Vrcholná výbava GT (na některých trzích GT Line) mívala standardně černou střechu a jako jediná nabízí výkonnější variantu LED světlometů|
Zdroj: Svět motorů
Jen u nižších výbav najdete tradičnější analogové budíky. Za dlouhých nočních jízd jsou i příjemnější pro oči.|
Zdroj: Svět motorů
Na volant posazený v klíně si brzy zvyknete, snížená poloha paží je víc odpočinková a blíže sklu umístěné přístroje nevyžadují velké přeostřování zraku. O nastavování topení přes displej a jiných věcech by už šlo polemizovat. Zde model před modernizací ve výbavě Allure Pack, ještě s původní volicí pákou automatu ve stylu joysticku vyžadujícího mačkání odjišťovacího tlačítka z boku.|
Zdroj: Svět motorů
Menší (a levnější) volič ve stylu „Golf 8 a spol.“ přišel už v průběhu roku 2022, takže ještě za života předfaceliftového modelu. Co se těžce nepovedlo, je tlačítková aktivace silnějšího rekuperačního režimu B u elektrické e-2008. Elektromobilista ho využívá co chvíli a pokaždé musí buď odvrátit zrak od silnice, nebo poslepu ohmatávat středový tunel.|
Zdroj: Svět motorů
Alespoň některé základní funkce lze ovládat pomocí kláves, což je praktické. Bohužel je jich jen pár a pro většinu funkcí musíte stejně do displeje – mimo jiné i pro deaktivaci stop–start systému.|
Zdroj: Svět motorů
Faceliftový model dostal modernější infotainment s 10“ displejem a již plně bezdrátovou podporu smartphonů. Ikonky jsou dost titěrné, ale vyšší verze to vynahradí výbornou integrovanou navigací s live službami TomTom Trafi c, které vám s obdivuhodnou přesností zobrazí třeba ceny pohonných hmot na okolních čerpačkách.|
Zdroj: Svět motorů
U výbavy GT mají sedadla výraznější bočnice, ale pohodlí nepřekážejí. S bederní oblastí jsou schopna zahýbat jen vrcholná elektricky seřiditelná sedadla s masážní funkcí.|
Zdroj: Svět motorů
Faceliftový model (od 2023) je dobře rozeznatelný podle tří fousků denního svícení a nového loga značky – lví hlavy. Přinesl mnoho změn, mimo jiné ostřejší kamery či LED světlomety už do základu. Tyhle lepší byly ale opět určeny jen pro GT.|
Zdroj: Svět motorů
Vnitřní zrcátko je uloženo nesmyslně nízko a každému výše sedícímu řidiči bude nebezpečně překrývat část výhledu do silnice. Má to tak více aut, ale tady je to extrém.|
Zdroj: Svět motorů
Pohled na tříválec, jenže který? Plnicí hrdlo oleje u rohu plastového krytu motoru: tříválec EB2 Gen2. Takže „starý“ 1.2 PureTech s výkony 74, 96 nebo 114 kW a problémovou koncepcí rozvodového řemene máčeného v oleji. Motor, který tu bude zdaleka nejčastěji a který vám dá ještě zabrat...|
Zdroj: Svět motorů
Plnicí hrdlo oleje uprostřed levé části krytu: tříválec EB2 Gen3. Nový motor s rozvodovým řetězem. Tady se vyskytuje zatím jen ve verzi 100 kW se systémem MHEV 48V a novým automatem eDCS6. Jednodušší varianta se 74 kW (už se nějaký čas prodává v jiných modelech) sem nejspíš také přijde, ale nejdřív se musí v tichosti doprodat stejně výkonné staré puretechy.|
Zdroj: Svět motorů
Vzadu je místa adekvátně třídě, fi gurant s výškou 183 cm se posadí sám za sebe ještě s malou rezervou. Ventilace zadní části kabiny je ale slabá a variabilita začíná a končí sklopnými opěradly.|
Zdroj: Svět motorů
Kufr má dobrý tvar a objemem 434 l lehce překonává Škodu Kamiq. Akorát tu není na co pověsit tašku. Dojezdové rezervní kolo šlo objednat jako příslušenství, většina kusů má jen sadu na lepení.|
Zdroj: Svět motorů
Hnací jednotka Vitesco EMR3 pro starší a „běžnější“ 100kW variantu elektrické e-2008. Motor je z Číny (byť jej „papírově“ dodává Continental), coby náhradní díl by stál čtvrt milionu, ale naštěstí je navržen robustně. Za občasnými chybovými hláškami elektropohonu většinou stojí všechno ostatní okolo – klidně i vadný elektrický kompresor klimatizace, který v prvních letech kvůli poddimenzovanému vysoušeči mohl trpět na vnitřní korozi.|
Zdroj: Svět motorů
Na „mokrý“ rozvodový řemen nešťastného tříválce 1.2 PureTech lze alespoň nahlédnout olejovým hrdlem, což usnadňuje kontrolu jeho stavu. Úplně poslední modifi kace řemene, nasazovaná od léta 2022, vypadá spíš jako strupatá kůže hada, ale měla by se prý lépe bránit rozežírání v agresivním prostředí.|
Zdroj: Svět motorů
Pohled na diesel 1.5 BlueHDi|
Zdroj: Svět motorů
Co je dobré vyměnit, aby předčasně nezemřel – tedy kromě hlavního rozvodového řemene, který tu nevidíte. Jádrem problému je jen ten kratičký řetízek (s původní šířkou 7 mm) vzájemného spřažení vaček. S novým zesíleným 8mm ale už nic k ničemu nepasuje a musíte ve výsledku vyměnit celé vrchní patro motoru.|
Zdroj: Svět motorů
Světlá výška 19 cm je na poměry třídy nadprůměrná, potěší i pečlivě překryté prahy. Předfaceliftová 2008 mohla mít 16“ až 18“ kola, střední výbava Allure měla standardně ideální sedmnáctky.|
Zdroj: Svět motorů
Čtení rychlostních značek i systém automatického nouzového brzdění najdete u všech kusů. U vyšších výbav je balík asistentů doplněn ještě sledováním pozornosti řidiče pomocí kamery a pohybů volantu. Otravné hlídání jízdy v pruhu jde rychle vypnout i tlačítkem vlevo pod volantem, nemusíte nutně do displeje.|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 2008 má epochálně mizerná zpátečková světla a před faceliftem navíc parkovací kameru špatně pracující s kontrastem, takže za tmy je většinou k ničemu. Obraz po bocích vozu je modelován jen virtuálně, na základě toho, co už viděla zadní kamera – proto to šrafování.|
Zdroj: Svět motorů
Vrcholná verze přístrojového štítu si hraje s prostorovým efektem a dá se u ní volit mezi několika styly zobrazení i barevného podkresu. Přepínání ale zbytečně protahují rádoby efektní animace, bez nichž bychom se obešli.|
Zdroj: Svět motorů
Nádržka na močovinu AdBlue má slušný objem 15 litrů a už se civilizovaně plní zvenčí, takže nemusíte vytahovat věci z kufru jako u předchůdce. Pokud je dojezd na zbývající zásobu nižší než 2400 km, zobrazuje se už na displeji při každém startu. Pokud vyšší, zobrazí se jen na pokyn z menu.|
Zdroj: Svět motorů
Zaolejované sání turbodmychadla naznačuje, že je nejvyšší čas vyměnit slábnoucí odlučovač olejových par. Je součástí horního plastového víka hlavy a pro motor 1.5 BlueHDi stojí v originále 2900 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Zaolejované sání turbodmychadla naznačuje, že je nejvyšší čas vyměnit slábnoucí odlučovač olejových par. Je součástí horního plastového víka hlavy a pro motor 1.5 BlueHDi stojí v originále 2900 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Vůz dostal v 75 000 km nové přední brzdové destičky, jinak se až do dnešních 111 000 km na brzdy nesáhlo. Teď to ale bude muset všechno dohnat.|
Zdroj: Svět motorů
Většina verzí bude mít i vzadu kotoučové brzdy, bubnové se vázaly jen k základní výbavě (Active, Style). Elektrické e-2008 mají kotouče vždy.|
Zdroj: Svět motorů