Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Pohled na část ovládacích lanovodů převodovky BE4/R pojící se s motorem 2.0 16V EW10.|
Zdroj: Svět motorů
Trojice příčných ovládacích tyčí starší převodovky BE3/5S, jež se párovala s dvoulitrem XU10. Vůle nejčastěji vznikají v pouzdrech dvou kratších táhel.|
Zdroj: Svět motorů
Samočinná čtyřstupňová převodovka AL4 vznikla ze spolupráce Francouzů se Siemensem. Pojila se alternativně pouze s dvoulitry a její spolehlivost je, stejně jako možnosti oprav, dost omezená. Nemluvě o specifi ckém oleji Peugeot 97.36.22.|
Zdroj: Svět motorů
S motory V6 se mohla pojit rovněž čtyřstupňová samočinná převodovka ZF 4HP 20, která je mnohem jistější volbou než AL4.|
Zdroj: Svět motorů
Pohled na přední řadu válců novějšího šestiválce. Všimněte si ventilových vík a tří samostatních cívek zapalování.|
Zdroj: Svět motorů
Zde jsou dobře vidět čtyři různá ventilová víka u motorů V6 (ES9) a také dvoudílná hlava válců s domečkem (vpravo nahoře)|
Zdroj: Svět motorů
Šestiválec ES9 J4S má mnohem komplikovanější techniku než starší ES9 J4. Současně je ale také výkonnější.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 16V|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 16V|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.2 HDi|
Zdroj: Svět motorů
Palubní deska verze vyráběné od podzimu 1999, tedy už s elektrickou sítí MUX. Všimněte si jednoduššího volantu.|
Zdroj: Svět motorů
Štít modernizované verze|
Zdroj: Svět motorů
Středový panel po modernizaci|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Šestiválce ES9 mají úhel rozevření řad válců 60 stupňů|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Starší verze V6 má zapalovací lištu nad svíčkami přední řady válců s vývodem pro modul svíček zadní řady|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Novější dostala šest samostatných cívek|
Zdroj: Svět motorů
406 Coupé přišla s bezrámovými dveřmi. Aby se zajistila jejich těsnost, jsou vybaveny automatickým dovíráním.|
Zdroj: Svět motorů
Při otevírání dveří sklo sjede o několik milimetrů, po zavření dveří se zase vysune. Ovládání je ze snímače vnější a vnitřní kliky.|
Zdroj: Svět motorů
Tudíž jde o starší řešení bez dotykové plošky na vnější klice, jakou má třeba novější kupé RCZ. Spolehlivost je solidní.|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Zadní čtyřprvková náprava|
Zdroj: Svět motorů
Podvozek je chloubou vozu. Všimněte si brzdičů Brembo, které se pojily s šestiválci a také 2.2 HDi (vlevo nahoře). Přední náprava má ramena tvaru hokejky, která jsou výkovkem.|
Zdroj: Svět motorů
Přední světlomety jsou projektorového typu. Nikdy neměly xenonovou výbojku.|
Zdroj: Svět motorů
Peugeot 406 Coupé|
Zdroj: Svět motorů
Štít původní verze|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Palubní deska původní verze, jejíž volant má na věnci vybrání pro palce. Zde už bez typického víka airbagu spolujezdce.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Palubní deska kupé je shodná se zbytkem modelové řady 406. Kvalita zpracování i materiály jsou vynikající.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Řadicí páka může v kupé ovládat hned několik pětistupňových převodovek.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Středový panel před modernizací. Samočinná klimatizace byla vždy jednozónová. Nebo jen manuální.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Přední sedadla mohou být elektricky nastavitelná, u řidiče s dvojí pamětí.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Vzadu je 406 Coupé jen pro dva. Pohodlí sezení je ale překvapivé. V platu pod zadním sklem našla své místo schránka na lékárničku.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Při sklopení opěradla dopředu se sedadlo elektricky posouvá dopředu.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Tlačítko se symbolem přeškrtnutého tlumiče elektronického odpružení AMVAR|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Zavazadelník pojme 390 litrů. Lze jej zvětšit sklopením opěradel zadní lavice. Všimněte si závěsů víka. Tohle sedan nemá.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Na rozdíl od čtyřválců je zde původní šestiválec v přídi uložen napříč s nulovým sklonem (čtyřválce jsou skloněné dozadu). Komplikované dvouobjemové sání využívá výrazně zjednodušené rezonanční plnění, v principu podobné ACAV, známému z motoru 306 S16 .|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Peugeot 406 Coupé V6 SE|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Na rozdíl od čtyřválců je zde původní šestiválec v přídi uložen napříč s nulovým sklonem (čtyřválce jsou skloněné dozadu). Komplikované dvouobjemové sání využívá výrazně zjednodušené rezonanční plnění, v principu podobné ACAV, známému z motoru 306 S16 .|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl