Ojetý Nissan Pathfinder R51: Tento se vám nezlomí
Při pátrání po starším rámovém offroadu může mezi land cruisery či patroly padnout oko na málo známý Nissan Pathfinder. Ten sice staví na základě nepříliš dobré navary, s dobrou péčí ale umí posloužit.
Zmiňovali jsme to už mnohokrát, klasické rámové offroady v Evropě vymírají. Zůstává pouhých pár posledních mohykánů, a to především ve formě pick-upu. Dříve bývala situace podstatně lepší, a tak mají zájemci o pořádný rámový stroj pořád bohaté možnosti výběru mezi ojetinami.
Nissan Pathfinder třetí generace vychází z tehdejšího pick-upu Navara D40 – tedy přesně toho, který se nechvalně proslavil lámáním rámu a dalšími závadami. O něm jsme ostatně napsali rozsáhlý materiál v čísle 18/2020 a nevyšel tehdy jako nejlepší koupě. Dá se ale zkušenost z poddimenzovaného pick-upu uplatnit i u jeho osobního sourozence?
Stavět na základech pick-upů také osobní varianty je dodnes běžná praxe, i když zrovna novější generace pathfinderu přešly na obyčejnější, samonosnou konstrukci. Proti navaře je pathfinder výrazně kratší, s délkou kolem 4,8 metru se rozměrově podobá třeba Volkswagenu Touareg. Popularitu si proto získal i v Evropě, pro niž se vyráběl ve španělské Barceloně po boku sesterského pick-upu. V Americe mimochodem existovala také větší verze s přídomkem Armada, stojící ovšem na rámu většího pick-upu Titan. V české inzerci jsou jak pathfinder, tak navara zastoupeny v podobném množství, obvykle kolem 30–40 kusů s cenami začínajícími kolem 150.000 Kč.
Univerzální pomocník
Díky svým vlastnostem dnes láká pathfinder především dvě sorty zájemců: nadšence do offroadového jezdění a lidi, kteří potřebují tahat těžší náklady. A ti jistě ocení informaci, že na rozdíl od pick-upu se SUV neláme. Nemusí to být lepší kvalitou protikorozní ochrany. Navara se lámala v místě přechodu mezi kabinou a korbou, kde se na rám dostávala vlhkost, což u pathfinderu nehrozí. Přesto neuškodí dodatečné vystříkání rámu protikorozní ochranou, sklony ke korozi rám prostě má. Lépe je na tom karoserie, najdou se ale jiná, méně obvyklá místa.
Například čidla airbagů umístěná v prazích dokážou zcela vyhnít bez toho, že by stejný osud postihl samotný práh. Auto má vzadu na podvozku umístěné hliníkové trubky topení, které i přes použitý materiál mají značné tendence ke korozi a rozpadu, čímž systém ztratí tlak. Nejslabší místo karoserie je kolem lišty nad registrační značkou na pátých dveřích. Problém je i se zadním párem bočních dveří, ale trochu jiný – lámou se totiž plastové kliky, které je ale snadné zakoupit z druhovýroby.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.