V kratším King Cab jsou zadní místa opravdu spartánská|
Zdroj: Svět motorů
Takto čistý je stále původní výfuk verze Euro 5 s nájezdem 155 000 km. Koroze v pozadí je na tažném zařízení, které je k ní obvykle náchylnější.|
Zdroj: Svět motorů
Složitější výfuková soustava verze Euro 6 se zatím také jeví jako spolehlivá, zde však ukáže čas. Nejstarší vozy s touto normou mají zatím jen čtyři roky. Dobře viditelný je podstatně mohutnější kardan ve srovnání s předchozí generací.|
Zdroj: Svět motorů
Přesně v tomto místě se navary rády lámaly, díky vyztužení a lepší protikorozní ochraně to ale D23 v dohledné době nehrozí|
Zdroj: Svět motorů
Jedinou větší výtku, kterou k vozu pan Demo má, je umístění krytky olejového fi ltru. Schovaná je důkladně, k čemuž došlo zamontováním motoru z dodávky bez větších úprav.|
Zdroj: Svět motorů
Odvzdušňovací ventil na zadní nápravě, který v minulé generaci svým umístěním přímo na nápravě pomáhal prolínání vlhkosti do diferenciálu a také unikání oleje do brzd, se zde přesunul až na spodní část karoserie, díky čemuž se podobným problémům zabránilo|
Zdroj: Svět motorů
Testovaný kus ještě koroze vůbec nepostihla, pan Demo ukazuje místo na předělu kabiny a korby, kde předchozí generace měla s korozí největší problém|
Zdroj: Svět motorů
Takto vypadá výfuková soustava starší verze Euro 5. Ani na tomto kuse s nájezdem 155 000 km se zatím vůbec neprojevila rez.|
Zdroj: Svět motorů
Lehká koroze brzdových kotoučů je na testovaném kuse jediným nedostatkem|
Zdroj: Svět motorů
Nissan Navara NP300 (D23)|
Zdroj: Svět motorů
Nissan Navara NP300 (D23)|
Zdroj: Svět motorů
Nejojetější navara, se kterou se zde setkali, je tento kus s nájezdem 155 000 km, se kterým jeho majitel kontroluje protipožární zabezpečení. V každém ohledu vypadá jako nový a nikdy na něm nebyla řešena závada.|
Zdroj: Svět motorů
Nová navara (vlevo) je v každém ohledu mohutnější než předchozí D40, nejen na výšku, ale i na délku a v prostornosti kabiny, a to i přesto, že rozvor je u nové dokonce kratší (3150 mm vs. 3200 mm)|
Zdroj: Svět motorů
Zvláštní přešlap se podařil Nissanu na navaře ve verzích s motorem Euro 5, tedy vyrobených do roku 2016. Palubní počítač totiž neumí zobrazit venkovní teplotu, ačkoliv auto ji zcela zřejmě zná. S příchodem nových motorů Euro 6 byla tato chyba napravena.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Ani elektroniku Nissan zřejmě nezanedbal. Problémy se spirálovým kabelem a jakékoliv další týkající se elektrické výbavy zde zatím nehrozí.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Žádné výhrady nemají v servisech ani k oběma převodovkám. Doživotní náplň té automatické pan Demo doporučuje vyměnit každých 120 000 km, případně 90 000 km ve ztížených podmínkách.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Pick-up standardně využívá k pohonu zadní nápravu, přední lze připojit otočným ovladačem, kde je i možnost redukce. Za příplatek navara dostává uzávěrku zadního diferenciálu.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš
Dálková světla navary nesvítí špatně, ale ta přídavná na rámu nad korbou opravdu dokážou z noci udělat den. Na cestě se však z logických důvodů používat nedají.|
Zdroj: Svět motorů/Jiří Káš