Ojetý Opel Crossland/Crossland X: Kříženec všeho se vším

29/30
Přehled fotografií
Zavřít
  • Opel Crossland/Crossland X
    Opel Crossland/Crossland X| Zdroj: Svět motorů
  • Model vypadá vyšší než širší, ale příplatkové dvoubarevné provedení s kontrastní střechou (stříbrnou či černou) a největší, 17“ kola to dokážou trochu potlačit. Zde provedení před faceliftem, tedy z let 2017-2020.
    Model vypadá vyšší než širší, ale příplatkové dvoubarevné provedení s kontrastní střechou (stříbrnou či černou) a největší, 17“ kola to dokážou trochu potlačit. Zde provedení před faceliftem, tedy z let 2017-2020.| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér ještě opakuje motiv nastolený minulou Astrou K. Je tu ale víc tvrdých plastů a po letech i nějakých pazvuků. Starší, „opelácký“ infotainment IntelliLink, montovaný před faceliftem, si občas postaví hlavu.
    Interiér ještě opakuje motiv nastolený minulou Astrou K. Je tu ale víc tvrdých plastů a po letech i nějakých pazvuků. Starší, „opelácký“ infotainment IntelliLink, montovaný před faceliftem, si občas postaví hlavu.| Zdroj: Svět motorů
  • Ve faceliftových modelech můžete občas narazit na příplatkový přepínač jízdních režimů IntelliGrip, který už názvem slibuje také vliv na ladění trakční kontroly
    Ve faceliftových modelech můžete občas narazit na příplatkový přepínač jízdních režimů IntelliGrip, který už názvem slibuje také vliv na ladění trakční kontroly| Zdroj: Svět motorů
  • Automat se kombinoval jen s „dálničními“ motory 1.2 Turbo a 1.5 Diesel/88 kW, což omezuje jeho vhodnost pro městské taxikaření. Technicky jde o klasický „měničový“, přesto ne zcela hladce pracující šestistupňový automat Aisin AWF6F25, který znáte z malých peugeotů a citroënů. Olej v něm je opět „celoživotní“, takže spočítaný na délku záruky na auto. Pokud si ho chcete nechat déle, první náplň vyměňte po 90 000 km, všechny další po 60 000 km.
    Automat se kombinoval jen s „dálničními“ motory 1.2 Turbo a 1.5 Diesel/88 kW, což omezuje jeho vhodnost pro městské taxikaření. Technicky jde o klasický „měničový“, přesto ne zcela hladce pracující šestistupňový automat Aisin AWF6F25, který znáte z malých peugeotů a citroënů. Olej v něm je opět „celoživotní“, takže spočítaný na délku záruky na auto. Pokud si ho chcete nechat déle, první náplň vyměňte po 90 000 km, všechny další po 60 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • Manuální převodovky od Peugeotu se prozrazují dlouhými drahami řazení. Atmosférická jednotka 1.2 a překvapivě i rané 1.2 Turbo/81 kW ještě angažují stařičký pětikvalt MA (navržený pro vstupy do 160 Nm, pro turboverzi s 205 Nm tedy poddimenzovaný), u motoru 1.6 Diesel/73 kW je už větší BE (250 Nm). Šestikvalty jsou buď typu MCM (do 300 Nm) u 1.6 Diesel/88 kW a raného 1.2 Turbo/96 kW (do léta 2018), nebo MB6 (s limitem 250 Nm) v 1.2 Turbo od ročníku 2019 a 1.5 Diesel/75 či 81 kW.
