Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Opel Corsa E (2014-2019, model X15): Závan starých časů

Svět motorů Svět motorů 21. 4. 2022 • 21:50
32
2
Zobrazit náhledy (32)
Dílenské zpracování je jedno z nejlepších, jaká u auta této třídy a ceny můžete zažít. Výtka patří jen nešťastným „pochromovaným“ plastovým rámečkům, které se po čase pravidelně olupují. Sedadla jsou hodně tuhá, což mírně devalvuje pocit pohodlí. Vzadu je pro figuranta s výškou 183 cm už těsno, ale v kategorii čtyřmetrové třídy jde o standard. Topení nepatří zrovna k silným stránkám modelu. Motory se dlouho zahřívají, dozadu dokonce nevedou ani obvyklé výdechy k nohám, co bývají schované pod předními sedadly. Opel Corsa Opel Corsa Opel Corsa Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů. Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů. Opel Corsa Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat. Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat. Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas. Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas. Pokud potřebujete dvoupedálové ovládání, preferujte robotizovanou skříň Easytronic. Ne, nebláznili jsme se. Zdejší zmodernizovaný Easytronic 3.0 už řadí kulturně, zvládá i jemnější parkovací manévry, a hlavně půjde v případě potřeby levně opravit. Ovládací nástavba má jen dvě části, každá vychází asi na 12 000 Kč. U 1.0 Turbo a volitelně u 1.3 CDTI/70 kW byla nová generace šestikvaltu M22/M20. Starý 6° manuál M32 (už s mírně zesílenými ložisky) byl jen u motorů 1.4 Turbo a 1.6 Turbo. Tak má vypadat ideální podvozek. Co nejjednodušší, a přesto výborně fungující. Proti Corse D bylo zavěšení detailně přepracováno, přední náprava je kompletně nová, zadní dostala nové naladění. Celkově dobré je i odhlučnění podvozku. U benzinových čtyřválců 1.2 a 1.4 (včetně 1.4 Turbo) se paradoxně umějí ozvat řetězové rozvody dříve než u litrového tříválce či dieselu 1.3 CDTI. Nad hranicí 150 000 km už mohou být na výměnu. Pokud jsou v pořádku přestavovače vaček, měla by se operace vejít do 15 000 Kč. Pohlednější interiér nezapře inspiraci modelem Adam, ten však měl kruhové výdechy ventilace. Palubní počítač se ještě ovládá z páčky směrovek. S kusy vybavenými kamerovým systémem Opel Eye a podobnými hi-tech vymoženostmi se setkáte velmi vzácně, těžištěm nabídky byly levnější verze. Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce i stabilizace ESP tu byly standardem, za klimatizaci se u základní výbavy připlácelo. Na snímku veselé provedení Color Edition s příplatkovým systémem IntelliLink s dotykovým displejem. Integrovaná navigace tu neexistovala, v případě příplatkového systému IntelliLink s podporou Android Auto a Apple CarPlay ji však můžete zrcadlit ze svého smartphonu – když zrovna nejsou problémy s konektivitou. Pokud vás vlevo zaujalo tlačítko vyhřívaného volantu, tak to uměl nabídnout už předchůdce. Easytronic Povědomé tvary i proporce naznačují, že vůz ještě vychází z předchozí Corsy D. Hlavním rozlišovacím znakem mladšího modelu E se staly „vykousnuté“ přední světlomety a širší zadní svítilny, zasahující do víka kufru. Model se dobře prodával po celé Evropě, ale převážně v levnějších verzích. S generací E odešla do historie i stylově čistá třídveřová varianta, pod koncernem Stellantis se už nevešla do excelových tabulek. Se slzou v oku budeme vzpomínat i na neobyčejně pestrou paletu laků, čítající až 23 odstínů. Zavazadelník o objemu 285 l bude na běžný nákup stačit, zvlášť při drahotě, do níž míříme. Po sklopení opěradel je k dispozici až 1090 (3dv.) nebo 1120 l (5dv. verze). Zuřivá šestnáctistovka verze OPC má jako jediná rozvodový řemen, jde ještě o starý motor se vstřikováním MPI. Všimněte si kvalitní baterie typu AGM, takové používaly i slabší corsy, když byly v kombinaci se systémem stop-start (verze EcoFlex). OPC z nabídky vypadlo v březnu 2018, krátce je zastoupila civilnější varianta GSi s řetězovým 1.4 Turbo/110 kW – opět s MPI. Na výběr byly tři typy světlometů: halogenové s žárovkovým denním svícením,... halogenové s denním svícením LED... a vrcholné statické bixenony s denními LED

Pátá generace corsy se navenek jeví jako ideální městské auto. Má kvalitní karoserii i podvozek a pod kapotou většinou starý atmosférický čtyřválec s nepřímým vstřikováním. Je to tak, novinkový tichý pružný tříválec 1.0 Turbo má jen minimum kusů.

Méně zasvěceným musíme objasnit, že Opel Corsa E ještě neumí jezdit na elektřinu. To jen opelovské abecední značení generací svádí k záměně se současným elektromobilem Corsa-e. Od něj je minulá Corsa E vzdálena o kus automobilového vesmíru.

Odkud se to známe?

Model vyráběný v letech 2014-2019 vznikl ještě dávno před námluvami Opelu s francouzským koncernem PSA (dnes Stellantis). Jeho kořeny sahají až někam k roku 2006, kdy debutovala předchozí, čtvrtá Corsa D na platformě SCCS, sdílené s Fiatem Grande Punto. Z ní ještě fakticky vychází, byť má kompletně zmodernizovaný zevnějšek, přeladěný podvozek a zajímavější interiér ve stylu Opelu Adam. Ten má ke corse celkově blízký vztah. Třídveřová corsa sjížděla s adamem ze společné výrobní linky v německém Eisenachu. Praktičtější, pětidveřové verze naopak pocházejí ze španělské filiálky v Zaragoze. Kvalitativní rozdíl mezi nimi není, což dokládaly i drobné dětské nemoci sdílené s adamem: některé série prvních ročníků se svolávaly na preventivní výměnu převodky řízení, u některých kusů z let 2016-2017 zase hrozilo přeskočení ozubeného segmentu ruční parkovací brzdy. Některé kusy nastupovaly k preventivní výměně pyropatron airbagů, vzácněji navíječů předních pásů, ale nešlo o nějaké plošné záležitosti. Pokud má auto za sebou průhlednou servisní historii ve značce, nic z toho by se ho už nemělo týkat.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
Avatar - Ja Prvni 123
22. 4. 2022 13:15
Re: Služobák
Já mám Punto z roku 2018.
Má teda italský benzínový motor, jinak je to víceméně to samé.
A je to prostorné, pohodlné, s podstatně menší spotřebou než atmo Fabie.
A ještě jsem neřešil závadu ani jednu.

Jen motor je trochu víc slyšet, než 1.2 v původním Puntu.
22. 4. 2022 09:28
Služobák
Mali sme to vo firme ako referentské vozidlá, na prianie nemeckých majiteľov firmy všetko v diesli, a boli to nespoľahlivé, nepohodlné a hlučné šroty, s ktorými nikto nejazdil rád. Zlaté Fabie, ktoré sme mali predtým, aj keď tiež neboli žiadnym ideálom.
Články odjinud