Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Mercedes-Benz třídy E (W213/S213/X213): Pletou si ho s levnějším

Marek Oborník
Diskuze (8)

Netrénované oko si minulý Mercedes třídy E snadno splete s levnějším menším „céčkem“. Posádka ale určitě ne. Víc místa, víc ticha, pohodlnější podvozek i přístup k modernějším technologiím dávají na zřetel, kdo je tu hierarchicky výš.

V dobách, kdy šlo modelové řady spočítat na prstech jedné ruky, to býval nejprodávanější a nejznámější mercedes. V současném modelovém guláši si loňské generační obměny třídy E všiml spíš jen ten, kdo se o tuto značku bytostně zajímá – pro laickou veřejnost je to skoro „neviditelné“ auto. Jednak typický zákazník Mercedesu čím dál častěji preferuje vysoké sezení v SUV. Druhak se designové rozdíly mezi minulými třídami C a E nešťastně smrskly na minimum. Samozřejmě ke škodě dražšího a technicky hodnotnějšího éčka, které se vlastnostmi blížilo spíše ředitelské S-Klasse (myšleno minulé W222).

Nešťastný oxid uhličitý

Z nepřeberného seznamu možných motorizací, novinkových řešení a volitelné výbavy by vás nejspíš rozbolela hlava, proto to pojmeme praktičtěji. Předně: u éček z období 2016-2018 se vyhněte kusům vybaveným příplatkovou třízónovou klimatizaci Thermotronic (kód výbavy 581), která byla stejně jako u dobové S-Klasse plněna atypickým chladícím médiem R744, tedy oxidem uhličitým – CO2. Ten je nehořlavý a zdánlivě levný na doplnění, jenže 16x řidší než dnes běžný tetrafluorpropen R-1234yf, a navíc pracující s nesrovnatelně vyšším systémovým tlakem (v parném létě může dosahovat až 100 barů!). U nehybridních vozů s klimakompresorem poháněným klasicky řemenem je systém s chladivem R744 chronicky náchylný k netěsnostem a ztrátě chladiva, nadto má absurdně drahý a často odcházející kompresor, který v originálu vyjde na 104.000 Kč.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
4. 5. 2024 08:53
Re: Jednak,
Dinare, kašli na redakčního mazánka, pase si ho tu redakce sama.
Avatar - Dinar
4. 5. 2024 08:42
Re: Jednak,
Nefňukej.😉
Avatar - Dinar
4. 5. 2024 08:02
Re: Jednak,
Vidím, že ta poslední labutí piseň tě pořád bolí, more. 😄😄
3. 5. 2024 23:28
Na té titulní fotce je krásně vidět....
...tu otřesnou banánovitě prohnutou boční linii všech moderních "neSUVéčkových" Mercedesů s dozadu padajícím zadkem, tedy sedanů, kupátek a kombíků. V případě kombíků to aspoň "nekorunuje" totálně rozteklý zadek připomínající hroudu másla vystaveného slunečnímu svitu... :-( :-O :no: Když si přitom člověk vzpomene na takové designové skvosty, jako první 190ku nebo Éčko W124 či eSko W126, je mu do pláče... :-O
Avatar - Dinar
3. 5. 2024 20:25
Jednak,
druhak… třeťak? Někdo, kdo se živí psaním, by měl umět česky. :no: