Ojetý Range Rover Sport II (L494): Podruhé a zcela jinak

1/83
Přehled fotografií
Zavřít
  • Ilustrační foto
    Ilustrační foto| Zdroj: auto.cz
  • První generace z let 2005 až 2013 se snažila skloubit název Sport s technikou pravověrného off roadu.
    První generace z let 2005 až 2013 se snažila skloubit název Sport s technikou pravověrného off roadu.| Zdroj: Svět motorů
  • Druhá na to jde mnohem komplexněji, když je lehká a hliníková.
    Druhá na to jde mnohem komplexněji, když je lehká a hliníková.| Zdroj: Svět motorů
  • Do roku 2018 vůz trápilo pomalé ovládací rozhraní, které například neumělo zrcadlit telefon.
    Do roku 2018 vůz trápilo pomalé ovládací rozhraní, které například neumělo zrcadlit telefon.| Zdroj: Svět motorů
  • Zásadní novinkou faceliftu se stalo moderní Touch Pro Duo – mnohem rychlejší a modernější.
    Zásadní novinkou faceliftu se stalo moderní Touch Pro Duo – mnohem rychlejší a modernější.| Zdroj: Svět motorů
  • Josef Bouček ve své dílně strojí pro zákazníka původní periferie na repasovaný motor z Polska. Je to vysoce odborná práce – například i vysokotlaké čerpadlo se u třílitrů už musí přesně nastavit.
    Josef Bouček ve své dílně strojí pro zákazníka původní periferie na repasovaný motor z Polska. Je to vysoce odborná práce – například i vysokotlaké čerpadlo se u třílitrů už musí přesně nastavit.| Zdroj: Svět motorů
  • Repasované motory TDV6 z Polska vyjdou na 100 000 Kč. Tedy zhruba 40 procent toho, co chtějí za nový ve značkovém servisu. Zkušenosti s životností zatím moc nejsou.
    Repasované motory TDV6 z Polska vyjdou na 100 000 Kč. Tedy zhruba 40 procent toho, co chtějí za nový ve značkovém servisu. Zkušenosti s životností zatím moc nejsou.| Zdroj: Svět motorů
  • Na nový či repasovaný motor je vždy nutné dát i nový olejový chladič. Pokud do něj při zadírání pronikly kovové špony, nikdo je ze něj už nevyčistí.
    Na nový či repasovaný motor je vždy nutné dát i nový olejový chladič. Pokud do něj při zadírání pronikly kovové špony, nikdo je ze něj už nevyčistí.| Zdroj: Svět motorů
  • Žlutá barva značí opotřebení ojničních ložisek.
    Žlutá barva značí opotřebení ojničních ložisek.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadření však může přijít i na hlavních ložiskách – poškození z vnější strany ukazuje, že tento „lágr“ už se připekl ke klikové hřídeli a společně s ní protáčel v překladech.
    Zadření však může přijít i na hlavních ložiskách – poškození z vnější strany ukazuje, že tento „lágr“ už se připekl ke klikové hřídeli a společně s ní protáčel v překladech.| Zdroj: Svět motorů
  • Josef Bouček objevil další častou závadu – od nefunkčních hydraulických zdvihátek proklepaná vahadla. Překvapivě to není moc slyšet ani cítit, nicméně při výměně rozvodů či ventilových vík doporučuje kontrolu.
    Josef Bouček objevil další častou závadu – od nefunkčních hydraulických zdvihátek proklepaná vahadla. Překvapivě to není moc slyšet ani cítit, nicméně při výměně rozvodů či ventilových vík doporučuje kontrolu.| Zdroj: Svět motorů
  • Systém Terrain Response stejně jako automatizované řízení rychlosti ve strmých sjezdech má vůz vždy. Redukce (tlačítko se symbolem hor) je za příplatek.
    Systém Terrain Response stejně jako automatizované řízení rychlosti ve strmých sjezdech má vůz vždy. Redukce (tlačítko se symbolem hor) je za příplatek.| Zdroj: Svět motorů
  • Sportovní varianta SVR přišla rok po základním modelu. V bazarech čeká na nejodvážnější návštěvníky.
    Sportovní varianta SVR přišla rok po základním modelu. V bazarech čeká na nejodvážnější návštěvníky.| Zdroj: Svět motorů
  • Nižší model Sport přišel rok po standardním Range Roveru
    Nižší model Sport přišel rok po standardním Range Roveru| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů
  • Benzinový motor 5.0 V8 s kompresorem je volbou znalců. Když v něm co 100 000 km vyměníte rozvody, byť to výrobce nepředepisuje, funguje většinou spolehlivě.
    Benzinový motor 5.0 V8 s kompresorem je volbou znalců. Když v něm co 100 000 km vyměníte rozvody, byť to výrobce nepředepisuje, funguje většinou spolehlivě.| Zdroj: Svět motorů
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vyhřívání sedaček je ukryto v palubním menu. Po ránu trvá docela dlouho, než systém začne reagovat.
    Vyhřívání sedaček je ukryto v palubním menu. Po ránu trvá docela dlouho, než systém začne reagovat.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vyhřívání sedaček je ukryto v palubním menu. Po ránu trvá docela dlouho, než systém začne reagovat.
    Vyhřívání sedaček je ukryto v palubním menu. Po ránu trvá docela dlouho, než systém začne reagovat.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V základní výbavě byla elektricky nastavitelná jen výška sedačky. Nevadilo by to, kdyby kolečko sklonu opěradla bylo aspoň trochu přístupné.
    V základní výbavě byla elektricky nastavitelná jen výška sedačky. Nevadilo by to, kdyby kolečko sklonu opěradla bylo aspoň trochu přístupné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • V základní výbavě byla elektricky nastavitelná jen výška sedačky. Nevadilo by to, kdyby kolečko sklonu opěradla bylo aspoň trochu přístupné.
    V základní výbavě byla elektricky nastavitelná jen výška sedačky. Nevadilo by to, kdyby kolečko sklonu opěradla bylo aspoň trochu přístupné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Velikou výhodou zavazadelníku je sklápění sedaček zcela do roviny. Když vás manželka po první drahé opravě vyhodí z domu, můžete v něm i spát.
    Velikou výhodou zavazadelníku je sklápění sedaček zcela do roviny. Když vás manželka po první drahé opravě vyhodí z domu, můžete v něm i spát.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Pneumatické odpružení je standard a překvapivě téměř nezlobí. Kompresor tak najdete pod podlahou zavazadelníku vždy, samotná rezerva byla za příplatek.
    Pneumatické odpružení je standard a překvapivě téměř nezlobí. Kompresor tak najdete pod podlahou zavazadelníku vždy, samotná rezerva byla za příplatek.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vozy značky Land Rover mají brodivost až 900 mm. Sání je proto vedeno do kapoty. Průduchy v ní jsou však falešné.
    Vozy značky Land Rover mají brodivost až 900 mm. Sání je proto vedeno do kapoty. Průduchy v ní jsou však falešné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Vozy značky Land Rover mají brodivost až 900 mm. Sání je proto vedeno do kapoty. Průduchy v ní jsou však falešné.
    Vozy značky Land Rover mají brodivost až 900 mm. Sání je proto vedeno do kapoty. Průduchy v ní jsou však falešné.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Verze bez redukční převodovky mají uprostřed samosvorný diferenciál Torsen. Pro tahání vleků se prý hodí méně než lamelová uzávěra. Předchozímu majiteli to zřejmě nevadilo, neboť tažné zařízení bylo odrbané, jako by celých 137 000 km najel s vlekem.
    Verze bez redukční převodovky mají uprostřed samosvorný diferenciál Torsen. Pro tahání vleků se prý hodí méně než lamelová uzávěra. Předchozímu majiteli to zřejmě nevadilo, neboť tažné zařízení bylo odrbané, jako by celých 137 000 km najel s vlekem.| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • V řídicí jednotce byla uložena celá řada chyb. Naprostá většina z nich však souvisela s podpětím a loučícím se akumulátorem.
    V řídicí jednotce byla uložena celá řada chyb. Naprostá většina z nich však souvisela s podpětím a loučícím se akumulátorem.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Brzdy byly na testovaném voze už v podstatě nefunkční. Jejich výměnu by měl příští majitel udělat zcela neprodleně.
    Brzdy byly na testovaném voze už v podstatě nefunkční. Jejich výměnu by měl příští majitel udělat zcela neprodleně.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zadní diferenciál u testovaného vozu rosil jen trochu. Jeho rozborka příštího majitele nemine. Miloslav Tolar ukazuje přípravek, který je na to potřeba.
    Zadní diferenciál u testovaného vozu rosil jen trochu. Jeho rozborka příštího majitele nemine. Miloslav Tolar ukazuje přípravek, který je na to potřeba.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Zadní diferenciál u testovaného vozu rosil jen trochu. Jeho rozborka příštího majitele nemine. Miloslav Tolar ukazuje přípravek, který je na to potřeba.
    Zadní diferenciál u testovaného vozu rosil jen trochu. Jeho rozborka příštího majitele nemine. Miloslav Tolar ukazuje přípravek, který je na to potřeba.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Range Rover Sport
    Range Rover Sport| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Sofistikované zavěšení kol je překvapivě odolné. Volné bývají jen největší přední silentbloky.
    Sofistikované zavěšení kol je překvapivě odolné. Volné bývají jen největší přední silentbloky.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Sofistikované zavěšení kol je překvapivě odolné. Volné bývají jen největší přední silentbloky.
    Sofistikované zavěšení kol je překvapivě odolné. Volné bývají jen největší přední silentbloky.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Nad hlavním má vůz ještě záložní akumulátor, jehož velikost závisí na výbavě vozu. My jsme měli ten nejmenší, přesto by vyšel na 8589 Kč.
    Nad hlavním má vůz ještě záložní akumulátor, jehož velikost závisí na výbavě vozu. My jsme měli ten nejmenší, přesto by vyšel na 8589 Kč.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
Ilustrační foto
První generace z let 2005 až 2013 se snažila skloubit název Sport s technikou pravověrného off roadu.
Druhá na to jde mnohem komplexněji, když je lehká a hliníková.
Do roku 2018 vůz trápilo pomalé ovládací rozhraní, které například neumělo zrcadlit telefon.
Zásadní novinkou faceliftu se stalo moderní Touch Pro Duo – mnohem rychlejší a modernější.
Josef Bouček ve své dílně strojí pro zákazníka původní periferie na repasovaný motor z Polska. Je to vysoce odborná práce – například i vysokotlaké čerpadlo se u třílitrů už musí přesně nastavit.
Repasované motory TDV6 z Polska vyjdou na 100 000 Kč. Tedy zhruba 40 procent toho, co chtějí za nový ve značkovém servisu. Zkušenosti s životností zatím moc nejsou.
Na nový či repasovaný motor je vždy nutné dát i nový olejový chladič. Pokud do něj při zadírání pronikly kovové špony, nikdo je ze něj už nevyčistí.
Žlutá barva značí opotřebení ojničních ložisek.
Zadření však může přijít i na hlavních ložiskách – poškození z vnější strany ukazuje, že tento „lágr“ už se připekl ke klikové hřídeli a společně s ní protáčel v překladech.
Josef Bouček objevil další častou závadu – od nefunkčních hydraulických zdvihátek proklepaná vahadla. Překvapivě to není moc slyšet ani cítit, nicméně při výměně rozvodů či ventilových vík doporučuje kontrolu.
Systém Terrain Response stejně jako automatizované řízení rychlosti ve strmých sjezdech má vůz vždy. Redukce (tlačítko se symbolem hor) je za příplatek.
Sportovní varianta SVR přišla rok po základním modelu. V bazarech čeká na nejodvážnější návštěvníky.
Nižší model Sport přišel rok po standardním Range Roveru
Range Rover Sport
Benzinový motor 5.0 V8 s kompresorem je volbou znalců. Když v něm co 100 000 km vyměníte rozvody, byť to výrobce nepředepisuje, funguje většinou spolehlivě.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Vyhřívání sedaček je ukryto v palubním menu. Po ránu trvá docela dlouho, než systém začne reagovat.
Vyhřívání sedaček je ukryto v palubním menu. Po ránu trvá docela dlouho, než systém začne reagovat.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
V základní výbavě byla elektricky nastavitelná jen výška sedačky. Nevadilo by to, kdyby kolečko sklonu opěradla bylo aspoň trochu přístupné.
V základní výbavě byla elektricky nastavitelná jen výška sedačky. Nevadilo by to, kdyby kolečko sklonu opěradla bylo aspoň trochu přístupné.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Velikou výhodou zavazadelníku je sklápění sedaček zcela do roviny. Když vás manželka po první drahé opravě vyhodí z domu, můžete v něm i spát.
Range Rover Sport
Pneumatické odpružení je standard a překvapivě téměř nezlobí. Kompresor tak najdete pod podlahou zavazadelníku vždy, samotná rezerva byla za příplatek.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Vozy značky Land Rover mají brodivost až 900 mm. Sání je proto vedeno do kapoty. Průduchy v ní jsou však falešné.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Vozy značky Land Rover mají brodivost až 900 mm. Sání je proto vedeno do kapoty. Průduchy v ní jsou však falešné.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Range Rover Sport
Verze bez redukční převodovky mají uprostřed samosvorný diferenciál Torsen. Pro tahání vleků se prý hodí méně než lamelová uzávěra. Předchozímu majiteli to zřejmě nevadilo, neboť tažné zařízení bylo odrbané, jako by celých 137 000 km najel s vlekem.
Range Rover Sport
Range Rover Sport
V řídicí jednotce byla uložena celá řada chyb. Naprostá většina z nich však souvisela s podpětím a loučícím se akumulátorem.
Brzdy byly na testovaném voze už v podstatě nefunkční. Jejich výměnu by měl příští majitel udělat zcela neprodleně.
Zadní diferenciál u testovaného vozu rosil jen trochu. Jeho rozborka příštího majitele nemine. Miloslav Tolar ukazuje přípravek, který je na to potřeba.
Zadní diferenciál u testovaného vozu rosil jen trochu. Jeho rozborka příštího majitele nemine. Miloslav Tolar ukazuje přípravek, který je na to potřeba.
Range Rover Sport
Sofistikované zavěšení kol je překvapivě odolné. Volné bývají jen největší přední silentbloky.
Sofistikované zavěšení kol je překvapivě odolné. Volné bývají jen největší přední silentbloky.
Nad hlavním má vůz ještě záložní akumulátor, jehož velikost závisí na výbavě vozu. My jsme měli ten nejmenší, přesto by vyšel na 8589 Kč.