Ojetý Nissan Leaf: Průkopník, který pokazil elektromobilům pověst

1/33
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nissan Leaf
    Nissan Leaf| Zdroj: Svět motorů
  • Mimo nejnižší výbavový stupeň je vždy instalován infotainment se 7“ dotykovým displejem, využívaný také pro zobrazení informací klimatizace. Jeho navigace je sice stejně uživatelsky nepřívětivá, ale ostatní funkce mají grafi ku, která stále nevypadá zastarale.
    Mimo nejnižší výbavový stupeň je vždy instalován infotainment se 7“ dotykovým displejem, využívaný také pro zobrazení informací klimatizace. Jeho navigace je sice stejně uživatelsky nepřívětivá, ale ostatní funkce mají grafi ku, která stále nevypadá zastarale.| Zdroj: Svět motorů
  • Přístrojový štít zobrazuje vlevo údaje o teplotě baterie a vpravo nabití (široké pruhy) a zdraví baterie (úzké pruhy). Palubní počítač uprostřed umí mimo spotřeby zobrazit také nabití baterie v procentech.
    Přístrojový štít zobrazuje vlevo údaje o teplotě baterie a vpravo nabití (široké pruhy) a zdraví baterie (úzké pruhy). Palubní počítač uprostřed umí mimo spotřeby zobrazit také nabití baterie v procentech.| Zdroj: Svět motorů
  • Přítomnost rychlejší palubní nabíječky umí prozradit palubní počítač. Pokud zde chybí řádek „6kW“, auto má pouze základní nabíječku s výkonem 3,3 kW.
    Přítomnost rychlejší palubní nabíječky umí prozradit palubní počítač. Pokud zde chybí řádek „6kW“, auto má pouze základní nabíječku s výkonem 3,3 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • V menu infotainmentu je možné nastavit dva časovače pro dobu, kdy se auto smí nabíjet palubní nabíječkou, a to odděleně pro různé dny v týdnu. Základní výbavový stupeň má pouze možnost nastavit jeden čas, kdy má být auto nabité, a podle toho odložit začátek nabíjení.
    V menu infotainmentu je možné nastavit dva časovače pro dobu, kdy se auto smí nabíjet palubní nabíječkou, a to odděleně pro různé dny v týdnu. Základní výbavový stupeň má pouze možnost nastavit jeden čas, kdy má být auto nabité, a podle toho odložit začátek nabíjení.| Zdroj: Svět motorů
  • Zobrazit aktuální energetické nároky motoru, klimatizace/topení a elektroniky auta lze jen se 7“ displejem infotainmentu. Základní výbavový stupeň tyto informace před uživatelem tají.
    Zobrazit aktuální energetické nároky motoru, klimatizace/topení a elektroniky auta lze jen se 7“ displejem infotainmentu. Základní výbavový stupeň tyto informace před uživatelem tají.| Zdroj: Svět motorů
  • Auta vyrobená před dubnem 2013 se nejlépe poznají podle odlišného uspořádání komponent v motorovém prostoru. S tím jsou spojené umístění palubní nabíječky vzadu na úkor kufru a problematičtější první generace 24kWh baterie s odlišným zapojením.
    Auta vyrobená před dubnem 2013 se nejlépe poznají podle odlišného uspořádání komponent v motorovém prostoru. S tím jsou spojené umístění palubní nabíječky vzadu na úkor kufru a problematičtější první generace 24kWh baterie s odlišným zapojením.| Zdroj: Svět motorů
  • Od modelového roku 2013 je přesunuta palubní nabíječka do motorového prostoru. Tato generace se nejlépe pozná podle masivního krytu výkonové elektroniky.
    Od modelového roku 2013 je přesunuta palubní nabíječka do motorového prostoru. Tato generace se nejlépe pozná podle masivního krytu výkonové elektroniky.| Zdroj: Svět motorů
  • Starší auta s 24kWh baterií mají možnost omezit nabíjení na 80 % pomocí menu palubního počítače, a teoreticky tak prodloužit její životnost. V průběhu roku 2014 postupně byla tato možnost odstraněna a stejně tak chybí u variant s větší baterií.
    Starší auta s 24kWh baterií mají možnost omezit nabíjení na 80 % pomocí menu palubního počítače, a teoreticky tak prodloužit její životnost. V průběhu roku 2014 postupně byla tato možnost odstraněna a stejně tak chybí u variant s větší baterií.| Zdroj: Svět motorů
  • Starší auta s 24kWh baterií mají možnost omezit nabíjení na 80 % pomocí menu palubního počítače, a teoreticky tak prodloužit její životnost. V průběhu roku 2014 postupně byla tato možnost odstraněna a stejně tak chybí u variant s větší baterií.
    Starší auta s 24kWh baterií mají možnost omezit nabíjení na 80 % pomocí menu palubního počítače, a teoreticky tak prodloužit její životnost. V průběhu roku 2014 postupně byla tato možnost odstraněna a stejně tak chybí u variant s větší baterií.| Zdroj: Svět motorů
  • Přítomnost funkce tepelného čerpadla nejlépe prozrazuje vícecestný ventil s trubkami u pravého předního světlometu. Tento ventil umožňuje přepínat mezi funkcí chlazení a topení. Kompresor i okruh jsou sdílené s funkcí klimatizace.
    Přítomnost funkce tepelného čerpadla nejlépe prozrazuje vícecestný ventil s trubkami u pravého předního světlometu. Tento ventil umožňuje přepínat mezi funkcí chlazení a topení. Kompresor i okruh jsou sdílené s funkcí klimatizace.| Zdroj: Svět motorů
  • Na fotce je základní výbava bez funkce tepelného čerpadla.
    Na fotce je základní výbava bez funkce tepelného čerpadla.| Zdroj: Svět motorů
  • Vlevo od volantu je ovládání palubního počítače a funkce převážně spojené s nabíjením. Při výběru ojetiny je dobré zkontrolovat, zda zde nechybí tlačítko pro vyhřívaný volant.
    Vlevo od volantu je ovládání palubního počítače a funkce převážně spojené s nabíjením. Při výběru ojetiny je dobré zkontrolovat, zda zde nechybí tlačítko pro vyhřívaný volant.| Zdroj: Svět motorů
  • Přítomnost vyhřívání sedaček indikují třípolohové přepínače v prostoru. Sedačka hřeje primárně záda a v režimu LO je pouze vlažná, takže lze výhřev ponechat po celou dobu jízdy. Pod odklápěcími krytkami je vždy USB a audio vstup. Volitelný ohřev zadních sedaček má sdílený ovladač na boku sedačky spolujezdce.
    Přítomnost vyhřívání sedaček indikují třípolohové přepínače v prostoru. Sedačka hřeje primárně záda a v režimu LO je pouze vlažná, takže lze výhřev ponechat po celou dobu jízdy. Pod odklápěcími krytkami je vždy USB a audio vstup. Volitelný ohřev zadních sedaček má sdílený ovladač na boku sedačky spolujezdce.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní výbava může mít také za příplatek dotykový displej s navigací, který je zkombinovaný s couvací kamerou. Je 5“ a s výrazně jednodušší grafi kou. Bez příplatku je osazeno pouze základní rádio s oranžovým displejem. I to však stále nabízí konektivitu bluetooth a USB.
    Základní výbava může mít také za příplatek dotykový displej s navigací, který je zkombinovaný s couvací kamerou. Je 5“ a s výrazně jednodušší grafi kou. Bez příplatku je osazeno pouze základní rádio s oranžovým displejem. I to však stále nabízí konektivitu bluetooth a USB.| Zdroj: Svět motorů
  • Baterie je navržena tak, aby nedošlo k požáru ani při velmi silných nárazech. Přesvědčila se o tom i Dekra, která nechala udělat intenzivní nárazové testy – zde po bočním nárazu v rychlosti 75 km/h.
    Baterie je navržena tak, aby nedošlo k požáru ani při velmi silných nárazech. Přesvědčila se o tom i Dekra, která nechala udělat intenzivní nárazové testy – zde po bočním nárazu v rychlosti 75 km/h.| Zdroj: Svět motorů
  • Baterie je navržena tak, aby nedošlo k požáru ani při velmi silných nárazech. Přesvědčila se o tom i Dekra, která nechala udělat intenzivní nárazové testy – zde po bočním nárazu v rychlosti 75 km/h.
    Baterie je navržena tak, aby nedošlo k požáru ani při velmi silných nárazech. Přesvědčila se o tom i Dekra, která nechala udělat intenzivní nárazové testy – zde po bočním nárazu v rychlosti 75 km/h.| Zdroj: Svět motorů
  • Nabíjecí výkon stejnosměrného nabíjení se liší podle úrovně nabití (SoC). Varianta 30 kWh zvládá rychlé nabíjení až do 80 %, zatímco u 24kWh baterie pozvolna klesá výkon ještě před 25 %. Při delším cestování tak budou nabíjecí zastávky s 30kWh baterií znatelně kratší. Jde ovšem o ideální nabíjecí křivky, prochladlá, anebo přehřátá baterie může znamenat i poloviční nabíjecí výkony.
    Nabíjecí výkon stejnosměrného nabíjení se liší podle úrovně nabití (SoC). Varianta 30 kWh zvládá rychlé nabíjení až do 80 %, zatímco u 24kWh baterie pozvolna klesá výkon ještě před 25 %. Při delším cestování tak budou nabíjecí zastávky s 30kWh baterií znatelně kratší. Jde ovšem o ideální nabíjecí křivky, prochladlá, anebo přehřátá baterie může znamenat i poloviční nabíjecí výkony.| Zdroj: Svět motorů
  • Redukční převodovka má olejovou náplň dle výrobce doživotní. Výměnou oleje po ujetí 60 000-100 000 km lze prodloužit životnost ústrojí.
    Redukční převodovka má olejovou náplň dle výrobce doživotní. Výměnou oleje po ujetí 60 000-100 000 km lze prodloužit životnost ústrojí.| Zdroj: Svět motorů
  • Jakkoli je samotný světlomet velký (a drahý jako náhradní díl), auto svítí mimořádně špatně. Dobře svítí jen nejvyšší výbava s refl ektory LED.
    Jakkoli je samotný světlomet velký (a drahý jako náhradní díl), auto svítí mimořádně špatně. Dobře svítí jen nejvyšší výbava s refl ektory LED.| Zdroj: Svět motorů
  • Přestavbu u kusů vyrobených před rokem 2013 komplikuje jiný konektor pro komunikaci s baterií. Typické jsou pak amatérské konverze s pájením vodičů místo správně provedeného krimpování. Bezprostředně vedle místa pájení bývá velké riziko poškození vodiče při namáhání a je otázkou, jak se auto zachová, pokud ztratí veškerou komunikaci s baterií. I to jsou možné problémy amatérských přestaveb.
    Přestavbu u kusů vyrobených před rokem 2013 komplikuje jiný konektor pro komunikaci s baterií. Typické jsou pak amatérské konverze s pájením vodičů místo správně provedeného krimpování. Bezprostředně vedle místa pájení bývá velké riziko poškození vodiče při namáhání a je otázkou, jak se auto zachová, pokud ztratí veškerou komunikaci s baterií. I to jsou možné problémy amatérských přestaveb.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzhled leafu není pro lidi, kteří chtějí být nenápadní a splynout s davem. Netradiční tvar světel má údajně snižovat aerodynamický hluk od zrcátek.
    Vzhled leafu není pro lidi, kteří chtějí být nenápadní a splynout s davem. Netradiční tvar světel má údajně snižovat aerodynamický hluk od zrcátek.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér je netradiční, podobně jako exteriér. Místo řadicí páky je zde kulatý ovladač a informace pro řidiče jsou před volantem rozděleny mezi dva displeje. Páčka s tlačítky na pravé straně volantu indikuje přítomnost tempomatu.
    Interiér je netradiční, podobně jako exteriér. Místo řadicí páky je zde kulatý ovladač a informace pro řidiče jsou před volantem rozděleny mezi dva displeje. Páčka s tlačítky na pravé straně volantu indikuje přítomnost tempomatu.| Zdroj: Svět motorů
  • Parkovací brzda se ovládá nohou prostřednictvím extra pedálu vlevo (podobně jako u starších mercedesů)
    Parkovací brzda se ovládá nohou prostřednictvím extra pedálu vlevo (podobně jako u starších mercedesů)| Zdroj: Svět motorů
  • Nabíjecí konektory jsou ukryté v odklápěcí přední masce. Větší vlevo (CHAdeMO) je pro rychlé stejnosměrné nabíjení. Některé dovezené kusy v základních konfi guracích místo něj mohou mít záslepku. Konektor vpravo se nazývá Type 1 (Yazaki) a slouží pro pomalé nabíjení. Oba tyto konektory jsou na ústupu (ve prospěch standardu CCS) a do budoucna s nimi žádná větší automobilka nepočítá.
    Nabíjecí konektory jsou ukryté v odklápěcí přední masce. Větší vlevo (CHAdeMO) je pro rychlé stejnosměrné nabíjení. Některé dovezené kusy v základních konfi guracích místo něj mohou mít záslepku. Konektor vpravo se nazývá Type 1 (Yazaki) a slouží pro pomalé nabíjení. Oba tyto konektory jsou na ústupu (ve prospěch standardu CCS) a do budoucna s nimi žádná větší automobilka nepočítá.| Zdroj: Svět motorů
  • Díky zvýšené prostorné kabině se do vozu nastupuje dobře i starším lidem. Volant je nicméně nastavitelný pouze výškově a sedadla nemají regulovatelnou bederní podpěru. Výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče. Vzadu je dost místa pro nohy i hlavu. Není problém v autě pohodlně odvézt čtyři dobře živené osoby výšky 195 cm.
    Díky zvýšené prostorné kabině se do vozu nastupuje dobře i starším lidem. Volant je nicméně nastavitelný pouze výškově a sedadla nemají regulovatelnou bederní podpěru. Výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče. Vzadu je dost místa pro nohy i hlavu. Není problém v autě pohodlně odvézt čtyři dobře živené osoby výšky 195 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Díky zvýšené prostorné kabině se do vozu nastupuje dobře i starším lidem. Volant je nicméně nastavitelný pouze výškově a sedadla nemají regulovatelnou bederní podpěru. Výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče. Vzadu je dost místa pro nohy i hlavu. Není problém v autě pohodlně odvézt čtyři dobře živené osoby výšky 195 cm.
    Díky zvýšené prostorné kabině se do vozu nastupuje dobře i starším lidem. Volant je nicméně nastavitelný pouze výškově a sedadla nemají regulovatelnou bederní podpěru. Výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče. Vzadu je dost místa pro nohy i hlavu. Není problém v autě pohodlně odvézt čtyři dobře živené osoby výšky 195 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Baterie v perfektním stavu má mít plný počet úzkých čárek na pravé straně přístrojové desky. Zde již jedna chybí, takže akumulátor nepojme více než 85 % původní kapacity. Výpočet dojezdu je velmi nepřesný a rozhodně z něj kapacitu baterie nevyvozujte.
    Baterie v perfektním stavu má mít plný počet úzkých čárek na pravé straně přístrojové desky. Zde již jedna chybí, takže akumulátor nepojme více než 85 % původní kapacity. Výpočet dojezdu je velmi nepřesný a rozhodně z něj kapacitu baterie nevyvozujte.| Zdroj: Svět motorů
  • Fotovoltaický článek na horní straně pátých dveří sice žádné kilometry dojezdu nepřidá, slouží však k udržování nabití 12V baterie
    Fotovoltaický článek na horní straně pátých dveří sice žádné kilometry dojezdu nepřidá, slouží však k udržování nabití 12V baterie| Zdroj: Svět motorů
  • Nejdůležitější část aplikace LeafSpy – SOH indikuje opotřebení baterie, L1/L2s počet pomalých nabíjení a QC počet rychlých nabíjení. Rozbalancování napětí jednotlivých článků se nejlépe pozná při akceleraci za nízkého stavu nabití baterie.
