Ojetý Opel Corsa E (2014-2019, model X15): Závan starých časů

6/32
Přehled fotografií
Zavřít
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Atmosférická benzinová jednotka 1.4 má kupodivu trochu lehčí stálý převod než zmučená základní 1.2. Tady vidíte otáčky při tachometrových 130 km/h. Při těch skutečných točí 3740 min-1. Průměrnou spotřebu lze s lehčí nohou udržet na šesti litrech.
    Atmosférická benzinová jednotka 1.4 má kupodivu trochu lehčí stálý převod než zmučená základní 1.2. Tady vidíte otáčky při tachometrových 130 km/h. Při těch skutečných točí 3740 min-1. Průměrnou spotřebu lze s lehčí nohou udržet na šesti litrech.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Základní halogeny určení vozu bohatě postačují, svítí dokonce mnohem lépe než halogenová světla v Astře K. Hledejte ale kombinaci s denním svícením LED, naše sotva zřetelné žárovkové je už jen pro ostudu.
    Základní halogeny určení vozu bohatě postačují, svítí dokonce mnohem lépe než halogenová světla v Astře K. Hledejte ale kombinaci s denním svícením LED, naše sotva zřetelné žárovkové je už jen pro ostudu.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Tmavě šedý metalický dekor v hlubokém lesku, typický pro výbavu Drive, vypadá naživo luxusně. Mohutné zdvojené přední sloupky komplikují výhled do předoboku, u ideálního městského auta byste měli vidět jako z rozhledny. Nebo aspoň jako ze současné Hondy Jazz.
    Tmavě šedý metalický dekor v hlubokém lesku, typický pro výbavu Drive, vypadá naživo luxusně. Mohutné zdvojené přední sloupky komplikují výhled do předoboku, u ideálního městského auta byste měli vidět jako z rozhledny. Nebo aspoň jako ze současné Hondy Jazz.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Nejběžnější pětikvalt F17 pro slabší motory má pěkně přesnou kulisu. Jen zkontrolujte, zda z něj neprosakuje olej, bývá to po letech docela časté.
    Nejběžnější pětikvalt F17 pro slabší motory má pěkně přesnou kulisu. Jen zkontrolujte, zda z něj neprosakuje olej, bývá to po letech docela časté.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Dílenské zpracování je jedno z nejlepších, jaká u auta této třídy a ceny můžete zažít. Výtka patří jen nešťastným „pochromovaným“ plastovým rámečkům, které se po čase pravidelně olupují.
    Dílenské zpracování je jedno z nejlepších, jaká u auta této třídy a ceny můžete zažít. Výtka patří jen nešťastným „pochromovaným“ plastovým rámečkům, které se po čase pravidelně olupují.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Sedadla jsou hodně tuhá, což mírně devalvuje pocit pohodlí. Vzadu je pro figuranta s výškou 183 cm už těsno, ale v kategorii čtyřmetrové třídy jde o standard.
    Sedadla jsou hodně tuhá, což mírně devalvuje pocit pohodlí. Vzadu je pro figuranta s výškou 183 cm už těsno, ale v kategorii čtyřmetrové třídy jde o standard.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Topení nepatří zrovna k silným stránkám modelu. Motory se dlouho zahřívají, dozadu dokonce nevedou ani obvyklé výdechy k nohám, co bývají schované pod předními sedadly.
    Topení nepatří zrovna k silným stránkám modelu. Motory se dlouho zahřívají, dozadu dokonce nevedou ani obvyklé výdechy k nohám, co bývají schované pod předními sedadly.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů.
    Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů.
    Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Opel Corsa
    Opel Corsa| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat.
    Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat.
    Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas.
    Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas.
    Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Pokud potřebujete dvoupedálové ovládání, preferujte robotizovanou skříň Easytronic. Ne, nebláznili jsme se. Zdejší zmodernizovaný Easytronic 3.0 už řadí kulturně, zvládá i jemnější parkovací manévry, a hlavně půjde v případě potřeby levně opravit. Ovládací nástavba má jen dvě části, každá vychází asi na 12 000 Kč.
    Pokud potřebujete dvoupedálové ovládání, preferujte robotizovanou skříň Easytronic. Ne, nebláznili jsme se. Zdejší zmodernizovaný Easytronic 3.0 už řadí kulturně, zvládá i jemnější parkovací manévry, a hlavně půjde v případě potřeby levně opravit. Ovládací nástavba má jen dvě části, každá vychází asi na 12 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • U 1.0 Turbo a volitelně u 1.3 CDTI/70 kW byla nová generace šestikvaltu M22/M20. Starý 6° manuál M32 (už s mírně zesílenými ložisky) byl jen u motorů 1.4 Turbo a 1.6 Turbo.
