Ojetý Mini Countryman I (2010-2017): Nevšední volba, nevšední starosti!

2/34
Přehled fotografií
Zavřít
  • Countryman byl prvním mini s délkou nad čtyři metry a pohonem všech kol. Jeho hrdé nositele poznáte podle i podle nápisu All4 na předních dveřích. Jde sice o SUV, ale světla výška činí v nejlepším případě 15 cm, u nejvýkonnější verze dokonce jen 13 cm.
    Countryman byl prvním mini s délkou nad čtyři metry a pohonem všech kol. Jeho hrdé nositele poznáte podle i podle nápisu All4 na předních dveřích. Jde sice o SUV, ale světla výška činí v nejlepším případě 15 cm, u nejvýkonnější verze dokonce jen 13 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Countryman už tu kdysi byl, ale jako malé kombi na bázi Austinu Mini. Verze s obnaženou jasanovou výdřevou (později nepovinnou) jsou sběratelsky cenné, ale na zablácených silnicích anglického venkova nebyly nejpraktičtější.
    Countryman už tu kdysi byl, ale jako malé kombi na bázi Austinu Mini. Verze s obnaženou jasanovou výdřevou (později nepovinnou) jsou sběratelsky cenné, ale na zablácených silnicích anglického venkova nebyly nejpraktičtější.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér je opět vyveden v typickém retrostylu. Na jeho prazvláštní ergonomii si musíte zvyknout, některé ovladače jsou na nepochopitelných místech. Tohle základní provedení s dvouramenným volantem, nejmenším rádiem a manuální klimatizací v praxi moc často neuvidíte.
    Interiér je opět vyveden v typickém retrostylu. Na jeho prazvláštní ergonomii si musíte zvyknout, některé ovladače jsou na nepochopitelných místech. Tohle základní provedení s dvouramenným volantem, nejmenším rádiem a manuální klimatizací v praxi moc často neuvidíte.| Zdroj: Svět motorů
  • Posuvná zadní sedadla s opěradly dělenými v poměru 40:20:40 měl countryman standardně. Šlo však zvolit i čtyřmístné provedení s dvojicí samostatných zadních sedadel, oddělených středovou kolejnicí jako u třídveřového pacemanu.
    Posuvná zadní sedadla s opěradly dělenými v poměru 40:20:40 měl countryman standardně. Šlo však zvolit i čtyřmístné provedení s dvojicí samostatných zadních sedadel, oddělených středovou kolejnicí jako u třídveřového pacemanu.| Zdroj: Svět motorů
  • Je to sice nejprostornější dobové mini, ale zázraky nečekejte. Byť jsou zadní sedadla posunuta zcela vzad, fi gurant výšky 183 cm moc volnosti nemá. Sedí se tu ale pohodlně, sedáky jsou vysoko a dostatečně dlouhé. Středové výdechy ventilace bohužel vzadu chybějí.
    Je to sice nejprostornější dobové mini, ale zázraky nečekejte. Byť jsou zadní sedadla posunuta zcela vzad, fi gurant výšky 183 cm moc volnosti nemá. Sedí se tu ale pohodlně, sedáky jsou vysoko a dostatečně dlouhé. Středové výdechy ventilace bohužel vzadu chybějí.| Zdroj: Svět motorů
  • Většina ojetin má bohatou příplatkovou výbavu, takže se sportovním tříramenným volantem a automatickou klimatizací (jen jednozónovou) se setkáte skoro vždy. Vše je tu podřízeno designu, na displej multimediálního systému tak nezbylo moc místa a jeho přehlednost tím trpí. V menu se pohybujete malým joystickem mezi sedadly. Mapy lze aktualizovat přes port USB, schovaný v přihrádce na rukavice.
    Většina ojetin má bohatou příplatkovou výbavu, takže se sportovním tříramenným volantem a automatickou klimatizací (jen jednozónovou) se setkáte skoro vždy. Vše je tu podřízeno designu, na displej multimediálního systému tak nezbylo moc místa a jeho přehlednost tím trpí. V menu se pohybujete malým joystickem mezi sedadly. Mapy lze aktualizovat přes port USB, schovaný v přihrádce na rukavice.| Zdroj: Svět motorů
  • Diesely z rodiny BMW N47 tu jsou ve dvojí kubatuře (1,6 a 2,0 l), mohutně vytěžovaný okruh EGR a nevyzpytatelné rozvody dělají z obou dvou dost rizikovou volbu.
