Atmosférická benzinová jednotka 1.4 má kupodivu trochu lehčí stálý převod než zmučená základní 1.2. Tady vidíte otáčky při tachometrových 130 km/h. Při těch skutečných točí 3740 min-1. Průměrnou spotřebu lze s lehčí nohou udržet na šesti litrech.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Základní halogeny určení vozu bohatě postačují, svítí dokonce mnohem lépe než halogenová světla v Astře K. Hledejte ale kombinaci s denním svícením LED, naše sotva zřetelné žárovkové je už jen pro ostudu.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Tmavě šedý metalický dekor v hlubokém lesku, typický pro výbavu Drive, vypadá naživo luxusně. Mohutné zdvojené přední sloupky komplikují výhled do předoboku, u ideálního městského auta byste měli vidět jako z rozhledny. Nebo aspoň jako ze současné Hondy Jazz.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Nejběžnější pětikvalt F17 pro slabší motory má pěkně přesnou kulisu. Jen zkontrolujte, zda z něj neprosakuje olej, bývá to po letech docela časté.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Dílenské zpracování je jedno z nejlepších, jaká u auta této třídy a ceny můžete zažít. Výtka patří jen nešťastným „pochromovaným“ plastovým rámečkům, které se po čase pravidelně olupují.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Sedadla jsou hodně tuhá, což mírně devalvuje pocit pohodlí. Vzadu je pro figuranta s výškou 183 cm už těsno, ale v kategorii čtyřmetrové třídy jde o standard.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Topení nepatří zrovna k silným stránkám modelu. Motory se dlouho zahřívají, dozadu dokonce nevedou ani obvyklé výdechy k nohám, co bývají schované pod předními sedadly.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Opel Corsa|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Opel Corsa|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Opel Corsa|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Opel Corsa|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Pokud potřebujete dvoupedálové ovládání, preferujte robotizovanou skříň Easytronic. Ne, nebláznili jsme se. Zdejší zmodernizovaný Easytronic 3.0 už řadí kulturně, zvládá i jemnější parkovací manévry, a hlavně půjde v případě potřeby levně opravit. Ovládací nástavba má jen dvě části, každá vychází asi na 12 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
U 1.0 Turbo a volitelně u 1.3 CDTI/70 kW byla nová generace šestikvaltu M22/M20. Starý 6° manuál M32 (už s mírně zesílenými ložisky) byl jen u motorů 1.4 Turbo a 1.6 Turbo.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Tak má vypadat ideální podvozek. Co nejjednodušší, a přesto výborně fungující. Proti Corse D bylo zavěšení detailně přepracováno, přední náprava je kompletně nová, zadní dostala nové naladění. Celkově dobré je i odhlučnění podvozku.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
U benzinových čtyřválců 1.2 a 1.4 (včetně 1.4 Turbo) se paradoxně umějí ozvat řetězové rozvody dříve než u litrového tříválce či dieselu 1.3 CDTI. Nad hranicí 150 000 km už mohou být na výměnu. Pokud jsou v pořádku přestavovače vaček, měla by se operace vejít do 15 000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Pohlednější interiér nezapře inspiraci modelem Adam, ten však měl kruhové výdechy ventilace. Palubní počítač se ještě ovládá z páčky směrovek. S kusy vybavenými kamerovým systémem Opel Eye a podobnými hi-tech vymoženostmi se setkáte velmi vzácně, těžištěm nabídky byly levnější verze. Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce i stabilizace ESP tu byly standardem, za klimatizaci se u základní výbavy připlácelo. Na snímku veselé provedení Color Edition s příplatkovým systémem IntelliLink s dotykovým displejem.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Integrovaná navigace tu neexistovala, v případě příplatkového systému IntelliLink s podporou Android Auto a Apple CarPlay ji však můžete zrcadlit ze svého smartphonu – když zrovna nejsou problémy s konektivitou. Pokud vás vlevo zaujalo tlačítko vyhřívaného volantu, tak to uměl nabídnout už předchůdce.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Easytronic|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Povědomé tvary i proporce naznačují, že vůz ještě vychází z předchozí Corsy D. Hlavním rozlišovacím znakem mladšího modelu E se staly „vykousnuté“ přední světlomety a širší zadní svítilny, zasahující do víka kufru. Model se dobře prodával po celé Evropě, ale převážně v levnějších verzích.|
Zdroj: Opel
S generací E odešla do historie i stylově čistá třídveřová varianta, pod koncernem Stellantis se už nevešla do excelových tabulek. Se slzou v oku budeme vzpomínat i na neobyčejně pestrou paletu laků, čítající až 23 odstínů.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Zavazadelník o objemu 285 l bude na běžný nákup stačit, zvlášť při drahotě, do níž míříme. Po sklopení opěradel je k dispozici až 1090 (3dv.) nebo 1120 l (5dv. verze).|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Zuřivá šestnáctistovka verze OPC má jako jediná rozvodový řemen, jde ještě o starý motor se vstřikováním MPI. Všimněte si kvalitní baterie typu AGM, takové používaly i slabší corsy, když byly v kombinaci se systémem stop-start (verze EcoFlex). OPC z nabídky vypadlo v březnu 2018, krátce je zastoupila civilnější varianta GSi s řetězovým 1.4 Turbo/110 kW – opět s MPI.|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Na výběr byly tři typy světlometů: halogenové s žárovkovým denním svícením,...|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
halogenové s denním svícením LED...|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
a vrcholné statické bixenony s denními LED|
Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník