Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 308 II (T9): Tři důvody, proč byste ho neměli ignorovat

Marek Oborník
Diskuze (12)

Silně svítící světlomety LED, úsporné diesely a hladké automaty. Tři důvody, proč se v našlapané kompaktní třídě zajímat o druhé vydání Peugeotu 308 „T9“, ověnčené evropským titulem Auto roku 2014.

První generace Peugeotu 308 „T7“ byla taková třídní ropucha, na kterou každý rád zapomene. V až sedmimístném kombíku však excelovala poměrem cena/prostor. To u současné, zvolna končící druhé 308 „T9“ se situace obrací – i po letech šmrncovní auto, ale sotva pobere čtveřici dospělých. Jak je to možné?

Oni to tak chtěli

Nová platforma EMP2 s více vzad posunutou pedálovou skupinou nahrává vozům s vysoko umístěnými sedadly. Není náhoda, že z 19 modelů z ní vyrostlých spadá 15 do kategorií MPV/SUV.

Bílé vrány s nízkou karoserií jsou v zákonité nevýhodě – čím blíž k podlaze sedíte, tím dál od pedálů musíte být.

U kombi 308 SW s rozvorem prodlouženým o 110 mm si musím zákonitě polepšit, řeknete si. Jenže ouha! Zadní sedadla má proti hatchbacku posunuta jen o 30 mm! Zbytek padl na prodloužení ložné plochy kufru – netypicky zpředu. Kombi se tak chlubí ohromným zavazadelníkem, zároveň však nepřestává motivovat rodiny k pořízení dražších SUV, z nichž má lví centrála větší „vývar“.

Video se připravuje ...

Přesto je lepší

Kombi 308 SW sice na svou fintu doplácí divným profi lem s krátkými zadními dveřmi a koly kdesi daleko za nimi, přesto po něm každý sáhne raději. Objem 610 l v kufru není k zahození, delší rozvor prospěje komfortu, stabilitě na dálnici i při jízdě s vlekem (1100 až 1500 kg podle verze).

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Marek Oborník
Diskuze (12)

Doporučujeme

26. 7. 2023 16:21
Re: Re: Sedačky
Jenže on má pravdu, místa na zadních sedadlech je opravdu pomálu a to jak v HB (kde je to až tristní), tak v kombíku, což nechápu. Měl jsem na den půjčený kombík téhle generace s 2.0HDI (ano, slyšíte dobře) a jízdně bylo auto fajn, na iCockpit bych si taky zvykl, kufr v pohodě, ale místa na zadních sedadlech málo :no:
26. 7. 2023 13:41
1.5 HDi
Pan Vaculík píše toto:
1.5 BlueHDi 100/BlueHDI 130 (1,5 R4 16V, 75/96 kW, 250/300 Nm, od 2018/od 2017): Motor, který v roce 2017 nahradil osvědčenou jednovačkovou šestnáctistovku, se pěkně vybarvil. Nad zjednodušením v podobě odstranění tekutého katalyzátoru pro spalování sazí (nahrazeno aktivním povrchem filtru a jeho přesunutím hned za turbodmychadlo) převažují nově vzniklé problémy. Může za ně návrat k 16V hlavě válců. Praskající řetěz spojující oba vačkové hřídele byl snad jen problém určité série a nově dodávané díly by stejnou závadu opakovat neměly. Karbonové úsady v hlavě coby důsledek vyššího poměru recirkulovanych plynů i protitlaku náročnější emisní soustavy však začínají mít fatální důsledky. Vinou specifické konstrukce, kdy do hlavy vede jen jeden sací otvor a do jednotlivych kanálů se rozbíhá až v hloubi odlitku, nelze úsady ani mechanicky odstranit. Řídicí elektronika pak není při nedostatku vzduchu schopna uřídit spalování a motory padají do nouzového režimu. (Nebrat)

Pan Oborník zase toto:
1.5 BlueHDi 100/BlueHDI 130 (1,5 R4 16V, 75/96 kW, 250/300 Nm, od 2018/od 2017): Vychází z původní 1.6 HDi, má však menší zdvih, 16V hlavu (jako kdysi 1.6 HDi Euro 4), kratší převody a jako jediný ze zdejších dieselů dražší bezaditivní filtr FAP (ale regeneruje také snadno). Pásmo využitelných otáček je širší, spotřeba nafty se proti 1.6 BlueHDi prakticky nezměnila (běžně pod 5 l), spotřeba AdBlue je však víc než dvojnásobná (už norma Euro 6.2). I slabší verze má šestikvalt. (Skvělá volba)
26. 7. 2023 12:52
Re: Re: Sedačky
V životě si v tom ani neseděl, jinak bys nemohl psát takové blbosti.
25. 7. 2023 23:20
Re: Sedačky
Přesně tak - co se týče proporcí, je kombi verze 308 doslova automobilový jezevčík, přitom místem pro nohy vzadu nesahá Octavii III. ani po ventilky. A to si tento Francouz říká "rodinné kombi"! A o pracovišti řidiče raději taktně pomlčím.... :-O
25. 7. 2023 19:09
Sedačky
Len taký detail, ktorý to auto vyradil z môjho výberu ešte keď bolo vo výrobe - vzadu sa sú veľmi kolmo ukotvené sedačky a reálne sa tam nedá sedieť.

Na nohy je tam tiež malo miesta.