Ojetý Peugeot Rifter & sourozenci: Příště už jen do zásuvky
13
/
39
Prohlédnout znovu
Ojetý Peugeot Rifter & sourozenci: Příště už jen do zásuvky
I běžnější a líbivější kratší varianta karoserie mohla být příplatkově sedmimístná. Riftery ve vrcholné výbavě GT line (na snímku) si pořizovaly spíše rodiny, levnější verze Active naopak často končily v roli fi remních galejníků.
|
Svět motorů
Za tři samostatná sklopná sedadla ve druhé řadě se u nižších výbav muselo připlácet. Jde o jedno z mála aut, kde pohodlně umístíte tři dětské sedačky vedle sebe. Příplatková dvojice sedadel ve třetí řadě je u krátké karoserie vyjímatelná, u dlouhé pak vyjímatelná i posuvná.
|
Svět motorů
Posuvné boční dveře jsou praktická, ale po letech vždycky trochu problémová záležitost. Na rozdíl od starého Fiatu Doblo tu alespoň spodní závěsy dveří nepřekážejí při vystupování a docela blbuvzdorně je vyřešena kabeláž.
|
Svět motorů
Malý volant v klíně a nad ním přístroje. Peugeotův svérázný i-Cocpit si s ničím nespletete. Materiály jsou spíš praktické než exkluzivní, široký středový tunel trochu utiskuje nohu řidiče, ale tomu neutečete ani u sourozenců. Verze s prodlouženou středovou konzolou (na snímku) mají vždy elektrickou parkovací brzdu a středové výdechy ventilace vzadu.
|
Svět motorů
Verze s 8“ dotykovým displejem ještě automaticky neznamenají navigaci, podporovat MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay by však měly vždy. Pokud nefungují, zkuste nejdřív zkontrolovat, zda máte správný propojovací kabel.
|
Svět motorů
Původně byla v plánu i čtyřkolka, vestavěná specializovanou firmou Dangel. Nakonec vzniklo jen pár reklamních kusů, navíc převážně s užitkovými karoseriemi (zde jako Opel Combo Van). Hledat je v bazarech je utopie.
|
Svět motorů
Nádržka na AdBlue u dieselu 1.5 BlueHDi má sice pěkný objem 17 l, ale je navržena jako neopravitelný celek. Takže když odejde dávkovací čerpadlo nebo elektronika, musíte vytáhnout 22 000 Kč. Peugeot v závislosti na stáří a kilometrech poskytuje kulanci buď úplnou, nebo částečnou, samozřejmě pokud nemáte děravou servisní historii.
|
Svět motorů
Benzinový tříválec 1.2 PureTech nešťastně kombinuje přímé vstřikování a olejem smáčený rozvodový řemen, který právě nesnáší kontaminaci oleje benzinem. Řemen jejich zásluhou měkne, jemnější gumová drobenka je pak olejovým čerpadlem roznesena po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT hlásí, že už proběhla kompletní kontaminace. Nikdy si nekupujte tento motor na časté kratičké trasy.
|
Svět motorů
Pošťáci sjedou brzdové destičky už po 20 000 km, běžný uživatel průměrně po 60 000 km. Brzdové kotouče vydrží i hodně nad 100 000 km. Elektrickou ruční brzdu odjišťujte tlačítkem, ne rozjezdem – šetří to brzdové obložení.
|
Svět motorů
Varianty s osmistupňovým automatem používají otočný volič režimů, stejně jako elektrická verze. Ke „spalovákům“ šel objednat volič trakčních režimů Advanced Grip Control. Ten podpořil terénní dovednosti předokolky, která umí být díky slušné světlé výšce zdatná.
|
Svět motorů
Citroën Berlingo
|
Svět motorů
Citroën Berlingo
|
Svět motorů
Citroën Berlingo
|
Svět motorů
Opel Combo Life
|
Svět motorů
Opel Combo Life
|
Svět motorů
Toyota Proace City Verso
|
Svět motorů
Toyota Proace City Verso
|
Svět motorů
Toyota Proace City Verso
|
Svět motorů
Fiat Doblo
|
Svět motorů
Prodloužená verze není tak „sexy“, má o půl metru větší průměr otáčení a nešlo do ní objednat prosklenou střechu, ale místa pro zadní cestující pochopitelně nabízí víc. U klasicky výklopného víka kufru šlo připlatit samostatně otevíratelné okno (to i u kratší verze).
|
Svět motorů
Rifter Active s volitelnými dvoukřídlovými pátými dveřmi
|
Svět motorů
Ojetina v základní výbavě Active měla i pár příplatkových prvků. Většinu vidíte už zvenčí: křídlové páté dveře, parkovací senzory, mlhovky a litá kola v základním rozměru 16“.
|
Svět motorů
Peugeot Rifter
|
Svět motorů
Základní výbava měla jen plastový volant, klasickou ruční brzdu a „malé“ rádio bez dotykového displeje, samozřejmě už s bluetooth a vstupem USB
|
Svět motorů
Na rozdíl od předchozí šestnáctistovky už u motoru 1.5 BlueHDi nelze diagnostikou přesně změřit zbývající množství AdBlue v nádržce. Systém „vidí“ jen minimální hladinu.
|
Svět motorů
Hlavní světlomety jsou výhradně halogenové, podle typu a trhu buď parabolové, nebo s projektorem. Obecně svítí lépe než u berlinga, ale hůře než u Opelu Combo. Přísvitem do zatáček disponují právě jen kusy s mlhovkami.
|
Svět motorů
K žárovkám hlavních světlometů je geniální přístup, rukám nic nepřekáží a krycí víčko je dostatečně velké
|
Svět motorů
V posuvných zadních dveřích si šlo připlatit za elektricky stahovatelná okna, což je v kategorii osobních dodávek vzácnost. V současném Volkswagenu Caddy můžete mít nanejvýš výklopná.
|
Svět motorů
Obrázek o tom, v jakém prostředí vůz jezdil, jsme si udělali už při otevření kapoty. Všude jen kvanta špíny a prachu. Baterie už byla vyměněna, odlučovač oleje ve ventilovém víku tu byl ještě v pořádku.
|
Svět motorů
Střední část výfuku vypadá už na pohled ošklivě, ale ještě pár let vydrží. Částicový filtr (FAP) už konvenčního, „suchého typu“ je u těchto vozů netypicky drahý, vychází přes 40 000 Kč. Na předchůdce (který měl odlišný FAP s Eolys) šel sehnat za třetinu.
|
Svět motorů
Křídlové zadní dveře šly připlatit právě jen k základní výbavě. Po odjištění čepu je lze odklopit až za roh, takže při nakládání objemných předmětů nepřekážejí.
|
Svět motorů
Prach v horní odkládací schránce dává představu o výkupním stavu. Mimochodem pokud hledáte airbag spolujezdce, je ukryt netypicky pod čelní částí stropnice.
|
Svět motorů
Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
|
Svět motorů
Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
|
Svět motorů
Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
|
Svět motorů
Peugeot Rifter
|
Svět motorů
Peugeot Rifter
|
Svět motorů
Peugeot Rifter
|
Svět motorů
Peugeot Rifter
|
Svět motorů
Zde se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory! Elektřině navzdory
Zpěvák Adam Mišík o cyklistech v Praze: Poslal bych je ze silnic pryč!
Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. Vypadá fakt dobře
Reliant Rebel (1964-1974): Auto s vlastní garáží
Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km
Vzácné SUV Monteverdi Sahara je na prodej. Dnes stojí pakatel