Ojetý Peugeot 406 Coupé: Když už, tak už…
V době psaní článku bylo v německé inzerci mobile.de v nabídce pouhých 58 Peugeotů 406. Z nich 23 představovala coupé. Přitom v letech 1996 až 2005 jich vzniklo jenom 107.631 z celkového počtu 1.667.364 všech 406 vyrobených v Evropě.
Devadesátá léta s malým přesahem do následující dekády byla posledním obdobím, kdy automobilky nabízely ve větší míře sportovně střižená auta. Nešlo jen o kabriolety, roadstery a spidery, ale také o uzavřená kupé. Téměř vždy se jednalo o vozy spojující radost z jízdy s efektním vzhledem, ale zároveň s patřičným pohodlím, které oceníte zejména na delších cestách. Prostě typická GT (Gran Turisma) neboli vozy pro „velkou turistiku“.
Všichni si pamatují Opel Calibra, VW Corrado, Hondu Prelude, Ford Probe, Fiat Coupe, ale také Toyotu Celica, Mazdu MX-3 nebo Alfu Romeo GTV. Náš výčet ovšem není zdaleka úplný, vynechali jsme kupé od BMW, Mercedesu a Audi, ale také třeba od Volva, Nissanu nebo Mitsubishi. Téměř všem vyjmenovaným modelům byl společný základ v běžných sedanech či hatchbackách segmentu C nebo D. Někdy bylo těch odlišností více, jindy méně.
Peugeot 406 Coupé sice dorazil až na podzim 1996, ovšem svými vlastnostmi patřil k nejzdařilejším kupé druhé poloviny 90. let. Třeba ve Velké Británii, kde byla a jsou tahle auta nesmírně oblíbená, vyhrával většinu srovnávacích testů. Tohle dokázal pouze starší VW Corrado, nabízený do léta 1995. Třeba britský Autocar viděl v recenzovaném peugeotu jeho ideového nástupce.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!