Ojetý Peugeot 308 II (T9): Tři důvody, proč byste ho neměli ignorovat

1/24
Přehled fotografií
Zavřít
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
  • Malý volant v klíně, nad ním přístroje a uprostřed všeovládající 9,7“ displej – Peugeotův kontroverzní i-Cocpit, zde v honosnější verzi GT. Přístrojový štít je už od letošního roku digitální. Vadí zbytečné samoúčelnosti: otáčkoměr s obrácenou stupnicí, kovová hlavice páky, co v mrazech mrazí a v létě pálí.
    Malý volant v klíně, nad ním přístroje a uprostřed všeovládající 9,7“ displej – Peugeotův kontroverzní i-Cocpit, zde v honosnější verzi GT. Přístrojový štít je už od letošního roku digitální. Vadí zbytečné samoúčelnosti: otáčkoměr s obrácenou stupnicí, kovová hlavice páky, co v mrazech mrazí a v létě pálí.| Zdroj: Svět motorů
  • Pětistupňové převodovky pro slabší motorizace zmizely po faceliftu v roce 2017. Vždy přinášejí vyšší hlučnost – buď kvůli krátkým převodům (u benzinových tříválců), nebo naopak velmi dlouhým při chybějícím dvouhmotovém setrvačníku (slabší diesely 1.6 HDi 92 a BlueHDi 100).
    Pětistupňové převodovky pro slabší motorizace zmizely po faceliftu v roce 2017. Vždy přinášejí vyšší hlučnost – buď kvůli krátkým převodům (u benzinových tříválců), nebo naopak velmi dlouhým při chybějícím dvouhmotovém setrvačníku (slabší diesely 1.6 HDi 92 a BlueHDi 100).| Zdroj: Svět motorů
  • Za masážní funkci předních sedadel (jen pulzuje bederní opěrkou) si šlo připlatit od výbavy Allure. Sportovní sedadla mohla být kombinovaná (alcantara/ekokůže), nebo trvanlivější celokožená.
    Za masážní funkci předních sedadel (jen pulzuje bederní opěrkou) si šlo připlatit od výbavy Allure. Sportovní sedadla mohla být kombinovaná (alcantara/ekokůže), nebo trvanlivější celokožená.| Zdroj: Svět motorů
  • Automaty jsou tu nejpoctivější možné, s měničem momentu. Tento mechanický volič patří starší skříni EAT6, osmikvalt EAT8 má už elektronický. Tlačítko Sport u tzv. paketu Driver Sport (sériově od GT) změní nastavení posilovače, budíků i plynu, ale také aktivuje nevěrohodně odporný umělý „sportovní“ zvuk.
    Automaty jsou tu nejpoctivější možné, s měničem momentu. Tento mechanický volič patří starší skříni EAT6, osmikvalt EAT8 má už elektronický. Tlačítko Sport u tzv. paketu Driver Sport (sériově od GT) změní nastavení posilovače, budíků i plynu, ale také aktivuje nevěrohodně odporný umělý „sportovní“ zvuk.| Zdroj: Svět motorů
  • Tříválce mají rozvodový řemen v oleji, u kusů před faceliftem s vysokým rizikem rozleptání a následným ochromením mazání vydrolenou gumou. Dnes s originální rozvodovou sadou dostanete řemen kvalitní, proto je lepší dát vlastních 10 000 Kč do včasné výměny než přiotrávit motor a pak se modlit, zda výrobce proplatí opravu.
    Tříválce mají rozvodový řemen v oleji, u kusů před faceliftem s vysokým rizikem rozleptání a následným ochromením mazání vydrolenou gumou. Dnes s originální rozvodovou sadou dostanete řemen kvalitní, proto je lepší dát vlastních 10 000 Kč do včasné výměny než přiotrávit motor a pak se modlit, zda výrobce proplatí opravu.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník kombi SW nabídne 610 litrů, stejně jako u minulé octavie. U peugeotu ovšem na úkor místa na zadních sedadlech. Háček na tašku by neškodil. Před faceliftem bývala standardem dojezdová rezerva.
    Zavazadelník kombi SW nabídne 610 litrů, stejně jako u minulé octavie. U peugeotu ovšem na úkor místa na zadních sedadlech. Háček na tašku by neškodil. Před faceliftem bývala standardem dojezdová rezerva.| Zdroj: Svět motorů
  • Přepracovaná přední náprava zbavila model rázů do volantu i náchylnosti k vibracím. Čepy půjdou snadno výměnit, zatím se řeší spíš jen tyčky stabilizátoru. Brzdové kotouče civilních verzí vydrží průměrnému řidiči 80 000 km.
    Přepracovaná přední náprava zbavila model rázů do volantu i náchylnosti k vibracím. Čepy půjdou snadno výměnit, zatím se řeší spíš jen tyčky stabilizátoru. Brzdové kotouče civilních verzí vydrží průměrnému řidiči 80 000 km.| Zdroj: Svět motorů
  • S novou platformou přišla i nová zadní torzní příčka, naopak k vibracím náchylnější. Zde ještě verze s klasickou ruční brzdou, případná elektrická má motorky na třmenech (dle servisů bez potíží).
    S novou platformou přišla i nová zadní torzní příčka, naopak k vibracím náchylnější. Zde ještě verze s klasickou ruční brzdou, případná elektrická má motorky na třmenech (dle servisů bez potíží).| Zdroj: Svět motorů
  • U dieselů BlueHDi před faceliftem (do 2017) se AdBlue doplňovalo ze zavazadelníku a jeho nádržka na 17 litrů vydržela řadě majitelů po celý rok. Mladší modely už mají hrdlo venku pod zvětšenými dvířky, ale s normou Euro 6.2 také násobně vyšší spotřebu močoviny.
    U dieselů BlueHDi před faceliftem (do 2017) se AdBlue doplňovalo ze zavazadelníku a jeho nádržka na 17 litrů vydržela řadě majitelů po celý rok. Mladší modely už mají hrdlo venku pod zvětšenými dvířky, ale s normou Euro 6.2 také násobně vyšší spotřebu močoviny.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejostřejší GTi „by Peugeot Sport“ (zde s dvoubarevným lakem Ultimate/Perla Nera) s polozávodně vytuněným 1.6 THP je extremista i na poměry hot-hatch. Tvrdá, zběsilá předokolka, se svým diferenciálem Torsem na mokru i docela záludná.
    Nejostřejší GTi „by Peugeot Sport“ (zde s dvoubarevným lakem Ultimate/Perla Nera) s polozávodně vytuněným 1.6 THP je extremista i na poměry hot-hatch. Tvrdá, zběsilá předokolka, se svým diferenciálem Torsem na mokru i docela záludná.| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
  • Po 90 000 km ubyla jen asi polovina množství aditiva pro FAP filtr (Eyolys). U 1.6 BlueHDI tedy jedna náplň skutečně vydrží přibližně na 180 000 km, tedy na celou „papírovou“ životnost filtru.
    Po 90 000 km ubyla jen asi polovina množství aditiva pro FAP filtr (Eyolys). U 1.6 BlueHDI tedy jedna náplň skutečně vydrží přibližně na 180 000 km, tedy na celou „papírovou“ životnost filtru.| Zdroj: Svět motorů
  • Díky velké kapacitě filtru FAP nemusejí tyto motory regenerovat příliš často. Průměry kolem 1000 km mezi regeneracemi jsou běžné.
    Díky velké kapacitě filtru FAP nemusejí tyto motory regenerovat příliš často. Průměry kolem 1000 km mezi regeneracemi jsou běžné.| Zdroj: Svět motorů
  • Slabší 1.6 BlueHDi 100 s pětikvaltem je trochu rumpál, ale spotřebu má nádhernou. S lehčí nohou jezdí za 4 l, stejně jako mladší patnáctistovka.
    Slabší 1.6 BlueHDi 100 s pětikvaltem je trochu rumpál, ale spotřebu má nádhernou. S lehčí nohou jezdí za 4 l, stejně jako mladší patnáctistovka.| Zdroj: Svět motorů
  • Denní svícení LED mají i základní verze. Dvouparabolové halogeny také nesvítí špatně a k jejich žárovkám je dobrý přístup.
    Denní svícení LED mají i základní verze. Dvouparabolové halogeny také nesvítí špatně a k jejich žárovkám je dobrý přístup.| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
  • Jen základní výbava Access neměla dotykový displej, zde ještě vše obsloužíte konvenčními ovladači. Loketní opěrka tu v originálu nebyla.
