Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
V kratším King Cab jsou zadní místa opravdu spartánská
Takto čistý je stále původní výfuk verze Euro 5 s nájezdem 155 000 km. Koroze v pozadí je na tažném zařízení, které je k ní obvykle náchylnější.
Složitější výfuková soustava verze Euro 6 se zatím také jeví jako spolehlivá, zde však ukáže čas. Nejstarší vozy s touto normou mají zatím jen čtyři roky. Dobře viditelný je podstatně mohutnější kardan ve srovnání s předchozí generací.
Přesně v tomto místě se navary rády lámaly, díky vyztužení a lepší protikorozní ochraně to ale D23 v dohledné době nehrozí
46
Fotogalerie

Ojetý Nissan Navara NP300 (D23): I o tank je třeba se starat

Michal Dokoupil

Pick-upy to v našich končinách nemají snadné. Ve srovnání se zbytkem světa jsou jejich prodeje mizivé, a navíc často dojíždějí na neschopnost majitelů se o složitější vozy náležitě postarat.

Současná generace japonského pick-upu se jménem Navara se v Evropě prodává od roku 2014, kde nahradila tu předchozí, známou pod označením D40. Na pohled robustní pick-up trpěl rozpadáním poddimenzovaných dílů a několika nelogickými detaily. Už od modelu s označením D21, který ještě nenesl jméno Navara, měla tato auta problémy s lámáním rámu, D40 kromě toho často likvidovalo kříže kardanu, trápily jej úniky oleje a spousta dalších problémů. Nissan však naslouchal nářkům majitelů a současná navara, která označením D23 navazuje na původní řadu pick-upů, je mnohem lepším autem.

Na pohled moderněji vyhlížející auto s mohutnou maskou může působit dojmem SUV, stále však jde o klasický pick-up na rámu. Kabina ovšem podstatně zpohodlněla a nabízí bohatší výbavu, na zadních sedačkách se už pasažéři usadí jako v SUV. Což samozřejmě platí pouze pro verzi Double Cab, kratší a méně obvyklá King Cab s menšími dvířky pasažéry usadí pouze na velmi nouzových sedačkách. Nissan navíc rezignoval na vlastní motory a do navary dostal vznětový čtyřválec Renaultu z dodávky Master, po nastartování se tedy ozve typický sytý zvuk užitkového dieselu.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!