    Diesely z rodiny BMW N47 tu jsou ve dvojí kubatuře (1,6 a 2,0 l), mohutně vytěžovaný okruh EGR a nevyzpytatelné rozvody dělají z obou dvou dost rizikovou volbu.| Zdroj: Svět motorů
  • Míru protažení rozvodového řemenu umějí servisy zkontrolovat diagnostikou a životnosti trochu pomohl i modifi kovaný hydraulický napínák, montovaný od roku 2013. Čas od času se přesto vyskytne smolař, kterému prasknou plastové vodící lišty, nebo dokonce sám řetěz a motor se prostě „potká“.
    Míru protažení rozvodového řemenu umějí servisy zkontrolovat diagnostikou a životnosti trochu pomohl i modifi kovaný hydraulický napínák, montovaný od roku 2013. Čas od času se přesto vyskytne smolař, kterému prasknou plastové vodící lišty, nebo dokonce sám řetěz a motor se prostě „potká“.| Zdroj: Svět motorů
  • Míru protažení rozvodového řemenu umějí servisy zkontrolovat diagnostikou a životnosti trochu pomohl i modifi kovaný hydraulický napínák, montovaný od roku 2013. Čas od času se přesto vyskytne smolař, kterému prasknou plastové vodící lišty, nebo dokonce sám řetěz a motor se prostě „potká“.
    Míru protažení rozvodového řemenu umějí servisy zkontrolovat diagnostikou a životnosti trochu pomohl i modifi kovaný hydraulický napínák, montovaný od roku 2013. Čas od času se přesto vyskytne smolař, kterému prasknou plastové vodící lišty, nebo dokonce sám řetěz a motor se prostě „potká“.| Zdroj: Svět motorů
  • Šmrncovnější, třídveřové provedení Mini Paceman se prezentovalo jako samostatný model, ale technicky jde o dvojče countrymanu ze stejné výrobní linky. Motorizace byly identické, pouze chyběly nejslabší varianty One a One D. Barevné polepy se dají pořídit i dodatečně, široká zákaznická individualizace patří k fi lozofi i značky.
    Šmrncovnější, třídveřové provedení Mini Paceman se prezentovalo jako samostatný model, ale technicky jde o dvojče countrymanu ze stejné výrobní linky. Motorizace byly identické, pouze chyběly nejslabší varianty One a One D. Barevné polepy se dají pořídit i dodatečně, široká zákaznická individualizace patří k fi lozofi i značky.| Zdroj: Svět motorů
  • U benzinových verzí je všechno mírně snazší. Jejich řetězové rozvody umějí zlobit, ale kompletní zkázu agregátu zpravidla nezpůsobí. Navíc půjdou vyměnit levněji – i bez demontáže motoru z vozu. Riziko zakarbonování motoru jde omezit zkrácenými olejovými intervaly (u verze turbo N18 doporučujeme ideálně 10 000 km) a úniky oleje z hlavy včasnou výměnou těsnění ventilového víka. Zde ho zrovna podstupuje atmosférická varianta N16. Válec vystupující vpravo vzadu z hlavy je servopohon valvetroniku – proměnného zdvihu ventilů.
    U benzinových verzí je všechno mírně snazší. Jejich řetězové rozvody umějí zlobit, ale kompletní zkázu agregátu zpravidla nezpůsobí. Navíc půjdou vyměnit levněji – i bez demontáže motoru z vozu. Riziko zakarbonování motoru jde omezit zkrácenými olejovými intervaly (u verze turbo N18 doporučujeme ideálně 10 000 km) a úniky oleje z hlavy včasnou výměnou těsnění ventilového víka. Zde ho zrovna podstupuje atmosférická varianta N16. Válec vystupující vpravo vzadu z hlavy je servopohon valvetroniku – proměnného zdvihu ventilů.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny verze s výjimkou základní naftové One D šlo příplatkově zkombinovat s konvenčním měničovým 6° automatem Aisin TF-60SN (GA6F21WA). Pod kódem 09G ho můžete znát třeba z tuzemské Škody Fabia II 1.6 16V. Není zrovna nejhbitější, ale určitě vydrží bez investic déle než manuál se slabou spojkou. Bonusem je, že verze s automatem nemají stop-start, tedy ani nadměrně netýrají akumulátor. Jeho případné plné vybití či odpojení tu může přinést přidruženou komplikaci v podobě selhání řídicí jednotky osvětlení.
