Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Opel Crossland/Crossland X: Kříženec všeho se vším

Model vypadá vyšší než širší, ale příplatkové dvoubarevné provedení s kontrastní střechou (stříbrnou či černou) a největší, 17“ kola to dokážou trochu potlačit. Zde provedení před faceliftem, tedy z let 2017-2020.
Interiér ještě opakuje motiv nastolený minulou Astrou K. Je tu ale víc tvrdých plastů a po letech i nějakých pazvuků. Starší, „opelácký“ infotainment IntelliLink, montovaný před faceliftem, si občas postaví hlavu.
Ve faceliftových modelech můžete občas narazit na příplatkový přepínač jízdních režimů IntelliGrip, který už názvem slibuje také vliv na ladění trakční kontroly
Automat se kombinoval jen s „dálničními“ motory 1.2 Turbo a 1.5 Diesel/88 kW, což omezuje jeho vhodnost pro městské taxikaření. Technicky jde o klasický „měničový“, přesto ne zcela hladce pracující šestistupňový automat Aisin AWF6F25, který znáte z malých peugeotů a citroënů. Olej v něm je opět „celoživotní“, takže spočítaný na délku záruky na auto. Pokud si ho chcete nechat déle, první náplň vyměňte po 90 000 km, všechny další po 60 000 km.
30 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (0)

Opel Crossland mixuje prvky MPV i SUV, francouzské motory s německým interiérem a vyrábějí ho Španělé na jedné lince s Citroënem C3 Aircross. Díky dobré ceně rychle zdomácněl i u nás a už je často k vidění v autobazarech. Bude i nadějnou ojetinou?

Crossland X a Grandland X byly první dva modely Opelu „upečené“ v kooperaci s francouzským koncernem PSA (dnes Stellantis). Na trh přišly téměř ve stejnou dobu, ale každý s jiným cílem. Dražší a větší grandland, který je laicky řečeno opelovským dvojčetem Peugeotu 3008 II, je konvenčně řešeným SUV, cenově i technicky zařazeným nad model Mokka. Má elegantní design a kromě pečlivěji zpracované kabiny nabídne za patřičný obnos hodnotnou techniku – například osmistupňové automaty, silný dvoulitrový diesel nebo benzinový plug-in hybrid, který je také jedinou cestou k pohonu všech kol (zadní kola s elektrickým pohonem).

Levnější, o 25 cm kratší crossland naproti tomu „recykluje“ starou platformu prvního Peugeotu 2008, podobně jako zmíněný Citroën C3 Aircross. Pod kapotou může mít jen benzinovou tříválcovou dvanáctistovku (v atmosférické či turbodmychadlem přeplňované verzi), případně malý čtyřválcový turbodiesel (zpočátku 1.6, posléze 1.5). Částečně zastává roli levnější, ale prostornější alternativy k modelu Mokka, zároveň částečně nahrazuje merivu (aspoň výrobce to tak uvádí).

Video placeholder
Opel Crossland X má české ceny. Přichází s velmi zajímavou nabídkou! • Zdroj: youtube

Prostor za (kdysi) dobré peníze

Duchovního pokračovatele merivy bychom v crosslandu moc nespatřovali, spíš je něco jako „Roomster Scout“ od Opelu – už ten vzhled je jakýsi podivný, auto vypadá vyšší než širší. Pokud od něj chcete trochu té variability interiéru, musíte hledat kus se samostatně posuvnými zadními sedadly, která jsou součástí takzvané funkční sady (najdete ji pod kódem B59, pokud si necháváte rozklíčovat výbavu podle kódu VIN).

Překvapivě solidní je světlá výška. Udávaných 153 mm se vztahuje k plně zatíženému autu, při polovičním obsazení lze počítat s pěknými 170 mm.

Ceníkový základ 1.2 Selection v premiérovém roce 2017 startoval (po započtení obvyklých slev) zhruba na 310.000 Kč, za 350.000 Kč jste už měli kus v „rozumnější“ úrovni Enjoy s klimatizací, a ještě vám zbylo na metalízu. Takže pokud se dnes nejstarší, pětileté crosslandy v bazarech nabízejí za ceny od 300.000 Kč výš, nezdá se, že by to byl bůhvíjak výhodný obchod.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi