Ojetý Nissan Micra 5. generace (K14): Potřebuje cesty z města

10/30
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nissan Micra
    Nissan Micra| Zdroj: Svět motorů
  • Design micry nezapře inspiraci konceptem Nissan Sway (2015)
    Design micry nezapře inspiraci konceptem Nissan Sway (2015)| Zdroj: Svět motorů
  • Pohledná nepřeplácaná palubní deska chytře vsadila na dobré zpracování, měkčené povrchy na správných místech a hry s barevnými kombinacemi. Vpředu se sedí sportovně nízko, sedadla jsou spíše měkčí.
    Pohledná nepřeplácaná palubní deska chytře vsadila na dobré zpracování, měkčené povrchy na správných místech a hry s barevnými kombinacemi. Vpředu se sedí sportovně nízko, sedadla jsou spíše měkčí.| Zdroj: Svět motorů
  • Tahle starší varianta systému NissanConnect s navigačními mapami na SD kartě ještě nepodporovala Android Auto. Vyskytuje se u vozů vyrobených do léta 2018.
    Tahle starší varianta systému NissanConnect s navigačními mapami na SD kartě ještě nepodporovala Android Auto. Vyskytuje se u vozů vyrobených do léta 2018.| Zdroj: Svět motorů
  • Mladší varianta s online navigací, službami TomTom Services a podporou Androida nabízená od léta 2018 má mírně odlišný layout a chybí u ní slot na SD kartu. Mapy se tu aktualizují bezdrátově nebo přes USB.
    Mladší varianta s online navigací, službami TomTom Services a podporou Androida nabízená od léta 2018 má mírně odlišný layout a chybí u ní slot na SD kartu. Mapy se tu aktualizují bezdrátově nebo přes USB.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 0.9 IG-T
    Motor 0.9 IG-T| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.0 DIG-T
    Motor 1.0 DIG-T| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.5 dCi
    Motor 1.5 dCi| Zdroj: Svět motorů
  • Navzdory generačně zvětšeným rozměrům jde jen o průměrně prostorný vůz – i na poměry čtyřmetrové kategorie. Lehce nadstandardní je jen šířka, hlavně vpředu. Zadní okna byla do roku 2020 vždy na kličku.
    Navzdory generačně zvětšeným rozměrům jde jen o průměrně prostorný vůz – i na poměry čtyřmetrové kategorie. Lehce nadstandardní je jen šířka, hlavně vpředu. Zadní okna byla do roku 2020 vždy na kličku.| Zdroj: Svět motorů
  • Podobně jako crossover Juke, imicra je otevřena širokým možnostem zákaznické individualizace. Různobarevné lišty, kryty zrcátek, barevné vložky pro takzvaná Xeno kola, ambientní osvětlení či polepy karoserie si můžete instalovat i dodatečně.
    Podobně jako crossover Juke, imicra je otevřena širokým možnostem zákaznické individualizace. Různobarevné lišty, kryty zrcátek, barevné vložky pro takzvaná Xeno kola, ambientní osvětlení či polepy karoserie si můžete instalovat i dodatečně.| Zdroj: Svět motorů
  • Podvozek byl měl vycházet z předchozí micry, ale je to spíš o slovíčkaření – reálný rozdíl mezi aliančními platformami B (Renault Clio 4) a V (Nissan Micra K13 i K14) nebyl z koncepčního hlediska téměř žádný, byl to jen jinak natvarovaný kus plechu. Přední ramena s neoddělitelnými čepy mají dobrou životnost a u kusů s největšími 17“ koly už sem tam vzácně zaklepou tyčky stabilizátoru.
    Podvozek byl měl vycházet z předchozí micry, ale je to spíš o slovíčkaření – reálný rozdíl mezi aliančními platformami B (Renault Clio 4) a V (Nissan Micra K13 i K14) nebyl z koncepčního hlediska téměř žádný, byl to jen jinak natvarovaný kus plechu. Přední ramena s neoddělitelnými čepy mají dobrou životnost a u kusů s největšími 17“ koly už sem tam vzácně zaklepou tyčky stabilizátoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední brzdy vydrží bez investic minimálně 60 000 km, kotouče jsou docela kvalitní a netrpí na rychlé rezavění. Vzadu jsou u všech verzí bubnové brzdy, parkovací brzda vždy mechanická.
    Přední brzdy vydrží bez investic minimálně 60 000 km, kotouče jsou docela kvalitní a netrpí na rychlé rezavění. Vzadu jsou u všech verzí bubnové brzdy, parkovací brzda vždy mechanická.| Zdroj: Svět motorů
  • Micra si nehraje na rodinné auto, takže její 300 litrový zavazadelník bude většině majitelů postačovat. Za dojezdové rezervní kolo se u většiny verzí připlácelo, často tu najdete jen lepící sadu.
    Micra si nehraje na rodinné auto, takže její 300 litrový zavazadelník bude většině majitelů postačovat. Za dojezdové rezervní kolo se u většiny verzí připlácelo, často tu najdete jen lepící sadu.| Zdroj: Svět motorů
  • Pohodlné dvoupedálové ovládání tu zastupoval jen variátor X-tronic, známý také z litrového clia. Charakteristice tříválce docela rozumí a ani pod plným plynem netahá za uši. Nekazí se, ale až se to někdy stane, bude to raketa. Opravitelných věcí je na něm jen pár a Nissan chce za novou skříň čtvrt milionu…
    Pohodlné dvoupedálové ovládání tu zastupoval jen variátor X-tronic, známý také z litrového clia. Charakteristice tříválce docela rozumí a ani pod plným plynem netahá za uši. Nekazí se, ale až se to někdy stane, bude to raketa. Opravitelných věcí je na něm jen pár a Nissan chce za novou skříň čtvrt milionu…| Zdroj: Svět motorů
  • Pětistupňový manuál měla většina verzí. Není valné kvality, ale spojku má odolnou a asistent rozjezdu do kopce byl u micry standardní. Šestikvalt se objevil jen a pouze u krátce prodávané přímovstřikové 1.0 DIG- -T/86 kW, v cenících označované DIG-T 117 podle přepočtu na koně.
    Pětistupňový manuál měla většina verzí. Není valné kvality, ale spojku má odolnou a asistent rozjezdu do kopce byl u micry standardní. Šestikvalt se objevil jen a pouze u krátce prodávané přímovstřikové 1.0 DIG- -T/86 kW, v cenících označované DIG-T 117 podle přepočtu na koně.| Zdroj: Svět motorů
  • Denní LED svícení tu najdete vždy, naprostá většina variant však má jen velmi průměrně svítící halogenové hlavní světlomety. U verzí s kamerou za čelním sklem (součást tzv. Safety Packu) umějí alespoň automatické přepínání světel.
    Denní LED svícení tu najdete vždy, naprostá většina variant však má jen velmi průměrně svítící halogenové hlavní světlomety. U verzí s kamerou za čelním sklem (součást tzv. Safety Packu) umějí alespoň automatické přepínání světel.| Zdroj: Svět motorů
  • Ostřeji svítící plné LED světlomety mohla mít pouze nejbohatší výbava Tekna. V závislosti na trhu a ročníku buď příplatkově, nebo standardně.
    Ostřeji svítící plné LED světlomety mohla mít pouze nejbohatší výbava Tekna. V závislosti na trhu a ročníku buď příplatkově, nebo standardně.| Zdroj: Svět motorů
  • Benzinové motory tu mají výhradně tři válce a vždy rozvody řetězem. S rozvody ani přesuvníky časování ventilů VVT tu problémy zatím nebývají, s emisemi bohužel někdy ano.
    Benzinové motory tu mají výhradně tři válce a vždy rozvody řetězem. S rozvody ani přesuvníky časování ventilů VVT tu problémy zatím nebývají, s emisemi bohužel někdy ano.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze s bezklíčovým přístupem mají u víka kufru netradičně dva mikrospínače. Ten vystouplý kulatý slouží k jejich uzamknutí.
