravy. Jedním příkladem za všechny je anténa, respektive její absence.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opravdu netušíme, kde se v interiéru áčka vzal klasický „zaměřovač“ z kapoty větších modelů, áčko ho nikdy nemělo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Také těsnění na sloupku A je už lehce avantgardní|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Koroze je největším problémem nejen první třídy A všeobecně, ale také našeho testovaného kusu. Zatím to ještě na vyhazov z technické kontroly není, třebaže koncovka výfuku se doslova ztrácí před očima, soustava nadále těsní.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mercedes-Benz A160 1.6 8V (75 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert