Ojetý Mercedes třídy C (řada 205): Složitější technika = větší problémy?

25/25
Přehled fotografií
Zavřít
  • S touto klasickou maskou chladiče se už setkáte minimálně, drtivě převažuje sportovnější a praktičtější varianta s velkou hvězdou. Vzácné plug-in hybridy poznáte spíš zezadu, nabíjecí zásuvku mají v zadním nárazníku.
    S touto klasickou maskou chladiče se už setkáte minimálně, drtivě převažuje sportovnější a praktičtější varianta s velkou hvězdou. Vzácné plug-in hybridy poznáte spíš zezadu, nabíjecí zásuvku mají v zadním nárazníku.| Zdroj: Svět motorů
  • Kontury středového panelu připomenou třídu S, vystrčený displej nad ním naopak třídu A. Seřiditelnou bederní opěrku mají jen sedadla s plně elektrickým ovládáním.
    Kontury středového panelu připomenou třídu S, vystrčený displej nad ním naopak třídu A. Seřiditelnou bederní opěrku mají jen sedadla s plně elektrickým ovládáním.| Zdroj: Svět motorů
  • Častěji narazíte na levnější variantu navigace s kartou SD. Pozor! Na kartě je kromě map i sám navigační software, který se někdy podaří majitelům smazat. Nová karta vyjde na 17 000 Kč a je nepřenosná – naváže se na VIN vozu, ve kterém ji aktivujete.
    Častěji narazíte na levnější variantu navigace s kartou SD. Pozor! Na kartě je kromě map i sám navigační software, který se někdy podaří majitelům smazat. Nová karta vyjde na 17 000 Kč a je nepřenosná – naváže se na VIN vozu, ve kterém ji aktivujete.| Zdroj: Svět motorů
  • Diesely z prvních ročníků ještě nosily nápis Bluetec, později už jen „d“. Pod označením 200d se mohou klidně skrývat čtyři různé motory, dvoulitrový naftový hybrid se může jmenovat 300h, ale i 300de a tak dále. Výmluvný přehled o vztazích názvů k jednotlivým motorům dá přiložená tabulka „Otáčky a pružnost“.
    Diesely z prvních ročníků ještě nosily nápis Bluetec, později už jen „d“. Pod označením 200d se mohou klidně skrývat čtyři různé motory, dvoulitrový naftový hybrid se může jmenovat 300h, ale i 300de a tak dále. Výmluvný přehled o vztazích názvů k jednotlivým motorům dá přiložená tabulka „Otáčky a pružnost“.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvor náprav 2,84 m je stejný jako u Škody Superb, ale mercedes má kabinu natlačenou blíž k zadním kolům, takže prostoru je jen tak tak. Zadní sedáky jsou nepohodlně krátké, topení a ventilace kabiny ale kvalitní.
    Rozvor náprav 2,84 m je stejný jako u Škody Superb, ale mercedes má kabinu natlačenou blíž k zadním kolům, takže prostoru je jen tak tak. Zadní sedáky jsou nepohodlně krátké, topení a ventilace kabiny ale kvalitní.| Zdroj: Svět motorů
  • Centrální rozhraní s otočným ovladačem se rozšířilo o touchpad, obsluha menu je tedy možná dvojím způsobem. Pokud některý z ovladačů odejde, většinou za tím stojí průnik nečistot.
    Centrální rozhraní s otočným ovladačem se rozšířilo o touchpad, obsluha menu je tedy možná dvojím způsobem. Pokud některý z ovladačů odejde, většinou za tím stojí průnik nečistot.| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftové modely (od 2018) přinesly nové volanty, možnost virtuálního kokpitu a modernější infotainment MBUX s většími obrazovkami. Na „hej, mercedesi“ tady ještě neodpoví, ale cíl do navigace hlasem zadáte.
    Faceliftové modely (od 2018) přinesly nové volanty, možnost virtuálního kokpitu a modernější infotainment MBUX s většími obrazovkami. Na „hej, mercedesi“ tady ještě neodpoví, ale cíl do navigace hlasem zadáte.| Zdroj: Svět motorů
  • Žádný z dieselů se tu už neobejde bez AdBlue. Nádržka na něj mohla být dvojí velikost: 8,5 nebo 24,5 l. Při spotřebě kolem 1 l/1000 km bude pro dálkové letce výhodnější větší, příplatková – ve výpisu kódů výbav hledejte položku U85.
    Žádný z dieselů se tu už neobejde bez AdBlue. Nádržka na něj mohla být dvojí velikost: 8,5 nebo 24,5 l. Při spotřebě kolem 1 l/1000 km bude pro dálkové letce výhodnější větší, příplatková – ve výpisu kódů výbav hledejte položku U85.| Zdroj: Svět motorů
  • Manuální převodovku už Mercedes z nabídky čím dál víc vytěsňuje, ale ještě existuje. Má tužší řazení a vždy dlouhé převody. Kdo hledá co nejnižší servisní rizika, stále ještě ji uvítá.
    Manuální převodovku už Mercedes z nabídky čím dál víc vytěsňuje, ale ještě existuje. Má tužší řazení a vždy dlouhé převody. Kdo hledá co nejnižší servisní rizika, stále ještě ji uvítá.| Zdroj: Svět motorů
  • Výchozí zavazadelník kombi je jen o 10 l větší než u sedanu (tedy 490 l), ale přístup a variabilita nesrovnatelné – zvlášť když se u sedanů za sklopná opěradla připlácelo. Dělení opěradel 40:20:40 je praktické.
    Výchozí zavazadelník kombi je jen o 10 l větší než u sedanu (tedy 490 l), ale přístup a variabilita nesrovnatelné – zvlášť když se u sedanů za sklopná opěradla připlácelo. Dělení opěradel 40:20:40 je praktické.| Zdroj: Svět motorů
  • Lichoběžníková přední náprava se bude líbit sportovcům, ale životnost nemá nijak impozantní. Na poměry Mercedesu relativně brzy odcházejí spodní ramena.
    Lichoběžníková přední náprava se bude líbit sportovcům, ale životnost nemá nijak impozantní. Na poměry Mercedesu relativně brzy odcházejí spodní ramena.| Zdroj: Svět motorů
  • Pětiprvková zadní náprava je bezproblémová, neodcházejí ani motorky parkovací brzdy. Spíš se zaměřte na případné úniky oleje oleje ze zadního diferenciálu.
    Pětiprvková zadní náprava je bezproblémová, neodcházejí ani motorky parkovací brzdy. Spíš se zaměřte na případné úniky oleje oleje ze zadního diferenciálu.| Zdroj: Svět motorů
  • Odlehčená, ale velmi tuhá karoserie má náročnou hybridní konstrukci s větším podílem hliníkových dílů – zeleně označené
    Odlehčená, ale velmi tuhá karoserie má náročnou hybridní konstrukci s větším podílem hliníkových dílů – zeleně označené| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz třídy C
    Mercedes-Benz třídy C| Zdroj: Svět motorů
  • Do rodiny patří i dvoudveřové coupé (C 205) s bezrámovými skly dveří a cabriolet (A 205). Cenově jsou samozřejmě jinde a s nouzovými zadními sedadly se už také počítá.
    Do rodiny patří i dvoudveřové coupé (C 205) s bezrámovými skly dveří a cabriolet (A 205). Cenově jsou samozřejmě jinde a s nouzovými zadními sedadly se už také počítá.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz třídy C Cabriolet
    Mercedes-Benz třídy C Cabriolet| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz třídy C Coupé
    Mercedes-Benz třídy C Coupé| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz třídy C
    Mercedes-Benz třídy C| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz měl relativně čerstvě po servisu. V tomto případě byla nádržka na AdBlue standardní menší, předpokládaný dojezd se ale zobrazuje průběžně, takže je dost času připravit se na doplnění.
    Vůz měl relativně čerstvě po servisu. V tomto případě byla nádržka na AdBlue standardní menší, předpokládaný dojezd se ale zobrazuje průběžně, takže je dost času připravit se na doplnění.| Zdroj: Svět motorů
  • Vyšší verze původních příplatkových světlometů LED (Intelligent Light System) svítí opravdu skvostně a už umí odstínit jen protijedoucí vůz. Faceliftové modely s vyššími LED Multibeam přidávají víc adaptivity a přesnosti.
    Vyšší verze původních příplatkových světlometů LED (Intelligent Light System) svítí opravdu skvostně a už umí odstínit jen protijedoucí vůz. Faceliftové modely s vyššími LED Multibeam přidávají víc adaptivity a přesnosti.| Zdroj: Svět motorů
  • S tvrdými mercedesovskými runflaty MOE se setkáte spíš u vozů s 19“ koly, naprostá většina civilních verzí jezdí na klasice a má v kufru lepicí sadu
    S tvrdými mercedesovskými runflaty MOE se setkáte spíš u vozů s 19“ koly, naprostá většina civilních verzí jezdí na klasice a má v kufru lepicí sadu| Zdroj: Svět motorů
  • Chromované rámečky středového panelu se u řady ojetin už olupují, údajně za to mohou agresivní čisticí prostředky. Rámečky jdou dodatečně vyměnit, klidně i za podsvícené.
    Chromované rámečky středového panelu se u řady ojetin už olupují, údajně za to mohou agresivní čisticí prostředky. Rámečky jdou dodatečně vyměnit, klidně i za podsvícené.| Zdroj: Svět motorů
  • Větší černá nádržka patří hlavnímu chladicímu okruhu. Malá průhledná takzvanému nízkoteplotnímu, obstarávajícímu rychlý úvodní ohřev motoru a chlazení okruhu EGR. Pokud se z ní ztrácí voda, bývá to známka právě netěsnosti chladiče EGR.
    Větší černá nádržka patří hlavnímu chladicímu okruhu. Malá průhledná takzvanému nízkoteplotnímu, obstarávajícímu rychlý úvodní ohřev motoru a chlazení okruhu EGR. Pokud se z ní ztrácí voda, bývá to známka právě netěsnosti chladiče EGR.| Zdroj: Svět motorů
  • Větší černá nádržka patří hlavnímu chladicímu okruhu. Malá průhledná takzvanému nízkoteplotnímu, obstarávajícímu rychlý úvodní ohřev motoru a chlazení okruhu EGR. Pokud se z ní ztrácí voda, bývá to známka právě netěsnosti chladiče EGR.
    Větší černá nádržka patří hlavnímu chladicímu okruhu. Malá průhledná takzvanému nízkoteplotnímu, obstarávajícímu rychlý úvodní ohřev motoru a chlazení okruhu EGR. Pokud se z ní ztrácí voda, bývá to známka právě netěsnosti chladiče EGR.| Zdroj: Svět motorů
  • Mercedes-Benz třídy C
    Mercedes-Benz třídy C| Zdroj: Svět motorů
S touto klasickou maskou chladiče se už setkáte minimálně, drtivě převažuje sportovnější a praktičtější varianta s velkou hvězdou. Vzácné plug-in hybridy poznáte spíš zezadu, nabíjecí zásuvku mají v zadním nárazníku.
Kontury středového panelu připomenou třídu S, vystrčený displej nad ním naopak třídu A. Seřiditelnou bederní opěrku mají jen sedadla s plně elektrickým ovládáním.
Častěji narazíte na levnější variantu navigace s kartou SD. Pozor! Na kartě je kromě map i sám navigační software, který se někdy podaří majitelům smazat. Nová karta vyjde na 17 000 Kč a je nepřenosná – naváže se na VIN vozu, ve kterém ji aktivujete.
Diesely z prvních ročníků ještě nosily nápis Bluetec, později už jen „d“. Pod označením 200d se mohou klidně skrývat čtyři různé motory, dvoulitrový naftový hybrid se může jmenovat 300h, ale i 300de a tak dále. Výmluvný přehled o vztazích názvů k jednotlivým motorům dá přiložená tabulka „Otáčky a pružnost“.