    Verze s bezklíčovým přístupem mají u víka kufru netradičně dva mikrospínače. Ten vystouplý kulatý slouží k jejich uzamknutí.| Zdroj: Svět motorů
  • Vtipné ambientní podsvícení přihrádky ve středovém tunelu se dodávalo od střední úrovně Acenta, indukční nabíječku telefonu sem jde doplnit jen neoriginální
    Vtipné ambientní podsvícení přihrádky ve středovém tunelu se dodávalo od střední úrovně Acenta, indukční nabíječku telefonu sem jde doplnit jen neoriginální| Zdroj: Svět motorů
  • Zezadu vypadá micra přímo futuristicky. Kliky zadních dveří schované nahoře do sloupku jsou ale nešťastnou módou. Leckteré dítě si kvůli nim zvenčí samo neotevře a vy musíte pokaždé vystupovat od volantu jako u skutečného „dvoudveřáku“.
    Zezadu vypadá micra přímo futuristicky. Kliky zadních dveří schované nahoře do sloupku jsou ale nešťastnou módou. Leckteré dítě si kvůli nim zvenčí samo neotevře a vy musíte pokaždé vystupovat od volantu jako u skutečného „dvoudveřáku“.| Zdroj: Svět motorů
  • Nissan Micra
    Nissan Micra| Zdroj: Svět motorů
  • Mirek Filipi z J.P.N.Cars pečlivě zkoumá obvyklá místa netěsností tříválce. Ale jak prsa rozvodů, tak ventilové víko jsou v tomto případě naprosto suché.
    Mirek Filipi z J.P.N.Cars pečlivě zkoumá obvyklá místa netěsností tříválce. Ale jak prsa rozvodů, tak ventilové víko jsou v tomto případě naprosto suché.| Zdroj: Svět motorů
  • Němci si umí vážit i levnějších aut. Každý rok v servisce poctivě razítko až do loňského ledna, to letošní už nechá doplnit někdo z vás. Německý dealer Nissanu netradičně preferoval hustší olej 5W-40. Pokud už je na něj motor takto dlouho „přeškolený“, už mu ho nechejte. Za zlatý ideál jinak u těchto jednotek platí 5W-30 ACEA C3.
    Němci si umí vážit i levnějších aut. Každý rok v servisce poctivě razítko až do loňského ledna, to letošní už nechá doplnit někdo z vás. Německý dealer Nissanu netradičně preferoval hustší olej 5W-40. Pokud už je na něj motor takto dlouho „přeškolený“, už mu ho nechejte. Za zlatý ideál jinak u těchto jednotek platí 5W-30 ACEA C3.| Zdroj: Svět motorů
  • Z výroby kvalitně protikorozně ošetřený podvozek nezapře výrobní linku Renaultu. Předchozí „indická“ generace K13 mívala ochranný nástřik spíš na krytech než pod nimi...
    Z výroby kvalitně protikorozně ošetřený podvozek nezapře výrobní linku Renaultu. Předchozí „indická“ generace K13 mívala ochranný nástřik spíš na krytech než pod nimi...| Zdroj: Svět motorů
  • Stačí se podívat na krásně čistá zákoutí nad zadní nápravou a hned je jasné, že tenhle kus si prosolených sněhových břeček zatím moc neužil
    Stačí se podívat na krásně čistá zákoutí nad zadní nápravou a hned je jasné, že tenhle kus si prosolených sněhových břeček zatím moc neužil| Zdroj: Svět motorů
  • Nevzhledně rozpletená kabeláž u obou předních světlometů nás trochu znejistila, zda se ve voze nehrabal nějaký kutil. Ale prý ne, micry to takto měly už z fabriky.
