Ojetý Renault Koleos II (2017-2023): Ten skoro francouzský

12/29
Přehled fotografií
Zavřít
  • Renault Koleos II
    Renault Koleos II| Zdroj: Svět motorů
  • Zavalitý koleos trochu klame tělem, reálně je kratší než Škoda Kodiaq. Styl světlometů kopíruje řešení na dobových modelech Mégane IV a Talisman. Vodítko pro netrénované oko: předfaceliftový model „Phase 1“ poznáte podle kulatého víčka nádrže. Phase 2 má obdélníkové, a to kvůli přidanému hrdlu na AdBlue u dieselů.
    Zavalitý koleos trochu klame tělem, reálně je kratší než Škoda Kodiaq. Styl světlometů kopíruje řešení na dobových modelech Mégane IV a Talisman. Vodítko pro netrénované oko: předfaceliftový model „Phase 1“ poznáte podle kulatého víčka nádrže. Phase 2 má obdélníkové, a to kvůli přidanému hrdlu na AdBlue u dieselů.| Zdroj: Svět motorů
  • Pouze v této vzácné základní výbavě Zen byl systém R-Link2 zkombinován s menším, 7“ displejem, orientovaným naležato. S manuální převodovkou se také setkáte vzácně a jen u Phase 1, tedy předfaceliftového modelu z let 2017-2019. Kvalitní integrovanou navigaci TomTom tu najdete vždy, cennou předvídavost však získává jen s funkčním on-line dopravním zpravodajstvím, jehož předplatné si musíte obnovovat (50 eur/1 rok).
    Pouze v této vzácné základní výbavě Zen byl systém R-Link2 zkombinován s menším, 7“ displejem, orientovaným naležato. S manuální převodovkou se také setkáte vzácně a jen u Phase 1, tedy předfaceliftového modelu z let 2017-2019. Kvalitní integrovanou navigaci TomTom tu najdete vždy, cennou předvídavost však získává jen s funkčním on-line dopravním zpravodajstvím, jehož předplatné si musíte obnovovat (50 eur/1 rok).| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska připomíná model Talisman, ale je vyšší a kvalitněji spasovaná. Velká škoda, že tu mezi sedadly chybí praktický zástupný ovladač, který u talismanů a espace pomáhal s bezpečnějším ovládáním infotainmentu R-Link2 za jízdy. Zde starší provedení „Phase 1“ v nejvyšší výbavě Initiale Paris.
    Palubní deska připomíná model Talisman, ale je vyšší a kvalitněji spasovaná. Velká škoda, že tu mezi sedadly chybí praktický zástupný ovladač, který u talismanů a espace pomáhal s bezpečnějším ovládáním infotainmentu R-Link2 za jízdy. Zde starší provedení „Phase 1“ v nejvyšší výbavě Initiale Paris.| Zdroj: Svět motorů
  • Naftový dvoulitr „dCi 175“ se 130 kW ještě nepotřeboval AdBlue a je nejčastější motorizací bazarových koleosů. Kulturou chodu a spotřebou už zaostává, na důchod by měl mít ale nejlepší „faktor opravitelnosti“ ze všech zdejších dieselů.
    Naftový dvoulitr „dCi 175“ se 130 kW ještě nepotřeboval AdBlue a je nejčastější motorizací bazarových koleosů. Kulturou chodu a spotřebou už zaostává, na důchod by měl mít ale nejlepší „faktor opravitelnosti“ ze všech zdejších dieselů.| Zdroj: Svět motorů
  • Systém stop-start jde u řady renaultů trvale zrušit trikem s nasimulováním otevření kapoty. Stačí obelhat sensor otevření kapoty buď vypojeným konektorem, nebo propojením pinů v něm (dle typu).
