Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer|
Zdroj: Svět motorů
Palubní deska původní verze, vyráběné do modernizace v roce 2016. Centrální obrazovka není dotyková a středový panel je posetý tlačítky.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 1.4 Turbo/Turbo ecoFlex/Turbo LPG|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 CDTi/Bi-Turbo CDTi|
Zdroj: Svět motorů
Skvělá přední sedadla s certifikátem německých ergonomů AGR. A s elektrickou bederní opěrkou.|
Zdroj: Svět motorů
Originální nosič dvou, nebo dokonce čtyř jízdních kol FlexFix znemožňuje zástavbu rezervního kola pod podlahou kufru|
Zdroj: Svět motorů
Tlačítka sport a tour ukazují, že jde o vůz s adaptivním podvozkem Flex-Ride.|
Zdroj: Svět motorů
Tlačítka sport a tour ukazují, že jde o vůz s adaptivním podvozkem Flex-Ride.|
Zdroj: Svět motorů
Posuvná loketní opěrka v krajních polohách. Vozy po modernizaci mají pevnou.|
Zdroj: Svět motorů
Posuvná loketní opěrka v krajních polohách. Vozy po modernizaci mají pevnou.|
Zdroj: Svět motorů
Zafira Tourer mohla být bez klimatizace. Nebo s manuální klimatizací. Anebo se samočinnou dvouzónovou (na snímku).|
Zdroj: Svět motorů
Vyšší verze nabízely elektromechanickou parkovací brzdu (tlačítko uprostřed). Základem byla mechanická s pákou.|
Zdroj: Svět motorů
Standardem byla lepicí sada na opravu pneumatiky. Na přání dojezdová rezerva.|
Zdroj: Svět motorů
Rozvody 1.6 CDTi kombinují řetěz s ozubenými koly s vymezováním vůle v ozubení (tichý převod). Červeně je vyznačen kluzák, který se obrušuje. |
Zdroj: Svět motorů
Rozvody 1.6 CDTi kombinují řetěz s ozubenými koly s vymezováním vůle v ozubení (tichý převod).|
Zdroj: Svět motorů
Rozvody 1.6 CDTi kombinují řetěz s ozubenými koly s vymezováním vůle v ozubení (tichý převod).|
Zdroj: Svět motorů
Těsnění vložené mezi sací koš a olejové čerpadlo (na kresbě vpravo) u původního motoru 2.0 CDTi (A20DTH). Nahoře vlevo je nové těsnění, vpravo vadné po ujetí 150 000 km.|
Zdroj: Svět motorů
S Eurem 6 dostaly vznětové motory techniku SCR s AdBlue. Ta je zdrojem problémů.|
Zdroj: Svět motorů
S Eurem 6 dostaly vznětové motory techniku SCR s AdBlue. Ta je zdrojem problémů.|
Zdroj: Svět motorů
Zadní náprava s Wattovým přímovodem je nejlepším kompromisem mezi dobrou kinematikou zadních kol, cenou a odolností. Ne každá Zafi ra Tourer ji ale má.|
Zdroj: Svět motorů
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nepřímý důkaz, že vůz nedávno absolvoval servis s výměnou oleje. Nastavit servisní interval je velmi jednoduché a dělá se to na levé páčce v příslušném menu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Namísto množství tlačítek je dotyková obrazovka. Panel ovládání klimatizace zůstal stejný.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Horní řádek je určen pro klimatizaci. Na testovaném autě občas zamrzl.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Nastavit servisní interval je velmi jednoduché a dělá se to na levé páčce v příslušném menu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Kabina Zafi ry Tourer nabízí skvělou variabilitu a velký vnitřní prostor.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zde vidíte rozsah podélného posuvu jednotlivých částí zadní lavice. Vybrat si tak můžete buď hodně místa pro nohy, nebo velký zavazadelník.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Třetí řada sedadel, poskytovaná v nejvyšších verzích standardně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadelník s třetí řadou sedadel složenou do podlahy. Jak vidíte, jeho objem je jí v podstatě nedotčený.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Motor je v krátké přídi doslova namačkán. Sejmout plastový kryt není zrovna jednoduché, nechcete-li jej zničit.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Ventilek TMPS, snímající tlak v pneumatice. Má integrovanou baterii, kterou nelze vyměnit samostatně.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přední pomocný rám – nebo také nápravnice – může podléhat korozi. A nový stojí přes 30 000 Kč. Takové auto neprojde na STK. Vlevo dole je vidět hliníkové spodní rameno přední nápravy. Jeho součástí je čep.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Olejová vana motoru se snímačem množství motorového oleje|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Diagnostika ukázala závadu zámku přední kapoty|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Motor 1.6 SIDI Turbo má bezproblémové řetězové rozvody umístěné vpředu|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert