Ojetý Peugeot 308 II (T9): Tři důvody, proč byste ho neměli ignorovat
Silně svítící světlomety LED, úsporné diesely a hladké automaty. Tři důvody, proč se v našlapané kompaktní třídě zajímat o druhé vydání Peugeotu 308 „T9“, ověnčené evropským titulem Auto roku 2014.
První generace Peugeotu 308 „T7“ byla taková třídní ropucha, na kterou každý rád zapomene. V až sedmimístném kombíku však excelovala poměrem cena/prostor. To u současné, zvolna končící druhé 308 „T9“ se situace obrací – i po letech šmrncovní auto, ale sotva pobere čtveřici dospělých. Jak je to možné?
Oni to tak chtěli
Nová platforma EMP2 s více vzad posunutou pedálovou skupinou nahrává vozům s vysoko umístěnými sedadly. Není náhoda, že z 19 modelů z ní vyrostlých spadá 15 do kategorií MPV/SUV.
Bílé vrány s nízkou karoserií jsou v zákonité nevýhodě – čím blíž k podlaze sedíte, tím dál od pedálů musíte být.
U kombi 308 SW s rozvorem prodlouženým o 110 mm si musím zákonitě polepšit, řeknete si. Jenže ouha! Zadní sedadla má proti hatchbacku posunuta jen o 30 mm! Zbytek padl na prodloužení ložné plochy kufru – netypicky zpředu. Kombi se tak chlubí ohromným zavazadelníkem, zároveň však nepřestává motivovat rodiny k pořízení dražších SUV, z nichž má lví centrála větší „vývar“.
Přesto je lepší
Kombi 308 SW sice na svou fintu doplácí divným profi lem s krátkými zadními dveřmi a koly kdesi daleko za nimi, přesto po něm každý sáhne raději. Objem 610 l v kufru není k zahození, delší rozvor prospěje komfortu, stabilitě na dálnici i při jízdě s vlekem (1100 až 1500 kg podle verze).
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.