Interiér vzhledem i zpracováním odpovídá době uvedení, je ale podobně jako v pick-upu uzpůsobený pro jednoduché ovládání i v rukavicích. S modernizací v roce 2010 se změnil jen v detailech.|
Zdroj: Nissan
Interiér vzhledem i zpracováním odpovídá době uvedení, je ale podobně jako v pick-upu uzpůsobený pro jednoduché ovládání i v rukavicích. S modernizací v roce 2010 se změnil jen v detailech.|
Zdroj: Petr Žitný
Nissan Pathfinder|
Zdroj: Petr Žitný
Kromě dvojice Navara a Pathfinder stál na stejném základě rovněž o něco menší off-road Xterra, sdílející přední část až po sloupek B a také tuhou zadní nápravu z navary. Nikdy se nenabízel v Evropě, i zde se však občas nějaký kousek dovezený z USA objeví.|
Zdroj: Nissan
Diferenciál také není až tak bytelný, jak by mohl být, a náročnější používání jej dokáže rychle opotřebit. Doporučený interval pro výměnu oleje je 24 měsíců/30 000 kilometrů.|
Zdroj: Petr Žitný
S výměnou ložisek se u takového vozu musí počítat, je to prostě jen další spotřební materiál. V závislosti na náročnosti používání to může být v intervalech 15 000 až 100 000 kilometrů. Výměna ale není náročná a zvládne to i člověk s trochou nářadí. V předních je integrováno ABS čidlo.|
Zdroj: Petr Žitný
S výměnou ložisek se u takového vozu musí počítat, je to prostě jen další spotřební materiál. V závislosti na náročnosti používání to může být v intervalech 15 000 až 100 000 kilometrů. Výměna ale není náročná a zvládne to i člověk s trochou nářadí. V předních je integrováno ABS čidlo.|
Zdroj: Petr Žitný
S výměnou ložisek se u takového vozu musí počítat, je to prostě jen další spotřební materiál. V závislosti na náročnosti používání to může být v intervalech 15 000 až 100 000 kilometrů. Výměna ale není náročná a zvládne to i člověk s trochou nářadí. V předních je integrováno ABS čidlo.|
Zdroj: Petr Žitný
Pathfinder má také třetí řadu sedaček, na které se vejdou i dospělí jedinci. Příjemné na delší cesty to úplně není, jsou tu ale i výdechy klimatizace či držáky nápojů.|
Zdroj: Petr Žitný
Jedním ze způsobů, jak poznat americkou verzi, je tažné zařízení, které na zámořských kusech vypadá takto|
Zdroj: Petr Žitný
Tyto katalyzátory na benzinové verzi jsou potenciální zabijáci motoru a musí se jim věnovat pozornost, než se zcela rozpadnou|
Zdroj: Petr Žitný
Motor 2.5 dCi|
Zdroj: Petr Žitný
Motor 3.0 V6 dCi|
Zdroj: Petr Žitný
Selhání ventilu EGR je jednou z nejčastějších závad dieselového šestiválce. Opravit nejde, nový ale není až tak drahý.|
Zdroj: Petr Žitný
Takto může vypadat kříž kardanu v pokročilém stádiu rozkladu. Vůz, ve kterém jezdil, se při jízdě na dálnici nepříjemně třepal.|
Zdroj: Petr Žitný
I na přední nápravě se objevují vůle, spotřební komponenty nejsou drahé|
Zdroj: Petr Žitný
Toto jsou trubky topení v zadní spodní část vozu. Zde je už zjevný počátek koroze, která je může velmi rychle proděravět, čímž celý systém ztratí tlak.|
Zdroj: Petr Žitný
Nezávislá zadní náprava je na rozdíl od tuhé nápravy navary složitější, s pružinami místo listových per Ramena jsou zde hned dvě.|
Zdroj: Petr Žitný
Zadní náprava je spolehlivější než u navary, přesto je nutné zde počítat s výměnami silentbloků a čepů. Výměnu můžou zkomplikovat zarezlé excentrické šrouby.|
Zdroj: Petr Žitný
Nissan Pathfinder|
Zdroj: Petr Žitný
Nissan Pathfinder|
Zdroj: Petr Žitný
Nissan Pathfinder|
Zdroj: Nissan
Nissan Pathfinder|
Zdroj: Nissan
Nissan Pathfinder|
Zdroj: Nissan
Nissan Pathfinder|
Zdroj: Petr Žitný
Kříživost náprav není ideální, do obzvláště náročného terénu je lepší se s pathfinderem nepouštět. Přesto dokáže projet až nečekané krpály.|
Zdroj: Petr Žitný
Kufr pathfinderu je velký a dobře přístupný, alespoň v pětimístné konfiguraci. Vyklopená třetí řada sedaček jej výrazně zmenší.|
Zdroj: Petr Žitný
Takto vypadá nešťastný kardan po jízdě na pevném povrchu v režimu stálé čtyřkolky. Proto má pathfinder automatický režim, i v zimě se tak dá bezpečně jet po silnici a spoléhat na pohon všech kol.|
Zdroj: Petr Žitný
Na podobné auto má benzinový šestiválec nadprůměrný výkon, za oceánem ale není problém koupit si kompresorový kit – jako ostatně téměř na vše, co v Americe jezdí|
Zdroj: Petr Žitný
Petr se off-roadové schopnosti rozhodl vylepšit sadou nových pružin s o 5 cm větší světlou výškou, na jízdním komfortu není rozdíl příliš znatelný|
Zdroj: Petr Žitný
U Petra se pathfinder dosti natahá. K udržení Mazdy RX-8 ve funkčním stavu je totiž lepší ji mezi okruhy a domovem vozit na vleku.|
Zdroj: Petr Žitný
Na spodku je sice oranžovo, vše je však jen povrchová koroze. Hůře jsou na tom zjevně komponenty zavěšení kol, nejhorší je ovšem výfuk.|
Zdroj: Petr Žitný