Ojetý Peugeot Rifter & sourozenci: Příště už jen do zásuvky

40/39
Zavřít
  • I běžnější a líbivější kratší varianta karoserie mohla být příplatkově sedmimístná. Riftery ve vrcholné výbavě GT line (na snímku) si pořizovaly spíše rodiny, levnější verze Active naopak často končily v roli fi remních galejníků.
    I běžnější a líbivější kratší varianta karoserie mohla být příplatkově sedmimístná. Riftery ve vrcholné výbavě GT line (na snímku) si pořizovaly spíše rodiny, levnější verze Active naopak často končily v roli fi remních galejníků.| Zdroj: Svět motorů
  • Za tři samostatná sklopná sedadla ve druhé řadě se u nižších výbav muselo připlácet. Jde o jedno z mála aut, kde pohodlně umístíte tři dětské sedačky vedle sebe. Příplatková dvojice sedadel ve třetí řadě je u krátké karoserie vyjímatelná, u dlouhé pak vyjímatelná i posuvná.
    Za tři samostatná sklopná sedadla ve druhé řadě se u nižších výbav muselo připlácet. Jde o jedno z mála aut, kde pohodlně umístíte tři dětské sedačky vedle sebe. Příplatková dvojice sedadel ve třetí řadě je u krátké karoserie vyjímatelná, u dlouhé pak vyjímatelná i posuvná.| Zdroj: Svět motorů
  • Posuvné boční dveře jsou praktická, ale po letech vždycky trochu problémová záležitost. Na rozdíl od starého Fiatu Doblo tu alespoň spodní závěsy dveří nepřekážejí při vystupování a docela blbuvzdorně je vyřešena kabeláž.
    Posuvné boční dveře jsou praktická, ale po letech vždycky trochu problémová záležitost. Na rozdíl od starého Fiatu Doblo tu alespoň spodní závěsy dveří nepřekážejí při vystupování a docela blbuvzdorně je vyřešena kabeláž.| Zdroj: Svět motorů
  • Malý volant v klíně a nad ním přístroje. Peugeotův svérázný i-Cocpit si s ničím nespletete. Materiály jsou spíš praktické než exkluzivní, široký středový tunel trochu utiskuje nohu řidiče, ale tomu neutečete ani u sourozenců. Verze s prodlouženou středovou konzolou (na snímku) mají vždy elektrickou parkovací brzdu a středové výdechy ventilace vzadu.
    Malý volant v klíně a nad ním přístroje. Peugeotův svérázný i-Cocpit si s ničím nespletete. Materiály jsou spíš praktické než exkluzivní, široký středový tunel trochu utiskuje nohu řidiče, ale tomu neutečete ani u sourozenců. Verze s prodlouženou středovou konzolou (na snímku) mají vždy elektrickou parkovací brzdu a středové výdechy ventilace vzadu.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze s 8“ dotykovým displejem ještě automaticky neznamenají navigaci, podporovat MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay by však měly vždy. Pokud nefungují, zkuste nejdřív zkontrolovat, zda máte správný propojovací kabel.
    Verze s 8“ dotykovým displejem ještě automaticky neznamenají navigaci, podporovat MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay by však měly vždy. Pokud nefungují, zkuste nejdřív zkontrolovat, zda máte správný propojovací kabel.| Zdroj: Svět motorů
  • Původně byla v plánu i čtyřkolka, vestavěná specializovanou firmou Dangel. Nakonec vzniklo jen pár reklamních kusů, navíc převážně s užitkovými karoseriemi (zde jako Opel Combo Van). Hledat je v bazarech je utopie.
    Původně byla v plánu i čtyřkolka, vestavěná specializovanou firmou Dangel. Nakonec vzniklo jen pár reklamních kusů, navíc převážně s užitkovými karoseriemi (zde jako Opel Combo Van). Hledat je v bazarech je utopie.| Zdroj: Svět motorů
  • Nádržka na AdBlue u dieselu 1.5 BlueHDi má sice pěkný objem 17 l, ale je navržena jako neopravitelný celek. Takže když odejde dávkovací čerpadlo nebo elektronika, musíte vytáhnout 22 000 Kč. Peugeot v závislosti na stáří a kilometrech poskytuje kulanci buď úplnou, nebo částečnou, samozřejmě pokud nemáte děravou servisní historii.
    Nádržka na AdBlue u dieselu 1.5 BlueHDi má sice pěkný objem 17 l, ale je navržena jako neopravitelný celek. Takže když odejde dávkovací čerpadlo nebo elektronika, musíte vytáhnout 22 000 Kč. Peugeot v závislosti na stáří a kilometrech poskytuje kulanci buď úplnou, nebo částečnou, samozřejmě pokud nemáte děravou servisní historii.| Zdroj: Svět motorů
  • Benzinový tříválec 1.2 PureTech nešťastně kombinuje přímé vstřikování a olejem smáčený rozvodový řemen, který právě nesnáší kontaminaci oleje benzinem. Řemen jejich zásluhou měkne, jemnější gumová drobenka je pak olejovým čerpadlem roznesena po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT hlásí, že už proběhla kompletní kontaminace. Nikdy si nekupujte tento motor na časté kratičké trasy.
    Benzinový tříválec 1.2 PureTech nešťastně kombinuje přímé vstřikování a olejem smáčený rozvodový řemen, který právě nesnáší kontaminaci oleje benzinem. Řemen jejich zásluhou měkne, jemnější gumová drobenka je pak olejovým čerpadlem roznesena po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT hlásí, že už proběhla kompletní kontaminace. Nikdy si nekupujte tento motor na časté kratičké trasy.| Zdroj: Svět motorů
  • Pošťáci sjedou brzdové destičky už po 20 000 km, běžný uživatel průměrně po 60 000 km. Brzdové kotouče vydrží i hodně nad 100 000 km. Elektrickou ruční brzdu odjišťujte tlačítkem, ne rozjezdem – šetří to brzdové obložení.
    Pošťáci sjedou brzdové destičky už po 20 000 km, běžný uživatel průměrně po 60 000 km. Brzdové kotouče vydrží i hodně nad 100 000 km. Elektrickou ruční brzdu odjišťujte tlačítkem, ne rozjezdem – šetří to brzdové obložení.| Zdroj: Svět motorů
  • Varianty s osmistupňovým automatem používají otočný volič režimů, stejně jako elektrická verze. Ke „spalovákům“ šel objednat volič trakčních režimů Advanced Grip Control. Ten podpořil terénní dovednosti předokolky, která umí být díky slušné světlé výšce zdatná.
    Varianty s osmistupňovým automatem používají otočný volič režimů, stejně jako elektrická verze. Ke „spalovákům“ šel objednat volič trakčních režimů Advanced Grip Control. Ten podpořil terénní dovednosti předokolky, která umí být díky slušné světlé výšce zdatná.| Zdroj: Svět motorů
  • Citroën Berlingo
    Citroën Berlingo| Zdroj: Svět motorů
  • Citroën Berlingo
    Citroën Berlingo| Zdroj: Svět motorů
  • Citroën Berlingo
    Citroën Berlingo| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Combo Life
    Opel Combo Life| Zdroj: Svět motorů
  • Opel Combo Life
    Opel Combo Life| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Proace City Verso
    Toyota Proace City Verso| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Proace City Verso
    Toyota Proace City Verso| Zdroj: Svět motorů
  • Toyota Proace City Verso
    Toyota Proace City Verso| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat Doblo
    Fiat Doblo| Zdroj: Svět motorů
  • Prodloužená verze není tak „sexy“, má o půl metru větší průměr otáčení a nešlo do ní objednat prosklenou střechu, ale místa pro zadní cestující pochopitelně nabízí víc. U klasicky výklopného víka kufru šlo připlatit samostatně otevíratelné okno (to i u kratší verze).
    Prodloužená verze není tak „sexy“, má o půl metru větší průměr otáčení a nešlo do ní objednat prosklenou střechu, ale místa pro zadní cestující pochopitelně nabízí víc. U klasicky výklopného víka kufru šlo připlatit samostatně otevíratelné okno (to i u kratší verze).| Zdroj: Svět motorů
  • Rifter Active s volitelnými dvoukřídlovými pátými dveřmi
    Rifter Active s volitelnými dvoukřídlovými pátými dveřmi| Zdroj: Svět motorů
  • Ojetina v základní výbavě Active měla i pár příplatkových prvků. Většinu vidíte už zvenčí: křídlové páté dveře, parkovací senzory, mlhovky a litá kola v základním rozměru 16“.
    Ojetina v základní výbavě Active měla i pár příplatkových prvků. Většinu vidíte už zvenčí: křídlové páté dveře, parkovací senzory, mlhovky a litá kola v základním rozměru 16“.| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot Rifter
    Peugeot Rifter| Zdroj: Svět motorů
  • Základní výbava měla jen plastový volant, klasickou ruční brzdu a „malé“ rádio bez dotykového displeje, samozřejmě už s bluetooth a vstupem USB
    Základní výbava měla jen plastový volant, klasickou ruční brzdu a „malé“ rádio bez dotykového displeje, samozřejmě už s bluetooth a vstupem USB| Zdroj: Svět motorů
  • Na rozdíl od předchozí šestnáctistovky už u motoru 1.5 BlueHDi nelze diagnostikou přesně změřit zbývající množství AdBlue v nádržce. Systém „vidí“ jen minimální hladinu.
    Na rozdíl od předchozí šestnáctistovky už u motoru 1.5 BlueHDi nelze diagnostikou přesně změřit zbývající množství AdBlue v nádržce. Systém „vidí“ jen minimální hladinu.| Zdroj: Svět motorů
  • Hlavní světlomety jsou výhradně halogenové, podle typu a trhu buď parabolové, nebo s projektorem. Obecně svítí lépe než u berlinga, ale hůře než u Opelu Combo. Přísvitem do zatáček disponují právě jen kusy s mlhovkami.
    Hlavní světlomety jsou výhradně halogenové, podle typu a trhu buď parabolové, nebo s projektorem. Obecně svítí lépe než u berlinga, ale hůře než u Opelu Combo. Přísvitem do zatáček disponují právě jen kusy s mlhovkami.| Zdroj: Svět motorů
  • K žárovkám hlavních světlometů je geniální přístup, rukám nic nepřekáží a krycí víčko je dostatečně velké
    K žárovkám hlavních světlometů je geniální přístup, rukám nic nepřekáží a krycí víčko je dostatečně velké| Zdroj: Svět motorů
  • V posuvných zadních dveřích si šlo připlatit za elektricky stahovatelná okna, což je v kategorii osobních dodávek vzácnost. V současném Volkswagenu Caddy můžete mít nanejvýš výklopná.
    V posuvných zadních dveřích si šlo připlatit za elektricky stahovatelná okna, což je v kategorii osobních dodávek vzácnost. V současném Volkswagenu Caddy můžete mít nanejvýš výklopná.| Zdroj: Svět motorů
  • Obrázek o tom, v jakém prostředí vůz jezdil, jsme si udělali už při otevření kapoty. Všude jen kvanta špíny a prachu. Baterie už byla vyměněna, odlučovač oleje ve ventilovém víku tu byl ještě v pořádku.
    Obrázek o tom, v jakém prostředí vůz jezdil, jsme si udělali už při otevření kapoty. Všude jen kvanta špíny a prachu. Baterie už byla vyměněna, odlučovač oleje ve ventilovém víku tu byl ještě v pořádku.| Zdroj: Svět motorů
  • Střední část výfuku vypadá už na pohled ošklivě, ale ještě pár let vydrží. Částicový filtr (FAP) už konvenčního, „suchého typu“ je u těchto vozů netypicky drahý, vychází přes 40 000 Kč. Na předchůdce (který měl odlišný FAP s Eolys) šel sehnat za třetinu.
    Střední část výfuku vypadá už na pohled ošklivě, ale ještě pár let vydrží. Částicový filtr (FAP) už konvenčního, „suchého typu“ je u těchto vozů netypicky drahý, vychází přes 40 000 Kč. Na předchůdce (který měl odlišný FAP s Eolys) šel sehnat za třetinu.| Zdroj: Svět motorů
  • Křídlové zadní dveře šly připlatit právě jen k základní výbavě. Po odjištění čepu je lze odklopit až za roh, takže při nakládání objemných předmětů nepřekážejí.
    Křídlové zadní dveře šly připlatit právě jen k základní výbavě. Po odjištění čepu je lze odklopit až za roh, takže při nakládání objemných předmětů nepřekážejí.| Zdroj: Svět motorů
  • Prach v horní odkládací schránce dává představu o výkupním stavu. Mimochodem pokud hledáte airbag spolujezdce, je ukryt netypicky pod čelní částí stropnice.
    Prach v horní odkládací schránce dává představu o výkupním stavu. Mimochodem pokud hledáte airbag spolujezdce, je ukryt netypicky pod čelní částí stropnice.| Zdroj: Svět motorů
  • Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
    Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
    Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
    Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot Rifter
    Peugeot Rifter| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot Rifter
    Peugeot Rifter| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot Rifter
    Peugeot Rifter| Zdroj: Svět motorů
  • Peugeot Rifter
    Peugeot Rifter| Zdroj: Svět motorů
I běžnější a líbivější kratší varianta karoserie mohla být příplatkově sedmimístná. Riftery ve vrcholné výbavě GT line (na snímku) si pořizovaly spíše rodiny, levnější verze Active naopak často končily v roli fi remních galejníků.
Za tři samostatná sklopná sedadla ve druhé řadě se u nižších výbav muselo připlácet. Jde o jedno z mála aut, kde pohodlně umístíte tři dětské sedačky vedle sebe. Příplatková dvojice sedadel ve třetí řadě je u krátké karoserie vyjímatelná, u dlouhé pak vyjímatelná i posuvná.
Posuvné boční dveře jsou praktická, ale po letech vždycky trochu problémová záležitost. Na rozdíl od starého Fiatu Doblo tu alespoň spodní závěsy dveří nepřekážejí při vystupování a docela blbuvzdorně je vyřešena kabeláž.
Malý volant v klíně a nad ním přístroje. Peugeotův svérázný i-Cocpit si s ničím nespletete. Materiály jsou spíš praktické než exkluzivní, široký středový tunel trochu utiskuje nohu řidiče, ale tomu neutečete ani u sourozenců. Verze s prodlouženou středovou konzolou (na snímku) mají vždy elektrickou parkovací brzdu a středové výdechy ventilace vzadu.
Verze s 8“ dotykovým displejem ještě automaticky neznamenají navigaci, podporovat MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay by však měly vždy. Pokud nefungují, zkuste nejdřív zkontrolovat, zda máte správný propojovací kabel.
Původně byla v plánu i čtyřkolka, vestavěná specializovanou firmou Dangel. Nakonec vzniklo jen pár reklamních kusů, navíc převážně s užitkovými karoseriemi (zde jako Opel Combo Van). Hledat je v bazarech je utopie.
Nádržka na AdBlue u dieselu 1.5 BlueHDi má sice pěkný objem 17 l, ale je navržena jako neopravitelný celek. Takže když odejde dávkovací čerpadlo nebo elektronika, musíte vytáhnout 22 000 Kč. Peugeot v závislosti na stáří a kilometrech poskytuje kulanci buď úplnou, nebo částečnou, samozřejmě pokud nemáte děravou servisní historii.
Benzinový tříválec 1.2 PureTech nešťastně kombinuje přímé vstřikování a olejem smáčený rozvodový řemen, který právě nesnáší kontaminaci oleje benzinem. Řemen jejich zásluhou měkne, jemnější gumová drobenka je pak olejovým čerpadlem roznesena po celém motoru. Takto zanesené řídicí solenoidy systému VVT hlásí, že už proběhla kompletní kontaminace. Nikdy si nekupujte tento motor na časté kratičké trasy.
Pošťáci sjedou brzdové destičky už po 20 000 km, běžný uživatel průměrně po 60 000 km. Brzdové kotouče vydrží i hodně nad 100 000 km. Elektrickou ruční brzdu odjišťujte tlačítkem, ne rozjezdem – šetří to brzdové obložení.
Varianty s osmistupňovým automatem používají otočný volič režimů, stejně jako elektrická verze. Ke „spalovákům“ šel objednat volič trakčních režimů Advanced Grip Control. Ten podpořil terénní dovednosti předokolky, která umí být díky slušné světlé výšce zdatná.
Citroën Berlingo
Citroën Berlingo
Citroën Berlingo
Opel Combo Life
Opel Combo Life
Toyota Proace City Verso
Toyota Proace City Verso
Toyota Proace City Verso
Fiat Doblo
Prodloužená verze není tak „sexy“, má o půl metru větší průměr otáčení a nešlo do ní objednat prosklenou střechu, ale místa pro zadní cestující pochopitelně nabízí víc. U klasicky výklopného víka kufru šlo připlatit samostatně otevíratelné okno (to i u kratší verze).
Rifter Active s volitelnými dvoukřídlovými pátými dveřmi
Ojetina v základní výbavě Active měla i pár příplatkových prvků. Většinu vidíte už zvenčí: křídlové páté dveře, parkovací senzory, mlhovky a litá kola v základním rozměru 16“.
Peugeot Rifter
Základní výbava měla jen plastový volant, klasickou ruční brzdu a „malé“ rádio bez dotykového displeje, samozřejmě už s bluetooth a vstupem USB
Na rozdíl od předchozí šestnáctistovky už u motoru 1.5 BlueHDi nelze diagnostikou přesně změřit zbývající množství AdBlue v nádržce. Systém „vidí“ jen minimální hladinu.
Hlavní světlomety jsou výhradně halogenové, podle typu a trhu buď parabolové, nebo s projektorem. Obecně svítí lépe než u berlinga, ale hůře než u Opelu Combo. Přísvitem do zatáček disponují právě jen kusy s mlhovkami.
K žárovkám hlavních světlometů je geniální přístup, rukám nic nepřekáží a krycí víčko je dostatečně velké
V posuvných zadních dveřích si šlo připlatit za elektricky stahovatelná okna, což je v kategorii osobních dodávek vzácnost. V současném Volkswagenu Caddy můžete mít nanejvýš výklopná.
Obrázek o tom, v jakém prostředí vůz jezdil, jsme si udělali už při otevření kapoty. Všude jen kvanta špíny a prachu. Baterie už byla vyměněna, odlučovač oleje ve ventilovém víku tu byl ještě v pořádku.
Střední část výfuku vypadá už na pohled ošklivě, ale ještě pár let vydrží. Částicový filtr (FAP) už konvenčního, „suchého typu“ je u těchto vozů netypicky drahý, vychází přes 40 000 Kč. Na předchůdce (který měl odlišný FAP s Eolys) šel sehnat za třetinu.
Křídlové zadní dveře šly připlatit právě jen k základní výbavě. Po odjištění čepu je lze odklopit až za roh, takže při nakládání objemných předmětů nepřekážejí.
Prach v horní odkládací schránce dává představu o výkupním stavu. Mimochodem pokud hledáte airbag spolujezdce, je ukryt netypicky pod čelní částí stropnice.
Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
Nevíme, po čem vůz dosud jezdil, ale nejspíš bagroval břehy Dunaje. Celý podvozek byl obalen letitou krustou ztvrdlého bláta. Volitelný robustní plechový podmotorový kryt jde objednat i dodatečně, ale stojí mastných 4900 Kč.
Peugeot Rifter
Peugeot Rifter
Peugeot Rifter
Peugeot Rifter