Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot Rifter & sourozenci: Povedení, ale příště už jen do zásuvky

Za tři samostatná sklopná sedadla ve druhé řadě se u nižších výbav muselo připlácet. Jde o jedno z mála aut, kde pohodlně umístíte tři dětské sedačky vedle sebe. Příplatková dvojice sedadel ve třetí řadě je u krátké karoserie vyjímatelná, u dlouhé pak vyjímatelná i posuvná.
Posuvné boční dveře jsou praktická, ale po letech vždycky trochu problémová záležitost. Na rozdíl od starého Fiatu Doblo tu alespoň spodní závěsy dveří nepřekážejí při vystupování a docela blbuvzdorně je vyřešena kabeláž.
Malý volant v klíně a nad ním přístroje. Peugeotův svérázný i-Cocpit si s ničím nespletete. Materiály jsou spíš praktické než exkluzivní, široký středový tunel trochu utiskuje nohu řidiče, ale tomu neutečete ani u sourozenců. Verze s prodlouženou středovou konzolou (na snímku) mají vždy elektrickou parkovací brzdu a středové výdechy ventilace vzadu.
Verze s 8“ dotykovým displejem ještě automaticky neznamenají navigaci, podporovat MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay by však měly vždy. Pokud nefungují, zkuste nejdřív zkontrolovat, zda máte správný propojovací kabel.
39 Fotogalerie
Marek Oborník

Osobní varianty kompaktních dodávek jsou nejpraktičtější auta pod sluncem. Z mladších strojů z poslední pětiletky je hodně oblíbený Peugeot Rifter. Nově ho objednáte už jen jako elektromobil, což neuvěřitelně vytáhlo zájem o konvenčně motorizované ojetiny. A s tím bohužel i ceny.

Peugeot Rifter (od 2018), Citroën Berlingo III (od 2018), Opel Combo Life generace E (od 2018), Toyota Proace City (od 2020) a aktuálně i nový Fiat Doblo III – to je pětice modelů, které jsou v zásadě jedním a tímtéž autem s designovými a výbavovými odlišnostmi. Jejich společná technika pochází od francouzského koncernu PSA (dnes součást konglomerátu Stellantis) a montují se v závodech ve Španělsku (Vigo) či Portugalsku (Mangualde). Všechny jmenované modely nabízejí posuvné zadní boční dveře, pěti- či sedmimístné provedení a zároveň dvě délky karoserie – základní kratší s rozvorem 2,75 a délkou 4,4 m (i ta může být sedmimístná) a volitelnou delší s rozvorem 2,97 a celkovou délkou 4,75 m. Pro přehlednost bude řeč primárně o Peugeotu Rifter, u nějž máte rovnou i vždy jistotu, že se bavíme o konvenční osobní verzi. Užitkové furgony a takzvaná polokombi v „nákladní“ kategorii N1 totiž používají ještě původní jméno Peugeot Partner.

Lehký život málokdy

Než vyrazíte do bazaru pro tohoto všeuměla, je potřeba si uvědomit jednu věc. Auta tohoto druhu se nepořizují na to, aby postávala naleštěná v garáži a za slunných nedělí vozila vzduch. Levnější varianty s nižší výbavou a slabšími motorizacemi běžně figurovaly v roli firemních mezků a za jejich volantem se nezřídka střídalo všechno, co mělo ruce a nohy. Pokud chcete toto riziko eliminovat hned v zárodku, vybírejte mezi kusy v atraktivnějších specifikacích. Se silnějšími motory a co nejbohatší výbavou, kterou typický firemní zákazník považoval za zbytečnou. Tedy ideálně s dvouzónovou klimatizací, příplatkovou navigací, prosklenou střechou, automatickou převodovkou atd. Ano, takto naložených rifterů je v bazaru minimum a při dnešní drahotě je nejspíš nepořídíte pod 600.000 Kč. Ale bývá u nich skoro jistota, že sloužily jen rodině nebo sportovně založenému páru, který vzadu vozil svá drahá horská kola.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!