Model vypadá vyšší než širší, ale příplatkové dvoubarevné provedení s kontrastní střechou (stříbrnou či černou) a největší, 17“ kola to dokážou trochu potlačit. Zde provedení před faceliftem, tedy z let 2017-2020.|
Zdroj: Svět motorů
Interiér ještě opakuje motiv nastolený minulou Astrou K. Je tu ale víc tvrdých plastů a po letech i nějakých pazvuků. Starší, „opelácký“ infotainment IntelliLink, montovaný před faceliftem, si občas postaví hlavu.|
Zdroj: Svět motorů
Ve faceliftových modelech můžete občas narazit na příplatkový přepínač jízdních režimů IntelliGrip, který už názvem slibuje také vliv na ladění trakční kontroly|
Zdroj: Svět motorů
Automat se kombinoval jen s „dálničními“ motory 1.2 Turbo a 1.5 Diesel/88 kW, což omezuje jeho vhodnost pro městské taxikaření. Technicky jde o klasický „měničový“, přesto ne zcela hladce pracující šestistupňový automat Aisin AWF6F25, který znáte z malých peugeotů a citroënů. Olej v něm je opět „celoživotní“, takže spočítaný na délku záruky na auto. Pokud si ho chcete nechat déle, první náplň vyměňte po 90 000 km, všechny další po 60 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
Manuální převodovky od Peugeotu se prozrazují dlouhými drahami řazení. Atmosférická jednotka 1.2 a překvapivě i rané 1.2 Turbo/81 kW ještě angažují stařičký pětikvalt MA (navržený pro vstupy do 160 Nm, pro turboverzi s 205 Nm tedy poddimenzovaný), u motoru 1.6 Diesel/73 kW je už větší BE (250 Nm). Šestikvalty jsou buď typu MCM (do 300 Nm) u 1.6 Diesel/88 kW a raného 1.2 Turbo/96 kW (do léta 2018), nebo MB6 (s limitem 250 Nm) v 1.2 Turbo od ročníku 2019 a 1.5 Diesel/75 či 81 kW.|
Zdroj: Svět motorů
U příplatkových posuvných zadních sedadel si můžete prostřední díl opěradla překlopit ve stolku s držáky na PET láhve|
Zdroj: Svět motorů
Figurant s výškou 183 cm má vzadu dost místa na hlavu i kolena, na šířku ale byla meriva o krapet lepší. Kožené bočnice sedadel tu jsou dobrým poznávacím znamením – vždy znamenají pohodlnější a rozsáhleji seřiditelná přední sedadla s certifi kátem AGR.|
Zdroj: Svět motorů
Kufr se základním objemem 410 l (s posuvnými sedadly až od 410 do 520 l) má pěkně rovné tvary a dobrou výšku.|
Zdroj: Svět motorů
Háčky na tašky jsou sice mělké, zato je v boku prostor pro nářadí.|
Zdroj: Svět motorů
Nádržka na AdBlue u dieselů má objem 15 litrů a v případě poruchy dávkovacího čerpadla či jeho elektroniky se mění celá. Opel za ni chce 36 000 Kč, ta samá v Citroënu C3 Aircross je o třetinu levnější. Ve většině případů jsou ale ceny dílů obou zmíněných vozů plus minus porovnatelné.|
Zdroj: Svět motorů
Faceliftové modely přinesly modernější příď a už mají v základu plné světlomety LED. Nově přibyla sportovnější linie výbavy GS Line.|
Zdroj: Svět motorů
Rozvodový řemen v oleji u benzinových tříválců je nešťastné řešení, na které doplácí zvláště přímovstřiková varianta 1.2 Turbo, více ředící olej benzinem. Ani novější typ řemene nic nespasí. Pouze se z něj neuvolňují souvislé gumové šupiny, které by hned ucpaly olejové čerpadlo a rozsvítily kontrolku mazání. Jemná gumová drobenka ale stále volně prochází přes olejové čerpadlo až do fi ltru, který se časem ucpe. Jeho zvýšený odpor pak otevře bypass a nefi ltrovaný olej pak volně proudí po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT naznačují, že už proběhla kompletní kontaminace motoru a do budoucna můžete čekat mimo jiné třeba zkrácenou životnost turbodmychadla, v jehož horkém ložiskovém uzlu se gumový prach hezky spéká.|
Zdroj: Svět motorů
