Výbavová linie Avantgarde přináší podobně jako AMG Line praktičtější přední masku s velkou integrovanou trojcípou hvězdou. Kdyby měl vůz adaptivní tempomat, našli byste za ní radar za 70 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Oblíbená výbavová linie AMG Line přidávala běžným verzím jen trochu sportovního šmrncu, znalec mercedesů si ji ale s plnokrevníky AMG určitě nesplete|
Zdroj: Svět motorů
Faceliftový model (2020-2023)|
Zdroj: Svět motorů
Palubní deska opakuje motiv nastolený třídou S (W 222) v roce 2013. Na snímku předfaceliftový model v linii Avantgarde, s výchozími analogovými budíky a základním rádiem s 8,4“ středovým displejem. U verzí s navigací Comand míval 12,3.|
Zdroj: Svět motorů
I modely před faceliftem mohly mít digitální přístrojový panel „widescreen“, občas však trpí nepříjemně vybledlými rohy. Nepomůže nic jiného než výměna displeje, který ale v originálu stojí 100 000 Kč. Na eBayi ho v nejlepším případě seženete za třetinu.|
Zdroj: Svět motorů
Faceliftové modely přinesly nové designy volantů a hlavně špičkový infotainment MBUX s umělou inteligencí a aktualizací „po vzduchu“. Teprve tady byl středový displej dotykový, nadále mu však zůstává i původní praktické ovládání přes touchpad.|
Zdroj: Svět motorů
Od pětimetrového auta by člověk čekal mnohem prostornější kabinu, proti stísněné menší třídě C si ale polepšíte. Zadní sedáky jsou krátké a nízko, v předchozím éčku generace W 212/S 212 se vzadu sedělo důstojněji. Figurant s výškou 183 cm.|
Zdroj: Svět motorů
U kusů s třízónovou klimatizací Thermotronic velký pozor! V předfaceliftových modelech by mohly mít problémový systém s chladivem R744 (CO2). Pokud u ojetiny na štítku v motorovém prostoru uvidíte R744, zabouchněte kapotu a berte nohy na ramena – ušetří vám to v budoucnu hromadu peněz a nervů.|
Zdroj: Svět motorů
U kusů s třízónovou klimatizací Thermotronic velký pozor! V předfaceliftových modelech by mohly mít problémový systém s chladivem R744 (CO2). Pokud u ojetiny na štítku v motorovém prostoru uvidíte R744, zabouchněte kapotu a berte nohy na ramena – ušetří vám to v budoucnu hromadu peněz a nervů.|
Zdroj: Svět motorů
Diesely OM654 vyrobené do 7/2018 dostávaly ventilová vahadla s rolnou v jehlovém ložisku. U aut s vysokým podílem volnoběhu se někdy umí vydřít a propadnout vůči čepu, čímž zkrátí zdvih ventilu a za čas i rozedřou vačkové hřídele. Pozdější modifi kovaná vahadla s plnou rolnou bez jehlového ložiska tento problém odstranila. Řadových šestiválců OM656 se potenciálně také týkal, konkrétně do třídy E však přišly až v září 2018, už s odolnějšími vahadly.|
Zdroj: Svět motorů
Diesely OM654 vyrobené do 7/2018 dostávaly ventilová vahadla s rolnou v jehlovém ložisku. U aut s vysokým podílem volnoběhu se někdy umí vydřít a propadnout vůči čepu, čímž zkrátí zdvih ventilu a za čas i rozedřou vačkové hřídele. Pozdější modifi kovaná vahadla s plnou rolnou bez jehlového ložiska tento problém odstranila. Řadových šestiválců OM656 se potenciálně také týkal, konkrétně do třídy E však přišly až v září 2018, už s odolnějšími vahadly.|
Zdroj: Svět motorů
Jediný oficiální obrázek interiéru s raritní manuální převodovkou. Šla objednat jen v letech 2016-2018 pro benzinovou zadokolku E 200 (135 kW), v čemkoliv jiném už máte vždy jistotu devítistupňového automatu.|
Zdroj: Svět motorů
