Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Mercedes-Benz třídy E (W213/S213/X213): Pletou si ho s levnějším

Oblíbená výbavová linie AMG Line přidávala běžným verzím jen trochu sportovního šmrncu, znalec mercedesů si ji ale s plnokrevníky AMG určitě nesplete
Faceliftový model (2020-2023)
Palubní deska opakuje motiv nastolený třídou S (W 222) v roce 2013. Na snímku předfaceliftový model v linii Avantgarde, s výchozími analogovými budíky a základním rádiem s 8,4“ středovým displejem. U verzí s navigací Comand míval 12,3.
I modely před faceliftem mohly mít digitální přístrojový panel „widescreen“, občas však trpí nepříjemně vybledlými rohy. Nepomůže nic jiného než výměna displeje, který ale v originálu stojí 100 000 Kč. Na eBayi ho v nejlepším případě seženete za třetinu.
31 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (8)

Netrénované oko si minulý Mercedes třídy E snadno splete s levnějším menším „céčkem“. Posádka ale určitě ne. Víc místa, víc ticha, pohodlnější podvozek i přístup k modernějším technologiím dávají na zřetel, kdo je tu hierarchicky výš.

V dobách, kdy šlo modelové řady spočítat na prstech jedné ruky, to býval nejprodávanější a nejznámější mercedes. V současném modelovém guláši si loňské generační obměny třídy E všiml spíš jen ten, kdo se o tuto značku bytostně zajímá – pro laickou veřejnost je to skoro „neviditelné“ auto. Jednak typický zákazník Mercedesu čím dál častěji preferuje vysoké sezení v SUV. Druhak se designové rozdíly mezi minulými třídami C a E nešťastně smrskly na minimum. Samozřejmě ke škodě dražšího a technicky hodnotnějšího éčka, které se vlastnostmi blížilo spíše ředitelské S-Klasse (myšleno minulé W222).

Nešťastný oxid uhličitý

Z nepřeberného seznamu možných motorizací, novinkových řešení a volitelné výbavy by vás nejspíš rozbolela hlava, proto to pojmeme praktičtěji. Předně: u éček z období 2016-2018 se vyhněte kusům vybaveným příplatkovou třízónovou klimatizaci Thermotronic (kód výbavy 581), která byla stejně jako u dobové S-Klasse plněna atypickým chladícím médiem R744, tedy oxidem uhličitým – CO2. Ten je nehořlavý a zdánlivě levný na doplnění, jenže 16x řidší než dnes běžný tetrafluorpropen R-1234yf, a navíc pracující s nesrovnatelně vyšším systémovým tlakem (v parném létě může dosahovat až 100 barů!). U nehybridních vozů s klimakompresorem poháněným klasicky řemenem je systém s chladivem R744 chronicky náchylný k netěsnostem a ztrátě chladiva, nadto má absurdně drahý a často odcházející kompresor, který v originálu vyjde na 104.000 Kč.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (8)