    Jen základní výbava Access neměla dotykový displej, zde ještě vše obsloužíte konvenčními ovladači. Loketní opěrka tu v originálu nebyla.| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot 308
    Peugeot 308| Zdroj: Svět motorů
Peugeot 308
Peugeot 308
Malý volant v klíně, nad ním přístroje a uprostřed všeovládající 9,7“ displej – Peugeotův kontroverzní i-Cocpit, zde v honosnější verzi GT. Přístrojový štít je už od letošního roku digitální. Vadí zbytečné samoúčelnosti: otáčkoměr s obrácenou stupnicí, kovová hlavice páky, co v mrazech mrazí a v létě pálí.
Pětistupňové převodovky pro slabší motorizace zmizely po faceliftu v roce 2017. Vždy přinášejí vyšší hlučnost – buď kvůli krátkým převodům (u benzinových tříválců), nebo naopak velmi dlouhým při chybějícím dvouhmotovém setrvačníku (slabší diesely 1.6 HDi 92 a BlueHDi 100).
Za masážní funkci předních sedadel (jen pulzuje bederní opěrkou) si šlo připlatit od výbavy Allure. Sportovní sedadla mohla být kombinovaná (alcantara/ekokůže), nebo trvanlivější celokožená.
Automaty jsou tu nejpoctivější možné, s měničem momentu. Tento mechanický volič patří starší skříni EAT6, osmikvalt EAT8 má už elektronický. Tlačítko Sport u tzv. paketu Driver Sport (sériově od GT) změní nastavení posilovače, budíků i plynu, ale také aktivuje nevěrohodně odporný umělý „sportovní“ zvuk.
Tříválce mají rozvodový řemen v oleji, u kusů před faceliftem s vysokým rizikem rozleptání a následným ochromením mazání vydrolenou gumou. Dnes s originální rozvodovou sadou dostanete řemen kvalitní, proto je lepší dát vlastních 10 000 Kč do včasné výměny než přiotrávit motor a pak se modlit, zda výrobce proplatí opravu.
Zavazadelník kombi SW nabídne 610 litrů, stejně jako u minulé octavie. U peugeotu ovšem na úkor místa na zadních sedadlech. Háček na tašku by neškodil. Před faceliftem bývala standardem dojezdová rezerva.
Přepracovaná přední náprava zbavila model rázů do volantu i náchylnosti k vibracím. Čepy půjdou snadno výměnit, zatím se řeší spíš jen tyčky stabilizátoru. Brzdové kotouče civilních verzí vydrží průměrnému řidiči 80 000 km.
S novou platformou přišla i nová zadní torzní příčka, naopak k vibracím náchylnější. Zde ještě verze s klasickou ruční brzdou, případná elektrická má motorky na třmenech (dle servisů bez potíží).
U dieselů BlueHDi před faceliftem (do 2017) se AdBlue doplňovalo ze zavazadelníku a jeho nádržka na 17 litrů vydržela řadě majitelů po celý rok. Mladší modely už mají hrdlo venku pod zvětšenými dvířky, ale s normou Euro 6.2 také násobně vyšší spotřebu močoviny.
Nejostřejší GTi „by Peugeot Sport“ (zde s dvoubarevným lakem Ultimate/Perla Nera) s polozávodně vytuněným 1.6 THP je extremista i na poměry hot-hatch. Tvrdá, zběsilá předokolka, se svým diferenciálem Torsem na mokru i docela záludná.
Peugeot 308
Po 90 000 km ubyla jen asi polovina množství aditiva pro FAP filtr (Eyolys). U 1.6 BlueHDI tedy jedna náplň skutečně vydrží přibližně na 180 000 km, tedy na celou „papírovou“ životnost filtru.
Díky velké kapacitě filtru FAP nemusejí tyto motory regenerovat příliš často. Průměry kolem 1000 km mezi regeneracemi jsou běžné.
Slabší 1.6 BlueHDi 100 s pětikvaltem je trochu rumpál, ale spotřebu má nádhernou. S lehčí nohou jezdí za 4 l, stejně jako mladší patnáctistovka.
Denní svícení LED mají i základní verze. Dvouparabolové halogeny také nesvítí špatně a k jejich žárovkám je dobrý přístup.
Peugeot 308
Jen základní výbava Access neměla dotykový displej, zde ještě vše obsloužíte konvenčními ovladači. Loketní opěrka tu v originálu nebyla.
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308
Peugeot 308