Rozvor náprav 2,84 m je stejný jako u Škody Superb, ale mercedes má kabinu natlačenou blíž k zadním kolům, takže prostoru je jen tak tak. Zadní sedáky jsou nepohodlně krátké, topení a ventilace kabiny ale kvalitní.
Centrální rozhraní s otočným ovladačem se rozšířilo o touchpad, obsluha menu je tedy možná dvojím způsobem. Pokud některý z ovladačů odejde, většinou za tím stojí průnik nečistot.
Faceliftové modely (od 2018) přinesly nové volanty, možnost virtuálního kokpitu a modernější infotainment MBUX s většími obrazovkami. Na „hej, mercedesi“ tady ještě neodpoví, ale cíl do navigace hlasem zadáte.
Žádný z dieselů se tu už neobejde bez AdBlue. Nádržka na něj mohla být dvojí velikost: 8,5 nebo 24,5 l. Při spotřebě kolem 1 l/1000 km bude pro dálkové letce výhodnější větší, příplatková – ve výpisu kódů výbav hledejte položku U85.
Manuální převodovku už Mercedes z nabídky čím dál víc vytěsňuje, ale ještě existuje. Má tužší řazení a vždy dlouhé převody. Kdo hledá co nejnižší servisní rizika, stále ještě ji uvítá.
Výchozí zavazadelník kombi je jen o 10 l větší než u sedanu (tedy 490 l), ale přístup a variabilita nesrovnatelné – zvlášť když se u sedanů za sklopná opěradla připlácelo. Dělení opěradel 40:20:40 je praktické.
Lichoběžníková přední náprava se bude líbit sportovcům, ale životnost nemá nijak impozantní. Na poměry Mercedesu relativně brzy odcházejí spodní ramena.
Pětiprvková zadní náprava je bezproblémová, neodcházejí ani motorky parkovací brzdy. Spíš se zaměřte na případné úniky oleje oleje ze zadního diferenciálu.
Odlehčená, ale velmi tuhá karoserie má náročnou hybridní konstrukci s větším podílem hliníkových dílů – zeleně označené
Mercedes-Benz třídy C
Do rodiny patří i dvoudveřové coupé (C 205) s bezrámovými skly dveří a cabriolet (A 205). Cenově jsou samozřejmě jinde a s nouzovými zadními sedadly se už také počítá.
Mercedes-Benz třídy C Cabriolet
Mercedes-Benz třídy C Coupé
Mercedes-Benz třídy C
Vůz měl relativně čerstvě po servisu. V tomto případě byla nádržka na AdBlue standardní menší, předpokládaný dojezd se ale zobrazuje průběžně, takže je dost času připravit se na doplnění.
Vyšší verze původních příplatkových světlometů LED (Intelligent Light System) svítí opravdu skvostně a už umí odstínit jen protijedoucí vůz. Faceliftové modely s vyššími LED Multibeam přidávají víc adaptivity a přesnosti.
S tvrdými mercedesovskými runflaty MOE se setkáte spíš u vozů s 19“ koly, naprostá většina civilních verzí jezdí na klasice a má v kufru lepicí sadu
Chromované rámečky středového panelu se u řady ojetin už olupují, údajně za to mohou agresivní čisticí prostředky. Rámečky jdou dodatečně vyměnit, klidně i za podsvícené.
Větší černá nádržka patří hlavnímu chladicímu okruhu. Malá průhledná takzvanému nízkoteplotnímu, obstarávajícímu rychlý úvodní ohřev motoru a chlazení okruhu EGR. Pokud se z ní ztrácí voda, bývá to známka právě netěsnosti chladiče EGR.
Větší černá nádržka patří hlavnímu chladicímu okruhu. Malá průhledná takzvanému nízkoteplotnímu, obstarávajícímu rychlý úvodní ohřev motoru a chlazení okruhu EGR. Pokud se z ní ztrácí voda, bývá to známka právě netěsnosti chladiče EGR.
Mercedes-Benz třídy C