Ojetý Mercedes třídy C (řada 205): Složitější technika = větší problémy?
3
/
25
Prohlédnout znovu
Ojetý Mercedes třídy C (řada 205): Složitější technika = větší problémy?
S touto klasickou maskou chladiče se už setkáte minimálně, drtivě převažuje sportovnější a praktičtější varianta s velkou hvězdou. Vzácné plug-in hybridy poznáte spíš zezadu, nabíjecí zásuvku mají v zadním nárazníku.
|
Svět motorů
Kontury středového panelu připomenou třídu S, vystrčený displej nad ním naopak třídu A. Seřiditelnou bederní opěrku mají jen sedadla s plně elektrickým ovládáním.
|
Svět motorů
Častěji narazíte na levnější variantu navigace s kartou SD. Pozor! Na kartě je kromě map i sám navigační software, který se někdy podaří majitelům smazat. Nová karta vyjde na 17 000 Kč a je nepřenosná – naváže se na VIN vozu, ve kterém ji aktivujete.
|
Svět motorů
Diesely z prvních ročníků ještě nosily nápis Bluetec, později už jen „d“. Pod označením 200d se mohou klidně skrývat čtyři různé motory, dvoulitrový naftový hybrid se může jmenovat 300h, ale i 300de a tak dále. Výmluvný přehled o vztazích názvů k jednotlivým motorům dá přiložená tabulka „Otáčky a pružnost“.
|
Svět motorů
Rozvor náprav 2,84 m je stejný jako u Škody Superb, ale mercedes má kabinu natlačenou blíž k zadním kolům, takže prostoru je jen tak tak. Zadní sedáky jsou nepohodlně krátké, topení a ventilace kabiny ale kvalitní.
|
Svět motorů
Centrální rozhraní s otočným ovladačem se rozšířilo o touchpad, obsluha menu je tedy možná dvojím způsobem. Pokud některý z ovladačů odejde, většinou za tím stojí průnik nečistot.
|
Svět motorů
Faceliftové modely (od 2018) přinesly nové volanty, možnost virtuálního kokpitu a modernější infotainment MBUX s většími obrazovkami. Na „hej, mercedesi“ tady ještě neodpoví, ale cíl do navigace hlasem zadáte.
|
Svět motorů
Žádný z dieselů se tu už neobejde bez AdBlue. Nádržka na něj mohla být dvojí velikost: 8,5 nebo 24,5 l. Při spotřebě kolem 1 l/1000 km bude pro dálkové letce výhodnější větší, příplatková – ve výpisu kódů výbav hledejte položku U85.
|
Svět motorů
Manuální převodovku už Mercedes z nabídky čím dál víc vytěsňuje, ale ještě existuje. Má tužší řazení a vždy dlouhé převody. Kdo hledá co nejnižší servisní rizika, stále ještě ji uvítá.
|
Svět motorů
Výchozí zavazadelník kombi je jen o 10 l větší než u sedanu (tedy 490 l), ale přístup a variabilita nesrovnatelné – zvlášť když se u sedanů za sklopná opěradla připlácelo. Dělení opěradel 40:20:40 je praktické.
|
Svět motorů
Lichoběžníková přední náprava se bude líbit sportovcům, ale životnost nemá nijak impozantní. Na poměry Mercedesu relativně brzy odcházejí spodní ramena.
|
Svět motorů
Pětiprvková zadní náprava je bezproblémová, neodcházejí ani motorky parkovací brzdy. Spíš se zaměřte na případné úniky oleje oleje ze zadního diferenciálu.
|
Svět motorů
Odlehčená, ale velmi tuhá karoserie má náročnou hybridní konstrukci s větším podílem hliníkových dílů – zeleně označené
|
Svět motorů
Mercedes-Benz třídy C
|
Svět motorů
Do rodiny patří i dvoudveřové coupé (C 205) s bezrámovými skly dveří a cabriolet (A 205). Cenově jsou samozřejmě jinde a s nouzovými zadními sedadly se už také počítá.
|
Svět motorů
Mercedes-Benz třídy C Cabriolet
|
Svět motorů
Mercedes-Benz třídy C Coupé
|
Svět motorů
Mercedes-Benz třídy C
|
Svět motorů
Vůz měl relativně čerstvě po servisu. V tomto případě byla nádržka na AdBlue standardní menší, předpokládaný dojezd se ale zobrazuje průběžně, takže je dost času připravit se na doplnění.
|
Svět motorů
Vyšší verze původních příplatkových světlometů LED (Intelligent Light System) svítí opravdu skvostně a už umí odstínit jen protijedoucí vůz. Faceliftové modely s vyššími LED Multibeam přidávají víc adaptivity a přesnosti.
|
Svět motorů
S tvrdými mercedesovskými runflaty MOE se setkáte spíš u vozů s 19“ koly, naprostá většina civilních verzí jezdí na klasice a má v kufru lepicí sadu
|
Svět motorů
Chromované rámečky středového panelu se u řady ojetin už olupují, údajně za to mohou agresivní čisticí prostředky. Rámečky jdou dodatečně vyměnit, klidně i za podsvícené.
|
Svět motorů
Větší černá nádržka patří hlavnímu chladicímu okruhu. Malá průhledná takzvanému nízkoteplotnímu, obstarávajícímu rychlý úvodní ohřev motoru a chlazení okruhu EGR. Pokud se z ní ztrácí voda, bývá to známka právě netěsnosti chladiče EGR.
|
Svět motorů
Větší černá nádržka patří hlavnímu chladicímu okruhu. Malá průhledná takzvanému nízkoteplotnímu, obstarávajícímu rychlý úvodní ohřev motoru a chlazení okruhu EGR. Pokud se z ní ztrácí voda, bývá to známka právě netěsnosti chladiče EGR.
|
Svět motorů
Mercedes-Benz třídy C
|
Svět motorů
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák
Alfa Romeo Canguro má 60 let: Bourala při testech, pak zářila na výstavě
Nový Hyundai Tucson má české ceny: Návrat dieselu a lepší výbava