    Systém stop-start jde u řady renaultů trvale zrušit trikem s nasimulováním otevření kapoty. Stačí obelhat sensor otevření kapoty buď vypojeným konektorem, nebo propojením pinů v něm (dle typu).| Zdroj: Svět motorů
  • Částečně asijské geny koleos nezapře ani panelem tlačítek vlevo pod volantem. Tím největším, levým můžete volit režim práce čtyřkolky, kdy zadní pohon nepřipojuje vůbec (poloha 2WD), připojuje podle potřeby (výchozí poloha Auto), nebo připojí napevno (4WD Lock, aktivovatelné jen do 40 km/h).
    Částečně asijské geny koleos nezapře ani panelem tlačítek vlevo pod volantem. Tím největším, levým můžete volit režim práce čtyřkolky, kdy zadní pohon nepřipojuje vůbec (poloha 2WD), připojuje podle potřeby (výchozí poloha Auto), nebo připojí napevno (4WD Lock, aktivovatelné jen do 40 km/h).| Zdroj: Svět motorů
  • Systém R-Link2, integrující multimédia i ovládání palubních funkcí, tu zdaleka nezlobil tolik jako svého času třeba na espace. U faceliftového modelu Phase 2 si Aleš Matušek pochvaluje vylepšenou implementaci Android Auto a její provázání se systémem ve voze. Například navigační šipky z Google Maps se rovnou naklonují do přístrojového štítu, hudbu ze spotify si můžete pohodlně přepínat ze satelitu pod volantem…
    Systém R-Link2, integrující multimédia i ovládání palubních funkcí, tu zdaleka nezlobil tolik jako svého času třeba na espace. U faceliftového modelu Phase 2 si Aleš Matušek pochvaluje vylepšenou implementaci Android Auto a její provázání se systémem ve voze. Například navigační šipky z Google Maps se rovnou naklonují do přístrojového štítu, hudbu ze spotify si můžete pohodlně přepínat ze satelitu pod volantem…| Zdroj: Svět motorů
  • Třetí řadu sedadel tu nikdy nenajdete, o to pohodlnější sezení nabídne ta druhá. Tlusté sedáky, poctivě vysoká opěradla, výhled jako z trůnu. Zadní opěrky hlavy mají kupodivu jen jednu polohu.
    Třetí řadu sedadel tu nikdy nenajdete, o to pohodlnější sezení nabídne ta druhá. Tlusté sedáky, poctivě vysoká opěradla, výhled jako z trůnu. Zadní opěrky hlavy mají kupodivu jen jednu polohu.| Zdroj: Svět motorů
  • V kufru není na co pověsit tašku s nákupem a na poměry třídy má spíš podprůměrný objem 498 l
    V kufru není na co pověsit tašku s nákupem a na poměry třídy má spíš podprůměrný objem 498 l| Zdroj: Svět motorů
  • Za dojezdovou rezervu se na většině trhů připlácelo, standardem byla sada na lepení. Verze s vrcholným audiosystémem Bose mívají v kufru subwoofer.
    Za dojezdovou rezervu se na většině trhů připlácelo, standardem byla sada na lepení. Verze s vrcholným audiosystémem Bose mívají v kufru subwoofer.| Zdroj: Svět motorů
  • Spínače vyhřívání zadních sedadel v loketní opěrce vypadají jako dobrý nápad jen do chvíle, než na zadní sedadla pustíte děti…
    Spínače vyhřívání zadních sedadel v loketní opěrce vypadají jako dobrý nápad jen do chvíle, než na zadní sedadla pustíte děti…| Zdroj: Svět motorů
  • Pohon všech kol 4WD byl k mání výhradně pro naftové dvoulitry. Jde o dlouhověký systém s elektromagneticky ovládanou mezinápravovou spojkou u zadní rozvodovky, prakticky řešení převzaté z Nissanu X-Trail „T32“. Proti němu má koleos výhodu citelně lepší torzní tuhosti karoserie, světlá výška 21 cm je shodná. Díky dobré spolupráci s brzdami si čtyřkolka poradí i s odlehčenými koly více zkřížených náprav. Víceprvkové zadní zavěšení mají i předokolky.