    Manuální převodovky od Peugeotu se prozrazují dlouhými drahami řazení. Atmosférická jednotka 1.2 a překvapivě i rané 1.2 Turbo/81 kW ještě angažují stařičký pětikvalt MA (navržený pro vstupy do 160 Nm, pro turboverzi s 205 Nm tedy poddimenzovaný), u motoru 1.6 Diesel/73 kW je už větší BE (250 Nm). Šestikvalty jsou buď typu MCM (do 300 Nm) u 1.6 Diesel/88 kW a raného 1.2 Turbo/96 kW (do léta 2018), nebo MB6 (s limitem 250 Nm) v 1.2 Turbo od ročníku 2019 a 1.5 Diesel/75 či 81 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • U příplatkových posuvných zadních sedadel si můžete prostřední díl opěradla překlopit ve stolku s držáky na PET láhve
    U příplatkových posuvných zadních sedadel si můžete prostřední díl opěradla překlopit ve stolku s držáky na PET láhve| Zdroj: Svět motorů
  • Figurant s výškou 183 cm má vzadu dost místa na hlavu i kolena, na šířku ale byla meriva o krapet lepší. Kožené bočnice sedadel tu jsou dobrým poznávacím znamením – vždy znamenají pohodlnější a rozsáhleji seřiditelná přední sedadla s certifi kátem AGR.
    Figurant s výškou 183 cm má vzadu dost místa na hlavu i kolena, na šířku ale byla meriva o krapet lepší. Kožené bočnice sedadel tu jsou dobrým poznávacím znamením – vždy znamenají pohodlnější a rozsáhleji seřiditelná přední sedadla s certifi kátem AGR.| Zdroj: Svět motorů
  • Kufr se základním objemem 410 l (s posuvnými sedadly až od 410 do 520 l) má pěkně rovné tvary a dobrou výšku.
    Kufr se základním objemem 410 l (s posuvnými sedadly až od 410 do 520 l) má pěkně rovné tvary a dobrou výšku.| Zdroj: Svět motorů
  • Háčky na tašky jsou sice mělké, zato je v boku prostor pro nářadí.
    Háčky na tašky jsou sice mělké, zato je v boku prostor pro nářadí.| Zdroj: Svět motorů
  • Nádržka na AdBlue u dieselů má objem 15 litrů a v případě poruchy dávkovacího čerpadla či jeho elektroniky se mění celá. Opel za ni chce 36 000 Kč, ta samá v Citroënu C3 Aircross je o třetinu levnější. Ve většině případů jsou ale ceny dílů obou zmíněných vozů plus minus porovnatelné.
    Nádržka na AdBlue u dieselů má objem 15 litrů a v případě poruchy dávkovacího čerpadla či jeho elektroniky se mění celá. Opel za ni chce 36 000 Kč, ta samá v Citroënu C3 Aircross je o třetinu levnější. Ve většině případů jsou ale ceny dílů obou zmíněných vozů plus minus porovnatelné.| Zdroj: Svět motorů
  • Faceliftové modely přinesly modernější příď a už mají v základu plné světlomety LED. Nově přibyla sportovnější linie výbavy GS Line.
    Faceliftové modely přinesly modernější příď a už mají v základu plné světlomety LED. Nově přibyla sportovnější linie výbavy GS Line.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvodový řemen v oleji u benzinových tříválců je nešťastné řešení, na které doplácí zvláště přímovstřiková varianta 1.2 Turbo, více ředící olej benzinem. Ani novější typ řemene nic nespasí. Pouze se z něj neuvolňují souvislé gumové šupiny, které by hned ucpaly olejové čerpadlo a rozsvítily kontrolku mazání. Jemná gumová drobenka ale stále volně prochází přes olejové čerpadlo až do fi ltru, který se časem ucpe. Jeho zvýšený odpor pak otevře bypass a nefi ltrovaný olej pak volně proudí po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT naznačují, že už proběhla kompletní kontaminace motoru a do budoucna můžete čekat mimo jiné třeba zkrácenou životnost turbodmychadla, v jehož horkém ložiskovém uzlu se gumový prach hezky spéká.
