Ojetý Nissan Navara NP300 (D23): I o tank je třeba se starat
Pick-upy to v našich končinách nemají snadné. Ve srovnání se zbytkem světa jsou jejich prodeje mizivé, a navíc často dojíždějí na neschopnost majitelů se o složitější vozy náležitě postarat.
Současná generace japonského pick-upu se jménem Navara se v Evropě prodává od roku 2014, kde nahradila tu předchozí, známou pod označením D40. Na pohled robustní pick-up trpěl rozpadáním poddimenzovaných dílů a několika nelogickými detaily. Už od modelu s označením D21, který ještě nenesl jméno Navara, měla tato auta problémy s lámáním rámu, D40 kromě toho často likvidovalo kříže kardanu, trápily jej úniky oleje a spousta dalších problémů. Nissan však naslouchal nářkům majitelů a současná navara, která označením D23 navazuje na původní řadu pick-upů, je mnohem lepším autem.
Na pohled moderněji vyhlížející auto s mohutnou maskou může působit dojmem SUV, stále však jde o klasický pick-up na rámu. Kabina ovšem podstatně zpohodlněla a nabízí bohatší výbavu, na zadních sedačkách se už pasažéři usadí jako v SUV. Což samozřejmě platí pouze pro verzi Double Cab, kratší a méně obvyklá King Cab s menšími dvířky pasažéry usadí pouze na velmi nouzových sedačkách. Nissan navíc rezignoval na vlastní motory a do navary dostal vznětový čtyřválec Renaultu z dodávky Master, po nastartování se tedy ozve typický sytý zvuk užitkového dieselu.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!