    Nevzhledně rozpletená kabeláž u obou předních světlometů nás trochu znejistila, zda se ve voze nehrabal nějaký kutil. Ale prý ne, micry to takto měly už z fabriky.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatkový audiosystém Bose s přidanými reproduktory v řidičově hlavové opěrce polahodí hlavně řidiči, protože na vedlejším sedadle se už kouzlo hutného prostorového zvuku vytrácí
    Příplatkový audiosystém Bose s přidanými reproduktory v řidičově hlavové opěrce polahodí hlavně řidiči, protože na vedlejším sedadle se už kouzlo hutného prostorového zvuku vytrácí| Zdroj: Svět motorů
  • Asi největším tahákem mezi příplatkovými prvky byl 360° kamerový systém, k němuž měly přístup jen vyšší výbavy. Obraz z něj je sice nekvalitní, ale pro rámcovou představu o překážkách okolo auta to stačí.
    Asi největším tahákem mezi příplatkovými prvky byl 360° kamerový systém, k němuž měly přístup jen vyšší výbavy. Obraz z něj je sice nekvalitní, ale pro rámcovou představu o překážkách okolo auta to stačí.| Zdroj: Svět motorů
  • S převážně lehčí nohou jsme u této verze jezdili s průměry okolo 5 l/100 km, ryze městský provoz spotřebu zvýší asi na 6 l. I přes srandovně malou kubaturu panuje na dálnici naprostá pohoda. Při středních otáčkách je pětka akorát v ráži a tříválec si jen jemně vrní. V dobovém cliu nám přišel citelně hlučnější.
    S převážně lehčí nohou jsme u této verze jezdili s průměry okolo 5 l/100 km, ryze městský provoz spotřebu zvýší asi na 6 l. I přes srandovně malou kubaturu panuje na dálnici naprostá pohoda. Při středních otáčkách je pětka akorát v ráži a tříválec si jen jemně vrní. V dobovém cliu nám přišel citelně hlučnější.| Zdroj: Svět motorů
Nissan Micra
Design micry nezapře inspiraci konceptem Nissan Sway (2015)
Pohledná nepřeplácaná palubní deska chytře vsadila na dobré zpracování, měkčené povrchy na správných místech a hry s barevnými kombinacemi. Vpředu se sedí sportovně nízko, sedadla jsou spíše měkčí.
Tahle starší varianta systému NissanConnect s navigačními mapami na SD kartě ještě nepodporovala Android Auto. Vyskytuje se u vozů vyrobených do léta 2018.
Mladší varianta s online navigací, službami TomTom Services a podporou Androida nabízená od léta 2018 má mírně odlišný layout a chybí u ní slot na SD kartu. Mapy se tu aktualizují bezdrátově nebo přes USB.
Motor 0.9 IG-T
Motor 1.0 DIG-T
Motor 1.5 dCi
Navzdory generačně zvětšeným rozměrům jde jen o průměrně prostorný vůz – i na poměry čtyřmetrové kategorie. Lehce nadstandardní je jen šířka, hlavně vpředu. Zadní okna byla do roku 2020 vždy na kličku.
Podobně jako crossover Juke, imicra je otevřena širokým možnostem zákaznické individualizace. Různobarevné lišty, kryty zrcátek, barevné vložky pro takzvaná Xeno kola, ambientní osvětlení či polepy karoserie si můžete instalovat i dodatečně.
Podvozek byl měl vycházet z předchozí micry, ale je to spíš o slovíčkaření – reálný rozdíl mezi aliančními platformami B (Renault Clio 4) a V (Nissan Micra K13 i K14) nebyl z koncepčního hlediska téměř žádný, byl to jen jinak natvarovaný kus plechu. Přední ramena s neoddělitelnými čepy mají dobrou životnost a u kusů s největšími 17“ koly už sem tam vzácně zaklepou tyčky stabilizátoru.
Přední brzdy vydrží bez investic minimálně 60 000 km, kotouče jsou docela kvalitní a netrpí na rychlé rezavění. Vzadu jsou u všech verzí bubnové brzdy, parkovací brzda vždy mechanická.
Micra si nehraje na rodinné auto, takže její 300 litrový zavazadelník bude většině majitelů postačovat. Za dojezdové rezervní kolo se u většiny verzí připlácelo, často tu najdete jen lepící sadu.