    Rozvodový řemen v oleji u benzinových tříválců je nešťastné řešení, na které doplácí zvláště přímovstřiková varianta 1.2 Turbo, více ředící olej benzinem. Ani novější typ řemene nic nespasí. Pouze se z něj neuvolňují souvislé gumové šupiny, které by hned ucpaly olejové čerpadlo a rozsvítily kontrolku mazání. Jemná gumová drobenka ale stále volně prochází přes olejové čerpadlo až do fi ltru, který se časem ucpe. Jeho zvýšený odpor pak otevře bypass a nefi ltrovaný olej pak volně proudí po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT naznačují, že už proběhla kompletní kontaminace motoru a do budoucna můžete čekat mimo jiné třeba zkrácenou životnost turbodmychadla, v jehož horkém ložiskovém uzlu se gumový prach hezky spéká.| Zdroj: Svět motorů
  • Rozvodový řemen v oleji u benzinových tříválců je nešťastné řešení, na které doplácí zvláště přímovstřiková varianta 1.2 Turbo, více ředící olej benzinem. Ani novější typ řemene nic nespasí. Pouze se z něj neuvolňují souvislé gumové šupiny, které by hned ucpaly olejové čerpadlo a rozsvítily kontrolku mazání. Jemná gumová drobenka ale stále volně prochází přes olejové čerpadlo až do fi ltru, který se časem ucpe. Jeho zvýšený odpor pak otevře bypass a nefi ltrovaný olej pak volně proudí po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT naznačují, že už proběhla kompletní kontaminace motoru a do budoucna můžete čekat mimo jiné třeba zkrácenou životnost turbodmychadla, v jehož horkém ložiskovém uzlu se gumový prach hezky spéká.
    Rozvodový řemen v oleji u benzinových tříválců je nešťastné řešení, na které doplácí zvláště přímovstřiková varianta 1.2 Turbo, více ředící olej benzinem. Ani novější typ řemene nic nespasí. Pouze se z něj neuvolňují souvislé gumové šupiny, které by hned ucpaly olejové čerpadlo a rozsvítily kontrolku mazání. Jemná gumová drobenka ale stále volně prochází přes olejové čerpadlo až do fi ltru, který se časem ucpe. Jeho zvýšený odpor pak otevře bypass a nefi ltrovaný olej pak volně proudí po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT naznačují, že už proběhla kompletní kontaminace motoru a do budoucna můžete čekat mimo jiné třeba zkrácenou životnost turbodmychadla, v jehož horkém ložiskovém uzlu se gumový prach hezky spéká.| Zdroj: Svět motorů
  • S vyhřívaným volantem se u ojetin setkáte celkem často (byl spolu s vyhřívanými sedadly součástí zimní sady), s průhledovým „head-up“ displejem jen vzácně a pouze při kombinaci s navigací
    S vyhřívaným volantem se u ojetin setkáte celkem často (byl spolu s vyhřívanými sedadly součástí zimní sady), s průhledovým „head-up“ displejem jen vzácně a pouze při kombinaci s navigací| Zdroj: Svět motorů
  • Opelův zpoplatněný asistenční systém OnStar, fungující na principu „přítele na telefonu“, byl po přestupu značky pod PSA ukončen. Od roku 2020 je už tlačítko hluché.
    Opelův zpoplatněný asistenční systém OnStar, fungující na principu „přítele na telefonu“, byl po přestupu značky pod PSA ukončen. Od roku 2020 je už tlačítko hluché.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Crossland/Crossland X
    Opel Crossland/Crossland X| Zdroj: Svět motorů
  • Diesel se 73 kW bez stop-startu by měl mít papírově „kratší“ stálý převod, ale my tu zrovna máme ten dlouhý, při němž motor při reálných 130 km/h točí něco přes 2300 otáček.
    Diesel se 73 kW bez stop-startu by měl mít papírově „kratší“ stálý převod, ale my tu zrovna máme ten dlouhý, při němž motor při reálných 130 km/h točí něco přes 2300 otáček.| Zdroj: Svět motorů
  • Náš kus má ještě halogenové světlomety. Svítí lépe než halogeny u dobové astry, silněji a více doširoka. Kdybychom měli verzi Innovation ročníku 2019 či 2020 (ale stále ještě před faceliftem), už by tu byly ve standardu plné LED, stejně jako u vrcholné verze Ultimate.