    Pohon všech kol 4WD byl k mání výhradně pro naftové dvoulitry. Jde o dlouhověký systém s elektromagneticky ovládanou mezinápravovou spojkou u zadní rozvodovky, prakticky řešení převzaté z Nissanu X-Trail „T32“. Proti němu má koleos výhodu citelně lepší torzní tuhosti karoserie, světlá výška 21 cm je shodná. Díky dobré spolupráci s brzdami si čtyřkolka poradí i s odlehčenými koly více zkřížených náprav. Víceprvkové zadní zavěšení mají i předokolky.| Zdroj: Svět motorů
  • Technicky spřízněné Nissany X-Trail mívaly někdy problémy s horním uložením tlumičů, koleosy to ale výrazněji nepostihlo. Ramena jsou robustní, tlumiče vždy konvenční, neadaptivní.
    Technicky spřízněné Nissany X-Trail mívaly někdy problémy s horním uložením tlumičů, koleosy to ale výrazněji nepostihlo. Ramena jsou robustní, tlumiče vždy konvenční, neadaptivní.| Zdroj: Svět motorů
  • Odolné a silné brzdy (vpředu s dvoupístkovými třmeny) jsou velkou devízou modelu. Kotouče tu vydrží hodně přes 100 000 km a ani nemívají sklony k rezavění. Proto až jednou dojde na výměnu, rozhodně berte zase originály!
    Odolné a silné brzdy (vpředu s dvoupístkovými třmeny) jsou velkou devízou modelu. Kotouče tu vydrží hodně přes 100 000 km a ani nemívají sklony k rezavění. Proto až jednou dojde na výměnu, rozhodně berte zase originály!| Zdroj: Svět motorů
  • Bezklíčový přístup je tu vždy. Můžete využít buď mikrospínačů na klikách, nebo plnou handsfree funkci, kdy se auto odemyká a vítá vás, už když se k němu blížíte s kartou v kapse. Elektrické víko kufru tu lze ovládat i podkopem, který zde funguje spolehlivěji než třeba u talismanu.
    Bezklíčový přístup je tu vždy. Můžete využít buď mikrospínačů na klikách, nebo plnou handsfree funkci, kdy se auto odemyká a vítá vás, už když se k němu blížíte s kartou v kapse. Elektrické víko kufru tu lze ovládat i podkopem, který zde funguje spolehlivěji než třeba u talismanu.| Zdroj: Svět motorů
  • Japonský variátor Jatco alias bezestupňová převodovka X-Tronic. Tady ji najdete v každém dieselu s automatem. Na rozdíl od některých starších systémů už nepoužívá pro změnu převodového poměru krokové elektromotorky, ale hydrauliku se solenoidy. Pokusy o jejich samostatnou výměnu končívají špatně, protože každý solenoid vyžaduje individuální kalibraci a vzájemně je sladit zvládl jen výrobce. Proto je při problémech nezbytné koupit celý hydraulický blok i s přiloženým softwarem jako celek.
    Japonský variátor Jatco alias bezestupňová převodovka X-Tronic. Tady ji najdete v každém dieselu s automatem. Na rozdíl od některých starších systémů už nepoužívá pro změnu převodového poměru krokové elektromotorky, ale hydrauliku se solenoidy. Pokusy o jejich samostatnou výměnu končívají špatně, protože každý solenoid vyžaduje individuální kalibraci a vzájemně je sladit zvládl jen výrobce. Proto je při problémech nezbytné koupit celý hydraulický blok i s přiloženým softwarem jako celek.| Zdroj: Svět motorů
  • Prodlouženou rukou dálkové správy vozu se měla stát mobilní aplikace My Renault, ale u „spalováků“ toho moc neumí. Zobrazí zbývající dojezd na nádrž, nadcházející servisní plán vozu (historii servisu kdysi uměla, ale už zase neumí) či umožní poslat cíl do navigace.
    Prodlouženou rukou dálkové správy vozu se měla stát mobilní aplikace My Renault, ale u „spalováků“ toho moc neumí. Zobrazí zbývající dojezd na nádrž, nadcházející servisní plán vozu (historii servisu kdysi uměla, ale už zase neumí) či umožní poslat cíl do navigace.| Zdroj: Svět motorů
  • V bohaté vrcholné výbavě nechybí ani poloautomatické parkování, kupodivu panoramatický kamerový systém koleos mít nemohl – na rozdíl od clia či capturu s easylinkem. Kamera je tu jen zadní, ale s kvalitním obrazem.
    V bohaté vrcholné výbavě nechybí ani poloautomatické parkování, kupodivu panoramatický kamerový systém koleos mít nemohl – na rozdíl od clia či capturu s easylinkem. Kamera je tu jen zadní, ale s kvalitním obrazem.| Zdroj: Svět motorů
  • Až do roku 2021 byly světlomety LED projektorového typu. Mají krátké potkávací světlo, navíc ještě v horní části zkrácené sytě modrým pruhem.
    Až do roku 2021 byly světlomety LED projektorového typu. Mají krátké potkávací světlo, navíc ještě v horní části zkrácené sytě modrým pruhem.| Zdroj: Svět motorů
  • Díky němu nejcennější metry dosvitu halí do modrého „měsíčního světla“, v kterém nevidíte nic, ani když neprší. Naprosto paradoxně tak dělají horší službu než halogeny u základní výbavy.
    Díky němu nejcennější metry dosvitu halí do modrého „měsíčního světla“, v kterém nevidíte nic, ani když neprší. Naprosto paradoxně tak dělají horší službu než halogeny u základní výbavy.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Koleos II
    Renault Koleos II| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Koleos II
    Renault Koleos II| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Koleos II
    Renault Koleos II| Zdroj: Svět motorů
  • 1.3 TCe: Benzinová verze používá lacinější baterii typu EFB, zatímco u dieselu je kvalitnější, gelová AGM. Takzvané inteligentní dobíjení tu ještě není tak zmršené jako třeba u současného clia a capturu, baterie zde vydrží zdravá mnohem déle.
    1.3 TCe: Benzinová verze používá lacinější baterii typu EFB, zatímco u dieselu je kvalitnější, gelová AGM. Takzvané inteligentní dobíjení tu ještě není tak zmršené jako třeba u současného clia a capturu, baterie zde vydrží zdravá mnohem déle.| Zdroj: Svět motorů
  • 2.0 dCi: Benzinová verze používá lacinější baterii typu EFB, zatímco u dieselu je kvalitnější, gelová AGM. Takzvané inteligentní dobíjení tu ještě není tak zmršené jako třeba u současného clia a capturu, baterie zde vydrží zdravá mnohem déle.
    2.0 dCi: Benzinová verze používá lacinější baterii typu EFB, zatímco u dieselu je kvalitnější, gelová AGM. Takzvané inteligentní dobíjení tu ještě není tak zmršené jako třeba u současného clia a capturu, baterie zde vydrží zdravá mnohem déle.| Zdroj: Svět motorů
  • 1.3 TCe si na sedmičku tiše sviští při 2500 min-1 a k podřazování ho nutí spíš splašenější adaptivní tempomat než nějaký nedostatek pružnosti.
    1.3 TCe si na sedmičku tiše sviští při 2500 min-1 a k podřazování ho nutí spíš splašenější adaptivní tempomat než nějaký nedostatek pružnosti.| Zdroj: Svět motorů
  • X-Tronic u 2.0 dCi na dálnici většinou nesahá k úplně nejtěžšímu převodovému poměru, drží se mírně nad ním.
    X-Tronic u 2.0 dCi na dálnici většinou nesahá k úplně nejtěžšímu převodovému poměru, drží se mírně nad ním.| Zdroj: Svět motorů
  • Phase 2 přinesl ostřikovače světlometů, bez nichž jste během podzimních plískanic poloslepí. Tyhle lepší světlomety LED s parabolickými zrcadly namísto čoček pak v koleosech najdete až od roku 2021. Kromě delšího potkávacího světla také celkově jasněji svítí, podle výrobce jsou o 25 % výkonnější.
    Phase 2 přinesl ostřikovače světlometů, bez nichž jste během podzimních plískanic poloslepí. Tyhle lepší světlomety LED s parabolickými zrcadly namísto čoček pak v koleosech najdete až od roku 2021. Kromě delšího potkávacího světla také celkově jasněji svítí, podle výrobce jsou o 25 % výkonnější.| Zdroj: Svět motorů
Renault Koleos II
Zavalitý koleos trochu klame tělem, reálně je kratší než Škoda Kodiaq. Styl světlometů kopíruje řešení na dobových modelech Mégane IV a Talisman. Vodítko pro netrénované oko: předfaceliftový model „Phase 1“ poznáte podle kulatého víčka nádrže. Phase 2 má obdélníkové, a to kvůli přidanému hrdlu na AdBlue u dieselů.
Pouze v této vzácné základní výbavě Zen byl systém R-Link2 zkombinován s menším, 7“ displejem, orientovaným naležato. S manuální převodovkou se také setkáte vzácně a jen u Phase 1, tedy předfaceliftového modelu z let 2017-2019. Kvalitní integrovanou navigaci TomTom tu najdete vždy, cennou předvídavost však získává jen s funkčním on-line dopravním zpravodajstvím, jehož předplatné si musíte obnovovat (50 eur/1 rok).
Palubní deska připomíná model Talisman, ale je vyšší a kvalitněji spasovaná. Velká škoda, že tu mezi sedadly chybí praktický zástupný ovladač, který u talismanů a espace pomáhal s bezpečnějším ovládáním infotainmentu R-Link2 za jízdy. Zde starší provedení „Phase 1“ v nejvyšší výbavě Initiale Paris.
Naftový dvoulitr „dCi 175“ se 130 kW ještě nepotřeboval AdBlue a je nejčastější motorizací bazarových koleosů. Kulturou chodu a spotřebou už zaostává, na důchod by měl mít ale nejlepší „faktor opravitelnosti“ ze všech zdejších dieselů.
Systém stop-start jde u řady renaultů trvale zrušit trikem s nasimulováním otevření kapoty. Stačí obelhat sensor otevření kapoty buď vypojeným konektorem, nebo propojením pinů v něm (dle typu).
Částečně asijské geny koleos nezapře ani panelem tlačítek vlevo pod volantem. Tím největším, levým můžete volit režim práce čtyřkolky, kdy zadní pohon nepřipojuje vůbec (poloha 2WD), připojuje podle potřeby (výchozí poloha Auto), nebo připojí napevno (4WD Lock, aktivovatelné jen do 40 km/h).
Systém R-Link2, integrující multimédia i ovládání palubních funkcí, tu zdaleka nezlobil tolik jako svého času třeba na espace. U faceliftového modelu Phase 2 si Aleš Matušek pochvaluje vylepšenou implementaci Android Auto a její provázání se systémem ve voze. Například navigační šipky z Google Maps se rovnou naklonují do přístrojového štítu, hudbu ze spotify si můžete pohodlně přepínat ze satelitu pod volantem…
Třetí řadu sedadel tu nikdy nenajdete, o to pohodlnější sezení nabídne ta druhá. Tlusté sedáky, poctivě vysoká opěradla, výhled jako z trůnu. Zadní opěrky hlavy mají kupodivu jen jednu polohu.
V kufru není na co pověsit tašku s nákupem a na poměry třídy má spíš podprůměrný objem 498 l
Za dojezdovou rezervu se na většině trhů připlácelo, standardem byla sada na lepení. Verze s vrcholným audiosystémem Bose mívají v kufru subwoofer.
Spínače vyhřívání zadních sedadel v loketní opěrce vypadají jako dobrý nápad jen do chvíle, než na zadní sedadla pustíte děti…
Pohon všech kol 4WD byl k mání výhradně pro naftové dvoulitry. Jde o dlouhověký systém s elektromagneticky ovládanou mezinápravovou spojkou u zadní rozvodovky, prakticky řešení převzaté z Nissanu X-Trail „T32“. Proti němu má koleos výhodu citelně lepší torzní tuhosti karoserie, světlá výška 21 cm je shodná. Díky dobré spolupráci s brzdami si čtyřkolka poradí i s odlehčenými koly více zkřížených náprav. Víceprvkové zadní zavěšení mají i předokolky.