    U 1.0 Turbo a volitelně u 1.3 CDTI/70 kW byla nová generace šestikvaltu M22/M20. Starý 6° manuál M32 (už s mírně zesílenými ložisky) byl jen u motorů 1.4 Turbo a 1.6 Turbo.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Tak má vypadat ideální podvozek. Co nejjednodušší, a přesto výborně fungující. Proti Corse D bylo zavěšení detailně přepracováno, přední náprava je kompletně nová, zadní dostala nové naladění. Celkově dobré je i odhlučnění podvozku.
    Tak má vypadat ideální podvozek. Co nejjednodušší, a přesto výborně fungující. Proti Corse D bylo zavěšení detailně přepracováno, přední náprava je kompletně nová, zadní dostala nové naladění. Celkově dobré je i odhlučnění podvozku.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • U benzinových čtyřválců 1.2 a 1.4 (včetně 1.4 Turbo) se paradoxně umějí ozvat řetězové rozvody dříve než u litrového tříválce či dieselu 1.3 CDTI. Nad hranicí 150 000 km už mohou být na výměnu. Pokud jsou v pořádku přestavovače vaček, měla by se operace vejít do 15 000 Kč.
    U benzinových čtyřválců 1.2 a 1.4 (včetně 1.4 Turbo) se paradoxně umějí ozvat řetězové rozvody dříve než u litrového tříválce či dieselu 1.3 CDTI. Nad hranicí 150 000 km už mohou být na výměnu. Pokud jsou v pořádku přestavovače vaček, měla by se operace vejít do 15 000 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Pohlednější interiér nezapře inspiraci modelem Adam, ten však měl kruhové výdechy ventilace. Palubní počítač se ještě ovládá z páčky směrovek. S kusy vybavenými kamerovým systémem Opel Eye a podobnými hi-tech vymoženostmi se setkáte velmi vzácně, těžištěm nabídky byly levnější verze. Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce i stabilizace ESP tu byly standardem, za klimatizaci se u základní výbavy připlácelo. Na snímku veselé provedení Color Edition s příplatkovým systémem IntelliLink s dotykovým displejem.
    Pohlednější interiér nezapře inspiraci modelem Adam, ten však měl kruhové výdechy ventilace. Palubní počítač se ještě ovládá z páčky směrovek. S kusy vybavenými kamerovým systémem Opel Eye a podobnými hi-tech vymoženostmi se setkáte velmi vzácně, těžištěm nabídky byly levnější verze. Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce i stabilizace ESP tu byly standardem, za klimatizaci se u základní výbavy připlácelo. Na snímku veselé provedení Color Edition s příplatkovým systémem IntelliLink s dotykovým displejem.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Integrovaná navigace tu neexistovala, v případě příplatkového systému IntelliLink s podporou Android Auto a Apple CarPlay ji však můžete zrcadlit ze svého smartphonu – když zrovna nejsou problémy s konektivitou. Pokud vás vlevo zaujalo tlačítko vyhřívaného volantu, tak to uměl nabídnout už předchůdce.
    Integrovaná navigace tu neexistovala, v případě příplatkového systému IntelliLink s podporou Android Auto a Apple CarPlay ji však můžete zrcadlit ze svého smartphonu – když zrovna nejsou problémy s konektivitou. Pokud vás vlevo zaujalo tlačítko vyhřívaného volantu, tak to uměl nabídnout už předchůdce.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Easytronic
    Easytronic| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Povědomé tvary i proporce naznačují, že vůz ještě vychází z předchozí Corsy D. Hlavním rozlišovacím znakem mladšího modelu E se staly „vykousnuté“ přední světlomety a širší zadní svítilny, zasahující do víka kufru. Model se dobře prodával po celé Evropě, ale převážně v levnějších verzích.
    Povědomé tvary i proporce naznačují, že vůz ještě vychází z předchozí Corsy D. Hlavním rozlišovacím znakem mladšího modelu E se staly „vykousnuté“ přední světlomety a širší zadní svítilny, zasahující do víka kufru. Model se dobře prodával po celé Evropě, ale převážně v levnějších verzích.| Zdroj: Opel
  • S generací E odešla do historie i stylově čistá třídveřová varianta, pod koncernem Stellantis se už nevešla do excelových tabulek. Se slzou v oku budeme vzpomínat i na neobyčejně pestrou paletu laků, čítající až 23 odstínů.
    S generací E odešla do historie i stylově čistá třídveřová varianta, pod koncernem Stellantis se už nevešla do excelových tabulek. Se slzou v oku budeme vzpomínat i na neobyčejně pestrou paletu laků, čítající až 23 odstínů.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Zavazadelník o objemu 285 l bude na běžný nákup stačit, zvlášť při drahotě, do níž míříme. Po sklopení opěradel je k dispozici až 1090 (3dv.) nebo 1120 l (5dv. verze).
    Zavazadelník o objemu 285 l bude na běžný nákup stačit, zvlášť při drahotě, do níž míříme. Po sklopení opěradel je k dispozici až 1090 (3dv.) nebo 1120 l (5dv. verze).| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Zuřivá šestnáctistovka verze OPC má jako jediná rozvodový řemen, jde ještě o starý motor se vstřikováním MPI. Všimněte si kvalitní baterie typu AGM, takové používaly i slabší corsy, když byly v kombinaci se systémem stop-start (verze EcoFlex). OPC z nabídky vypadlo v březnu 2018, krátce je zastoupila civilnější varianta GSi s řetězovým 1.4 Turbo/110 kW – opět s MPI.
    Zuřivá šestnáctistovka verze OPC má jako jediná rozvodový řemen, jde ještě o starý motor se vstřikováním MPI. Všimněte si kvalitní baterie typu AGM, takové používaly i slabší corsy, když byly v kombinaci se systémem stop-start (verze EcoFlex). OPC z nabídky vypadlo v březnu 2018, krátce je zastoupila civilnější varianta GSi s řetězovým 1.4 Turbo/110 kW – opět s MPI.| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • Na výběr byly tři typy světlometů: halogenové s žárovkovým denním svícením,...
    Na výběr byly tři typy světlometů: halogenové s žárovkovým denním svícením,...| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • halogenové s denním svícením LED...
    halogenové s denním svícením LED...| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
  • a vrcholné statické bixenony s denními LED
    a vrcholné statické bixenony s denními LED| Zdroj: Svět motorů/Marek Oborník
Opel Corsa
Atmosférická benzinová jednotka 1.4 má kupodivu trochu lehčí stálý převod než zmučená základní 1.2. Tady vidíte otáčky při tachometrových 130 km/h. Při těch skutečných točí 3740 min-1. Průměrnou spotřebu lze s lehčí nohou udržet na šesti litrech.
Základní halogeny určení vozu bohatě postačují, svítí dokonce mnohem lépe než halogenová světla v Astře K. Hledejte ale kombinaci s denním svícením LED, naše sotva zřetelné žárovkové je už jen pro ostudu.
Tmavě šedý metalický dekor v hlubokém lesku, typický pro výbavu Drive, vypadá naživo luxusně. Mohutné zdvojené přední sloupky komplikují výhled do předoboku, u ideálního městského auta byste měli vidět jako z rozhledny. Nebo aspoň jako ze současné Hondy Jazz.
Nejběžnější pětikvalt F17 pro slabší motory má pěkně přesnou kulisu. Jen zkontrolujte, zda z něj neprosakuje olej, bývá to po letech docela časté.
Dílenské zpracování je jedno z nejlepších, jaká u auta této třídy a ceny můžete zažít. Výtka patří jen nešťastným „pochromovaným“ plastovým rámečkům, které se po čase pravidelně olupují.
Sedadla jsou hodně tuhá, což mírně devalvuje pocit pohodlí. Vzadu je pro figuranta s výškou 183 cm už těsno, ale v kategorii čtyřmetrové třídy jde o standard.
Topení nepatří zrovna k silným stránkám modelu. Motory se dlouho zahřívají, dozadu dokonce nevedou ani obvyklé výdechy k nohám, co bývají schované pod předními sedadly.
Opel Corsa
Opel Corsa
Opel Corsa
Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů.
Pod motorem není kryt, velký průvan v motorovém prostoru zimní ohřívání také neurychlí. Oceňujeme starší, méně problémovou klimatizační náplň R-134a i volný přístup k žárovkám světlometů.
Opel Corsa
Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat.