    Všechny verze s výjimkou základní naftové One D šlo příplatkově zkombinovat s konvenčním měničovým 6° automatem Aisin TF-60SN (GA6F21WA). Pod kódem 09G ho můžete znát třeba z tuzemské Škody Fabia II 1.6 16V. Není zrovna nejhbitější, ale určitě vydrží bez investic déle než manuál se slabou spojkou. Bonusem je, že verze s automatem nemají stop-start, tedy ani nadměrně netýrají akumulátor. Jeho případné plné vybití či odpojení tu může přinést přidruženou komplikaci v podobě selhání řídicí jednotky osvětlení.| Zdroj: Svět motorů
  • Pokud u starších kusů v létě nedostatečně chladí klimatizace, může to být rozpadajícím se chladičem, z nějž vypadávají zborcené zoxidované lamelky. Postupně tak ztrácí svou účinnou plochu, aniž by byl přímo děravý. Nový vyjde v originálu na 10 000 Kč – po započtení 20% slevy pro auta starší pěti let.
    Pokud u starších kusů v létě nedostatečně chladí klimatizace, může to být rozpadajícím se chladičem, z nějž vypadávají zborcené zoxidované lamelky. Postupně tak ztrácí svou účinnou plochu, aniž by byl přímo děravý. Nový vyjde v originálu na 10 000 Kč – po započtení 20% slevy pro auta starší pěti let.| Zdroj: Svět motorů
  • Vůle v podvozku se vyskytují výjimečně. Případné klepání od zadní nápravy při přejezdu nerovností mívají na svědomí vymačkaná lůžka zadního stabilizátoru za 200 Kč/kus. Nejsnáze na ně nahlédnete od podběhu.
    Vůle v podvozku se vyskytují výjimečně. Případné klepání od zadní nápravy při přejezdu nerovností mívají na svědomí vymačkaná lůžka zadního stabilizátoru za 200 Kč/kus. Nejsnáze na ně nahlédnete od podběhu.| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Přes 160 000 km na stále původní rozvody? V brněnském Renocaru se také divili. S mini se tu setkávají často, takže rozhodně mají s čím porovnávat. Benzinové verze mívají po letech nějakou spotřebu oleje – běžně kolem 0,3 až 0,5 l/1000 km. Zároveň si ale neumějí měřit hladinu oleje. Pokud je nechcete pochovat, musíte kapotu alespoň jednou měsíčně zvednout a hladinu oleje překontrolovat ručně měrkou.
    Přes 160 000 km na stále původní rozvody? V brněnském Renocaru se také divili. S mini se tu setkávají často, takže rozhodně mají s čím porovnávat. Benzinové verze mívají po letech nějakou spotřebu oleje – běžně kolem 0,3 až 0,5 l/1000 km. Zároveň si ale neumějí měřit hladinu oleje. Pokud je nechcete pochovat, musíte kapotu alespoň jednou měsíčně zvednout a hladinu oleje překontrolovat ručně měrkou.| Zdroj: Svět motorů
  • O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.
    O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.| Zdroj: Svět motorů
  • O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.
    O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.| Zdroj: Svět motorů
  • O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.
    O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.| Zdroj: Svět motorů
  • O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.
    O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Koroze tu také podstatně komplikuje případné seřízení geometrie. Tyto tyče řízení se obvykle hrubé síle ještě podvolí, ale seřizovací prvky zadních ramen už bývají nepoužitelné.
    Koroze tu také podstatně komplikuje případné seřízení geometrie. Tyto tyče řízení se obvykle hrubé síle ještě podvolí, ale seřizovací prvky zadních ramen už bývají nepoužitelné.| Zdroj: Svět motorů
  • Koroze vylézá dokonce uprostřed víka kufru. A to jde o nebourané auto. V Německu se dost solí, takže starší mini chtějte raději z Itálie.
    Koroze vylézá dokonce uprostřed víka kufru. A to jde o nebourané auto. V Německu se dost solí, takže starší mini chtějte raději z Itálie.| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz měl příplatkové bixenony, které šlo ještě nadstavbově vybavit dynamickou regulací.
    Vůz měl příplatkové bixenony, které šlo ještě nadstavbově vybavit dynamickou regulací.| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz měl příplatkové bixenony, které šlo ještě nadstavbově vybavit dynamickou regulací. Svítí krásně a i k výbojkám je v případě potřeby snadný přístup – ruku prostrčíte i shora, ale pro jistotu je ještě připravený rozměrný otvor v podběhu.
    Vůz měl příplatkové bixenony, které šlo ještě nadstavbově vybavit dynamickou regulací. Svítí krásně a i k výbojkám je v případě potřeby snadný přístup – ruku prostrčíte i shora, ale pro jistotu je ještě připravený rozměrný otvor v podběhu.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední zavěšení vůlemi skoro netrpí, velmi vzácně odejde zadní silentblok ramene za 4000 Kč. Brzdy jsou silné a kotouče běžně vydrží kolem 100 000 km – pokud zrovna nezávodíte.
    Přední zavěšení vůlemi skoro netrpí, velmi vzácně odejde zadní silentblok ramene za 4000 Kč. Brzdy jsou silné a kotouče běžně vydrží kolem 100 000 km – pokud zrovna nezávodíte.| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Countryman
    Mini Countryman| Zdroj: Svět motorů
Countryman byl prvním mini s délkou nad čtyři metry a pohonem všech kol. Jeho hrdé nositele poznáte podle i podle nápisu All4 na předních dveřích. Jde sice o SUV, ale světla výška činí v nejlepším případě 15 cm, u nejvýkonnější verze dokonce jen 13 cm.
Mini Countryman
Countryman už tu kdysi byl, ale jako malé kombi na bázi Austinu Mini. Verze s obnaženou jasanovou výdřevou (později nepovinnou) jsou sběratelsky cenné, ale na zablácených silnicích anglického venkova nebyly nejpraktičtější.
Interiér je opět vyveden v typickém retrostylu. Na jeho prazvláštní ergonomii si musíte zvyknout, některé ovladače jsou na nepochopitelných místech. Tohle základní provedení s dvouramenným volantem, nejmenším rádiem a manuální klimatizací v praxi moc často neuvidíte.
Posuvná zadní sedadla s opěradly dělenými v poměru 40:20:40 měl countryman standardně. Šlo však zvolit i čtyřmístné provedení s dvojicí samostatných zadních sedadel, oddělených středovou kolejnicí jako u třídveřového pacemanu.
Je to sice nejprostornější dobové mini, ale zázraky nečekejte. Byť jsou zadní sedadla posunuta zcela vzad, fi gurant výšky 183 cm moc volnosti nemá. Sedí se tu ale pohodlně, sedáky jsou vysoko a dostatečně dlouhé. Středové výdechy ventilace bohužel vzadu chybějí.
Většina ojetin má bohatou příplatkovou výbavu, takže se sportovním tříramenným volantem a automatickou klimatizací (jen jednozónovou) se setkáte skoro vždy. Vše je tu podřízeno designu, na displej multimediálního systému tak nezbylo moc místa a jeho přehlednost tím trpí. V menu se pohybujete malým joystickem mezi sedadly. Mapy lze aktualizovat přes port USB, schovaný v přihrádce na rukavice.
Diesely z rodiny BMW N47 tu jsou ve dvojí kubatuře (1,6 a 2,0 l), mohutně vytěžovaný okruh EGR a nevyzpytatelné rozvody dělají z obou dvou dost rizikovou volbu.
Míru protažení rozvodového řemenu umějí servisy zkontrolovat diagnostikou a životnosti trochu pomohl i modifi kovaný hydraulický napínák, montovaný od roku 2013. Čas od času se přesto vyskytne smolař, kterému prasknou plastové vodící lišty, nebo dokonce sám řetěz a motor se prostě „potká“.
Míru protažení rozvodového řemenu umějí servisy zkontrolovat diagnostikou a životnosti trochu pomohl i modifi kovaný hydraulický napínák, montovaný od roku 2013. Čas od času se přesto vyskytne smolař, kterému prasknou plastové vodící lišty, nebo dokonce sám řetěz a motor se prostě „potká“.
Šmrncovnější, třídveřové provedení Mini Paceman se prezentovalo jako samostatný model, ale technicky jde o dvojče countrymanu ze stejné výrobní linky. Motorizace byly identické, pouze chyběly nejslabší varianty One a One D. Barevné polepy se dají pořídit i dodatečně, široká zákaznická individualizace patří k fi lozofi i značky.
U benzinových verzí je všechno mírně snazší. Jejich řetězové rozvody umějí zlobit, ale kompletní zkázu agregátu zpravidla nezpůsobí. Navíc půjdou vyměnit levněji – i bez demontáže motoru z vozu. Riziko zakarbonování motoru jde omezit zkrácenými olejovými intervaly (u verze turbo N18 doporučujeme ideálně 10 000 km) a úniky oleje z hlavy včasnou výměnou těsnění ventilového víka. Zde ho zrovna podstupuje atmosférická varianta N16. Válec vystupující vpravo vzadu z hlavy je servopohon valvetroniku – proměnného zdvihu ventilů.
Všechny verze s výjimkou základní naftové One D šlo příplatkově zkombinovat s konvenčním měničovým 6° automatem Aisin TF-60SN (GA6F21WA). Pod kódem 09G ho můžete znát třeba z tuzemské Škody Fabia II 1.6 16V. Není zrovna nejhbitější, ale určitě vydrží bez investic déle než manuál se slabou spojkou. Bonusem je, že verze s automatem nemají stop-start, tedy ani nadměrně netýrají akumulátor. Jeho případné plné vybití či odpojení tu může přinést přidruženou komplikaci v podobě selhání řídicí jednotky osvětlení.
Pokud u starších kusů v létě nedostatečně chladí klimatizace, může to být rozpadajícím se chladičem, z nějž vypadávají zborcené zoxidované lamelky. Postupně tak ztrácí svou účinnou plochu, aniž by byl přímo děravý. Nový vyjde v originálu na 10 000 Kč – po započtení 20% slevy pro auta starší pěti let.
Vůle v podvozku se vyskytují výjimečně. Případné klepání od zadní nápravy při přejezdu nerovností mívají na svědomí vymačkaná lůžka zadního stabilizátoru za 200 Kč/kus. Nejsnáze na ně nahlédnete od podběhu.
Mini Countryman
Mini Countryman
Přes 160 000 km na stále původní rozvody? V brněnském Renocaru se také divili. S mini se tu setkávají často, takže rozhodně mají s čím porovnávat. Benzinové verze mívají po letech nějakou spotřebu oleje – běžně kolem 0,3 až 0,5 l/1000 km. Zároveň si ale neumějí měřit hladinu oleje. Pokud je nechcete pochovat, musíte kapotu alespoň jednou měsíčně zvednout a hladinu oleje překontrolovat ručně měrkou.
O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.
O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.
O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.
O protikorozní ochraně jsme si po zkušenostech se staršími modely Mini nedělali iluze, ale i tak to byl výživný pohled. Plechové nápravnice jsou už místy prožrané do hloubky, zpuchřelé je už i horní čelo v motorovém prostoru.
Koroze tu také podstatně komplikuje případné seřízení geometrie. Tyto tyče řízení se obvykle hrubé síle ještě podvolí, ale seřizovací prvky zadních ramen už bývají nepoužitelné.
Koroze vylézá dokonce uprostřed víka kufru. A to jde o nebourané auto. V Německu se dost solí, takže starší mini chtějte raději z Itálie.
Vůz měl příplatkové bixenony, které šlo ještě nadstavbově vybavit dynamickou regulací.
Vůz měl příplatkové bixenony, které šlo ještě nadstavbově vybavit dynamickou regulací. Svítí krásně a i k výbojkám je v případě potřeby snadný přístup – ruku prostrčíte i shora, ale pro jistotu je ještě připravený rozměrný otvor v podběhu.
Přední zavěšení vůlemi skoro netrpí, velmi vzácně odejde zadní silentblok ramene za 4000 Kč. Brzdy jsou silné a kotouče běžně vydrží kolem 100 000 km – pokud zrovna nezávodíte.
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman
Mini Countryman