Technicky spřízněné Nissany X-Trail mívaly někdy problémy s horním uložením tlumičů, koleosy to ale výrazněji nepostihlo. Ramena jsou robustní, tlumiče vždy konvenční, neadaptivní.
Odolné a silné brzdy (vpředu s dvoupístkovými třmeny) jsou velkou devízou modelu. Kotouče tu vydrží hodně přes 100 000 km a ani nemívají sklony k rezavění. Proto až jednou dojde na výměnu, rozhodně berte zase originály!
Bezklíčový přístup je tu vždy. Můžete využít buď mikrospínačů na klikách, nebo plnou handsfree funkci, kdy se auto odemyká a vítá vás, už když se k němu blížíte s kartou v kapse. Elektrické víko kufru tu lze ovládat i podkopem, který zde funguje spolehlivěji než třeba u talismanu.
Japonský variátor Jatco alias bezestupňová převodovka X-Tronic. Tady ji najdete v každém dieselu s automatem. Na rozdíl od některých starších systémů už nepoužívá pro změnu převodového poměru krokové elektromotorky, ale hydrauliku se solenoidy. Pokusy o jejich samostatnou výměnu končívají špatně, protože každý solenoid vyžaduje individuální kalibraci a vzájemně je sladit zvládl jen výrobce. Proto je při problémech nezbytné koupit celý hydraulický blok i s přiloženým softwarem jako celek.
Prodlouženou rukou dálkové správy vozu se měla stát mobilní aplikace My Renault, ale u „spalováků“ toho moc neumí. Zobrazí zbývající dojezd na nádrž, nadcházející servisní plán vozu (historii servisu kdysi uměla, ale už zase neumí) či umožní poslat cíl do navigace.
V bohaté vrcholné výbavě nechybí ani poloautomatické parkování, kupodivu panoramatický kamerový systém koleos mít nemohl – na rozdíl od clia či capturu s easylinkem. Kamera je tu jen zadní, ale s kvalitním obrazem.
Až do roku 2021 byly světlomety LED projektorového typu. Mají krátké potkávací světlo, navíc ještě v horní části zkrácené sytě modrým pruhem.
Díky němu nejcennější metry dosvitu halí do modrého „měsíčního světla“, v kterém nevidíte nic, ani když neprší. Naprosto paradoxně tak dělají horší službu než halogeny u základní výbavy.
Renault Koleos II
Renault Koleos II
Renault Koleos II
1.3 TCe: Benzinová verze používá lacinější baterii typu EFB, zatímco u dieselu je kvalitnější, gelová AGM. Takzvané inteligentní dobíjení tu ještě není tak zmršené jako třeba u současného clia a capturu, baterie zde vydrží zdravá mnohem déle.
2.0 dCi: Benzinová verze používá lacinější baterii typu EFB, zatímco u dieselu je kvalitnější, gelová AGM. Takzvané inteligentní dobíjení tu ještě není tak zmršené jako třeba u současného clia a capturu, baterie zde vydrží zdravá mnohem déle.
1.3 TCe si na sedmičku tiše sviští při 2500 min-1 a k podřazování ho nutí spíš splašenější adaptivní tempomat než nějaký nedostatek pružnosti.
X-Tronic u 2.0 dCi na dálnici většinou nesahá k úplně nejtěžšímu převodovému poměru, drží se mírně nad ním.
Phase 2 přinesl ostřikovače světlometů, bez nichž jste během podzimních plískanic poloslepí. Tyhle lepší světlomety LED s parabolickými zrcadly namísto čoček pak v koleosech najdete až od roku 2021. Kromě delšího potkávacího světla také celkově jasněji svítí, podle výrobce jsou o 25 % výkonnější.