Rozvodový řemen v oleji u benzinových tříválců je nešťastné řešení, na které doplácí zvláště přímovstřiková varianta 1.2 Turbo, více ředící olej benzinem. Ani novější typ řemene nic nespasí. Pouze se z něj neuvolňují souvislé gumové šupiny, které by hned ucpaly olejové čerpadlo a rozsvítily kontrolku mazání. Jemná gumová drobenka ale stále volně prochází přes olejové čerpadlo až do fi ltru, který se časem ucpe. Jeho zvýšený odpor pak otevře bypass a nefi ltrovaný olej pak volně proudí po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT naznačují, že už proběhla kompletní kontaminace motoru a do budoucna můžete čekat mimo jiné třeba zkrácenou životnost turbodmychadla, v jehož horkém ložiskovém uzlu se gumový prach hezky spéká.|
Zdroj: Svět motorů
S vyhřívaným volantem se u ojetin setkáte celkem často (byl spolu s vyhřívanými sedadly součástí zimní sady), s průhledovým „head-up“ displejem jen vzácně a pouze při kombinaci s navigací|
Zdroj: Svět motorů
Opelův zpoplatněný asistenční systém OnStar, fungující na principu „přítele na telefonu“, byl po přestupu značky pod PSA ukončen. Od roku 2020 je už tlačítko hluché.|
Zdroj: Svět motorů
Opel Crossland/Crossland X|
Zdroj: Svět motorů
Diesel se 73 kW bez stop-startu by měl mít papírově „kratší“ stálý převod, ale my tu zrovna máme ten dlouhý, při němž motor při reálných 130 km/h točí něco přes 2300 otáček.|
Zdroj: Svět motorů
Náš kus má ještě halogenové světlomety. Svítí lépe než halogeny u dobové astry, silněji a více doširoka. Kdybychom měli verzi Innovation ročníku 2019 či 2020 (ale stále ještě před faceliftem), už by tu byly ve standardu plné LED, stejně jako u vrcholné verze Ultimate.|
Zdroj: Svět motorů
Náš kus má ještě halogenové světlomety. Svítí lépe než halogeny u dobové astry, silněji a více doširoka. Kdybychom měli verzi Innovation ročníku 2019 či 2020 (ale stále ještě před faceliftem), už by tu byly ve standardu plné LED, stejně jako u vrcholné verze Ultimate.|
Zdroj: Svět motorů
Opel Crossland/Crossland X|
Zdroj: Svět motorů
Lacinější materiály tu jsou, ale tenhle volant zničily spíše agresivní pot a hrany prstýnků|
Zdroj: Svět motorů
Každý samoúčelný výmysl je po čase potrestán, stejně jako v případě „designového“ tlačítka ruční brzdy, které se po letech viklá a odpadává. Řada majitelů ho raději přilepí žvýkačkou, protože Opel to opravuje jen celou pákou za 5300 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Opel Crossland/Crossland X|
Zdroj: Svět motorů
Opel Crossland/Crossland X|
Zdroj: Svět motorů
Naftová šestnáctistovka ještě používala aditivum Eolys pro snazší regeneraci filtru DPF. Je dávkováno z téhle nádržky před zadním kolem. Jedna náplň vyjde přibližně na 4000 Kč a vydrží 120 000 až 180 000 km podle situace.|
Zdroj: Svět motorů
Nápravy už pocházejí od Francouzů, Opel si jen doladil řízení a odpružení. S léta kritizovanou hluboko zapuštěnou výpustí olejové vany (podporující hromadění kalů) dosud nikdo nic neudělal, převzala ji i mladší jednotka 1.5.|
Zdroj: Svět motorů
Auto už bohužel předčasně vypadlo z tovární pětileté záruky, protože byl kilometrický limit mezi servisními prohlídkami přečerpán o více než 6000 km (toleruje se maximálně 1500 km)|
Zdroj: Svět motorů
Tlustý tovární nástřik podlahy slibuje dobrou protikorozní ochranu, u posledních modelů z éry General Motors se tak neplýtvalo|
Zdroj: Svět motorů
Brzdové kotouče jsou ještě původní a na své kilometry vypadají až záhadně dobře, bývalý majitel je zjevně šetřil. Zároveň však u často jezdícího auta neměly čas zreznout.|
Zdroj: Svět motorů