Omlazené provedení od roku 2018 prozradí navenek úprava chladičové masky a kompletně přepracovaný nárazník|
Zdroj: Svět motorů
Před třemi lety dorazily do interiéru nové ovladače klimatizace a celek působí mnohem hodnotněji|
Zdroj: Svět motorů
Moderní platforma CMF (Common Module Family) je sdílená s Nissanem a jako první na ní vyjel aktuální Renault Espace. Tvoří ji pět samostatných skupin: motor, interiér, elektroinstalace, přední a zadní podlaha.|
Zdroj: Svět motorů
Po přečtení hlavního textu se vyvarujte tohoto postrachu jménem 1.2 TCe. Vypadá přátelsky, ale s hladinou oleje kouzlí jako čaroděj.|
Zdroj: Svět motorů
Nejvíce prozradí příbuznost s Nissanem Qashqai kompletní soubor ovládacích tlačítek a klik v původních dveřních výplních|
Zdroj: Svět motorů
Denní svícení prostřednictvím technologie LED bylo u všech verzí od zahájení produkce samozřejmostí|
Zdroj: Svět motorů
Renault Kadjar|
Zdroj: Svět motorů
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Základní verze původní palubní desky ještě přiznávala sdílení japonských komponentů, kvalita španělské výroby však za britským nissanem lehce pokulhává|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Manuální samočinná převodovka funguje ukázkově přesně a pracuje se s ní příjemně a hladce. Hlavní problém však tkví úplně jinde – dnešní posádka SUV už řazení svépomocí většinou odmítá.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Základní rádio designem ani grafikou neoslní. Přesto dokáže to samé co vyspělé systémy, navíc dostanete CD.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Přední sedačky mají bytelné rozměry, pumpička výškového nastavování sedáku je však umístěna neprakticky a občas zlobí|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Potahy sedadel jsou odolné, jiné poškození než neodstranitelná špína vzniklá nedbalostí se jich většinou netýká|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Čtyřkolky disponují otočným voličem režimů: přední pohon, samočinné spínání mezinápravové spojky a její trvalé sepnutí. Aby to vozům s předním pohonem nebylo líto, mají na stejném místě ovladač elektronických systémů podvozku.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Hodnota světlé výšky 200 mm patří na trhu k lepším. Terénně působí rovněž nájezdové úhly: přední 18°, zadní 28°.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Podlážku zavazadlového prostoru lze v případě potřeby zdvihnout a vytvořit z ní dvě samostatné ohrádky|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Pochvalu si zaslouží i možnost spárování dojezdové rezervy se čtyřkolkou. Další důkaz o tom, že jde spíš o auto pro české chalupáře než matky.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Silná vznětová šestnáctistovka se svého času stala jediným z hrstky motorů, které si v testech Světa motorů vysloužily čistou jedničku. Táhne srdnatě, jezdí úsporně, ale pojí se výhradně s manuální převodovkou.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Nejvyšší specifikace se dokonce od počátku chlubila plně diodovými světlomety|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Otvor nádrže s plechovým víčkem je stejně jako dveřní klika typicky japonský prvek, podobně jako u nissanu se tankuje napravo|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Jiří Kallmünzer, vedoucí brandýského autorizovaného servisu Auto Kout, chválí vznětový čtyřválec 1.6 dCi jako spolehlivý motor: „Nedávno ho nahradila sedmnáctistovka, ale ta je zatím na kompletní rozbor příliš mladá. Přesto jí věříme úplně stejně!“|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Stav brzdové soustavy odpovídá spíše lehce zajetému vozu, při běžném provozu se ještě dva roky obejde bez investic|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
O pečlivosti předchozího majitele svědčí kola bez parkovacích šrámů, povrchový lak se však na některých místech odlupuje|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Na autě z bazaru nás zaujaly téměř nové zimní pneumatiky, předchozí vlastník zřejmě prodej vozu dopředu neplánoval…|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Spodní ramena a výfukové potrubí vykazují stopy povrchové koroze, na jejich funkci to ale vliv nemá. Výfuk vydrží dlouho, díly náprav by si však zasloužily protikorozní nástřik.|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka
Odolný obal originálního výfuku se vůbec netají globální provázaností, vedle loga Renaultu září i nepřehlédnutelný nápis Nissan|
Zdroj: Svět motorů/Petr Homolka