    Nejdůležitější část aplikace LeafSpy – SOH indikuje opotřebení baterie, L1/L2s počet pomalých nabíjení a QC počet rychlých nabíjení. Rozbalancování napětí jednotlivých článků se nejlépe pozná při akceleraci za nízkého stavu nabití baterie.| Zdroj: Svět motorů
  • Nissan Leaf
    Nissan Leaf| Zdroj: Svět motorů
  • Nissan Leaf
    Nissan Leaf| Zdroj: Svět motorů
  • Nissan Leaf
    Nissan Leaf| Zdroj: Svět motorů
Nissan Leaf
Mimo nejnižší výbavový stupeň je vždy instalován infotainment se 7“ dotykovým displejem, využívaný také pro zobrazení informací klimatizace. Jeho navigace je sice stejně uživatelsky nepřívětivá, ale ostatní funkce mají grafi ku, která stále nevypadá zastarale.
Přístrojový štít zobrazuje vlevo údaje o teplotě baterie a vpravo nabití (široké pruhy) a zdraví baterie (úzké pruhy). Palubní počítač uprostřed umí mimo spotřeby zobrazit také nabití baterie v procentech.
Přítomnost rychlejší palubní nabíječky umí prozradit palubní počítač. Pokud zde chybí řádek „6kW“, auto má pouze základní nabíječku s výkonem 3,3 kW.
V menu infotainmentu je možné nastavit dva časovače pro dobu, kdy se auto smí nabíjet palubní nabíječkou, a to odděleně pro různé dny v týdnu. Základní výbavový stupeň má pouze možnost nastavit jeden čas, kdy má být auto nabité, a podle toho odložit začátek nabíjení.
Zobrazit aktuální energetické nároky motoru, klimatizace/topení a elektroniky auta lze jen se 7“ displejem infotainmentu. Základní výbavový stupeň tyto informace před uživatelem tají.
Auta vyrobená před dubnem 2013 se nejlépe poznají podle odlišného uspořádání komponent v motorovém prostoru. S tím jsou spojené umístění palubní nabíječky vzadu na úkor kufru a problematičtější první generace 24kWh baterie s odlišným zapojením.
Od modelového roku 2013 je přesunuta palubní nabíječka do motorového prostoru. Tato generace se nejlépe pozná podle masivního krytu výkonové elektroniky.
Starší auta s 24kWh baterií mají možnost omezit nabíjení na 80 % pomocí menu palubního počítače, a teoreticky tak prodloužit její životnost. V průběhu roku 2014 postupně byla tato možnost odstraněna a stejně tak chybí u variant s větší baterií.
Starší auta s 24kWh baterií mají možnost omezit nabíjení na 80 % pomocí menu palubního počítače, a teoreticky tak prodloužit její životnost. V průběhu roku 2014 postupně byla tato možnost odstraněna a stejně tak chybí u variant s větší baterií.
Přítomnost funkce tepelného čerpadla nejlépe prozrazuje vícecestný ventil s trubkami u pravého předního světlometu. Tento ventil umožňuje přepínat mezi funkcí chlazení a topení. Kompresor i okruh jsou sdílené s funkcí klimatizace.
Na fotce je základní výbava bez funkce tepelného čerpadla.
Vlevo od volantu je ovládání palubního počítače a funkce převážně spojené s nabíjením. Při výběru ojetiny je dobré zkontrolovat, zda zde nechybí tlačítko pro vyhřívaný volant.
Přítomnost vyhřívání sedaček indikují třípolohové přepínače v prostoru. Sedačka hřeje primárně záda a v režimu LO je pouze vlažná, takže lze výhřev ponechat po celou dobu jízdy. Pod odklápěcími krytkami je vždy USB a audio vstup. Volitelný ohřev zadních sedaček má sdílený ovladač na boku sedačky spolujezdce.
Základní výbava může mít také za příplatek dotykový displej s navigací, který je zkombinovaný s couvací kamerou. Je 5“ a s výrazně jednodušší grafi kou. Bez příplatku je osazeno pouze základní rádio s oranžovým displejem. I to však stále nabízí konektivitu bluetooth a USB.
Baterie je navržena tak, aby nedošlo k požáru ani při velmi silných nárazech. Přesvědčila se o tom i Dekra, která nechala udělat intenzivní nárazové testy – zde po bočním nárazu v rychlosti 75 km/h.
Baterie je navržena tak, aby nedošlo k požáru ani při velmi silných nárazech. Přesvědčila se o tom i Dekra, která nechala udělat intenzivní nárazové testy – zde po bočním nárazu v rychlosti 75 km/h.
Nabíjecí výkon stejnosměrného nabíjení se liší podle úrovně nabití (SoC). Varianta 30 kWh zvládá rychlé nabíjení až do 80 %, zatímco u 24kWh baterie pozvolna klesá výkon ještě před 25 %. Při delším cestování tak budou nabíjecí zastávky s 30kWh baterií znatelně kratší. Jde ovšem o ideální nabíjecí křivky, prochladlá, anebo přehřátá baterie může znamenat i poloviční nabíjecí výkony.
Redukční převodovka má olejovou náplň dle výrobce doživotní. Výměnou oleje po ujetí 60 000-100 000 km lze prodloužit životnost ústrojí.
Jakkoli je samotný světlomet velký (a drahý jako náhradní díl), auto svítí mimořádně špatně. Dobře svítí jen nejvyšší výbava s refl ektory LED.
Přestavbu u kusů vyrobených před rokem 2013 komplikuje jiný konektor pro komunikaci s baterií. Typické jsou pak amatérské konverze s pájením vodičů místo správně provedeného krimpování. Bezprostředně vedle místa pájení bývá velké riziko poškození vodiče při namáhání a je otázkou, jak se auto zachová, pokud ztratí veškerou komunikaci s baterií. I to jsou možné problémy amatérských přestaveb.
Vzhled leafu není pro lidi, kteří chtějí být nenápadní a splynout s davem. Netradiční tvar světel má údajně snižovat aerodynamický hluk od zrcátek.
Interiér je netradiční, podobně jako exteriér. Místo řadicí páky je zde kulatý ovladač a informace pro řidiče jsou před volantem rozděleny mezi dva displeje. Páčka s tlačítky na pravé straně volantu indikuje přítomnost tempomatu.
Parkovací brzda se ovládá nohou prostřednictvím extra pedálu vlevo (podobně jako u starších mercedesů)
Nabíjecí konektory jsou ukryté v odklápěcí přední masce. Větší vlevo (CHAdeMO) je pro rychlé stejnosměrné nabíjení. Některé dovezené kusy v základních konfi guracích místo něj mohou mít záslepku. Konektor vpravo se nazývá Type 1 (Yazaki) a slouží pro pomalé nabíjení. Oba tyto konektory jsou na ústupu (ve prospěch standardu CCS) a do budoucna s nimi žádná větší automobilka nepočítá.
Díky zvýšené prostorné kabině se do vozu nastupuje dobře i starším lidem. Volant je nicméně nastavitelný pouze výškově a sedadla nemají regulovatelnou bederní podpěru. Výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče. Vzadu je dost místa pro nohy i hlavu. Není problém v autě pohodlně odvézt čtyři dobře živené osoby výšky 195 cm.
Díky zvýšené prostorné kabině se do vozu nastupuje dobře i starším lidem. Volant je nicméně nastavitelný pouze výškově a sedadla nemají regulovatelnou bederní podpěru. Výškově nastavitelné je pouze sedadlo řidiče. Vzadu je dost místa pro nohy i hlavu. Není problém v autě pohodlně odvézt čtyři dobře živené osoby výšky 195 cm.
Baterie v perfektním stavu má mít plný počet úzkých čárek na pravé straně přístrojové desky. Zde již jedna chybí, takže akumulátor nepojme více než 85 % původní kapacity. Výpočet dojezdu je velmi nepřesný a rozhodně z něj kapacitu baterie nevyvozujte.
Fotovoltaický článek na horní straně pátých dveří sice žádné kilometry dojezdu nepřidá, slouží však k udržování nabití 12V baterie
Nejdůležitější část aplikace LeafSpy – SOH indikuje opotřebení baterie, L1/L2s počet pomalých nabíjení a QC počet rychlých nabíjení. Rozbalancování napětí jednotlivých článků se nejlépe pozná při akceleraci za nízkého stavu nabití baterie.
Nissan Leaf
Nissan Leaf
Nissan Leaf