Lákavý pravý automat GM 6T30 (volitelný jen u 1.4 bez stop-startu) raději obcházejte. Je to krám. Už nový řadil s cukáním, dýchavičné čtrnáctistovce bere poslední rezervy k předjíždění, a ještě se umí rozsypat i při jejích skromných 130 Nm. Vydřené drážkování spojkového koše v důsledku prokluzu nekvalitní vlnité pružiny a postupná ztráta trojky, pětky a zpátečky jsou řešitelné jen nákupem celé skříně za 185 000 Kč, protože kromě hydroměniče, mechatroniky a těsnění nejde do této skříně nic objednat.
Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas.
Občasný rozpad lopatkového kola olejového čerpadla u benzinových kubatur 1.2 (častěji) a 1.4 strašil hlavně u předchůdce, s rostoucím nájezdem se ale riziko přesouvá i na tento model – byť statisticky není vysoké. Opravná sada stojí 5500 Kč, smysl ale dává, jen když se namontuje včas.
Pokud potřebujete dvoupedálové ovládání, preferujte robotizovanou skříň Easytronic. Ne, nebláznili jsme se. Zdejší zmodernizovaný Easytronic 3.0 už řadí kulturně, zvládá i jemnější parkovací manévry, a hlavně půjde v případě potřeby levně opravit. Ovládací nástavba má jen dvě části, každá vychází asi na 12 000 Kč.
U 1.0 Turbo a volitelně u 1.3 CDTI/70 kW byla nová generace šestikvaltu M22/M20. Starý 6° manuál M32 (už s mírně zesílenými ložisky) byl jen u motorů 1.4 Turbo a 1.6 Turbo.
Tak má vypadat ideální podvozek. Co nejjednodušší, a přesto výborně fungující. Proti Corse D bylo zavěšení detailně přepracováno, přední náprava je kompletně nová, zadní dostala nové naladění. Celkově dobré je i odhlučnění podvozku.
U benzinových čtyřválců 1.2 a 1.4 (včetně 1.4 Turbo) se paradoxně umějí ozvat řetězové rozvody dříve než u litrového tříválce či dieselu 1.3 CDTI. Nad hranicí 150 000 km už mohou být na výměnu. Pokud jsou v pořádku přestavovače vaček, měla by se operace vejít do 15 000 Kč.
Pohlednější interiér nezapře inspiraci modelem Adam, ten však měl kruhové výdechy ventilace. Palubní počítač se ještě ovládá z páčky směrovek. S kusy vybavenými kamerovým systémem Opel Eye a podobnými hi-tech vymoženostmi se setkáte velmi vzácně, těžištěm nabídky byly levnější verze. Šest airbagů, asistent rozjezdu do kopce i stabilizace ESP tu byly standardem, za klimatizaci se u základní výbavy připlácelo. Na snímku veselé provedení Color Edition s příplatkovým systémem IntelliLink s dotykovým displejem.
Integrovaná navigace tu neexistovala, v případě příplatkového systému IntelliLink s podporou Android Auto a Apple CarPlay ji však můžete zrcadlit ze svého smartphonu – když zrovna nejsou problémy s konektivitou. Pokud vás vlevo zaujalo tlačítko vyhřívaného volantu, tak to uměl nabídnout už předchůdce.
Easytronic
Povědomé tvary i proporce naznačují, že vůz ještě vychází z předchozí Corsy D. Hlavním rozlišovacím znakem mladšího modelu E se staly „vykousnuté“ přední světlomety a širší zadní svítilny, zasahující do víka kufru. Model se dobře prodával po celé Evropě, ale převážně v levnějších verzích.
S generací E odešla do historie i stylově čistá třídveřová varianta, pod koncernem Stellantis se už nevešla do excelových tabulek. Se slzou v oku budeme vzpomínat i na neobyčejně pestrou paletu laků, čítající až 23 odstínů.
Zavazadelník o objemu 285 l bude na běžný nákup stačit, zvlášť při drahotě, do níž míříme. Po sklopení opěradel je k dispozici až 1090 (3dv.) nebo 1120 l (5dv. verze).
Zuřivá šestnáctistovka verze OPC má jako jediná rozvodový řemen, jde ještě o starý motor se vstřikováním MPI. Všimněte si kvalitní baterie typu AGM, takové používaly i slabší corsy, když byly v kombinaci se systémem stop-start (verze EcoFlex). OPC z nabídky vypadlo v březnu 2018, krátce je zastoupila civilnější varianta GSi s řetězovým 1.4 Turbo/110 kW – opět s MPI.
Na výběr byly tři typy světlometů: halogenové s žárovkovým denním svícením,...
halogenové s denním svícením LED...
a vrcholné statické bixenony s denními LED