Praktičtější lehce přizvednuté kombi All-Terrain povinně dodávané se čtyřkolkou, airmatikem a efektními 19“ koly se v bazaru nikdy dlouho neohřeje. Motorizace: 220d, 350d, 400d a vzácně benzinová 450. Tažné zařízení na maximálně 2,1 tuny - stejně jako u běžného nízkého éčka.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní zavěšení nezlobí, za zádě často padlé k zemi může problémové pneumatické odpružení. Verze kombi ho k zadní nápravě dostávaly povinně. U některých modelů na nerovnostech klepaly zadní tlumiče, řešilo se to modifikovaným horním uložením.|
Zdroj: Svět motorů
Po generační odmlce se třída E znovu vrátila k poctivější lichoběžníkové přední nápravě, což prospělo komfortu i přilnavosti. Odolnost obou spodních ramen je ale jen průměrná.|
Zdroj: Svět motorů
U běžných verzí vydrží brzdové destičky v průměru 50 000 až 70 000 km, kotouče dvojnásobek. Při delší odstávce se už do nich umí zakousnout koroze a proti dřívějšku jsou i náchylnější ke zkroucení kotoučů. Velké vrtané kotouče verzí AMG jsou jiná liga, ovšem kus stojí i 18 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Pokud při otevírání předních dveří hlasitě luskají panty, zkuste nejdříve přitáhnout šroubek zde označený šipkou – v drtivé většině případů to pomůže. Tady jsme ho obnažili, bývá krytý plastovou čepičkou.|
Zdroj: Svět motorů
Mildhybridy „EQ Boost“ i plugin hybridy mají elektromotor vsazený mezi motor a převodovku. U plug-inu je přímo součástí automatu 9G-Tronic, elektromotor je od něj oddělitelný, stator i rotor lze koupit samostatně.|
Zdroj: Svět motorů
Ambientní podsvícení interiéru s možností 64 odstínů bylo od úrovně Avantgarde v ceně. Nešlo pořídit pouze k supervzácné, bezejmenné základní výbavě.|
Zdroj: Svět motorů
Před faceliftem byly papírovým základem halogeny, snad každý si ale připlatil za plné LED. Tyhle lepší adaptivní „matrixy“ LED Multibeam svítí parádně, ale bohužel ani u nich nenajdete ostřikovače. Když vám v zimě kamion nahodí příď prosolenou břečkou, pojedete pěkně dlouho potmě.|
Zdroj: Svět motorů
Se základním Audiem 20 se pojila jen „malá“ navigace od Garminu. Zapracovat dopravní data Live také umí, ale má zastaralejší grafi ku a na rozdíl od harddiskového comandu pracuje s mapami i navigačním softwarem na kartě SD, kterou se nevyplácí ztratit – Mercedes chce za novou 17 000 Kč. Po internetu jde sehnat i za 3000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Funkce plachtění, kdy po uvolnění plynu automat vyřadí do neutrálu, je aktivní jen v režimu Eco. U dieselů řady OM654 z let 2016-2018 bychom s touhle funkcí raději moc neexperimentovali. Při volnoběhu má hodně přiškrcené mazání a každou zbytečnou minutu navíc si mohou ventilová vahadla s jehlovými ložisky „vyúčtovat“.|
Zdroj: Svět motorů
Jednoturbový naftový dvoulitr 220d po sejmutí horního krytu. Olejovou měrku nehledejte, je elektronická. Nešikové by měli svěřit doplňování oleje raději servisu. Pokud přelijete, nejde ho jednoduše odsát a musí se odpustit z vany.|
Zdroj: Svět motorů
Vůz má celkem šetrně naladěný energy-management, takže 12V baterie (gelovka AGM) tu klidně může vydržet 7 let, jako u tohoto kusu. Pokud vám uspává rádio do pěti minut od vypnutí motoru, bývá už zralá na výměnu. U zdravé vydrží půlhodinu.|
Zdroj: Svět motorů
Větší, 25litrová nádržka na AdBlue byla před faceliftem příplatkovou položkou (kód výbavy U85), testovaný vůz ji má. Proti ostudné standardní osmilitrové to řidiči dost zjednoduší život – je rozdíl, jestli močovinu doplňujete průměrně po 5000, nebo po 15 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
Devítka v dálničních 130 km/h srazí otáčky až k pouhým patnácti stům, u čtyřválcového dieselu si ji ale musíte vynutit pádlem. Automat správně cítí, že je pro tento motor příliš těžká, a tak v legálních rychlostech řadí nanejvýš osmičku (při 130 km/h 1800 min-1).|
Zdroj: Svět motorů