    Náš kus má ještě halogenové světlomety. Svítí lépe než halogeny u dobové astry, silněji a více doširoka. Kdybychom měli verzi Innovation ročníku 2019 či 2020 (ale stále ještě před faceliftem), už by tu byly ve standardu plné LED, stejně jako u vrcholné verze Ultimate.| Zdroj: Svět motorů
  • Náš kus má ještě halogenové světlomety. Svítí lépe než halogeny u dobové astry, silněji a více doširoka. Kdybychom měli verzi Innovation ročníku 2019 či 2020 (ale stále ještě před faceliftem), už by tu byly ve standardu plné LED, stejně jako u vrcholné verze Ultimate.
    Náš kus má ještě halogenové světlomety. Svítí lépe než halogeny u dobové astry, silněji a více doširoka. Kdybychom měli verzi Innovation ročníku 2019 či 2020 (ale stále ještě před faceliftem), už by tu byly ve standardu plné LED, stejně jako u vrcholné verze Ultimate.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Crossland/Crossland X
    Opel Crossland/Crossland X| Zdroj: Svět motorů
  • Lacinější materiály tu jsou, ale tenhle volant zničily spíše agresivní pot a hrany prstýnků
    Lacinější materiály tu jsou, ale tenhle volant zničily spíše agresivní pot a hrany prstýnků| Zdroj: Svět motorů
  • Každý samoúčelný výmysl je po čase potrestán, stejně jako v případě „designového“ tlačítka ruční brzdy, které se po letech viklá a odpadává. Řada majitelů ho raději přilepí žvýkačkou, protože Opel to opravuje jen celou pákou za 5300 Kč.
    Každý samoúčelný výmysl je po čase potrestán, stejně jako v případě „designového“ tlačítka ruční brzdy, které se po letech viklá a odpadává. Řada majitelů ho raději přilepí žvýkačkou, protože Opel to opravuje jen celou pákou za 5300 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Crossland/Crossland X
    Opel Crossland/Crossland X| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Crossland/Crossland X
    Opel Crossland/Crossland X| Zdroj: Svět motorů
  • Naftová šestnáctistovka ještě používala aditivum Eolys pro snazší regeneraci filtru DPF. Je dávkováno z téhle nádržky před zadním kolem. Jedna náplň vyjde přibližně na 4000 Kč a vydrží 120 000 až 180 000 km podle situace.
    Naftová šestnáctistovka ještě používala aditivum Eolys pro snazší regeneraci filtru DPF. Je dávkováno z téhle nádržky před zadním kolem. Jedna náplň vyjde přibližně na 4000 Kč a vydrží 120 000 až 180 000 km podle situace.| Zdroj: Svět motorů
  • Nápravy už pocházejí od Francouzů, Opel si jen doladil řízení a odpružení. S léta kritizovanou hluboko zapuštěnou výpustí olejové vany (podporující hromadění kalů) dosud nikdo nic neudělal, převzala ji i mladší jednotka 1.5.
    Nápravy už pocházejí od Francouzů, Opel si jen doladil řízení a odpružení. S léta kritizovanou hluboko zapuštěnou výpustí olejové vany (podporující hromadění kalů) dosud nikdo nic neudělal, převzala ji i mladší jednotka 1.5.| Zdroj: Svět motorů
  • Auto už bohužel předčasně vypadlo z tovární pětileté záruky, protože byl kilometrický limit mezi servisními prohlídkami přečerpán o více než 6000 km (toleruje se maximálně 1500 km)
    Auto už bohužel předčasně vypadlo z tovární pětileté záruky, protože byl kilometrický limit mezi servisními prohlídkami přečerpán o více než 6000 km (toleruje se maximálně 1500 km)| Zdroj: Svět motorů
  • Tlustý tovární nástřik podlahy slibuje dobrou protikorozní ochranu, u posledních modelů z éry General Motors se tak neplýtvalo
    Tlustý tovární nástřik podlahy slibuje dobrou protikorozní ochranu, u posledních modelů z éry General Motors se tak neplýtvalo| Zdroj: Svět motorů
  • Brzdové kotouče jsou ještě původní a na své kilometry vypadají až záhadně dobře, bývalý majitel je zjevně šetřil. Zároveň však u často jezdícího auta neměly čas zreznout.
