Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Vrcholná výbava GT (na některých trzích GT Line) mívala standardně černou střechu a jako jediná nabízí výkonnější variantu LED světlometů
Jen u nižších výbav najdete tradičnější analogové budíky. Za dlouhých nočních jízd jsou i příjemnější pro oči.
Na volant posazený v klíně si brzy zvyknete, snížená poloha paží je víc odpočinková a blíže sklu umístěné přístroje nevyžadují velké přeostřování zraku. O nastavování topení přes displej a jiných věcech by už šlo polemizovat. Zde model před modernizací ve výbavě Allure Pack, ještě s původní volicí pákou automatu ve stylu joysticku vyžadujícího mačkání odjišťovacího tlačítka z boku.
Menší (a levnější) volič ve stylu „Golf 8 a spol.“ přišel už v průběhu roku 2022, takže ještě za života předfaceliftového modelu. Co se těžce nepovedlo, je tlačítková aktivace silnějšího rekuperačního režimu B u elektrické e-2008. Elektromobilista ho využívá co chvíli a pokaždé musí buď odvrátit zrak od silnice, nebo poslepu ohmatávat středový tunel.
28 Fotogalerie

Ojetý Peugeot 2008 II (P24): Hlavně ať má razítka

Marek Oborník

Druhá generace Peugeotu 2008 patří k bestsellerům své třídy. Bazarový zájemce ale musí být ve střehu, protože pod kapotou většiny kusů se ještě vyskytují staré pasti. Berte jen ojetiny se správně orazítkovanou servisní knihou, které mohou čerpat případné pozáruční výhody.

Někdo vidí ve třídě městských crossoverů příležitost výrobců vytáhnout ze zákazníka víc peněz, jiný zase příležitost získat na jednodušším základu dospělejší auto. O tom, že je Peugeot 2008 II praktičtější než technicky příbuzný nízký hatchback 208 II, nikdo nepochybuje, takže průměrně stotisícový příplatek (i u ojetin) lze obhájit vyšší přidanou hodnotou: větší karoserií, objemnějším kufrem, vyšším podvozkem se světlostí 19 cm či normálně velkými zadními dveřmi. Malá 208 má vzadu cosi jako revizní dvířka do komína.

Líbí. A dál?

S argumenty proti stejně vzrostlé konkurenci je to už složitější. Model silně boduje u zákazníků (hlavně zákaznic) vybírajících auto stylem líbí – nelíbí. Více porovnávajícím pragmatikům tu už pár věcí může vadit – s rostoucí hloubkou poznávání je jich spíš víc než míň. Ale je tu i pár konkurenčních výhod, které by se daly shrnout do tří bodů:

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!