Ojetý Renault Kadjar: Zaspal, či předběhl čas pochopení?
Modely Clio, Captur či Mégane nestačí Renault vyrábět. O to více překvapí, že v nejrychleji rostoucím segmentu kompaktních SUV se mu stále nedaří. Bytelný kadjar se zrodil na technice žádaného Nissanu Qashqai, přesto se jeho úspěchu ani nepřiblížil. A znát už je to i při dnešním výběru v bazarech. Proč je tak vzácný?
Do světa kompaktních SUV vstoupil Renault nejprve modelem Koleos, což byl ale jen nuzný pokus o přeznačkování jihokorejského Samsungu QM5 z roku 2006. Nebylo to špatné auto, jenže viditelně exotický původ mu zákazníci na starém kontinentu na rozdíl od silně propagovaného příbuzného qashqaie nikdy neodpustili. Příliš evropských genů však nepřinesl ani po osmi letech nastupující model Kadjar, postavený na nové platformě CMF. Tu opět sdílel s Nissanem Qashqai – tentokrát s druhou generací. Skoro se nechce věřit, že zrovna vynalézaví francouzští konstruktéři podcenili nejperspektivnější segment evropského trhu a dodnes v něm pouze přelaďují globální produkty s původem na Dálném východě. Možná proto ani z kadjaru na trzích starého kontinentu moc nevytěžili. V každoročních statistikách odbytu totiž dosahoval ve španělské Palencii produkovaný renault vždy jen slabého zlomku prodaných kusů qashqaie z britského Sunderlandu, rovnajících se třeba v Česku stovkám kusů. Mnohem větší úspěch zato pravidelně zaznamenává menší crossover Captur, navržený a vyvinutý primárně pro Evropu, a navíc mající proti rozměrnějšímu sourozenci od loňského roku výhodu v čerstvém nástupci.

Ačkoliv se kadjar zejména v uspořádání interiéru a designu karoserie tváří jako pravověrný renault, některé detaily jako vnější i vnitřní kliky dveří nebo značně přestárlá tlačítka stahování oken prozrazují základ v klasických nissanech. Okatou mezikontinentální příbuznost ale rozsekla modernizace v roce 2018, kdy se změnila středová konzola s ovladači klimatizace nebo dveřní panel s tlačítky stahování oken.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!