    Brzdové kotouče jsou ještě původní a na své kilometry vypadají až záhadně dobře, bývalý majitel je zjevně šetřil. Zároveň však u často jezdícího auta neměly čas zreznout.| Zdroj: Svět motorů
Opel Crossland/Crossland X
Model vypadá vyšší než širší, ale příplatkové dvoubarevné provedení s kontrastní střechou (stříbrnou či černou) a největší, 17“ kola to dokážou trochu potlačit. Zde provedení před faceliftem, tedy z let 2017-2020.
Interiér ještě opakuje motiv nastolený minulou Astrou K. Je tu ale víc tvrdých plastů a po letech i nějakých pazvuků. Starší, „opelácký“ infotainment IntelliLink, montovaný před faceliftem, si občas postaví hlavu.
Ve faceliftových modelech můžete občas narazit na příplatkový přepínač jízdních režimů IntelliGrip, který už názvem slibuje také vliv na ladění trakční kontroly
Automat se kombinoval jen s „dálničními“ motory 1.2 Turbo a 1.5 Diesel/88 kW, což omezuje jeho vhodnost pro městské taxikaření. Technicky jde o klasický „měničový“, přesto ne zcela hladce pracující šestistupňový automat Aisin AWF6F25, který znáte z malých peugeotů a citroënů. Olej v něm je opět „celoživotní“, takže spočítaný na délku záruky na auto. Pokud si ho chcete nechat déle, první náplň vyměňte po 90 000 km, všechny další po 60 000 km.
Manuální převodovky od Peugeotu se prozrazují dlouhými drahami řazení. Atmosférická jednotka 1.2 a překvapivě i rané 1.2 Turbo/81 kW ještě angažují stařičký pětikvalt MA (navržený pro vstupy do 160 Nm, pro turboverzi s 205 Nm tedy poddimenzovaný), u motoru 1.6 Diesel/73 kW je už větší BE (250 Nm). Šestikvalty jsou buď typu MCM (do 300 Nm) u 1.6 Diesel/88 kW a raného 1.2 Turbo/96 kW (do léta 2018), nebo MB6 (s limitem 250 Nm) v 1.2 Turbo od ročníku 2019 a 1.5 Diesel/75 či 81 kW.
U příplatkových posuvných zadních sedadel si můžete prostřední díl opěradla překlopit ve stolku s držáky na PET láhve
Figurant s výškou 183 cm má vzadu dost místa na hlavu i kolena, na šířku ale byla meriva o krapet lepší. Kožené bočnice sedadel tu jsou dobrým poznávacím znamením – vždy znamenají pohodlnější a rozsáhleji seřiditelná přední sedadla s certifi kátem AGR.
Kufr se základním objemem 410 l (s posuvnými sedadly až od 410 do 520 l) má pěkně rovné tvary a dobrou výšku.
Háčky na tašky jsou sice mělké, zato je v boku prostor pro nářadí.
Nádržka na AdBlue u dieselů má objem 15 litrů a v případě poruchy dávkovacího čerpadla či jeho elektroniky se mění celá. Opel za ni chce 36 000 Kč, ta samá v Citroënu C3 Aircross je o třetinu levnější. Ve většině případů jsou ale ceny dílů obou zmíněných vozů plus minus porovnatelné.
Faceliftové modely přinesly modernější příď a už mají v základu plné světlomety LED. Nově přibyla sportovnější linie výbavy GS Line.
Rozvodový řemen v oleji u benzinových tříválců je nešťastné řešení, na které doplácí zvláště přímovstřiková varianta 1.2 Turbo, více ředící olej benzinem. Ani novější typ řemene nic nespasí. Pouze se z něj neuvolňují souvislé gumové šupiny, které by hned ucpaly olejové čerpadlo a rozsvítily kontrolku mazání. Jemná gumová drobenka ale stále volně prochází přes olejové čerpadlo až do fi ltru, který se časem ucpe. Jeho zvýšený odpor pak otevře bypass a nefi ltrovaný olej pak volně proudí po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT naznačují, že už proběhla kompletní kontaminace motoru a do budoucna můžete čekat mimo jiné třeba zkrácenou životnost turbodmychadla, v jehož horkém ložiskovém uzlu se gumový prach hezky spéká.