Pohodlné dvoupedálové ovládání tu zastupoval jen variátor X-tronic, známý také z litrového clia. Charakteristice tříválce docela rozumí a ani pod plným plynem netahá za uši. Nekazí se, ale až se to někdy stane, bude to raketa. Opravitelných věcí je na něm jen pár a Nissan chce za novou skříň čtvrt milionu…
Pětistupňový manuál měla většina verzí. Není valné kvality, ale spojku má odolnou a asistent rozjezdu do kopce byl u micry standardní. Šestikvalt se objevil jen a pouze u krátce prodávané přímovstřikové 1.0 DIG- -T/86 kW, v cenících označované DIG-T 117 podle přepočtu na koně.
Denní LED svícení tu najdete vždy, naprostá většina variant však má jen velmi průměrně svítící halogenové hlavní světlomety. U verzí s kamerou za čelním sklem (součást tzv. Safety Packu) umějí alespoň automatické přepínání světel.
Ostřeji svítící plné LED světlomety mohla mít pouze nejbohatší výbava Tekna. V závislosti na trhu a ročníku buď příplatkově, nebo standardně.
Benzinové motory tu mají výhradně tři válce a vždy rozvody řetězem. S rozvody ani přesuvníky časování ventilů VVT tu problémy zatím nebývají, s emisemi bohužel někdy ano.
Verze s bezklíčovým přístupem mají u víka kufru netradičně dva mikrospínače. Ten vystouplý kulatý slouží k jejich uzamknutí.
Vtipné ambientní podsvícení přihrádky ve středovém tunelu se dodávalo od střední úrovně Acenta, indukční nabíječku telefonu sem jde doplnit jen neoriginální
Zezadu vypadá micra přímo futuristicky. Kliky zadních dveří schované nahoře do sloupku jsou ale nešťastnou módou. Leckteré dítě si kvůli nim zvenčí samo neotevře a vy musíte pokaždé vystupovat od volantu jako u skutečného „dvoudveřáku“.
Nissan Micra
Mirek Filipi z J.P.N.Cars pečlivě zkoumá obvyklá místa netěsností tříválce. Ale jak prsa rozvodů, tak ventilové víko jsou v tomto případě naprosto suché.
Němci si umí vážit i levnějších aut. Každý rok v servisce poctivě razítko až do loňského ledna, to letošní už nechá doplnit někdo z vás. Německý dealer Nissanu netradičně preferoval hustší olej 5W-40. Pokud už je na něj motor takto dlouho „přeškolený“, už mu ho nechejte. Za zlatý ideál jinak u těchto jednotek platí 5W-30 ACEA C3.
Z výroby kvalitně protikorozně ošetřený podvozek nezapře výrobní linku Renaultu. Předchozí „indická“ generace K13 mívala ochranný nástřik spíš na krytech než pod nimi...
Stačí se podívat na krásně čistá zákoutí nad zadní nápravou a hned je jasné, že tenhle kus si prosolených sněhových břeček zatím moc neužil
Nevzhledně rozpletená kabeláž u obou předních světlometů nás trochu znejistila, zda se ve voze nehrabal nějaký kutil. Ale prý ne, micry to takto měly už z fabriky.
Příplatkový audiosystém Bose s přidanými reproduktory v řidičově hlavové opěrce polahodí hlavně řidiči, protože na vedlejším sedadle se už kouzlo hutného prostorového zvuku vytrácí
Asi největším tahákem mezi příplatkovými prvky byl 360° kamerový systém, k němuž měly přístup jen vyšší výbavy. Obraz z něj je sice nekvalitní, ale pro rámcovou představu o překážkách okolo auta to stačí.
S převážně lehčí nohou jsme u této verze jezdili s průměry okolo 5 l/100 km, ryze městský provoz spotřebu zvýší asi na 6 l. I přes srandovně malou kubaturu panuje na dálnici naprostá pohoda. Při středních otáčkách je pětka akorát v ráži a tříválec si jen jemně vrní. V dobovém cliu nám přišel citelně hlučnější.