Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 308 II (T9): Tři důvody, proč byste ho neměli ignorovat

Peugeot 308
Malý volant v klíně, nad ním přístroje a uprostřed všeovládající 9,7“ displej – Peugeotův kontroverzní i-Cocpit, zde v honosnější verzi GT. Přístrojový štít je už od letošního roku digitální. Vadí zbytečné samoúčelnosti: otáčkoměr s obrácenou stupnicí, kovová hlavice páky, co v mrazech mrazí a v létě pálí.
Pětistupňové převodovky pro slabší motorizace zmizely po faceliftu v roce 2017. Vždy přinášejí vyšší hlučnost – buď kvůli krátkým převodům (u benzinových tříválců), nebo naopak velmi dlouhým při chybějícím dvouhmotovém setrvačníku (slabší diesely 1.6 HDi 92 a BlueHDi 100).
Za masážní funkci předních sedadel (jen pulzuje bederní opěrkou) si šlo připlatit od výbavy Allure. Sportovní sedadla mohla být kombinovaná (alcantara/ekokůže), nebo trvanlivější celokožená.
24 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (12)

Silně svítící světlomety LED, úsporné diesely a hladké automaty. Tři důvody, proč se v našlapané kompaktní třídě zajímat o druhé vydání Peugeotu 308 „T9“, ověnčené evropským titulem Auto roku 2014.

První generace Peugeotu 308 „T7“ byla taková třídní ropucha, na kterou každý rád zapomene. V až sedmimístném kombíku však excelovala poměrem cena/prostor. To u současné, zvolna končící druhé 308 „T9“ se situace obrací – i po letech šmrncovní auto, ale sotva pobere čtveřici dospělých. Jak je to možné?

Oni to tak chtěli

Nová platforma EMP2 s více vzad posunutou pedálovou skupinou nahrává vozům s vysoko umístěnými sedadly. Není náhoda, že z 19 modelů z ní vyrostlých spadá 15 do kategorií MPV/SUV.

Bílé vrány s nízkou karoserií jsou v zákonité nevýhodě – čím blíž k podlaze sedíte, tím dál od pedálů musíte být.

U kombi 308 SW s rozvorem prodlouženým o 110 mm si musím zákonitě polepšit, řeknete si. Jenže ouha! Zadní sedadla má proti hatchbacku posunuta jen o 30 mm! Zbytek padl na prodloužení ložné plochy kufru – netypicky zpředu. Kombi se tak chlubí ohromným zavazadelníkem, zároveň však nepřestává motivovat rodiny k pořízení dražších SUV, z nichž má lví centrála větší „vývar“.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Přesto je lepší

Kombi 308 SW sice na svou fintu doplácí divným profi lem s krátkými zadními dveřmi a koly kdesi daleko za nimi, přesto po něm každý sáhne raději. Objem 610 l v kufru není k zahození, delší rozvor prospěje komfortu, stabilitě na dálnici i při jízdě s vlekem (1100 až 1500 kg podle verze).

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (12)