Rozvodový řemen v oleji u benzinových tříválců je nešťastné řešení, na které doplácí zvláště přímovstřiková varianta 1.2 Turbo, více ředící olej benzinem. Ani novější typ řemene nic nespasí. Pouze se z něj neuvolňují souvislé gumové šupiny, které by hned ucpaly olejové čerpadlo a rozsvítily kontrolku mazání. Jemná gumová drobenka ale stále volně prochází přes olejové čerpadlo až do fi ltru, který se časem ucpe. Jeho zvýšený odpor pak otevře bypass a nefi ltrovaný olej pak volně proudí po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT naznačují, že už proběhla kompletní kontaminace motoru a do budoucna můžete čekat mimo jiné třeba zkrácenou životnost turbodmychadla, v jehož horkém ložiskovém uzlu se gumový prach hezky spéká.
S vyhřívaným volantem se u ojetin setkáte celkem často (byl spolu s vyhřívanými sedadly součástí zimní sady), s průhledovým „head-up“ displejem jen vzácně a pouze při kombinaci s navigací
Opelův zpoplatněný asistenční systém OnStar, fungující na principu „přítele na telefonu“, byl po přestupu značky pod PSA ukončen. Od roku 2020 je už tlačítko hluché.
Opel Crossland/Crossland X
Diesel se 73 kW bez stop-startu by měl mít papírově „kratší“ stálý převod, ale my tu zrovna máme ten dlouhý, při němž motor při reálných 130 km/h točí něco přes 2300 otáček.
Náš kus má ještě halogenové světlomety. Svítí lépe než halogeny u dobové astry, silněji a více doširoka. Kdybychom měli verzi Innovation ročníku 2019 či 2020 (ale stále ještě před faceliftem), už by tu byly ve standardu plné LED, stejně jako u vrcholné verze Ultimate.
Náš kus má ještě halogenové světlomety. Svítí lépe než halogeny u dobové astry, silněji a více doširoka. Kdybychom měli verzi Innovation ročníku 2019 či 2020 (ale stále ještě před faceliftem), už by tu byly ve standardu plné LED, stejně jako u vrcholné verze Ultimate.
Opel Crossland/Crossland X
Lacinější materiály tu jsou, ale tenhle volant zničily spíše agresivní pot a hrany prstýnků
Každý samoúčelný výmysl je po čase potrestán, stejně jako v případě „designového“ tlačítka ruční brzdy, které se po letech viklá a odpadává. Řada majitelů ho raději přilepí žvýkačkou, protože Opel to opravuje jen celou pákou za 5300 Kč.
Opel Crossland/Crossland X
Opel Crossland/Crossland X
Naftová šestnáctistovka ještě používala aditivum Eolys pro snazší regeneraci filtru DPF. Je dávkováno z téhle nádržky před zadním kolem. Jedna náplň vyjde přibližně na 4000 Kč a vydrží 120 000 až 180 000 km podle situace.
Nápravy už pocházejí od Francouzů, Opel si jen doladil řízení a odpružení. S léta kritizovanou hluboko zapuštěnou výpustí olejové vany (podporující hromadění kalů) dosud nikdo nic neudělal, převzala ji i mladší jednotka 1.5.
Auto už bohužel předčasně vypadlo z tovární pětileté záruky, protože byl kilometrický limit mezi servisními prohlídkami přečerpán o více než 6000 km (toleruje se maximálně 1500 km)
Tlustý tovární nástřik podlahy slibuje dobrou protikorozní ochranu, u posledních modelů z éry General Motors se tak neplýtvalo
Brzdové kotouče jsou ještě původní a na své kilometry vypadají až záhadně dobře, bývalý majitel je zjevně šetřil. Zároveň však u často jezdícího auta neměly čas zreznout.